• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 81 mln zł za projekt i budowę 1 km drogi

bra
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (257)

Od 81 do 148 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę pierwszego odcinka Nowej Świętokrzyskiej o długości ok. 1 km. Tylko jedna mieści się w budżecie. Prace potrwają ok. 3,5 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Trzy oferty wpłynęły do przetargu na projekt i budowę pierwszego etapu Nowej Świętokrzyskiej, która połączy pętlę na ŁostowicachMapkaul. KampinoskąMapka.

Trzy oferty na budowę Nowej Świętokrzyskiej:

  1. Strabag - 81 478 394 zł
  2. Konsorcjum firm: Kobylarnia i Mirbud - 94 470 000 zł
  3. Budimex - 148 463 581 zł

Na ten cel miasto zabezpieczyło w budżecie niecałe 89 mln, więc najniższa oferta, jako jedyna, mieści się w budżecie.

Projektowanie 73 tygodnie, budowa 100 tygodni



Nowa Świętokrzyska będzie drogą o przekroju jednej jezdni z dwoma pasami ruchu. Oprócz niej powstaną też obiekty inżynierskie, chodniki, droga rowerowa i oświetlenie. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.

Prace projektowe potrwają 73 tygodnie, czyli ok. 1 rok i 5 miesięcy, a budowa kolejnych 100 tygodni (niecałe 2 lata).

Projekt ściśle związany z PKM Południe



Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany budową linii kolejowej PKM Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych dotychczasowych rozwiązań, warunkujących przyszłą realizację linii PKM.

Czym jest PKM Południe? Wszystkie teksty o tym projekcie



- Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe, jak również te związane z połączeniem kolejowym - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja będzie dofinansowana w kwocie 65 mln złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład.

bra

Opinie (257) 2 zablokowane

  • (4)

    4 km drogi leśnej (utwardzonej - asfaltowej o szerokości 3m) - 150 tys. netto + VAT (cena sprzed 3 lat)
    a tu 81 mln....

    • 13 10

    • Tutaj jest do wybudowania estakada. To najdroższy etap

      • 10 1

    • za tyle chodnika nawet nie ułożysz. zmyślasz (2)

      wymiana nawierzchni to nie budowa drogi łącznie z całą infrastrukturą

      • 8 1

      • nie zmyślam - taka była cena za wymianę nawierzchni z drogi szutrowej na asfalt + zatoczki do wymijania (1)

        serio

        • 0 4

        • Ale wyczuwasz pewne niuanse?

          Te kilka drobnych szczegółów mogących mieć wpływ na delikatne rozbieżności między obydwoma zadaniami? Choć troszkę, coś dzwoni, gdzieś świta, Hmm?

          • 0 0

  • budowa nowych połączeń drogowych zwiększa ruch na drogach dojazdu do nich (7)

    w ten sposób miasto wydając miliony złotych przyczynia się do kolejnego obrotu błędnego koła niezrównoważonego rozwoju systemu transportowego aglomeracji. Całe szczęście, że myśli się o budowie PKM do dzielnic Gdańsk Południe.

    • 28 53

    • No zwiększa ruch na drogach dojazdu do nich (2)

      To chyba logiczne. Ale odciąża inne drogi. Samochody sie nie pojawiają znikąd, tylko ludzie wybierają inne trasy.

      • 11 11

      • im więcej dróg, tym więcej samochodów w sumie. Tak samo dobudowanie kolejnych pasów obwodnicy przyniosłoby poprawę na kilka dni, a potem jeszcze większe korki niż obecnie.
        Budowa kolejnych dróg bez sprawnej komunikacji zbiorowej to prosta droga do bankructwa miast.

        • 12 4

      • przede wszystkim tworzy tzw. ruch indukowany

        bez zakwestionowania dotychczasowej roli w życiu mieszkańców miasta jakość systemu transportowego aglomeracji się nie poprawi. Na połączeniach drogowych miasta pojawi się więcej osób mieszkających w gminach sąsiednich. Wielu mieszkańców tych gmin będzie twierdziło, że nie ma realnej alternatywy dla samochodu. Warto obejrzeć czeską animację pt. "Bludny kruh upadku mesta", można wtedy lepiej skojarzyć zależności przyczynowo - skutkowe i przestać myśleć wyłącznie o jeżdżeniu po mieście samochodem.

        • 2 0

    • (2)

      I zwiększa przepustowowść całej sieci drogowej. Zobacz jaka przepustowość jest teraz: stoją auta, stoją autobusy.
      Lata zaniedbań i nonszalancji muszą być teraz (drogo) naprawione.

      • 4 6

      • I do tej nowej przepustowości natychmiast dostosowują się kierowcy (1)

        i przepustowość wraca do równowagi czyli stania w korku

        • 12 3

        • tak, w nocy tez stoją w korkach. Stoją bo lubią.

          • 2 4

    • a oddychanie zwiększa co2

      • 2 1

  • 73 tygodnie projekt (2)

    100 tygodni wykonanie....to już wiecie czemu to tyle kosztuje;) a jak by zrobić 1000 tygodni budowy to wtedy można było by zarobić 100 miliardów?:)

    • 33 9

    • (1)

      Nie. Wtedy by się udało zarobić około 500 milionów. A w sumie to nie zarobić bo jeszcze trzeba odjąć koszty. Nie dość, że bezsensowny komentarz to jeszcze liczyć nie potrafi.

      • 3 3

      • to jeden z tych który tysiąc złotych opisuje jako 1000 tyś.

        • 1 0

  • Władze miasta powinny zrobić tę drogę przed wydaniem deweloperom zgody na budowę tysięcy bloków (1)

    byłoby taniej

    • 40 10

    • miasto nie ma nic do gadania. żadne "zgody" nie są wymagane. komuna już się dawno temu skończyła

      • 8 7

  • Ile nowych dróg rowerowych i chodników można byłoby za to wybudować (2)

    • 13 14

    • Chodnik i droga rowerowa też tam będzie.

      • 6 4

    • ok 150km

      można by potroić obecną sieć tras rowerowych w Gdańsku.

      • 5 5

  • zaprojektuj i wybuduj (3)

    najgorsze z najgorszych możliwych trybów realizacji...
    jak wykonawca ma wiedzieć jakie będą koszty realizacji inwestycji nie znając jeszcze nawet jeszcze kształtu drogi i tego jak będzie wyglądać? wiadomo, że daje wtedy wyższą cenę, żeby w razie W nie być stratny, tylko mniej zarobić...
    Reasumując - najpierw powinien być zlecony osobno projekt/dokumentacja, a na jej podstawie rozpisany przetarg. Wtedy rozrzut cenowy byłby mniejszy oraz ceny wykonania bardziej realne. Kolejną kwestią jest termin. W 90% przypadków projekt trwa dłużej niż sama budowa.

    • 19 9

    • (2)

      Projekt wstępny jest zrobiony przez Mosty Katowice.

      • 6 0

      • tak... wstępny projekt, który się na pewno zmieni :) żarty?

        co to w ogóle jest wstępny projekt?
        przecież zawsze te projekty są wywracane do góry nogami i koniec końców lądują w koszu

        • 5 0

      • Projekt Mosty Katowice

        Był zrobiony dla innych założeń: ulica dwujezdniowa po 2 pasy ruchu oraz tramwaj
        Teraz ma być jedną jezdnia i pkm

        • 3 0

  • (1)

    81 mln za 1 km drogi ? Ze złota ?

    • 33 7

    • Czytanie ze zrozumieniem..

      Kuleje

      • 6 5

  • Ważne aby wogóle powstała (3)

    Ci co jeżdzą w stronę Maciek będą odkorkowywać stara świętokrzyską

    • 8 8

    • Na 100%

      Tak odkorkują że sam będziesz jeździł starą i wszyscy ci będą zazdrościć

      • 6 0

    • i zakorkują skrzyżowanie przy pętli

      • 5 0

    • Tak, tak

      "odkorkowywać" ;) Leczenie otyłości metodą popuszczania pasa jeszcze nigdy nie doprowadziło do schudnięcia leczonego...

      • 1 0

  • To pozostałe 8 mln przeznaczyć na projekt i kolejny etap. Od Kampinoskiej do Niepołomickiej. Żeby nie przepadło

    • 6 10

  • ILE ???? (1)

    to chyba zart ta kwota

    • 25 7

    • zrob taniej

      • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane