• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 81 mln zł za projekt i budowę 1 km drogi

bra
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (257)

Od 81 do 148 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę pierwszego odcinka Nowej Świętokrzyskiej o długości ok. 1 km. Tylko jedna mieści się w budżecie. Prace potrwają ok. 3,5 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Trzy oferty wpłynęły do przetargu na projekt i budowę pierwszego etapu Nowej Świętokrzyskiej, która połączy pętlę na ŁostowicachMapkaul. KampinoskąMapka.

Trzy oferty na budowę Nowej Świętokrzyskiej:

  1. Strabag - 81 478 394 zł
  2. Konsorcjum firm: Kobylarnia i Mirbud - 94 470 000 zł
  3. Budimex - 148 463 581 zł

Na ten cel miasto zabezpieczyło w budżecie niecałe 89 mln, więc najniższa oferta, jako jedyna, mieści się w budżecie.

Projektowanie 73 tygodnie, budowa 100 tygodni



Nowa Świętokrzyska będzie drogą o przekroju jednej jezdni z dwoma pasami ruchu. Oprócz niej powstaną też obiekty inżynierskie, chodniki, droga rowerowa i oświetlenie. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.

Prace projektowe potrwają 73 tygodnie, czyli ok. 1 rok i 5 miesięcy, a budowa kolejnych 100 tygodni (niecałe 2 lata).

Projekt ściśle związany z PKM Południe



Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany budową linii kolejowej PKM Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych dotychczasowych rozwiązań, warunkujących przyszłą realizację linii PKM.

Czym jest PKM Południe? Wszystkie teksty o tym projekcie



- Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe, jak również te związane z połączeniem kolejowym - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja będzie dofinansowana w kwocie 65 mln złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład.

bra

Opinie (257) 2 zablokowane

  • (1)

    Czy ta droga będzie ze złota?

    • 10 6

    • z diamentu

      • 4 1

  • Coś mi się tutaj nie zgadza. (1)

    Patrząc na mapę, widzę duży zakręt gdzie w wewnętrznej stronie łuku miał powstać kosmodrom PG do wykonywania szeroko zakrojonych badań i komercyjnych lotów na orbitę, a na tej mapie nie zostało to zaznaczone.
    Czy planowane są tam przystanki autobusowy i/lub PKM?

    • 8 3

    • nienie, jak skończą to już będą małe teleporty

      wielkości kabin toi toi, więc nie ma co zaznaczać

      • 1 0

  • szkoda kasy, są potrzebniejsze inwestycje

    • 6 11

  • Z tymi cenami, to te firmy chyba nie doczytały, że te drogi mają być budowane w Gdańsku a nie na księżycu.

    Źle policzyli koszty transportu i w ogóle roboczogodziny z uwzględnieniem dodatku za prace w szkodliwych warunkach promieniowania kosmicznego - totalny niewypał!
    No ale jakby co, to mamy chociaż kosztorys na budowę drogi na powierzchni księżyca - to zawsze coś.
    Jak tylko NASA ogłosi przetarg, to Budimex wyciągnie kosztorys na poczekaniu jak magik królika z kapelusza, gdy inni będą dopiero pisali STEŚ.
    Tym samym Budimex stanie się pionierem w podboju kosmosu.

    • 15 5

  • po jednym pasie? wezcie w tym UM sie ogarnijcie troche... (2)

    przekrój drogi 2x2 to absolutne minimum, dzieci w szkole podstawowej to rozumieją

    • 24 12

    • Dołóż kolejne 81 mln... (1)

      ...to będzie dwa razy szerzej.

      • 7 0

      • lepiej pozbierać albo nie wydawać na słupki i lanie farby i mała architekturę tylko na konkrety i płacić za coś co faktycznie pomoże a nie będzie tylko powodować dalsza frustracje.

        • 2 5

  • Pytanie jest następujące.... (2)

    Po co budować drogę o takim przekroju skoro jest obok? Wystarczy wtedy rozbudować istniejące skrzyżowania ma świętokrzyskiej bo budowa nowej drogi w tym przekroju to jest bez sensu

    • 10 6

    • Po to żeby tranzyt nie przebiegał bezpośrednio przy zabudowach.
      świętokrzyska stanie się droga wyłącznie lokalną.

      • 4 3

    • A byleś na miejscu czy tak patrzysz po mapie? Przejazd Niepołomicka - pętla tramwajowa to obecnie 30 min, bez względu na porę dnia. Najbardziej newralgiczne skrzyżowanie jest ciasne, że nie mieści się autobus przegubowy. Na zakrętach na Niepołomickiej jest 600 letni dąb którego nie można wyciąć

      • 4 1

  • Was trzeba leczyć! Ta drogą już dawno powinna (1)

    istnieć a co dopiero półtora roku projektowania (!) i dwa lata budowy... Już Wam na niczym w Gdańsku nie zależy bo i tak wygrywacie wybory.

    • 15 5

    • Meterek mieszkanka byl taki tani z jakiegoś powodu nie sądzisz?

      Kazał się tam kto wynosić? Pod bronią przesiedlali?
      Wiec skąd ten jazgot i roszczenia?

      • 0 0

  • Tylko

    mniej budować .

    • 5 0

  • nie nie ... po co ?? (1)

    nie trzeba żadnych inwestycji. wystarczy tylko zwiększyć ceny na Orlenie

    • 8 3

    • jakos jak diesel byl po 8zl to ludzie tez jeździli... bo muszą a nie dla zabawy. A alternatywy w postaci pociągu ludzie nie mieszkający +/-1km od SKM nie maja. PKM to żart.

      • 0 1

  • Dlaczego piszecie jeden kilometr?

    W oczach mieszkańców, przy tak wysokich kosztach budowy w zestawieniu z ślimaczym postępem budowy, będzie to jak woda na młyn do ciągłych narzekań.
    Gdyby napisano 1 000 m drogi zostanie wybudowane za 81 mln, to czy nie wygląda to od razu lepiej?
    1000 / 81 ?
    Nikt się nie przyczepi bo i optycznie i propagandowo wygląda lepiej..

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane