• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co z brakującym odcinkiem Trasy Słowackiego?

Maciej Naskręt
31 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Bolesława Chrobrego w Gdańsku. W tym miejscu planowane jest skrzyżowanie z przedłużeniem Trasy Słowackiego - odcinkiem ul. Nowej Kościuszki. Ul. Bolesława Chrobrego w Gdańsku. W tym miejscu planowane jest skrzyżowanie z przedłużeniem Trasy Słowackiego - odcinkiem ul. Nowej Kościuszki.

Gotowa Trasa Słowackiego bez przedłużenia Nowej Kościuszki do al. Hallera przyczyni się do wywołania korków we Wrzeszczu, Zaspie i Brzeźnie. Urzędnicy zakładają, że sytuacja zmieni się najwcześniej w latach 2014-2020. Wtedy ma ruszyć kolejny etap budowy drogi z portu na lotnisko.



Przebieg brakującego odcinka Trasy Słowackiego (ul. Nowej Kościuszki), zaplanowanego do realizacji w latach 2014-2020. Przebieg brakującego odcinka Trasy Słowackiego (ul. Nowej Kościuszki), zaplanowanego do realizacji w latach 2014-2020.
Błąd w wizualizacji dostępnej na stronie miejskiej spółki GIK. Ul. Nowa Kościuszki narysowana jest jako droga istniejąca, tak jak choćby al. Hallera. Błąd w wizualizacji dostępnej na stronie miejskiej spółki GIK. Ul. Nowa Kościuszki narysowana jest jako droga istniejąca, tak jak choćby al. Hallera.
W założeniach projektowych władz Gdańska Trasa Słowackiego miała być realizowana etapami. Pierwszym, już zakończonym, była budowa odcinka tzw. leśnego. Kolejnymi budowanymi odcinkami są: fragment z tunelem pod Martwą Wisłą, część Drogi Zielonej, czy ponad 3-kilometrowy fragment wiodący przez Wrzeszcz oraz odcinek lotniskowy. Mają być one gotowe najpóźniej do 2014 r.

Jednak wtedy kierowcom do szczęścia zabraknie dwujezdniowego połączenia między wrzeszczańskim odcinkiem Trasy Słowackiego (od al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska) a Drogą Zieloną (okolice ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska), albo przynajmniej do al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Mowa tu o przedłużeniu ul. Nowej Kościuszki. Dodatkowy układ drogowy zapewniłby płynny dojazd do Trasy Sucharskiego i dalej do Południowej Obwodnicy Gdańska mieszkańcom Przymorza, Zaspy, Żabianki, Wrzeszcza, a nawet Sopotu.

W innym razie korki będą tworzyły się w obrębie ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska czy ul. Kościuszki zobacz na mapie Gdańska. Będą to drogi, gdzie dwupasmowe jezdnie przejdą w te z jednym pasem ruchu.

Kiedy miasto planuje zlecić przedłużenie Nowej Kościuszki, jako kolejnego etapu budowy Trasy Słowackiego? - W następnej perspektywie finansowej, tj. na lata 2014-2020. Ze względu na brak jakichkolwiek wytycznych w Unii Europejskiej, dotyczących tego okresu, jak i możliwości finansowych miasta w tym czasie, nie można jednoznacznie przesądzić o terminie realizacji tego zadania - mówi Marcin Dawidowski, kierownik Wydziału Programów Rozwojowych w gdańskim Urzędzie Miejskim.

- Brakujący fragment drogi, który w swoim założeniu tworzyć będzie przedłużenie odcinka tzw. miejskiego [wiodącego przez Wrzeszcz i Zaspę przyp. red.], zakłada co do zasady ulice o przekroju dwóch jezdni o dwóch pasach. W obecnej chwili trudno podać zarówno szczegółowe parametry techniczne trasy na odcinku od al. Rzeczypospolitej - al. Hallera - Droga Zielona, jak i jej szczegółowy przebieg w terenie ze względu na brak dokumentacji technicznej dla tego odcinka - mówi Dawidowski.

Portal Trójmiasto.pl dotarł do koncepcji budowy przedłużenia ul. Nowej Kościuszki, ale wyłącznie na odcinku od al. Rzeczypospolitej do al. Hallera. Zakłada ona budowę drogi o charakterze dwujezdniowym. Oprócz tego uwzględnia realizację ścieżki rowerowej, chodników, przystanków autobusowych i terenów zielonych - plantów.

Zobacz dokładny przebieg ul. Nowej Kościuszki na odcinku od al. Rzeczypospolitej do al. Hallera. Zobacz dokładny przebieg ul. Nowej Kościuszki na odcinku od al. Rzeczypospolitej do al. Hallera.


Czy Gdańsk powinien w ogóle zlecić budowę przedłużenia ul. Nowej Kościuszki?

- Budowa tego odcinka wymaga pozyskania dużej ilości zabudowanych nieruchomości, co wiąże się ze stosunkowo dużym kosztem. Przebieg trasy będzie wymagał przeprowadzenia wykupu gruntów i rozbiórek obiektów kubaturowych - wyjaśnia Dawidowski.

Pod nóż musiałyby pójść dwa budynki jednorodzinne (u zbiegu ul. Kopalnianej i al. Hallera) i dwa budynki magazynowe (na zapleczu Centrum Handlowego ETC i przy budynkach mieszkalnych na ul. Lwowskiej) oraz kilkanaście garażów. Aby tego dokonać, trzeba jednak wywłaszczyć dotychczasowych właścicieli.

Ponadto miasto musiałoby wykupić część działek z nieruchomości położonych po południowej stronie ul. Kopalnianej i dogadać się z kilkunastoma użytkowaniami wieczystymi.

Na razie tylko miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego zakładają dalsze przedłużenie ul. Nowej Kościuszki od al. Hallera do Drogi Zielonej - tzw. ul. Nowa Gdańska. Trasa miałaby tam przekrój dwujezdniowej alei. Zgodnie z planem przechodziłaby przez środek istniejących aktualnie tam ogródków działkowych tuż przy al. Hallera. Konieczne będzie wtedy usunięcie rezydujących tam działkowców.

Jak miasto zamierza to zrobić? - Zaoferujemy im odszkodowania lub ogrody zamienne - mówi Marcin Dawidowski.

Ze względu na fakt, że w projektach europejskich można uzyskać dofinansowanie na zakup gruntów jedynie w wysokości do 10 proc. wartości projektu, główny ciężar zakupu nieruchomości spoczywać będzie na gminie. - W obecnej chwili realizujemy szereg kluczowych inwestycji i nie ma możliwości finansowych realizacji dodatkowych zadań - opowiada Marcin Dawidowski.

Budowa odcinka dwujezdniowej drogi od al. Hallera przez działki ogrodnicze w kierunku projektowanej Drogi Zielonej jest jednak melodią przyszłości.

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • Nie popieram wizji Nowej Słowackiego (55)

    Trasa Słowackiego została wytyczona źle - oczywiście w mojej opinii. Realizacja tej trasy (lotnisko - stadion) powinna przebiegać Słowackiego do skrzyżowania z Chrzanowskiego, dalej (wytyczonym jeszcze przez planistów z lat PRL-u) nowym odcinkiem drogi przecinającej obecny teren jednostki wojskowej, Grunwaldzką i linię kolejową na estakadzie łącząc się z al. Jana Pawła II, następnie z fragmentem przyszłej Drogi Zielonej (równoległa do ul. Czarny Dwór) i planowany odcinek III Nowej Słowackiego do PGE Areny Gdańsk. Realizację tej trasy można by było rozpocząć szybciej i nie byłoby żadnego brakującego odcinka.

    • 169 58

    • (11)

      Ode mnie masz minus za całokształt. Już dawno nie czytam twych porannych złotych myśli.

      • 27 35

      • I to jedyne co potrafisz napisać na temat tego posta? (5)

        Zachowujesz sie jak (swego czasu) tow. Leonid B. kiedy mu Ameryka wytykała łamanie praw cz,lowieka - on spokojnie odpowiadał "A u Was Niegrów Bijut", kiedy wytykali brak demokracji, on to samo i tak w kółko Macieju.
        Bo nie ważne co kto pisze, ważne żeby go zgnoić i uzyskac pilask w oczach takich samych przygłupów - "by żyło się lepiej" (nam i naszym Mirom, Rychom i Zdzichom). O ciebie się nie martwią, bo wystarczy im twoja nadwrona służalczość i głupota, która nie wskazuje na mozliwość samodzielnego myslenia.

        A co do meritum to akurat To Ja ma tu 100% racji zarówno pod względem funkcjonalności jak i pod względem kosztów. Takiego debilizmu, jakim popisał sie Kisiel przy wydawaniu zgody na budowę w tym konkretnym miejscu Galerii B. to nikt jeszcze w Polsce tego nie osiągnął - wykluczam tu pazerność, no bo przecież leguminka jest uczciwa do bólu nie mówiąc o jej transparentności.

        • 21 12

        • (2)

          Akurat w kwestii budowy Galerii Bandyckiej, to się z Tobą nie zgodzę. Budynek dobrze wpisuje się w tkankę miejską i jest zupełnie przyzwoity. Natomiast Słowackiego mogłaby rzeczywiście od tego skrzyżowania iść bardziej nagięta w kierunku morza i wpadać w Al. Jana Pawła II. Dalej oczywiście zgodnie z planem - Zielona, Uczniowska, Sucharskiego, 7/POG. Jako, że zaprojektowano tą ulicę jako idiotyczną autostradę z ekranami, to już lepiej puścić ją przez tereny "mniej miejskie" czyli przez Zaspę, a nie Dolny Wrzeszcz. Obecnie mam tylko nadzieję, że Nowa Słowackiego nie stanie się taką barierą jak obecnie Podwale Przedmiejskie.

          • 11 4

          • tereny mniej miejskie (1)

            Zaspa jest terenem bardzo miejskim, tym bardziej, że powstaje tu, tuż przy dawnym pasie startowym, osiedle Allkon i Inprom. Bedzie to 10 dwunastokondygnacyjnych wieżowców. Ludzie wykupując mieszkania u w/w deweloperów nie wiedzieli,że bedą mieszkać przy autostradzie.

            • 2 2

            • a czemu ja mam mieszkać przy "autostradzie" gdy będzie przy kopalnianej? no czemu? co ja jestem gorszy?? a poza tym JP2 już istnieje!!!!

              • 4 2

        • DDD

          Alte Danziger, blondynka jeszcze nigdy na poruszany temat nie napisała... nie potrafi. Zawsze woli skomentować mnie, tak jej po prostu łatwiej.

          DDD

          • 2 1

        • Skąd wiesz że koszty byłyby niższe? Liczyłeś?

          • 6 3

      • (1)

        feministka hehe

        • 13 12

        • Jest to słuszna koncepcja.

          Ale biorąc pod uwagę, że już nierealna, to może lepiej udoskonalić to, co się dopiero planuje.
          1. Nie budować aż do Hallera, bo:
          - koszty wykupowania ziemi i wyburzeń są ogromne
          - dochodzimy jednopoziomowo do Hallera (wielki ruch, korki i tramwaje) i co dalej - jakaś teoretyczna, niesprecyzowana Nowa Gdańska (za 20 lat?)
          - trasa biegnie przy samych oknach (dosłownie 4 metry) setkom ludzi
          2. Lepiej skręcić całą trasą w lewo w Chrobrego
          - istniejąca Chrobrego jest całkiem szeroka i jeszcze ma rezerwę
          - biegnie przez tereny przemysłowe - obok Polmozbyt, zajezdnia i cmentarz
          - Chrobrego prowadzi wprost do istniejącej Gdańskiej, gdzie gładko łączy się z Uczniowską - i już jesteśmy na stadionie
          - nie ma żadnych wyburzeń
          - trasa jest sporo krótsza
          - nie przeszkadza mieszkańcom
          - a nad Hallera lepiej wiadukt.
          - można to zrobić w jednym etapie - np 2014-16

          Nadal te plany

          • 28 3

      • przykre, że To On ma akurat rację (2)

        • 11 2

        • tak, a na dodatek przy okazji "planistów z PRLu" nie dostało się nam wszystkim bezbożnikom

          • 1 0

        • zgadza sie ale mamona wygrała przecie Panie będą tam mieszkania i biura na terenie jednostki

          lubie takie wiadomości z rana,,,, będą korki ale spoko kiedyś zrobimy coś od a do z

          • 6 1

    • Po prostu................

      PIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Tak mówią ludzie pisu- nie budujcie Trasy W-Z, nie budujcie ścieżek rowerowych, EURO 2012 to zły pomysł, ale jeśli tak to nie w Gdańsku....................................

      No cóż, na zakończenie standardowo................. ŻAL!!!LOL!!!

      • 1 0

    • Fajny plan, ale ja bym połączył jeden z drugim (18)

      Czyli wykorzystał istniejący plan dotyczacy przebudowy Słowackiego oraz wiaduktu nad Grunawaldzką, ale potem nie w Kościuszki, ale w Hynka(idcinek równoległy do torów). Przebudowa Hynka wzgłuż torów zamieniając ją na dwu pasmową i potem tak jak mówisz do Jana Pawła II, oczywiście tam też lekka przebudowa, aby ominąć ten grunt co nie można jeżdzić. Oczywiście zostaje przebudowa Czarnego dworu, ale o tym już pisałeś.
      Czemu tak, bo to nie tylko stadionowi ma służyć, ale też udrążnić przelot Słowackiego - Grunwaldzka.

      Oczywiście moja jak i twoja koncepcja to więcej kilometrów drogi, ale wykorzystujemy spory kawał drogi, o której obecnie zapomniano i jest wykorzystywana w dużo mniejszym stopniu niż mogłaby być. Chodzi tu głównie o JP II. Po co pchać się w stary wrzeszcz gdy można pójść bokiem, co wyjdzie nam taniej i szybciej.

      • 14 3

      • (12)

        Popieram, Trasa Słowackiego aż się prosiła o poprowadzenie przez Hynka i Jana Pawła II bezpośrednio po starym pasie startowym. Nie trzeba było by wówczas skręcać w Rzeczypospolitej (skrzyżowanie Rzeczypospolitej z Hynka jest jednopoziomowe, a Jana Pawła II - wielopoziomowe). Wcale nie trzeba było przecinac terenu garnizonu. Można było wybudować zaraz za wiaduktem rondo (podobne, jak w Łodzi na Radogoszczy na początku Alei Włókniarzy) i skierować tranzyt w lewo na Hynka. Dodatkowo przydała by się docelowo rozbudowa węzła Rzeczypospolitej i Jana Pawła II. Niestety "planiści" zadecydowali inaczej. Może jeszcze się uda to naprostować (trzeba będzie przebudować skrzyżowanie Hynka i Słowackiego).

        • 8 4

        • tranzyt w hynka? tiry w sam srodek duzych osiedli mieskzaniowych? (11)

          Największy ruch tranzytowy będzie raczej w kierunku portu i terenów przemysłowych a nie na osiedla mieszkaniowe jak Zaspa czy Przymorze.

          Obecnie planowane rozwiązanie jest dobre. Poniżej Grunwaldzkiej jedynym intensywnie zabudowanym rejonem jest przecież krótki odcinek wzdłuż ul Kościuszki. Tranzyt do portu czy w okolice Marynarki Polskiej pojedzie najkrótsza możliwą trasą omijając duże osiedla. Jednocześnie te wszystkie okoliczne osiedla będą miały łatwy dostęp do drogi wylotowej z miasta o dużej przepustowości.

          Jedynym problemem jest późniejszy czas realizacji ostatniego odcinka trasy oraz nieznany czas budowy Nowej Gdańskiej.

          • 5 5

          • (7)

            Chodzi właśnie o te problemy a można je uniknąć.

            • 2 1

            • znaczy jak niby uniknąć bez budowy brakującego odcinka? (6)

              No chyba, że uważasz, że rozwiązaniem problemu jest puszczenie całego ruchu przez sam środek blokowiska tak jak proponują przedmówcy?

              • 3 1

              • (3)

                Tranzyt ma i tak iść na Sucharskiego i Obwodnicę południową, a z tego rozwiązania skorzysta conajwyżej część tranzytu co pewnie będzie chciało jechać w kierunakach na Szczecin.

                • 2 1

              • Tranzyt (1)

                Znaleźli się specjalisci od wszystkiego, bo Polak zna się na wszystkim.
                Żaden tranzyt nie będzie szedł Słowackiego, bo koncepcja drogowa miasta zakąłda, że z Portu będa dwa kierunki dla tranzytu :
                na Szczecin - Trasa Zielona
                na W-ę i Łódź - Trasa Sucharskiego do POG, a stamdąt DK 7 lub A-1
                Dla zainteresowanych polecam watki dotyczące trójmiejskich inwestycji drogowych na skyscrapercity, jest kilka tych wątków, a niektóre mają po kilka tysięcy postów, zdjęć, map i planów.
                A co do lokalizacji GB dziwnym trafem wszyscy się zgadzają, iż ona jest w tej chwili najgorszym wrzodem na komunikacyjnej mapie Wrzeszcza. Nawet najlepiej wiedzący (to u nich rodzinne) MichałT.
                Warto tam zajrzeć, żeby dowiedzieć się czego od ludzi o wiele mądrzejszych od "Korka", czyli autora omawianego tu artykułu.

                • 0 0

              • Panie Andrzeju, a Pan wierzy, że miasto w dajacym się przewidzieć czasie wykona tunel pod Pachołkiem?

                • 0 0

              • Zgadza się chodzi o tranzyt w kierunku Szczecina.

                Oraz licznych pracowników zakładów przemysłowych z rejonu portu, którzy po pracy kierują się w stronę Wrzeszcza i Obwodnicy. To jest całkiem sporo aut.

                • 1 0

              • (1)

                Wszędzie są domy mieszkalne. Pokaż mi gdzie ich nie ma.

                • 3 0

              • Domy są wszędzie ale na Zaspie jest ich zdecydowanie więcej niż wzdłuż planowanego brakującego odcinka trasy.

                • 3 4

          • Droga (2)

            Drogi przedmówco, a gdzie pojadą "tiry", jak już dojadą do ETC ? Dokładnie między (bo nie "w") te osiedla o których piszesz. Różnica będzie tylko taka, że po drodze zakorkują światła przy ETC/Legionów, a w drugą stronę narobią zagrożeń przy kolizyjnym zjeździe z Alei Jana Pawła II w Rzeczypospolitej (który pewnie nie zostanie zmodernizowany, bo nie leży w obrębie "zadania"). Tymczasem można by tych problemów uniknąć, gdyby przedłużyć dwupasmową ulicę Jana Pawła II do torów i wiaduktu.

            Popatrz też na planie, jak budowa łącznika "załatwi" mieszkańców Kopalnianej - będą mieli tranzytówkę praktycznie przez ogródek. Jakby mnie miasto chciało tak urządzić, chwytał bym się wszelkich środków prawnych, by to uniemożliwić (powinno się zmusić Gdańsk do wykupu całych działek, jezeli już).

            Docelowo rozwiazanie proponowane przez miasto jest może i dobre, ale już się boję, jak bedzie z realizacją.

            • 3 2

            • mieszkańcy kopalnianej sa w pupie, bo większa część działek należy niestety do miasta i mimo braku konkretnego planu nie można tej ziemi wykupić ani nic. poza tym gdzie do chol.... są przepisy, które mówią o tym jak blisko domu, okien domu może przebiegać tak duża droga?! powinni to pusic na jana pawła, z reszta po to ona jest i po to zbudowano zieloną drogę. a nie żeby ludziom pod domami taką masakrę organizować. tam będzie dosłownie kilka metrów od domu do drogi. chore!

              • 3 1

            • z tym się zgodzę

              Tyle, że patrząc perspektywicznie lepiej trochę się pomęczyć z zakorkowanym skrzyżowaniem (a na początku do czasu aż ruch znacznie nie wzrośnie nie powinno być bardziej zakorkowane niż obecnie zakorkowane są skrzyżowania na Kościuszki czy Mickiewicza) niż skazywać się na coraz większy ruch tranzytowy przez osiedla mieszkaniowe na zawsze.

              • 2 2

      • Co nam ta koncepcja jeszcze daje. (4)

        Dzięki niej po zakończeniu przebudowy dróg wokół Ergo Areny możemy szybko wrucić przez przymoże skręcając na JP II i szybko znajdujemy się na Grunwaldzkiej lub na Słowackiego, a tamtendy na osiedla Morena, Suchanino oraz całą starą dzielnicę Gdańsk Południe już blisko. Omijamy dzięki temu wiecznie zakorkowany zjazd Miszeskiego lub Halera.

        Pamiętajmy Euro to jednorazowa impreza, a mecze Lechia będzie conajwyżej rozgrywać raz na tydzień i to głównie w weekendy kiedy korków nie ma.

        Ponadto w ten sposób uzyskamy szybkie połączenie pomiędzy Stadionem i Ergo Areną unikając problemów z wyrywaniem kibiców pomiędzy różnymi dyscyplinami, bo przebudowa Czarnego Dworu to jedyny odcinek potrzebny aby cała trasa była dwu jezdniowa. Oczywiście zostaje jeszcze odcinek Gospody, ale to już inna para kaloszy.

        • 4 2

        • (2)

          Nie wiem o jakim mieście mówisz ("przymoże", "Miszeskiego", "Halera") ale ta dyskusja dotyczy Gdańska, więc trzymaj się proszę tematu.

          • 3 10

          • (1)

            I takie komentarze uwielbiam, czyli poprawiamy literówki i nic nie wnosimy do tematu, odnośnie Przymorza napisałem na dole przed Tobą, a jeżeli chodzi o ulicę, tak w Miszewskiego zjadłem w, a w Hallera l.
            Co nie zmienia faktu, że 99% ludzi i tak wie o które ulice i osiedla chodzi, ale zawsze znajdą się tacy jak Ty co szukają dziury w całym.

            • 12 4

            • Oczywiście, że zrozumieliśmy,

              ...po prostu drażni nas niechlujstwo.
              Zanim cos wyślesz - przeczytaj.

              • 1 3

        • przepraszam za Przymorze i wrócić, ale to wyszło już z rozpędu ;)

          • 0 0

    • To Ja znowu prezentuje swoje wątpliwe mądrości? (5)

      No ale przecież to takie oczywiste, że tranzytowy ruch od strony obwodnicy lepiej puścić w biegnąca środkiem dużego i wciąż rozbudowującego się blokowiska jakim jest Zaspa, al Jana Pawła niż najkrótsza i o wiele mniej zurbanizowana trasą w stronę portów i innych terów przemysłowych jak to jest obecnie planowane.

      No i oczywiście To Ja zbudował by tą trasę szybciej i beż żadnego brakującego odcinka nawet mimo tego, że od lat toczą się spory prawne o część al Jana Pawła (a przecież żeby mogła być przedłużeniem Słowackiego trzeba by ja poważnie przebudować bo teraz jest w katastrofalnym stanie) która ktoś kiedyś niefortunnie sprzedał zamiast przekazać miastu.

      Jak to łatwo rysować drogi palcem na mapie nie przejmując się środkami na ich budowę i formalnościami.

      Brakujący odcinek to faktycznie problem ale gdy w końcu powstanie to będzie to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż wpuszczanie TIRów w blokowiska na stałe. Tymczasowo trzeba będzie się niestety przemęczyć i można mieć tylko nadzieję, że brakujący odcinek szybko powstanie.

      Zresztą nawet gdyby trasę Słowackiego poprowadzić przez Jana Pawła to wciąż brakowało by odcinka łączącego ją z Hallera (Droga Zielona). Równie dobrze zamiast jego budowy można by zbudować przecież ten którego brakuje w obecnym rozwiązaniu. Zwłaszcza, że takie połączanie (oraz jego przedłużenie zwane Nowa Gdańską) będzie w przyszłości bardziej potrzebne niż tamten odcinek Drogi Zielonej. Wystarczy zobaczyć jak duże są obecnie korki na wyjeździe z Gdańskiej, Uczniowskiej w stronę Hallera.

      • 3 0

      • Każdy ma prawo do swojej opinii (4)

        Dziękuję za ciekawą opinię - masz moje za to poparcie DDD.

        Nowa Słowackiego - jak każda miejska arteria komunikacyjna - ma za zadanie łączyć osiedla mieszkaniowe i proponowana jeszcze przez urbanistów poprzedniego pokolenia trasa by to zadanie spełniała wg mnie lepiej. Gdyby ta koncepcja była nadal aktualna i tereny te byłyby pod tą arterię zarezerwowane to oczywiście nikt by prywatnemu właścicielowi tych terenów nie sprzedał bo zwyczajnie nie mógłby tego zrobić.

        Nie ja narysowałem tą drogę "palcem na mapie" tylko urbaniści z lat 70- tych poprzedniego wieku. Ja te plany widziałem i - w nawiązaniu do nich - ukazałem swoją opinię. Ty ukazałeś opinię swoją - dziękuję.

        W nawiązaniu do niej - nie chodzi tylko o to, że "brakujący odcinek to faktycznie problem", ale i o funkcjonalność dla większości użytkowników.
        Najbliższe bloki mieszkalne są w dość sporej odległości od przecinającej osiedle Zaspa al. Jana Pawła II, a Droga Zielona (na trasie w kierunku stadionu) jest nadal w planie do zrealizowania.

        • 5 2

        • to co było kiedyś nie wróci a Ty znów zatrzymałeś się na latach 70tych (3)

          Taka koncepcja była dobra kiedyś ale nie dzisiaj. Już dawno odeszło się od budowania "autostrad" dzielących na pół osiedla.

          "Nowa Słowackiego - jak każda miejska arteria komunikacyjna - ma za zadanie łączyć osiedla mieszkaniowe" Raczej ma łączyć lotnisko i obwodnicę z miastem. Część o której piszemy przede wszystkim ma połączyć z obwodnicą port i tereny przemysłowe oraz przy okazji stadion. Oczywiście będzie też dużym ułatwieniem dla mieszkańców pobliskich osiedli ale żeby dobrze spełniła swoje zadanie nie musi od razu przechodzić przez sam ich środek.

          Nie jest to droga budowana tylko dla mieszkańców Zaspy i innych osiedli (choć oni też z niej będą korzystać i to niezależnie od jej przebiegu) ale trasa przelotowa łącząca port i obwodnicę. Powinna więc możliwie krótką droga omijać większe osiedla mieszkalne i nie budować sztucznych barier w mieście (patrz Podwale Przedmiejskie i jego negatywny wpływ na okolicę).

          W skrócie powinna być jak najmniej uciążliwa dla ludzi a idąc przez sam środek dużego osiedla na pewno taka nie będzie.

          W stosunku do planowanego przebiegu, mieszkańcy Zaspy zyskali by na tym proponowanym przez Ciebie głownie dziesiątki Tirów i samochodów osobowych przemykających każdego dnia przed ich oknami.

          "chodzi ... o funkcjonalność dla większości użytkowników." Więc uważasz, że droga tranzytowa przez środek osiedla mieszkaniowego będzie funkcjonalna dla jego mieszkańców? A może taki przebieg trasy będzie bardziej funkcjonalny dla kierowców TIRów jadących z portu w stronę Obwodnicy albo dla pracowników zakładów przemysłowych, którzy codziennie będą ja pokonywać?

          "Najbliższe bloki mieszkalne są w dość sporej odległości" Znów patrzysz w przeszłość zamiast w przyszłość. Zaspa wciąż się rozbudowuje i obecnie niektóre bloki już są dosyć blisko jezdni a w przyszłości powstaną kolejne jeszcze bliżej drogi. Z kolei zabudowa wzdłuż obecnie planowanego przebiegu trasy jest znacznie mniejsza i z całą pewnością mieszka tam mniej ludzi niż na Zaspie.

          "Droga Zielona (na trasie w kierunku stadionu) jest nadal w planie do zrealizowania" tak jak i planowane jest przedłożenie trasy Słowackiego czy idąc dalej budowa ul Nowej Gdańskiej. Zarówno budowa Drogi zielonej jak i odcinek brakujący w przebiegu realizowanej obecnie Nowej Słowackiego są w planach więc nie może być to argument na poparcie którekolwiek z tych rozwiązań.

          • 2 6

          • Każdy ma prawo do swojej opinii (2)

            Uważam jednak, że mylisz pojęcia. Nowa Słowackiego nie jest żadną autostradą, nawet w cudzysłowie) i głównym jej zadaniem jest połączenie lotniska "z miastem". Z kolei głównym szlakiem tranzytowym dla tirów będzie budowana Obwodnica Południowa wraz z Trasą Świerczewskiego.

            Gdyby koncepcja dawnych urbanistów była realizowana to oczywiście te nowe bloki nie byłyby budowane tak blisko planowanej arterii.

            • 5 2

            • Oczywiście, że każdy ma prawo do swojej opinii a ja stanowczo jestem przekonany, że to Ty mylisz pojęcia i do tego mam na to

              argumenty. Nowa Słowackiego będzie ważną droga przelotową a nie osiedlową uliczką dlatego nazwałem ją w cudzysłowie autostradą (co nie znaczy oczywiście, że będzie nią dosłownie).

              O właśnie takim "przelotowym" charakterze świadczy choćby budowa w jej ciągu wiaduktów nad Grunwaldzką czy samo podniesienie dopuszczalnej prędkości ponad typową dla miejskich ulic.

              Wbrew temu co piszesz pojedzie nią też tranzyt bo żaden kierowca TIRa kierujący się na północ lub zachód z portu czy jego okolic nie będzie jechał na około przez Obwodnice Południową a wybierze właśnie Słowackiego. Zwłaszcza kiedy powstanie brakujący jej kawałek. Nie jest to oczywiście główny kierunek tranzytu ale i tak będzie to znacząca ilość pojazdów.

              Również ruch generowany przez choćby pracowników obszarów przemysłowych a udających się w stronę Wrzeszcza czy obwodnicy a dodatkowo zachęconych do wyboru tej trasy jej dużą przepustowością będzie spory.

              Jak by nie było ruch generowany przez pojazdy tamtędy tylko przejeżdżające (których punktem docelowym nie będzie Zaspa) będzie bardzo duży a gdyby poprowadzić trasę przez środek osiedla stanie się zapewne uciążliwy dla jego mieszkańców.

              Na jakiej podstawie twierdzisz, że przy obecnie planowanym przebiegu Trasa Słowackiego nie będzie dobrze realizować funkcji połączenia "miasta" z lotniskiem i obwodnicą?

              Mieszkańcy Zaspy przecież bez problemu dostaną się na tak wybudowaną Nową Słowackiego przez ul Hynka lub Rzeczypospolitej. Mieszkańcy innych okolicznych dzielnic jak Przymorze i w jednym i w drugim rozwiązaniu będą musieli przecież pojechać najpierw Rzeczypospolitej lub inną droga.

              Co więc poza wprowadzeniem dodatkowego ruchu w sam środek dużej dzielnicy da poprowadzenie trasy przez Jana Pawła? Ile procent mieszkańców Zaspy będzie z niej codziennie korzystać i jaka to będzie część całego ruchu na tej trasie?

              Mieszkańcy Zaspy od lat zmagają się z kierowcami zakłócającymi spokój na al Jana Pawła. Jesteś przekonany, że spodobało by się im wprowadzenie dodatkowego ruchu do ich dzielnicy?

              Czy poza tym, że w obecnie nie będzie realizowany jeden z odcinków są jakiekolwiek inne argumenty za tym by tak ważną drogę poprowadzić przez środek dużego blokowiska i zaburzyć jego spójność?

              • 1 2

            • Co?

              Świerczewski stracił nawet pomnik pod Baligrodem i jego nazwiskiem nie nazywa się już nic w Wolnej Polsce. Oj Ty, Ty.

              • 0 1

    • fajna koncepcja, ale... (7)

      Teren jednostki już dawno przejął deweloper i z tego co jest mi wiadome, nigdy nie była planowana tam droga.Jest to to tym bardziej pewne, że za PRL nikt nawet w najśmielszych planach nie pozwoliłby sobie, na koncepcję projektowania drogi w obrębie istniejącej infrastruktury wojskowej.

      • 11 5

      • To mało wiesz (1)

        A developer przejął bo miasto zmieniło nagle plany zagospodarownaia przestrzennnego - ciekawe dlaczego? A wlasciiwie wcale nie ciekawe, to tylko ja jestem naiwny.

        • 5 5

        • Alte Danziger, mawiają, że jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo...

          • 0 0

      • SeeB, ja te plany opisanej drogi widziałem. I było to za czasów PRL-u.

        • 1 0

      • (1)

        ...to ty jeszcze bardzo mało wiesz o planach jakie były na deskach projektantów za PRL-u.

        • 4 3

        • On nic nie wie. Jemu się tak wydaje.

          • 1 3

      • (1)

        Wcale nie tak dawno temu przejął.

        • 7 1

        • i jeszcze nie do końca

          • 3 2

    • Co za wizja?

      Żadni planiści w czasach prl-u nie proponowali naruszenia terenów wojskowych. W Prl-u wojsko było tabu jako nienaruszalność paktu warszawskiego, więc projektant, który chciałby naruszyć coś wojskowego był... sabotażystą. Nawet propozycja ścięcia narożnika ulic Chrzanowskiego i Słowackiego, aby wykonać zatokę dla prawoskrętu została negatywnie zaopiniowana w 1974 r. przez MON.
      Więc prosze nie pisać bajek.

      • 2 3

    • nawet nie czytam tojtoja, od razu stawiam minusa (1)

      • 4 3

      • Masz rację, nie czytaj. Tutaj się pisze dla kulturalnych i inteligentnych a nie dla buraków jak ty.

        • 4 4

    • Zapomniałeś wspomnieć o Bogu. (2)

      • 7 6

      • A może lepiej o wyświetlaczach w tramwajach.

        • 4 0

      • Bóg jest wielki, a największy ten z Torunia

        • 8 7

    • (2)

      kur..de , jak czytam jak jakiś inteligent projektuje drogi/ulice palcem w powietrzu, to aż mną dreszcze wstrząsają, i to od samego rana.....
      człowieku, jak takiś "miszcz" to proponuję skończyć studia drogowe i zabrać się za swoją wizję Słowackiego... powodzenia !

      • 21 16

      • właśnie stary dziadzie doucz się a póżniej pisz bzdety!

        Za wcześnie wstałeś, czy w nocy libacja była i jeszcze nie kimałeś?

        • 4 12

      • znowu feministka hehe

        • 8 9

  • Szykuje się druga Armii Krajowej. (2)

    Autostrada ze skrzyżowaniem sterowanym światłami w połowie długości. Takie rzeczy to tylko w Gdańsku!

    • 11 3

    • Droga (1)

      Na W-Z będą docelowo bezkolizyjne wiadukty nad Ł-Ł (jest rezerwa terenu i już częściowo wykonane nasypy). Tylko kasy nie ma.

      • 2 0

      • Tak, one są docelowe od 30-tu lat.

        I tak może już zostać. Ze Słowackiego pewnie też, bo skąd miasto weźmie środki na budowę tych luksusowych wiaduktów i łączników? Po 2014 środków na rozbudowę dróg może już nie być, gdyż czas na nadrabianie zaległości w infrastrukturze drogowej mamy teraz.

        • 1 0

  • PLANY PLANY PLANY

    Obok lotniska jest sporo miejsca ,wystarczy posiać trawę postawić dwie bramki,drewniane trybuny ,cztery mecze posprzątać i po zawodach .Poco to wszystko, dla ludzi i miasta czy dla EURO 2012,Gdańsk poszatkowany jest jak Front okopami ,byle tory ,dwupasmówka zapora nie do przebycia ,nadkładać trzeba kawał drogi ,jest coraz gorzej ,i nie zapowiada się na poprawę .Słowackiego to nie usprawnienie to dyslokacja korków. Etap by dłużej piastować stanowiska ,projektować ,słyszę o niej od 1993r .Z Kościuszki róg Hallera do Żukowa jechałem 25 minut spokojnie, po modernizacjach 60 jest często mało, a samochodów przybyło ,ale to chyba oczywiste ,po to są planiści by zapobiegać ,chyba.

    • 2 0

  • Ogródek albo droga

    Czyli żeby rozładować korki na słowackiego z wrzeszcza i z kościuszki do obwodnicy jechać przez zaspę, chyba ktoś rzadko jeżdzi tamtędy w sobotę i od 13 do 19 w dzień powszedni do obwodnicy, albo ma ogródek w centrum i chce sadzić rzodkiewkę.
    Jana Pawła też prawda kończy się ni w pięć ni w dziesięć przy dawnym lotnisku, bo widać od pory jak latały tam samoloty nie było ciśnienia żeby połączyć sensownie główne drogi, tylko wężykiem przez most który notabene szczęśliwie nie zdążył się zawalić tu pochwała dla włodaży za szybką reakcję .
    Ciekawe jak się będzie jeździło bez korków czy tak sprawnie jak w Gdyni?

    • 0 0

  • Most Jana Pawła II połączyć z Obwodnicą Południową by transport szedł poza Podwalem Przedmiejskim - to będzie sukces i

    najważniejsza sprawa.

    • 0 0

  • Czyli wszystko zgodnie z tzw. dyrektywą

    Czyli wszystko będzie zgodnie z tzw. dyrektywą NKWD - robić tak, żeby do końca nie było skończone.

    • 2 0

  • Stara-nowa droga

    Jakby nie było,zanim jakikolwiek projekt kontynuacyjny zostanie zrealizowany, to przód drogi się zestarzeje,trzeba będzie go naprawić i znów będzie wszystko od początku trzeba zrobić.Bo tak się u nas drogi buduje...

    • 2 0

  • doraźne rozwiązanie problemu

    widzę takie rozwiązanie doraźne, żeby cały czas jechać dwoma pasami, dopóki nie zbudują nowej Kościuszki. Dojeżdżamy Nową Słowackiego do Legionów/Chłopskiej (2 pasy), skręcamy w JP 2 (2 pasy), docieramy do Czarnego Dworu (1 pas, ale łatwo poszerzyć o 2 pas na odcinku do Hallera), stamtąd w stronę Hallera za którą zaczynać się już będzie odcinek trasy Sucharskiego (obecna Uczniowska) na stadion piłkarski (2 pasy)

    • 5 1

  • (1)

    Na mapie trojmiasto pl Deotymy jest poniżej Kopalnianej. Na załączonym pdf jest odwrotnie... CUDA!

    • 4 0

    • Profesjonalna robota za miliony... Takie rzeczy tylko w Polsce.

      • 0 0

  • "Garażów" (2)

    czy "garaży"?????

    • 9 0

    • "na lotnisko"... prędzej "do lotniska"

      • 0 0

    • oczywiście,że "garaży"! niektórzy powinni wrócić do podstawówki.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane