• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery dodatkowe pociągi zmniejszą tłok w PKM?

Szymon Zięba
17 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Pasażerowie narzekają na zatłoczone pociągi na trasie PKM. Pasażerowie narzekają na zatłoczone pociągi na trasie PKM.

Na trasie PKM między Gdynią a Gdańskiem będą kursowały cztery dodatkowe pociągi. To odpowiedź na prośby pasażerów, którzy skarżą się na tłok w wagonach. Pierwsze składy z peronów odjadą 21 listopada.



Jak oceniasz decyzję urzędników?

Zatłoczone składy, pasażerowie, którzy mają problem, by wsiąść do pociągów i w związku z tym niski komfort podróży - mieszkańcy Trójmiasta skarżą się na organizację kursów składów na trasie PKM.

O problemach z zatłoczonymi wagonami czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Zdarza się, że pasażerów jest tylu, że część z nich musi zostać na peronie. Zdarza się też, że z tego powodu pociągi są opóźnione.

Urzędnicy szukają rozwiązania tego problemu.



- W odpowiedzi na duże zainteresowanie i prośby pasażerów uruchamiamy cztery dodatkowe pociągi na sieci komunikacyjnej PKM. Pociągi zaczną kursować od 21 listopada tego roku - przekazał Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Nowe relacje pociągów:

  1. Gdynia Gł. odjazd 6:10 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 6:27
  2. Gdańsk Osowa odjazd 6:33 - Gdynia Główna przyjazd ok. 6:50
  3. Gdynia Gł. odjazd 15:30 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 15:47
  4. Gdańsk Osowa odjazd 16:10 - Gdynia Główna przyjazd ok. 16:27


Rozkłady PKM i SKM


Opinie (164) 5 zablokowanych

  • Przecież problem jest największy

    Na trasie do i z Wrzeszcza. Tam powinni dawać dodatkowe składy a nie na Gdynia główna Gdańsk Osowa.

    • 7 0

  • Co za pomysl

    Pociąg jedyny miedzy 6.45 a 7.30 z Osowa odjeżdża 7.17 - załadowany po sufit - teraz dodają 6.30! - ktoś tam myśli?? Trzeba dać skład np. 7.10 wtedy rozładuje to pociąg a nie ze ten dodatkowy 6.30 będzie jechał pusty a 7.17 full - kto tam pracuje???

    • 16 0

  • To są żarty. (5)

    Jest 13 pociągów. Relacja Gdynia-Gdansk pociąg jedzie 48 min to oznacza że aby częstotliwość była co 30 min potrzeba 4 składy. Relacja Gdańsk -Kartuzy zajmuje ok. 1h. To oznacza aby pociąg jechał co 60 min potrzeba 3 składy (pociągi mają dużo przerwy)
    Relacja Gdańsk- Kościerzyna, skład jedzie 1:15, czyli aby pociąg jechał co 60 min potrzeba 3 składy.
    Łącznie daje to 10 składów. Jest 13. Zakładamy że te trzy jednostki to rezerwa, albo wzmocnienie kursu. Teraz pytanie czemu w ciągu dnia nie ma takiej częstotliwości. Na jakich procedurach występuje wąskie gardło? Czasu maszynisty 12 h, czasu konduktora 8h czy przepustowości linii w czasie remontu. Czy poprostu durny rozkład jest, który zakłada długie postoje taborów.

    Przykładowo skład EIP pokonuje średnio 1300km jednego dnia, a skład PKM sredniodobowo 350 km- czyli średnio 3 rotację do Kartuz. Co robi resztę dnia?

    • 30 0

    • Nie licz kilometrów, bo to bez sensu

      porównywać drogę jak jeden pociąg jedzie 160-200km/h z kilkoma postojami, a drugi 60-70 z postojami co kilka kilometrów. Możesz porównać ile czasu dany skład jest w użyciu.

      • 0 0

    • Prosta odpowiedz (2)

      Linie pkp llk są są od Kościerzyny do Gdańska osowej jednotorowa, tak samo do Kartuz. No i w gdansku Wrzeszczu brakuje krawędzi peronowych.

      • 2 0

      • Widzę durny komentarz bez wiedz (1)

        Pociąg na stacji końcowej potrzebuje ustawowych 7 min na obrócenie kierunku jazdy. Aktualnie Wrzeszcz ma przeznaczone dwa tory na funkcjonowanie PKM. To oznacza że w ciągu godziny 16 pociągów może kończyć i rozpocząć bieg. Aktualnie jest ok. 5-6 bo następuje wymiana składów ( które mają naprawdę dziwnie rozpisane obiegi)

        • 2 0

        • Nie, bo musisz jeszcze doliczyć czas na wjazd i wyjazd z peronu

          Żeby ruszyć sprzed Strzyży musisz już mieć cała drogę do peronu we Wrzeszczu wolną.
          A więc jest wolna, ruszasz sprzed Strzyży, stajesz na Strzyży, ruszasz i jedziesz do Wrzeszcza i dopiero teraz możesz liczyć te 7 minut, apotem dodać czas wyjazdu do Strzyży. To jest cykl, po którym może wjechać w to miejsce następny.

          Po drugie musisz te pociągi wepchnąć gdzieś po drugiej stronie, czyli Kaszubskiej. Tam jest jednotor do Kartuz/Kościerzyny. Tylko do Gdyni przez Osowę jest lepiej.

          Po trzecie ktoś musi za to zapłacić. Inne miasta w województwie już i tak niechętnie patrza, że marszałek płaci za komunikację w Trójmieście.

          • 0 0

    • Odpoczywa i oszczędza koszty

      • 5 0

  • A co (1)

    Tylko chca dodac tam pociagi zapraszam zeby ktos sie przejechal z Gdyni Do kościerzyny pociagem tutaj ludzie caly czas pisza wysyłaja zdj. Filmy jak pocigi sa napchane ludzmi i co ????
    I nic z tym nie robia tylko podwyszaja ceny biletów !!
    Pozdrawia.

    • 8 0

    • Jak dostaniemy pieniądze z KPO

      to nie będzie problemu z tłokiem do Kościerzyny, bo na czas remontu pociągi przestana tam jeździć ;-)

      • 3 0

  • Panie Marszałku, (4)

    Jak to jest, że minuta jazdy z Osowy do Gdyni kosztuje 4 razy droższa niż minuta jazdy z Osowy do Wrzeszcza?

    • 15 1

    • Od kiedy Marszałek ustanawia taryfy? (1)

      Pytanie słuszne ale skieruj je do odpowiedniej osoby.

      • 1 5

      • A kto jest właścicielem Taryfy Pomorskiej?

        Odpowiadam - marszałek.

        • 2 1

    • Sprawdź w cennikach koszt dostępu do infrastruktury PKM (1)

      Wielokroć droższy niż dostęp do torów pkp plk. A teraz - umiesz liczyć? To licz na siebie!

      • 1 2

      • Jestes w bledzie.

        • 2 0

  • To są 4 pociągi czy 4 kursy

    Na trasie Osowa -Gdynia? Kiepski żart...

    • 11 0

  • A co z trasą Wrzeszcz Osowa? Kursy od święta

    • 7 0

  • Ta i pewnie pół składu bo to przecież 3 przystanki

    Żenada urząd Marszałkowski

    • 7 0

  • Tylko pomiędzy Osowa a Gdynia ?

    • 10 0

  • mysle ze najlepszym prezentem

    bedzie dzien pieszego pasazera. Szczególnie teraz gdy temperatury kolo zera i trochę zaczyna sypać! piekna pogoda na spacery

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane