- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (188 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (121 opinii)
- 3 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (58 opinii)
- 4 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (120 opinii)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (54 opinie)
Cztery dodatkowe pociągi zmniejszą tłok w PKM?
Na trasie PKM między Gdynią a Gdańskiem będą kursowały cztery dodatkowe pociągi. To odpowiedź na prośby pasażerów, którzy skarżą się na tłok w wagonach. Pierwsze składy z peronów odjadą 21 listopada.
O problemach z zatłoczonymi wagonami czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.
Zdarza się, że pasażerów jest tylu, że część z nich musi zostać na peronie. Zdarza się też, że z tego powodu pociągi są opóźnione.
Urzędnicy szukają rozwiązania tego problemu.
- W odpowiedzi na duże zainteresowanie i prośby pasażerów uruchamiamy cztery dodatkowe pociągi na sieci komunikacyjnej PKM. Pociągi zaczną kursować od 21 listopada tego roku - przekazał Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Nowe relacje pociągów:
- Gdynia Gł. odjazd 6:10 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 6:27
- Gdańsk Osowa odjazd 6:33 - Gdynia Główna przyjazd ok. 6:50
- Gdynia Gł. odjazd 15:30 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 15:47
- Gdańsk Osowa odjazd 16:10 - Gdynia Główna przyjazd ok. 16:27
Rozkłady PKM i SKM
Opinie (164) 5 zablokowanych
-
2022-11-18 07:56
Przecież problem jest największy
Na trasie do i z Wrzeszcza. Tam powinni dawać dodatkowe składy a nie na Gdynia główna Gdańsk Osowa.
- 7 0
-
2022-11-18 07:53
Co za pomysl
Pociąg jedyny miedzy 6.45 a 7.30 z Osowa odjeżdża 7.17 - załadowany po sufit - teraz dodają 6.30! - ktoś tam myśli?? Trzeba dać skład np. 7.10 wtedy rozładuje to pociąg a nie ze ten dodatkowy 6.30 będzie jechał pusty a 7.17 full - kto tam pracuje???
- 16 0
-
2022-11-17 22:11
To są żarty. (5)
Jest 13 pociągów. Relacja Gdynia-Gdansk pociąg jedzie 48 min to oznacza że aby częstotliwość była co 30 min potrzeba 4 składy. Relacja Gdańsk -Kartuzy zajmuje ok. 1h. To oznacza aby pociąg jechał co 60 min potrzeba 3 składy (pociągi mają dużo przerwy)
Relacja Gdańsk- Kościerzyna, skład jedzie 1:15, czyli aby pociąg jechał co 60 min potrzeba 3 składy.
Łącznie daje to 10 składów. Jest 13. Zakładamy że te trzy jednostki to rezerwa, albo wzmocnienie kursu. Teraz pytanie czemu w ciągu dnia nie ma takiej częstotliwości. Na jakich procedurach występuje wąskie gardło? Czasu maszynisty 12 h, czasu konduktora 8h czy przepustowości linii w czasie remontu. Czy poprostu durny rozkład jest, który zakłada długie postoje taborów.
Przykładowo skład EIP pokonuje średnio 1300km jednego dnia, a skład PKM sredniodobowo 350 km- czyli średnio 3 rotację do Kartuz. Co robi resztę dnia?- 30 0
-
2022-11-18 07:40
Nie licz kilometrów, bo to bez sensu
porównywać drogę jak jeden pociąg jedzie 160-200km/h z kilkoma postojami, a drugi 60-70 z postojami co kilka kilometrów. Możesz porównać ile czasu dany skład jest w użyciu.
- 0 0
-
2022-11-18 00:00
Prosta odpowiedz (2)
Linie pkp llk są są od Kościerzyny do Gdańska osowej jednotorowa, tak samo do Kartuz. No i w gdansku Wrzeszczu brakuje krawędzi peronowych.
- 2 0
-
2022-11-18 06:19
Widzę durny komentarz bez wiedz (1)
Pociąg na stacji końcowej potrzebuje ustawowych 7 min na obrócenie kierunku jazdy. Aktualnie Wrzeszcz ma przeznaczone dwa tory na funkcjonowanie PKM. To oznacza że w ciągu godziny 16 pociągów może kończyć i rozpocząć bieg. Aktualnie jest ok. 5-6 bo następuje wymiana składów ( które mają naprawdę dziwnie rozpisane obiegi)
- 2 0
-
2022-11-18 07:31
Nie, bo musisz jeszcze doliczyć czas na wjazd i wyjazd z peronu
Żeby ruszyć sprzed Strzyży musisz już mieć cała drogę do peronu we Wrzeszczu wolną.
A więc jest wolna, ruszasz sprzed Strzyży, stajesz na Strzyży, ruszasz i jedziesz do Wrzeszcza i dopiero teraz możesz liczyć te 7 minut, apotem dodać czas wyjazdu do Strzyży. To jest cykl, po którym może wjechać w to miejsce następny.
Po drugie musisz te pociągi wepchnąć gdzieś po drugiej stronie, czyli Kaszubskiej. Tam jest jednotor do Kartuz/Kościerzyny. Tylko do Gdyni przez Osowę jest lepiej.
Po trzecie ktoś musi za to zapłacić. Inne miasta w województwie już i tak niechętnie patrza, że marszałek płaci za komunikację w Trójmieście.- 0 0
-
2022-11-17 23:08
Odpoczywa i oszczędza koszty
- 5 0
-
2022-11-18 05:00
A co (1)
Tylko chca dodac tam pociagi zapraszam zeby ktos sie przejechal z Gdyni Do kościerzyny pociagem tutaj ludzie caly czas pisza wysyłaja zdj. Filmy jak pocigi sa napchane ludzmi i co ????
I nic z tym nie robia tylko podwyszaja ceny biletów !!
Pozdrawia.- 8 0
-
2022-11-18 07:35
Jak dostaniemy pieniądze z KPO
to nie będzie problemu z tłokiem do Kościerzyny, bo na czas remontu pociągi przestana tam jeździć ;-)
- 3 0
-
2022-11-17 22:22
Panie Marszałku, (4)
Jak to jest, że minuta jazdy z Osowy do Gdyni kosztuje 4 razy droższa niż minuta jazdy z Osowy do Wrzeszcza?
- 15 1
-
2022-11-18 00:27
Od kiedy Marszałek ustanawia taryfy? (1)
Pytanie słuszne ale skieruj je do odpowiedniej osoby.
- 1 5
-
2022-11-18 07:32
A kto jest właścicielem Taryfy Pomorskiej?
Odpowiadam - marszałek.
- 2 1
-
2022-11-17 23:09
Sprawdź w cennikach koszt dostępu do infrastruktury PKM (1)
Wielokroć droższy niż dostęp do torów pkp plk. A teraz - umiesz liczyć? To licz na siebie!
- 1 2
-
2022-11-18 00:01
Jestes w bledzie.
- 2 0
-
2022-11-18 07:31
To są 4 pociągi czy 4 kursy
Na trasie Osowa -Gdynia? Kiepski żart...
- 11 0
-
2022-11-18 06:41
A co z trasą Wrzeszcz Osowa? Kursy od święta
- 7 0
-
2022-11-18 05:54
Ta i pewnie pół składu bo to przecież 3 przystanki
Żenada urząd Marszałkowski
- 7 0
-
2022-11-18 05:43
Tylko pomiędzy Osowa a Gdynia ?
- 10 0
-
2022-11-18 00:28
mysle ze najlepszym prezentem
bedzie dzien pieszego pasazera. Szczególnie teraz gdy temperatury kolo zera i trochę zaczyna sypać! piekna pogoda na spacery
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.