• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery dodatkowe pociągi zmniejszą tłok w PKM?

Szymon Zięba
17 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Pasażerowie narzekają na zatłoczone pociągi na trasie PKM. Pasażerowie narzekają na zatłoczone pociągi na trasie PKM.

Na trasie PKM między Gdynią a Gdańskiem będą kursowały cztery dodatkowe pociągi. To odpowiedź na prośby pasażerów, którzy skarżą się na tłok w wagonach. Pierwsze składy z peronów odjadą 21 listopada.



Jak oceniasz decyzję urzędników?

Zatłoczone składy, pasażerowie, którzy mają problem, by wsiąść do pociągów i w związku z tym niski komfort podróży - mieszkańcy Trójmiasta skarżą się na organizację kursów składów na trasie PKM.

O problemach z zatłoczonymi wagonami czytelnicy regularnie informują nas w Raporcie z Trójmiasta.

Zdarza się, że pasażerów jest tylu, że część z nich musi zostać na peronie. Zdarza się też, że z tego powodu pociągi są opóźnione.

Urzędnicy szukają rozwiązania tego problemu.



- W odpowiedzi na duże zainteresowanie i prośby pasażerów uruchamiamy cztery dodatkowe pociągi na sieci komunikacyjnej PKM. Pociągi zaczną kursować od 21 listopada tego roku - przekazał Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Nowe relacje pociągów:

  1. Gdynia Gł. odjazd 6:10 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 6:27
  2. Gdańsk Osowa odjazd 6:33 - Gdynia Główna przyjazd ok. 6:50
  3. Gdynia Gł. odjazd 15:30 - Gdańsk Osowa przyjazd ok. 15:47
  4. Gdańsk Osowa odjazd 16:10 - Gdynia Główna przyjazd ok. 16:27


Rozkłady PKM i SKM


Opinie (164) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Więcej wagonów a nie składów

    Banda nieudaczników. Dziecko w przedszkolu by na to wpadło!

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Tłok w pociągach (5)

    Rano ok. Godz. 8 z pociągu jadącego z Gdyni regularnie wysiada na stacji Strzyża ok. 140 osøb. To w większości uczniowie i studenci. Stoją stłoczeni. Więc raczej dłuższe składy w konkretnych godzinach, a nie dodatkowy pociąg o 6.

    • 121 4

    • Osoba na wózku nie ma szans (2)

      Nawet platformy nie wysunie

      • 16 0

      • To co moja, niepełnosprawna mama przeżywa 3x w tygodniu, wsiadając i wysiadając z pkmki, to jest horror, o mnie nie wspominając. Kolejki starego typu mają ogromne luki przy drzwiach, dziura pomiędzy schodami jest ogromna i wejscie/zejście stanowi nie lada wyzwanie !

        • 0 0

      • Podloga wysuwana

        W pojazdach PESY jest podłoga wysuwana a nue rozkładane podesty

        • 0 0

    • Chyba powinny jeździć częściej, o jest jakiś biedny rozkład.

      Jak ludzie mają dojeżdżać PKM na uczelnię, jak między 8-11.00 jest dziura w rozkładzie.

      • 4 0

    • Jeden stoi na drugim do zukowa. Nie ma kontroli biletow bo konduktor musialby chyba drona puszczac. Ludzie ubici jak jakies bydlo. To powinno nagrac trojmiasto.pl i pokazac marszalkowi. Z gdanska do gdyni jakos sie dojedzie, jak nie ta skm to kolejna, a w pkm 1,5 h przerwy!

      • 11 0

  • Cztery

    dodatkowe pociągi. A ile w tych pociągach przyzwoitych ustępów?

    • 0 0

  • To nie 4 pociągi, a 4 kursy. Różnica kolosalna, bo czterema pociągami to by można ze 20 kursów obsłużyć.

    • 2 0

  • Pociągi do Kościerzyny

    A kiedy dłuższe składy pociągów do Kościerzyny? Wsiadając we Wrzeszczu w tygodniu np o godzinie 14, miejsce siedzące graniczy z cudem, a na kolejnych stacjach już nie wspomnę. Pociągi zapchane bo brzegi. W trakcie covidu było to samo. Minęło już trochę czasu i gdzie jakieś zmiany? A bilety tylko droższe

    • 0 0

  • Szału nie ma

    • 0 0

  • Rozkład jazdy tragiczny... 7-8 rano a tam co pół godziny.

    Na Kaszuby częściej jeździ niż do Wrzeszcza. Co więcej, synchro z PKP nie ma zupełnie. PKP odjeżdża np. 16:27, a PKM przyjeżdża 16:33. tragedia!!!

    • 1 0

  • Chyba zapomnieli czegoś dodać (7)

    Jak już było ogłaszane, wszystkie składy PKM mają przejść w przyszłym roku obowiązkowy przegląd. Może on trwać nawet 4 miesięcy dla pojedynczego składu. Wątpię by te 4 dodatkowe pociągi mogły w jakikolwiek sposób pomóc, bo składów będzie sumarycznie mniej niż wcześniej

    • 90 8

    • ...

      Od maja pociągi nie będą jeździły do Kościerzyny z uwagi na remont. Więc pociągi będą

      • 0 0

    • (3)

      PR w przeciwieństwie do SKM ma też swoje składy.

      • 7 8

      • które to składy obsługują linie wewnątrz województwa... (2)

        Tam nie ma wyborców?
        Sumarycznie jakby nie liczyć, taboru jest dramatycznie za mało.

        Ale co się dziwić, Pomorskie było ostatnim obszarem, gdzie eksploatowano SA101/102...

        • 8 1

        • Zaraz linia będzie zelektryfikowana i pojawią się

          kible PRów. Nikt teraz nie będzie dokupował spalinowych, na rok jazdy

          • 1 3

        • Nie tylko ma szynobusy u nas w województwie

          • 0 5

    • Ta dekkaracja

      Wynika z warunków utrzymania pkp skm a inni przewoźnicy tacy np jak Polregio maha własny system utrzymania.

      • 0 3

    • przeciez to 2 rotacje na krotkiej trasie a nie 4 pociagi fizycznie :-)))))

      • 17 0

  • Ja i tak będą jeździć samochodem (2)

    Szybko bezpłatnie i do celu

    • 7 4

    • (1)

      Szczególnie jak utkniesz na kilka godzin na obwodnicy, Spacerowej lub Armii Krajowej.

      • 1 0

      • Nie jeżdżę obwodnica

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Wg mnie na tłok wpływa również kształt wnetrza (23)

    Zamiast rozwiązania jak w metrze mamy PKS prezes co jedyne sensowne miejsce do stania jest przy drzwiach.

    • 143 13

    • Prezesa w to nie mieszaj!

      • 0 0

    • (14)

      To może wagony towarowe?

      • 14 33

      • Spróbuj metra dziecko potem się wypowiadaj (9)

        • 14 15

        • metro jest pod ziemia... (6)

          W nadmorskim klimacie na pewno wybiore obecne rozwiazania.
          Metrem podrozuje sie srednio pol godziny...

          Przesiadka w Osowej ma sens i tak powinny funkcjonowac te polaczenia.
          Jednak trend jest przeciwny i tworzy sie trasy "krajoznawcze". Powod jest prosty, brak taboru i srodkow na utrzymanie. Na dodatek przy takiej organizacji latwiej ukryc "fluktuacje" rozkladow...

          Jednak przede wszystkim powodem jest powszechna, mentalna niechec do synchronizacji. Kto to, panie, widzial, aby cos funkcjonowalo co do minuty, na zakladke i jeszcze "drzwi w drzwi"??! Na dodatek z inna firma?! Nie bedzie mnie nikt pilnowal i rozliczal z "minutek"...

          Dlatego czekam na mrozace krew w zylach reportarze z osowskich peronow, na ktorych zalegna sie stada zmarznietych "zombie", zapomnianych przez przewoznikow...
          Na gornym tarasie jest srednio 5 stopni zimniej...

          • 5 4

          • Jak widać nie rozumiesz (3)

            Masz do wyboru krótki pociąg jakim jest PKM i wtedy powinien on mieć większość miejsc stojących, albo niech PKM wydłuży pociągi PKM i wtedy będzie można je uznać za pociągi regionalne z większością miejsc siedzących.

            • 8 1

            • PKM nic nie może wydłużyć, ponieważ jest jedynie zarządcą infrastruktury. Za długość pociągów i składy same w sobie odpowiadają obecnie SKM i Polregio.

              • 0 0

            • dla nich 15 minut na nogach to za długo (1)

              rano walczą o siedzenia jak lwy

              • 5 2

              • ale to nie jest 15 minut

                dziennie spędzam w pociągach dwie godziny.

                • 1 0

          • To nie jest prawda, że metro musi być pod ziemią. Metro jest metrem, bo porusza się po własnych torach, nie kolidując z innym ruchem - to, czy dzieje się to pod ziemią, na niej czy nad nią, nie ma większego znaczenia. Przykładem może być Hamburg, którego sieć metra w większej części przebiega na estakadach w mieście, a nie pod ziemią.

            • 2 0

          • Z tymi 5 stopniami to trochę przesada ale tak to racja :) Szczególnie po elektryfikacji linii Osowa-Wrzeszcz sensowny wydaje się pomysł żeby w Osowej spotykały się pociągi przyjeżdżające z Gdyni, Kaszub i Wrzeszcza i każdy jechał dalej gdzie potrzebuje. Przynajmniej do czegoś się przydadzą te groteskowo przeskalowane dwa perony na tej stacji).

            • 4 1

        • no tak w moskwie nie jechalem ale w Londynie wielokroc to o co chodzi ze pkm nie ma wygladac jak londynskie metro tylko jak miejsce do siedzenia i ogladania okolicznosci przyrody?

          • 5 2

        • Najlepsze są nasze stare skm-kowe "kible".

          • 12 0

      • Ty jesteś przyzwyczajony a inni nie będą mieli ochoty się przyzwyczajać bo wolą jechać po ludzku. (2)

        • 5 3

        • Twoja wygoda to udręka dla tych co nie mogą wsiąść

          • 3 2

        • Nie musisz siedzieć.

          • 2 3

      • tak sie wysilasz a Galuxowi do pięt nie podskoczysz szmond....u

        • 1 1

    • Najpierw wydłużamy składy lub zwiększamy częstotliwość, a dopiero potem (3)

      kiedy już nie możemy puścić dłuższych / częściej to kombinujemy jak zmieścić więcej w danej przestrzeni.
      To jest filozofia metra. Więc najpierw wydłużenie składów. Oczywiście teraz czekamy na elektryczne, więc i tak pupa.

      • 4 0

      • Ale po co? (2)

        Przecież jak budowali PKP to kacperek mówił, że to bezsensowna inwestycja i będzie wozić powietrze.

        • 4 3

        • krotka masz pamiec... (1)

          A moze tylko cytujesz, co ktos ci powiedzial?

          • 3 3

          • Mocodawcy z Moskwy czuwają..

            • 0 0

    • Proponuję tobie rower. Tak PO europejskiemu ;)

      • 2 1

    • Podróż metrem trwa krótko. (1)

      Trasy zaś PKM są dosyć długie więc i miejsca siedzące muszą być nieco bardziej komfortowe.

      • 9 7

      • Nie muszą być. Kolejka ma być pojemna, punktualna i szybka

        • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane