• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy droga rowerowa musi być wrogiem kiosku, stojącego od 45 lat?

Krzysztof Koprowski
19 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Kiosk na skrzyżowaniu ul. Jaśkowa Dolina z al. Grunwaldzką, który stoi na przeszkodzie realizacji nowej inwestycji (obecnie zamknięty na kilka dni ze względu na urlop).
  • Podczas modernizacji torowiska tramwajowego dokonano też remontu przejścia, ale nie uwzględniono w nim przejazdu dla rowerów.
  • Parkowanie na chodniku zostanie zabronione. Parking po prawej nie wchodzi w zakres inwestycji.
  • Parkowanie na chodniku zostanie zabronione. Po lewej wejście do budynku Zakładu Komunikacji Miejskiej.
  • Obecny koniec drogi rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina.

Plany budowy brakującego fragmentu drogi rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina wywołały pewne emocje u mieszkańców Wrzeszcza. Zakładają one bowiem likwidację jedynego kiosku na tym skrzyżowaniu, istniejącego nieprzerwanie od ponad 45 lat. Po naszej interwencji urzędnicy jeszcze raz przyjrzą się projektowi.



Co robisz, gdy nagle kończy się droga rowerowa wzdłuż ruchliwej ulicy?

Droga rowerowa wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina urywa się dzisiaj przed skrzyżowaniem z ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska. Rowerzyści mają do wyboru przejazd przez trzypasmową ulicę, na której pas do jazdy prosto do drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej jest zlokalizowany pośrodku jezdni lub nie do końca legalną podróż po wąskim chodniku, zastawionym w połowie autami.

Wkrótce ta sytuacja ma się zmienić na lepsze. Droga rowerowa wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina zostanie wydłużona do ul. Konopnickiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie połączy się z drogą rowerową wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Zostanie też wykonany przejazd przez aleję, który nie powstał mimo przebudowy przejścia w 2011 r. podczas remontu torowiska tramwajowego.

Problem w tym, że przedłużenie drogi rowerowej może skutkować usunięciem kiosku, który na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny i al. Grunwaldzkiej stoi od 45 lat,

- Byłaby to bardzo nieprzemyślana decyzja, gdyż jest to jedyny punkt handlowy tego typu na tym skrzyżowaniu [najbliższe kioski znajdują się na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska - dop. red.], a ponadto szkoda byłoby likwidować przez taką inwestycję miejsce pracy - mówi Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny, który poinformował nas o planowanej inwestycji.

Urzędnicy uspokajają jednak, że ostateczne decyzje w tej sprawie nie zapadły. Obecnie inwestycja jest na etapie przygotowania projektu przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Prace budowlane mogłyby się rozpocząć przypuszczalnie dopiero w przyszłym roku.

- Faktycznie, w projekcie kiosk był wskazany do likwidacji, ale zleciłem jeszcze raz przeanalizowane tego obszaru, aby mógł on tam dalej funkcjonować. Tym bardziej, że akurat w tym miejscu będzie istniał ciąg pieszo-rowerowy [rozwiązane stosowane w wielu miejscach w Gdańsku m.in. wzdłuż al. Hallera zobacz na mapie Gdańska lub w rejonie "Krewetki" zobacz na mapie Gdańska - dop. red.], a nie wydzielona droga rowerowa i osobno chodnik - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

O ile kiosk ma szansę na dalszą działalność, to wiadomo już, że zostanie zlikwidowanych ok. dziesięciu miejsc parkingowych na chodniku wzdłuż Jaśkowej Doliny, między ul. Sienkiewicza a al. Grunwaldzką. Fizycznie, nie ma tutaj miejsca, by zmieścić zarówno drogę rowerową, jak i miejsca parkingowe.

Warto mieć jednak na uwadze, że po drugiej stronie ulicy, jak wynika z tablic parkingowych Tristaru, zawsze jest wielokrotnie więcej wolnych miejsc w garażu podziemnym centrum handlowego Manhattan.

Miejsca

Opinie (291) 3 zablokowane

  • Nie trzeba kiosku likwidować! (1)

    Wystarczy trochę pomyśleć. Poco ta ścieżka ma iść przez kiosk? Można by usunąć te samochody, te kwietniki zmniejszyć lub usunąć i tamtędy puścić drogę rowerową bo dla rowerów i pieszych jest tam wystarczająco dużo miejsca! I kiosk ocaleje i rowerzyści z pieszymi bd szczęśliwi! A cóż kierowcom trzeba parking wyznaczyć lub wybudować.

    • 3 0

    • parking dla samochodow już jest - pod Manhattanem

      posiadanie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do parkowania go za darmo w dowolnym miejscu miasta.

      • 1 0

  • po co droga rowerowa? (3)

    Jak rowerzyści i tak jeżdżą jak chcą nawet równolegle z drogą rowerową

    • 1 3

    • po to, by rowerzyści nie mający doświadczenia w jeździe po jezdni czuli się bezpieczni (2)

      by wielu mieszkańców nie mających doświadczenia w jeździe rowerem zaczęła poważnie uwzględniać opcję przejazdu rowerem na małe odległości
      by inni mieszkańcy, biorący pod uwagę tylko opcję dojazdu samochodem mieli więcej miejsca w mieście do dyspozycji - by mniej miejsc do parkowania samochodem było zajętych przez ludzi dojeżdżających doń z małych odległości
      by w mieście było mniej korków i ludzie czuli się bezpieczniej przechodząc przez ulicę

      • 1 0

      • Przeczysz sam sobie (1)

        Budując wynalazki pt "ciągi pieszo-rowerowe" ogranicza się skutecznie przestrzeń dla pieszych i w tym durnie rządzonym mieście tylko patrzeć, jak piesi zaczną demonstrować. Ludzie nie poczują się bezpieczniej przechodząc przez ulicę, dlatego że zbudujemy chodniko-ścieżki. Od tego nie zmniejszy się liczba samochodów. Trzeba być osłem, by jeszcze tego nie widzieć

        • 0 3

        • poczują się bezpiecznie, jak kierowcy przestaną parkować na chodnikach

          na szerokich chodnikach i w strefach pieszych jest dość miejsca dla pieszych i dla rowerzystów. Tylko zapamiętali hejterzy prosamochodowi twierdzą, że rowerzysta zagraża pieszemu na chodniku bardziej niż samochód na jezdni, wtedy gdy pieszy próbuje przejść na drugą stronę. Piesi i rowerzyści w miastach polskich i innych krajów giną pod kołami samochodów, a nie rowerów. (por. ostatni wyczyn przy ulicy Grunwaldzkiej we Wrzeszczu, na Monte Cassino w Sopocie w ubiegłym roku i kilka dni temu w austriackim mieście Graz).
          Jak nie masz argumentów, obrażasz osoby mające inne poglądy niż ty sam(a).

          • 3 0

  • No i co, że stał kiosk

    Pan Franek też tam kiedyś stał i nie żyje. Świat się zmienia, kioski podróżują i po sprawie.

    • 4 2

  • na Jaśkowej Dolinie warto zastąpić malowniczy bruk na jezdniach ulic prostopadłych do drogi dla rowerów

    zabytkowy bruk może jest potrzebny, ale nie na drogach dla rowerów.

    • 2 2

  • smietnik reklamowy

    Budynek na rogu robi za baner. Manhattan robi za baner. Ludzie ! Opamiętajcie się z tymi szmatami

    • 1 1

  • kiosk i cały salon prasowy jest w manhattanie

    • 1 1

  • Kiosk jest ohydny. 45 lat wstydu wystarczy. Precz z budyzmem.

    • 1 1

  • Droga rowerowa

    Tylko sympatyk PIS-u potrafi wyciągnąć nazwisko Adamowicza przy każdej okazji.Człowiek już nie żyje, bestialsko zamordowany - mało wam jeszcze ??

    • 0 2

  • Cholera jasna! Won mi tu stąd, jeden z drugim! Będzie mi tu kłaki rozrzucał! Panie! Tu nie jest salon damsko-męski! Tu jest kiosk Ruchu! Ja Ja tu mięso mam!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane