• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje wracają do Wrzeszcza. Kliniczna niestety opóźniona

Krzysztof Koprowski
4 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przystanek tramwajowy Jaśkowa Dolina został przesunięty w stronę Oliwy na wysokość wieżowca Olimp. Przystanek tramwajowy Jaśkowa Dolina został przesunięty w stronę Oliwy na wysokość wieżowca Olimp.

Po około pięciu miesiącach przerwy, tramwaje wracają na torowiska Wrzeszcza i Strzyży. Niestety nie udało się dotrzymać terminu wznowienia ruchu na Węźle Kliniczna - tam na tramwaje poczekamy tam jeszcze kilka tygodni.



Przy okazji remontu, rowerzyści zyskali nową nawierzchnię drogi rowerowej, zaś piesi chodnik z płytek betonowych. Przy okazji remontu, rowerzyści zyskali nową nawierzchnię drogi rowerowej, zaś piesi chodnik z płytek betonowych.
Przyciski na przejściu przez al. Grunwaldzką mają na celu przyśpieszyć zapalenie się światła zielonego dla pieszych. Przyciski na przejściu przez al. Grunwaldzką mają na celu przyśpieszyć zapalenie się światła zielonego dla pieszych.
Pierwszy tramwaj, który w poniedziałek liniowo przejedzie po nowych torach we Wrzeszczu, to 12 w kierunku Siedlec (wyjazd z zajezdni godz. 3:53). Oprócz 12 (Siedlce - Oliwa), przez Wrzeszcz będą jeździć: 5 (Brzeźno Plaża - Strzyża), 6 (Chełm Witosa - Oliwa), 9 (Przeróbka - Strzyża), 11 (Chełm Witosa - Zaspa) oraz 92 (Siedlce - Strzyża).

Po remoncie torów zlikwidowane zostało przejście dla pieszych przy Manhattanie zobacz na mapie Gdańska. Dzięki temu udało się powiększyć o kilka aut lewoskręty w ul. Konopnickiej i tzw. Nową Dmowskiego (droga z płyt betonowych między Manhattanem a McDonaldem).

Przystanek tramwajowy został przesunięty w kierunku Oliwy i obecnie znajduje się na wysokości wieżowca Olimp zobacz na mapie Gdańska. Jest równie wąski jak poprzednik po drugiej stronie skrzyżowania, ale zyskał barierki ogradzające od ulicy.

Nowością jest wprowadzenie guzików dla pieszych na sygnalizacji świetlnej, rozwiązania znanego z miejsc o małym natężeniu ruchu pieszego.

- Piesi nie będą zmuszeni do ich używania, posłużą one jedynie do przyśpieszania włączenia zielonego światła, przy czym będzie funkcjonować normalny cykl świateł - zapewnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, miejskiej spółki odpowiedzialnej za remont tego odcinka torów.

Wznowienie ruchu we Wrzeszczu oznacza także zmiany dla pozostałych dzielnic Gdańska. Najważniejszą z nich, jest wyznaczenie kilku kursów linii 11, które z Chełmu będą jeździć nie przez Bramę Wyżynną, lecz do Dworca Głównego przez 3 Maja i Hucisko.

Jak oceniasz komunikację zastępczą, która kursowała w trakcie remontu torów we Wrzeszczu?

- Takie kursy odbywać się będą co ok. 20 minut w godz. 6 - 17. Ma to na celu ułatwienie dojazdu do licznych budynków administracji w rejonie ul. Nowe Ogrody - w tym urzędu miejskiego oraz szpitala wojewódzkiego - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Rozwiązanie to jest także wymuszone zmianą w kursowaniu linii 2, która teraz nie będzie zawracać przez przystanek Centrum, a jeździć do pętli Chełm Witosa. W kierunku pętli na Chełmie pojedzie przez ul. 3 Maja, zaś powrót odbędzie się przez Centrum - Bramę Wyżynną. Mieszkańcy, którzy po załatwieniu spraw urzędowych będą chcieli powrócić do Wrzeszcza, mogą właśnie skorzystać z wyznaczonych kursów linii 11.

Niestety, nie udało się połączyć wznowienia ruchu we Wrzeszczu z uruchomieniem Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska. W lipcu, gdy podpisywano umowę z konsorcjum WPRD GRAVEL/TOR-KAR-SSON zapowiadano, że pierwsze tramwaje przejadą przez węzeł już po upływie dwóch miesięcy.

- Zmiany związane z wstrzymaniem kursowania tramwajów potrwają tylko dwa miesiące. Zgodnie z umową, wykonawca do tego czasu musi wykonać I etap prac warunkujących przywrócenie ruchu w ul. Klinicznej. Później prace będą prowadzone na Węźle, a to już nie będzie miało wpływu na kursowanie tramwajów - zapowiadała w lipcu rzecznik GIK.

Niestety, mamy opóźnienie. Powodem jest źle przygotowana dokumentacja projektowa dla tego remontu, w efekcie czego na węźle prace trwają w najlepsze i na bieżąco są nanoszone poprawki.

- Ze względu na to, że musimy wykonać korektę niwelety przebudowywanego torowiska w stosunku do projektu, prace w ciągu ul. Klinicznej mogą potrwać jeszcze kilka tygodni - tłumaczy Skorupka-Kaczmarek.

Ponieważ 12 września rozpocznie się remont torów w ciągu al. Hallera (na odcinku Pstrowskiego - pętla Brzeźna Plaża), ruch na Klinicznej zostanie częściowo uruchomiony w relacji Jana z Kolna - Pętla Kliniczna - ul. Marynarki Polskiej. Ma to przede wszystkim pozwolić na... dojazd do zajezdni w Nowym Porcie, która po rozpoczęciu remontu na al. Hallera, byłaby odcięta całkowicie od sieci tramwajowej. Na al. Hallera od tego dnia będzie działać autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku od ul. Mickiewicza do Nowego Portu przez Brzeźno.

Schemat linii tramwajowych obowiązujący od 5 września (pdf)

Opinie (229) 10 zablokowanych

  • no i super (10)

    warto było czekać

    • 171 18

    • (2)

      No nie wiem czy tak super. Gdańszczanom obiecano tam tunel dla pieszych tymczasem dostali "Guzik" który zapewne będzie zbawieniem dla kierowców:). Trzeba być totalnym kretynem aby w takim miejscu dawać pieszym guzik. - MIał być tunel nie ma!- Pieszym odebrano przejście dla lewoskrętuSkoro powiększyli lewo sket na Grunwaldzkiej to dlaczego na tym samym skrzyżowaniu nie zrobili prawo skrętu z ulicy Dmowskiego w Grunwaldzką?? Jest tam wystarczająco dużo miejsca na to a piesi nic by przy tym nie tracili. Dmowskiego jest tak zakorkowane ,że wypadało by coś z tym zrobić zwłaszcza jak jest miejsce.

      • 32 19

      • ja dziękuję badzo za tunel (1)

        brudny, obsikany, z handlarzami gaci, śliskimi schodami - 20 w dół potem 20 w górę!A tak idę sobie po równym, parasolkę trzymam na głową, na nogach kaloszki, naciskam guziczek i kierowcy z uśmiechem stają na czerwonym a ja przechodzę na zielonym.

        • 32 5

        • Dobrze, ale mogło by być lepiej

          np. można by postawić ruchomy chodnik na przejściu, przechodziło by sie szybciej i samochody stały by krócej

          • 11 0

    • a dlaczego nie pomysleli o tym aby na torowisku (1)

      ulozyc kostke, beton czy asfalt i tamtedy puszczac karetki, straz, policje itd ? Dojazd do poszkodowanych bylby pestka a tak dalej bedzie to zalezne od inteligencji kierowcow zwyklych aut !Ciesze sie tez, ze Hines ktory buduje za Manhattanem wyklada kase i juz remontuje droge pomiedzy Manhattanem a McDonaldem. To sie chwali.

      • 11 4

      • Dawno tam nie byłem ale na zdjęciu jest pokazane iż kostka jest więc może jednak karetki przejadą?

        • 0 3

    • (4)

      Ja nie rozumiem po co komu te tramwaje?? One wcale nie są ekologiczne bo prąd pochodzi z elektrowni węglowych!! Zamiast tego wolałbym lepiej rozbudowaną sieć autobusów. Na grunwaldzkiej bez torowiska zmieściło by się 3 passy więcej. Po jednym buss pasie (na stałe) w każdą stronę i jeden środkowy pass. Do tego monitoring i kierunek środkowego passa by określało natężenie ruchu. Po buss pasie mogły by się poruszać tylko autobusy i pojazdy uprzywilejowane - dla reszty bardzo wysokie mandaty. Jedyne co na plus to ten chodnik z dróżka rowerowa, wygląda ładnie i może się przyda rowerzystom.

      • 1 34

      • Cinek,

        • 0 0

      • Cinek,

        z której Psiej Wólki jesteś??? amotorze BUSPASÓW z Bożej Łaski???

        • 5 1

      • to wsiądź na rower, podepnij dynamo do sieci i zacznij pedałować

        ekologiczny prąd który wytworzysz posłuży do zasilania tramwajów i trolejbusów, oraz elektrowozów na pkp

        • 6 1

      • bossze co za przypał

        gdzie ty dorastałeś? na wsi? w gdyni?

        • 3 3

  • No Chełm będzie miał teraz niezłą komunikację :) (4)

    Kiedy remont torowiska na Przeróbce?

    • 115 4

    • zyska jeszcze 2 ,ale to dobrze, bo chcieliście połączenia z Chełmu na Zaspę

      • 13 2

    • kiedy będą budować baltic arene 2

      • 9 8

    • Torowisko na Przeróbce musi najpierw ulec całkowitej biodegradacji. Na dzień dzisiejszy uległo ono rozkładowi w 90%, a to zdecydowanie za mało, aby rozpoczynać wymianę.

      • 16 0

    • remont na Przeróbce odłożono na czas neokreślony

      • 0 0

  • Czy ktoś odpowie za zły projekt Klinicznej? (8)

    Dlaczego nie zweryfikowano projektu przed realizacją?

    • 111 13

    • my mieszkancy - złotówkami z naszych portfeli

      • 29 0

    • Niestety nie odpowie pewnie nikt (3)

      Ale jaką weryfikacje masz na myśli? Kto i za czyje pieniądze miał by jej dokonać? I tak większość błędów pewnie wyszła by dopiero w czasie realizacji. Może jakimś rozwiązaniem było by twarde nakładanie przez inwestora kary za opóźnienia na wykonawcę niezależnie od okoliczności. W takim przypadku jak tutaj wykonawca potem musiałby sam w sądzie wyegzekwować kasę od firmy która przygotowała zły projekt, jeśli rzeczywiście to ona zawiniła.

      • 3 3

      • Ja bym to inaczej nazwał. (2)

        To była raczej korekta projektu niż błędy. Otóż postanowiono w czasie wykonywania pracy na obniżenie torowiska pod wiaduktem kolejowym. W ten sposób wszystkie tramwaje będą mogły jeździć tym torowiskiem, wcześniej przejazd tramwaju niskopodłogowego powodował jego wykolejenie ze względu na zbyt duży kąt najazdu.

        • 8 0

        • to trochę zmienia postać rzeczy

          W artykule opisano to inaczej ale to właściwie norma, że informacje na tym portalu (i nie tylko na tym) mijają się z rzeczywistością. Całkiem możliwe więc, że było tak jak piszesz. Wiesz może kto nakazał wykonanie tej korekty i dlaczego pierwotny projekt tego nie przewidywał? Zlecający nie pomyślał o tym odpowiednio wcześnie czy może jednak projekt został opracowany niezgodnie z zaleceniami?

          • 7 0

        • projektant powinien wiedzieć jakie tramwaje będą tam jeździć

          zanim odpalił cada

          • 4 1

    • (1)

      nikt nie odpowie za opóźnienia gdyż ręka rękę myje

      • 8 2

      • to jak to jest?

        wykonawca za opóźnienia w realizacji zlecenia płaci kary a zleceniodawca nie? Niedawno była opisywana awaria wodociągu przy Galerii Bałtyckiej. Koparka uszkodziła wodociąg. Nie chcę mi się wierzyć, że zawinił operator. Raczej, jak zwykle błędna była dokumentacja a SNG już ostrzył zęby na odszkodowania. Czy w tym przypadku to nie wykonawca powinien się zwrócić do SNG o odszkodowanie za przestoje i dodatkowe koszty napraw. W końcu to SNG jest zarządcą sieci wodociągowej i odpowiada za jej inwentaryzację

        • 1 1

    • Właśnie dlatego nasza partia postuluje

      przywrócenie kary śmierci

      • 0 0

  • a co z wyrównaniem nawierzchni po remoncie drogie na al.Grunwaldzkiej w kierunku Galerii Bałtyckiej? (1)

    nadal będzie hopsa hopsa?

    • 59 13

    • Spokojnie jeszcze nie położyli warstwy ścieralnej (asfaltu), dzisiaj to zrobią, wpierw trzeba wyregulować odwodnienie.

      • 7 0

  • Fajnie, że zostawili połączenie z Przymorza na Chełm (7)

    extra!!!!!

    • 89 4

    • Tiaaa, przez Oliwę (4)

      No ale dobre i to

      • 1 10

      • 2 " dwójka " (1)

        Nie przez Oliwę bezpośrednio z Przymorza dojedziesz 2 ; )

        • 9 0

        • Faktycznie dwójka

          nie zauważyłem. myślałem że tylko 11 tką przez Oliwę

          • 2 0

      • Jak przez Oliwe ? (1)

        Przeciez 11 konczyla trase w Oliwie, a przejezdza wlasnie przez zaspe i przymorze

        • 0 3

        • 11

          Kończyć będzie na pętli na Zaspie. Pojedzie na Chełm przez Oliwę, Wrzeszcz.

          • 0 0

    • do czasu ukończenia remontu "Jelitkowa" :-))))

      • 1 0

    • Która to linia?

      O!

      • 0 1

  • może skorzystam :) (2)

    • 18 2

    • (1)

      a tego pana proszę namierzyć co z psem stoi na 1 zdjęciu, kurde nowo wyremontowane a już pies ma w******e na to wszystko!!!

      • 13 0

      • nie, nie, nie... to jest pracownik ZDiZ który z wykorzystaniem wysoko zautomatyzowanego osprzętu użyźnia nowy trawnik

        • 1 0

  • nareszcie pojadę 9 do Wrzeszcza (2)

    juuuppiii!

    • 38 2

    • Ale nie pojedziesz 9 do Oliwy (1)

      ex jupi

      • 4 4

      • a kiedykolwiek jechałeś 9 do Oliwy? Kursy W i N się nie liczą.

        • 4 0

  • Nareszcie zalatwiono sprawe tramwajow...po niemiecku! (20)

    1. Zaplanowac nas przyszlosc tez 2.Zaorac do ziemi wszystko 3. Zrobic porzadnie!Teraz to wyglada jak w Niemczech, co mnie cieszy. Jeszcze tylko by tablice elektroniczne pokazywaly dokladny czas przyjazdu, ale nie rozkladowy, a w oparciu o to, gdzie znajduje sie tramwaj - tak jak w Niemczech!

    • 104 20

    • JA! Ordnung!

      • 31 1

    • Teraz najwyzszy czas na "SKM" (4)

      Tez zaorac do golej ziemi i zbudowac od podstaw, kupic nowe sklady, wywalic firme "SKM" z obslugi trasy i zapomniec o mrocznych czasach z "SKM".

      • 28 4

      • POPIERAM!!

        • 14 2

      • Łatwo powiedziec.

        OK, tylko...Niech ktos da na to wszystko KASE. Kto zapłacił za te wszystkie remonty torowisk i tramwaje?? Na pewno nie ZTM. Poza tym koszt jednego tramwaju to 7-8mln zł, koszt nowej SKMki to 20-25mln zł.Czyli gdyby zakupić ok 30-40 składów, bo tyle potrzeba, to wychodzi 1 mld zł!!!!!Do tego Gdańsk zakupil 40 tramów po ok 500tys zł.

        • 9 0

      • Tylko w tgakim przypadku byś musiał za bilet płacić 2 a może nawet 3x tyle co teraz (1)

        Z czegoś te fanaberie trzeba sfinansować. A SKM ma kłopot ze sfinansowaniem remontu istniejącego taboru, nie mówiąc o zakupach nowego.

        • 2 1

        • Ale co ma nas obchodzic jakas prywatna firma SKM?!

          Czy SKM jest do konca swiata?!Idac twoim tokiem myslenia nie mozna by bylo zalozyc firmy Pomorska Kolej Metropolitalna, bo SKM musialby to byc. A won z SKM! Wynocha, nieroboc, cieniasow i partaczy!

          • 4 0

    • (2)

      w Niemczech tramwaje nie jezdżą po wydzielonych torowiskach, tory są "schowane" w asrfalt, dzieki czemu powstaje pas ruchu! różnica niby mala, alejakże istotna...

      • 15 10

      • A co to za miasto te "Niemcy"?

        • 25 3

      • Jakby po torach (pasie w którym są tory) mogły jeździć samochody to by była masakra jakaś dla podróżujących tramwajem...

        • 5 0

    • niemieckosc to prymitywny argument (2)

      a tramwaje to przezytek. W Gliwicach zlikwidowano tramwaje i mamy gladkie jezdnie a koszty w stosunku do autobusow spadly 0 polowe , plus lepszy komfort .

      • 1 43

      • A teraz przeczytaj to co napisałeś i się zastanów jeszcze raz.

        Podstawową zaletą tramwai w Gdańsku, jest to, że jadąc po wydzielonych torowiskach niemal nie stoją w korkach. Jedynym problemem są zatkane skrzyżowania, jak choćby Grunwaldzka-Do Studzienki. Autobusy na tej trasie sens miałyby jedynie wtedy gdyby te torowiska zamienić w Bus pas z karą 5000zł mandatu za wjechanie na niego i rejestratorem co 50m, oraz autobusami palącymi 10l/100km prowadzonymi przez roboty. Pojemność składu znacznie przekracza pojemność autobusu i koszt przejazdu per capita jest jednak niższy. Rozwiązanie w Gliwicach się przyjęło ponieważ, tam tramwaje jeździły po drogach i stały w korkach, oraz były z reguły jedno-wagonowe (jak choćby w Bydgoszczy) przez co do obsługi tej samej liczby pasażerów trzeba było zatrudnić więcej motorniczych. Co więcej były tam głównie rozlatujące się starocie, które w Gdańsku są systematycznie wymieniane.

        • 46 1

      • Tylko że A4 też stoi w korkach.

        Dodatkowo lwia część gliwickich busów też nie ma klimy (a część jak ma klimę,to z kolei nie ma ogrzewania; ciekawe jak Merce z Majorki sobie poradzą przy temperaturze -20st.C),a ponad połowa ankietowanych (i to ankietowanych na zlecenie UM) odpowiedziała,że likwidacja tramwajów nie poprawiła sytuacji.

        • 1 0

    • Kwestię tramwajową zaplanowano nieźle. Kwestie drogową jak zwykle. (7)

      Znowu debilny asfalt. W normalnym kraju asfalt stosuje się tylko na czwartorzędnych drogach w czwartorzędnych miejscowościach, gdzie najstarsi mieszkańcy nie widzieli na żywo i w kolorze pojazdu cięższego od furgonetki zaopatrującej jedyny w promieniu 40 kilometrów sklep. Każdą drogę ważniejszą niż wyżej opisana w normalnym kraju wykonuje się z betonu! B-E-T-O-N-U. Dlatego ci co położyli nową nawierzchnię przy okazji zagwarantowali sobie nowe zlecenie w tym samym miejscu jeszcze zanim ich dzieci dostaną trądziku.

      • 8 9

      • (5)

        masz z betonu DK 22 od mostu nad Wisłą do Gnojewa. Fakt kolein nie ma ale za to jest fajne łubudubu co trzy metry. Owszem betonowa droga przez pierwsze 5 lat nie będzie zła ale potem już ci się lepiszcze które siedzi pomiędzy zacznie się wylewać, bo trzeba też uzupełniać i co lipa. Zobacz na DK 7 Przejazdowo-Koszwały-Kiezmark. Asfalt gładziutki, zero kolein, zero dziur, zero łatań. I co remont był w latach 2003-2005. Obecny asfalt górą, asfalt którym są łatane dziury to: 30% Asfaltu lanego (najgorszy rodzaj) i 70% kruszywa (w 90% kruszywo to miał z węgla kamiennego)

        • 5 2

        • Dziwne. Z betonu robi się drogi w Niemczech, Japonii, Francji... Nie żebym był pupowłazem. (4)

          Ale w kwestii rozwiązywania wszelkich problemów należy naśladować Piotra Wielkiego. Żaden wstyd podpatrywać, gdy się nie ma pomysłów.

          • 10 3

          • polemika (2)

            O przepraszam włączę się do dyskusji. Na temat Francji przesadziłeś. Bardzo dużo jeździłem po Francji i po Hiszpanii. Betonowe drogi widziałem tylko w Niemczech i w... Polsce. Zresztą w Niemczech betonowe są tylko autostrady i to nie wszystkie. np. autostrada nr 9 od Berlina jest betonowa, zaś od dawnej granicy NRD/RFN w Hof jest już asfaltowa. Tak samo autostrada nr 6, 81 itd. Zwykłe drogi wszystkie są asfaltowe, bądź w niektórych miastach z historycznej kostki brukowej. We Francji czy w Hiszpanii dróg betonowych nie ma. Wszystkie autostrady są asfaltowe. O przepraszam we Francji widziałem jedną drogę N 83 przedłużenie asfaltowej autostrady A 35. Nawierzchnia betonowa jest jednak na małym kilkunastokilometrowym odcinku i ma jakość drogi nr 22. Francuzi wprowadzili nawet tam ograniczenie do 110 km/h i zdegradowali ją z autostrady do zwykłej drogi dwujezdniowej ( route nacionale). Tak więc nie pisz jak czegoś nie wiesz

            • 5 1

            • Dobrze, wierzę na słowo. Pewnie tak mi się zdawało przez ten szok, gdy czuje się drogę gładką jak lustro.

              To tak niespotykanie z polskiej perspektywy, że aż trochę przerażające. Teraz zdradź mi czego używają, jeśli nie betonu. Asfaltu odpornego na Słońce? Ten, który znamy odkształca się jak wosk.

              • 3 4

            • Dróg betonowych nie buduje się w centrach miast! Ludzie, pod drogami jest miliard różnych instalacji technicznych. Ciekawe jak chcecie się do nich dostać, jak wyłożycie nawierzchnię betonem.

              • 2 0

          • asfaltobetonu

            popularnie zwanego asfaltem. W zależności od domieszek można go używać w szerokich zakresach temperatur.

            • 1 0

      • tu nie chodzi o rodzaj nawierzchni!

        tu chodzi bardziej o jej konserwację - u nas po prostu dopiero jak dziura jest to coś z tym robiąo drogę trzeba dbać, zalepiać nawet pęknięcia bo w nie woda wlatuje i rozsadza na zimę

        • 1 0

  • "rowerzyści zyskali nową nawierzchnię drogi rowerowej" (7)

    ..a na zdjęciu na DDR facet z psem na długiej smyczy :P

    • 95 7

    • Ciekawe czy sprzątnął kupę po swoim piesku....

      • 32 3

    • przecież ta nawierzchnia jak i chodnik (1)

      były tam już wcześniej...

      • 13 5

      • czytaj ze zrozumieniem

        NOWĄ czyli inną od poprzedniej (dawniej zwykły asfalt przedzielony białą linią, teraz czerwona mieszanka dla wyraźnie wydzielonej drogi rowerowej i jednolity chodnik z równych płyt).

        • 4 0

    • to jest czerwony chodnik

      dopóki nie ma znaku "droga dla rowerow"

      • 10 0

    • baz przejazdów rowerowych na drugą stronę

      żenada

      • 1 5

    • (1)

      z wielkim podskokiem na krawężniku na dmowskiego. BRAK PŁYNNEGO ZJAZDU!!!

      • 1 0

      • Fakt. zarąbiste krawężniki tam zamontowali!

        • 0 0

  • Będę płakał za buspasami (7)

    Buspasy świetnie się sprawiły, powinno być ich więcej.

    • 72 71

    • poplacz za swoim utraconym rozumem

      powinno byc lepiej.

      • 18 21

    • a po co ci buspasy w miejscu gdzie nie ma normalnie linii autobusowych (3)

      bo są tramwaje?

      • 42 4

      • jeżdżą!! (2)

        199, 122 i chyab 127 :D 199 kdzystało z tego buspasa "nadrabiając" swoje permannetne (i w sumie normalne) spóźnienia :DA teraz znowu kicha...;/

        • 9 6

        • akurat na trasie 199 bus pas był w niewielkim odcinku (1)

          ta trasa powinna być zrealizoana tramwajem - dobudować po kołobrzeskiej odcinek i już.

          • 4 1

          • ... który to odcinek nawet kiedyś był w planach ;)

            • 0 0

    • Sprawiły się w korkowaniu. Ten odcinek i tak jest skromnym procentem długości linii autobusowych.

      Najwięcej Grunwaldzkiej między Strzyżą a Manhattanem pokonuje 122. Reszta skromnie.

      • 7 3

    • Ja też

      Ja też. Od Wojska Polskiego do Jesionowej ekspresem można było przejechać i ominąć korek.

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane