- 1 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (120 opinii)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (107 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (357 opinii)
- 4 Oszukane "30 stopni" w majówkę (40 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (286 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (84 opinie)
Czy przebudowa nabrzeży Polskiego Haka będzie musiała poczekać?
Twardy orzech do zgryzienia mają urzędnicy w sprawie uporządkowania nabrzeży przy Polskim Haku - w miejscu, gdzie Motława wpływa do Martwej Wisły. Najtańsza oferta w ogłoszonym przetargu przez Urząd Morski okazała się niemal dwukrotnie droższa od szacunków.
Warto zaznaczyć, że Polski Hak jeszcze w XVI w. stanowił wodne rogatki miasta - możliwość wpływania do miasta ograniczano tam liną. Przez kolejne lata była to głównie siedziba rybaków - rozwijały się tu przetwórnie rybne. Po II wojnie światowej działały tutaj Zakłady Rybne Gdańsk, na samym zaś cyplu od 1970 r. znajdowała się baza Spółdzielni Rybackiej "Jedność Rybacka".
Niedawno władze Urzędu Morskiego w Gdyni otworzyły oferty złożone w przetargu. Urząd chciał przeznaczyć na inwestycje niespełna 12 mln zł. Tymczasem najtańsza oferta cenowa pochodzi od firmy Aarsleff i opiewa na kwotę 21,892 mln zł.
O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje w 60 proc. cena, a po 20 proc. doświadczenie kierownika budowy i kierownika robót hydrotechnicznych.
Co dalej w sprawie przetargu?
Tereny Polskiego Haka są bardzo atrakcyjne. Kilka lat temu firma Eco Classic, która posiada działkę na cyplu, pochwaliła się planem budowy wieżowca - 170-metrowego budynku. Wzmocnienie nabrzeży przybliży rozpoczęcie budowy.
Czy urzędnicy nie odpuszczą inwestycji?
- Obecnie mamy do czynienia z rynkiem wykonawcy, a nie inwestora. To firmy dyktują ceny, jakie pojawiają się w publicznych przetargach. Inwestycja jest dofinansowania ze środków unijnych i pozyskanie dodatkowych środków na przedsięwzięcia jest niezmiernie trudne - mówi kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
Komisja przetargowa powołana przez dyrektora dla wyłonienia najkorzystniejszej oferty pracuje, sprawdzając treści złożonych ofert. Cały projekt obejmuje szereg oddzielnych zadań inwestycyjnych i posiada rezerwę finansową. W związku z tym, komisja na tym etapie nie widzi konieczności unieważnienia postępowania i ponownego jego ogłaszania.
Strabag zmodernizuje Nabrzeże Oliwskie w Gdańsku
Nie tylko Polski Hak
Od lat Urząd Morski sukcesywnie odbudowuje zniszczone i zaniedbane nabrzeża wewnętrznego portu w Gdańsku. Obecnie, w różnych fazach realizacji, jest etap III A, który obejmuje remont:
- Nabrzeża Flisaków (odcinek o długości 307 m podzielony na dwie części: 164 m i 143 m )
- Nabrzeża Retmanów (938 m)
- Nabrzeża Motławy nr XVIII (531 m)
- Nabrzeża Polski Hak (355,0 mb)
- Nabrzeża Szyprów (383 metry)
Jedyna taka firma w Polsce. Wydobywa kruszywo z dna Bałtyku
Opinie (83) 5 zablokowanych
-
2019-01-22 09:04
Mam pytanie
Kiedyś działała tam spółdzielnia rybacka. Od kogo i za jaką kasę kupił te tereny deweloper, który jest teraz właścicielem?
- 12 2
-
2019-01-22 09:01
Czyje to są tere
- 3 0
-
2019-01-22 08:46
Jeżeli taka tandeta i mizeria jak Wiosny Ludów to niech i czeka 20 lat
- 2 3
-
2019-01-22 07:15
100% (2)
Cena 100% wyższa od szacowanej przez fachowców z UM w Gdyni. Widać Gdańsk rządzi się innymi prawami, czytaj cenami.
- 15 22
-
2019-01-22 07:20
(1)
A moze urzednicyz Gdyni oderwani od rynku, w koncu coraz mniej sie w Gdyni inwestuje... :(
- 15 6
-
2019-01-22 08:31
No ale 100% to lekka przesada, zwłaszcza, że sąsiednie remontowane nabrzeża " nie miały takiego przebicia "
- 7 2
-
2019-01-22 07:48
Może właściciele działek się dołożą.
- 45 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.