- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (22 opinie)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (120 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (75 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (22 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (334 opinie)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (64 opinie)
Nabrzeże przy Hiltonie będzie przebudowane
Nie skończyła się jeszcze modernizacja Długiego Pobrzeża między Zieloną Bramą a Bramą Straganiarską, a miasto już przygotowuje się do modernizacji kolejnego odcinka nabrzeża - tym razem od Straganiarskiej do Mostu Wapienniczego przy Muzeum II Wojny Światowej. Podpisano właśnie umowę na projekt inwestycji. Dokumentacja modernizacji 370-metrowego odcinka nabrzeża ma być gotowa w pierwszej połowie 2025 r.
- Rybackie Pobrzeże od ul. Straganiarskiej do przystanku tramwaju wodnego "Targ Rybny" (ok. 112 m)
- Nabrzeże od przystanku tramwaju wodnego do ujścia Raduni do Motławy przy Moście Wapienniczym (ok. 263 m)
Pękają budynki na remontowanym Długim Pobrzeżu
Doraźne remonty nie mają sensu
Remont jest konieczny, bo nabrzeże, zarówno w części nadwodnej, jak i podwodnej, jest w złym stanie technicznym.
Obecnie eksploatacja nabrzeża (częściowo wyremontowanego między Straganiarską a hotelem Hilton) zbliża się już do 60 lat, a więc bariery bezpiecznego użytkowania nabrzeży portowych. Wskazuje na to m.in. użytkujący nabrzeże Gdański Ośrodek Sportu.
- Wykonane ekspertyzy techniczne wykazują, iż po tylu latach eksploatacji stan ścianek szczelnych jest zły i wykazuje liczne otwory w poszyciu. Dodatkowo potwierdzono wypłukiwanie zasypu zza ścianki szczelnej, a niszczącym obiekt efektem podczas prowadzonej eksploatacji są pojawiające się miejscowe przegłębienia ponad głębokość dopuszczalną. Wszystkie wymienione zjawiska są bardzo niekorzystne i niebezpieczne dla konstrukcji - ocenił w piśmie skierowanym do Urzędu Miejskiego w Gdańsku Leszek Paszkowski, dyrektor GOS.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania za 1 mln w centrum Gdańska
Ponadto z posiadanego przez GOS atestu badania podwodnego i oceny technicznej dwóch odcinków lewego nabrzeża Motławy wynika, że elementy nośne nabrzeża są bliskie stanu granicznego. Gdański Ośrodek Sportu, monitorując stan nabrzeża, robi, co może, by w ramach bieżącej eksploatacji prowadzić niezbędne prace konserwacyjne i zleca m.in. usuwanie przegłębień dna.
- To jednak rozwiązania tymczasowe, mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa bieżącej eksploatacji i tylko nieznacznie mogą przesunąć w czasie wyczerpanie przydatności użytkowej obiektu - uważa Paszkowski.
Zdaniem dyrektora GOS doraźne remonty w kolejnych latach miałyby pochłonąć nawet 3 mln zł, co byłoby nieuzasadnione ekonomicznie.
Projekt w 2025 r.
W ramach kompleksowej przebudowy istniejącego nabrzeża planowana jest m.in. rozbiórka istniejącego oczepu, płyty żelbetowej i części nawierzchni, wykonanie nowej ścianki szczelnej, naprawienie i umocnienie dna przy nabrzeżu, a także przebudowa sieci i instalacji podziemnych.
Planowana inwestycja obejmuje też wyposażenie nabrzeży w niezbędną infrastrukturę, służącą żeglarzom i pieszym, a także zaprojektowanie monitoringu wizyjnego.
Na opracowanie dokumentacji spółka z Wrocławia ma 81 tygodni, co oznacza, że projekt będzie gotowy w pierwszej połowie 2025 r. Przygotowanie projektu będzie kosztować 960 tys. zł.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-08-17 08:40
ważne, by nawierzchnia tego odcinka nabrzeża była przyjazna dla pieszych (4)
w obuwiu na wysokich obcasach, hulajnogowców i rowerzystów. Warto także zadbać o ciągłość nabrzeża aż do terenów dawnej stoczni - to znaczy miejsca, w którym funkcjonuje przystań galarów, jachtów i innych łodzi w pobliżu dawnych pochylni stoczniowych: w przyszłości to może być ciekawy rejon spacerów z widokiem na port.
- 57 4
-
2023-08-17 13:53
Oczywiście obuwie na wysokich obcasach jest odpowiednie do spacerów po nabrzeżu.
- 1 1
-
2023-08-17 11:17
dokładnie tak!!
żeby można śmigać pomiędzy pieszymi jak wariaci
- 5 0
-
2023-08-17 09:35
chyba w snach nawierzchnia będzie płaska i korzystna dla pieszych.. (1)
oczywiście fanaberie konserwatora nakażą położenie kostki jak wszędzie i gdzie popadnie. To nic, że jest mało wygodna, w szpilkach z na rolkach, czy z walizką na kółkach jest nie praktyczna i głośna, jeśli jeżdżą tamtędy auta, ale to decyzja niespełnionego boga :/ hahha
- 4 2
-
2023-08-17 13:49
Ma być historycznie i basta!!!
Przecież okute buty hitlerowców dźwięczały o bruk, jaki zaczęto kłaść w Gdańsku na początku XX w. To nic, że miasto kamieniczkami nawiązuje do renesansu i baroku, a wtedy czegoś takiego jak kocie łby nie znano. Ważne, żeby współczesnym gdańszczanom maksymalnie utrudnić życie, zwłaszcza ludziom starszym i inwalidom i nie dać zapomnieć historii miasta lat 30. XX w.
- 3 0
-
2023-08-17 10:53
Terminy w urzędach
Tam nadal trwa covid w najcięższej postaci. Najprostsze rzeczy trwają miesiącami. Właśnie dowiedziałem się że mam czekać do dwóch miesięcy na kartę dużej rodziny. Na razie skupują plastik by ją zrobić.
- 26 1
-
2023-08-17 09:11
81 tygodni??? (5)
Fajnie, że będą to przebudowywać, ale półtora roku na samo przygotowanie dokumentacji dla 370-metrowego odcinka nabrzeża to jakiś absurd. Tyle to jest potrzebne na przygotowanie dokumentacji np. OMT, która ma kilkadziesiąt kilometrów i masę instalacji od uwzględnienia.
- 82 12
-
2023-08-17 12:15
A komu się śpieszy? Widocznie nabrzeże może jeszcze poczekać kilka lat i w sumie dobrze
- 1 1
-
2023-08-17 10:56
wyobraź sobie ze dostajesz milion oraz nieuzbrojona działkę bez żadnych planów i masz wybudować zwykły dom mieszkalny
nie ma szans że po 81 tygodniach rozpoczniesz jakiekolwiek prace, nie w tym kraju
- 3 0
-
2023-08-17 09:43
tyle trwa budowanie w Polsce, zdobycie wszystkich wymaganych opinii i pozwoleń
- 7 0
-
2023-08-17 09:31
Czyli nie wiem, ale się wypowiem. A do tego ocenię, że absurd!
- 5 2
-
2023-08-17 09:23
ale mówimy tu o nabrzeżu a nie zwykłym kawałku drogi- wiec tez umacnianie dna+przebudowa instalacji i projekt infrastruktury
- 6 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.