• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego. Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego.

Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.



Czy miasto powinno rozwiązać problem ruchu pieszego i rowerowego przez Martwą Wisłę?

Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska do ruchu pieszego i rowerowego. Po moście wybudowanym na początku minionej dekady mogą poruszać się od początku wyłącznie samochody.

- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.

Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką zobacz na mapie Gdańska. Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.

- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.

Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.

- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.

Analiza może być gotowa w maju.

- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.

Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.

Miejsca

Opinie (188)

  • A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.

    slalomem między tirami

    • 0 0

  • jak zwykle bubel urzędniczy

    Każdy wie - poza urzędnikami-baranami - że przeróbka znacznie podraża inwestycję. Trzeba było od razu pomysleć o rowerzystach i pieszych.Czy jakaś firma ma wolne moce przerobowe i chętnie weźmie pieniądze od miasta, czyli z naszej kieszeni, na kolejny bubel?

    • 0 0

  • A po co (1)

    A niby po co coś robić i wydawać pieniądze na dwie złodziejskie dzielnice gdańska jakie są stogi i przeróbka lepiej by zawiesili pracę na moście siennickim a most wantowy zlikwidować i niech sobie zlodziejska patologia mieszka na wyspie

    • 10 23

    • wolę na Stogach niż mieszkać ze słoikami na Południu

      • 0 0

  • Dzięki Wam, o Wielcy! (9)

    Zgodnie z modą, narobiło się teraz członków komisji zrównoważonego rozwoju, do których zaczęło docierać, że trzeba by pouwzględniać co nieco z tej "fanaberii" pieszej i rowerowej.
    Gdybyśmy nie weszli do cywilizowanej części Europy, to te cymbały do dzisiaj myślałyby, że rower to dwudziestowieczny przeżytek.

    • 55 15

    • Słowo "fanaberie" użyte ironicznie (1)

      Szanowny Panie! Słowa "fanaberie" użyłem ironizując. Tak w latach 90 traktowano potrzeby rowerzystów i pieszych. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

      • 2 0

      • Ja też.
        Również pozdrawiam i życzę miłego dnia.

        • 0 0

    • Typowy rowerzysta, tak. (4)

      Chamski język. Jak nie torpedować tych chuliganów?

      Cywilizacja to miejsce ukształtowane przez człowieka. Niecywilizowane miejsca to takie, w których przyroda rządzi ludźmi. Chatki z antylopich odchodów nie liczą się. Masz złe dane o tym czym jest cywilizacja.

      • 1 2

      • (3)

        Zatrzymałeś się na etapie XIX/XX wiecznej rewolucji przemysłowej, kiedy ludziom zdawało się, że celem człowieka jest ujarzmianie przyrody przez gospodarkę ekstensywną. Otóż współczesny rower nie wpisuje się w ten prymitywny model gospodarczy, któremu hołdujesz w swoich wpisach.
        Cywilizowana Europa, o której wspomniałem, ten model gospodarczy porzuciła już jakiś czas temu i pora abyś to zauważył. Twój infantylny podpis świadczy, że masz sporo do nadrobienia, tak w sprawie wiedzy na temat cywilizacji, jak i w sprawie własnej dojrzałości.

        • 1 4

        • Zatrzymałem się? Okej. Ale dlaczego to niby źle? (2)

          Wydaje Ci się, że wszystko co nowe jest automatycznie lepsze od poprzedniego. To stereotyp, a stereotypy kłamią. Jako staruszek, zobaczysz wiele rzeczy, które Ci się nie spodobają, a wtedy Cię zacytuję. Zatrzymałem się, phi. Ty jesteś dalej w tyle, bo cofasz do epoki sprzed aut. Wtedy rowery rządziły. Masz już lampy naftowe?

          Miarą tego co jest dobre, a co złe jest podobieństwo do fiksatów, których upatrzyłeś sobie. To jest godne politowania, bo lizusostwem. Czy sam nie umiesz oceniać? Co będzie jeśli 99% krajów zalegalizuje pedofilię, a Polska nie? Kto wtedy będzie nienormalny? Normalność nie jest kwestią statystyki.

          Mam sporo do nadrobienia, bo nie jestem lizusem? Infantylność polega na posiadaniu godności?

          • 3 2

          • nie karmić trolla - zmienił nick z matematyka, do tego kierowcy

            • 1 1

          • Rowery wtedy nie rządziły, że użyję twojej retoryki. I nie chodzi o to, że mają teraz rządzić, tak jak nie mają też rządzić samochody, które zresztą też przechodzą swoją technologiczną i techniczną ewolucję. Teraz zwraca się uwagę na harmonijny rozwój, bez zaniedbywania potrzeb psychofizycznych człowieka poprzez np. dominację transportową wielbionego ostatnio samochodu, którego niewolnicy używają nawet do udania się po gazetę do kiosku za rogiem.
            Różne środki transportu mają ze sobą koegzystować, a nie rywalizować, zwłaszcza w przestrzeni miejskiej. Ty próbujesz stawiać je przeciwko sobie, prowokując niepotrzebny i szkodliwy konflikt.
            Reszty twoich wywodów nie skomentuję.

            • 1 1

    • (1)

      widziałeś te rowery dziś na targach?
      niektóre są absolutnie nawet nie dwudziestowieczne, tylko kompletnie nowe, dwudziestopierwszowieczne. nowsze niż te elektryczny samochód renówka.

      żałuję tylko że nie pokazali najnowszej Stridy. tej tegorocznej. ale to może zobaczę na Bike Festivalu w Berlinie

      • 1 2

      • Nie byłem na targach, chociaż rozwój sprzętu mnie interesuje. Trochę to za daleko od domu, żeby tracić czas i nerwy na dojazd przez Trójmiasto. Dzisiaj robiłem traskę rowerem w kierunku północno-zachodnim, co uważam za lepszy wybór.

        • 1 1

  • To jest dbałość o miejsce pracy

    budowali most analizowali wybudowali i dalej analizują, mistrzowie analiz, to przy okazji kładka nad obwodnicą w węźle Wysoka

    • 0 0

  • czemu ??? (4)

    czemu nikt nie potrafił o tym pomyśleć kiedy most był budowany???

    • 14 4

    • wielu myślało, ale nie było woli słuchania

      konsultacje społeczne dopiero teraz nabierają rumieńców. Gdy prezydent nie wygrywa w pierwszej turze, zwykle zaczyna myśleć, jeśli drugi (druga) kandydat (kandydatka) potrafi zrozumieć oczekiwania mieszkańców i opinie nowatorsko myślących ekspertów.

      • 2 0

    • (1)

      Bo nikt tamtędy nie chodzi.

      • 3 2

      • proponuje zburzyć ten most
        a potem mowic że byl niepotrzebny
        bo teraz po zburzeniu nikt nim nie jezdzi

        • 2 1

    • Wszyscy mieszkańcy myśleli, że będzie chodnik ale dla urzędników było to wtedy za trudne.

      • 10 2

  • ANALIZA (1)

    "zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego" - przez DRMG to chyba nieporozumienie!!!!!!

    • 4 1

    • lepiej późno niż wcale

      • 0 0

  • znowu łatanina zamiast przemyślanego projektu (6)

    potrzeby pieszych i rowerzystów chyba łatwo przewidzieć- coś się zmieniło od rozpoczęcia budowy??

    • 4 2

    • Potrzebą pieszego jest dołączenie do klubu kierowców. (5)

      Potrzebą rowerzysty jest klatka w ludzkim zoo.

      • 2 5

      • nie karmić trolla - zmienił nick z matematyka, do tego kierowcy

        • 0 0

      • (3)

        Do pisu won tam na takich kretynów jak ty czekają

        • 3 3

        • Ponieważ? (2)

          • 2 3

          • Ponieważ jest to partia oszłomów właśnie takich jak ty

            • 3 1

          • Ponieważ.

            • 2 1

  • Ile pasów (3)

    Nieszczęściem budowniczych dróg i mostów w 3-mieście jest kompletny brak myślenia perspektywicznego. Przykładem niech będzie odcinek między Grunwaldzką a Ergo-Areną, gdzie kosztem milionów zł zbudowano pojedyncze nitki zamiast podwójnych. Przecież jeśli myślimy o transporcie na dolnym tarasie i o tunelu pod Pachołkiem, to MUSIMY brać pod uwagę nie to, co będzie jutro, a to, co będzie za 20-30 lat, czyli o drodze szybkiego ruchu, albo wręcz autostradzie, prawda? W tym układzie również most wantowy został zbudowany krótkowzroczne, bezmyślnie i ktoś będzie musiał za to zapłacić. Pewnie wiecie kto...

    • 4 5

    • za parę lat liczba osób jeżdżących rowerami wspomaganymi elektrycznie będzie tak duża

      że sieć drogowa i uliczna Trójmiasta okaże się mocno przewymiarowana. Przewymiarowane szerokości jezdni prowokują do szybszej jazdy, co z kolei zwiększa koszty utrzymania ulic. Tak nie musi być: liczba samochodów nie musi nadal rosnąć: obecnie w Trójmieście na 1000 mieszkańców jest więcej samochodów niż w Berlinie.

      • 0 1

    • Twoje myślenie jest niestety zbyt ... wyasfaltowane.

      • 3 0

    • Gdzie ty masz tam pojedynczą nitkę?!

      Chyba jesteś niedoinformowany, gdyż ten fragment drogi zielonej ma dwie jednie a nie jedną. Jezdnie, a nie żadne nitki tak poza tym.

      • 4 0

  • Czy w tym kraju nie można zrobić czegokolwiek raz a porządnie?! (1)

    Zamiast wybudować od razu most dla aut i chodniki oraz ścieżkę to robi się pierw jedno potem drugie! Teraz trzeba dobudowywać, totalny bezsens!!!

    • 2 3

    • nie bezsens, tylko ruch we właściwą stronę

      nigdy nie zdarzyło ci się popełniać błędów? przyznawać się do ich popełnienia? przychodzić po rozum do głowy? narcyzm to nie jest dobre nastawienie do własnej osoby.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane