• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego. Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego.

Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.



Czy miasto powinno rozwiązać problem ruchu pieszego i rowerowego przez Martwą Wisłę?

Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska do ruchu pieszego i rowerowego. Po moście wybudowanym na początku minionej dekady mogą poruszać się od początku wyłącznie samochody.

- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.

Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką zobacz na mapie Gdańska. Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.

- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.

Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.

- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.

Analiza może być gotowa w maju.

- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.

Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.

Miejsca

Opinie (188)

  • To ten most nie miał chodnika?! (3)

    Wszystko tylko dla blachosmrodów...

    • 47 30

    • (2)

      A teraz dla obcislogacich?

      • 11 10

      • dla ludzi trolu (1)

        kierowcy samochodów też są przede wszystkim pieszymi!

        • 5 6

        • szkoda, że o tym nie pamiętają, gdy parkują na "chwilę" (tj. 8 godzin) na wąskim chodniku - zmuszając pieszych do wychodzenia na drogi.

          • 4 1

  • Ciszej malkontenci!

    Najważniejsze, że wantowy ma wielkiego patrona, a takie tam, że kosztował miliard czy coś i zapomniano o chodnikach, oj tam, oj tam...

    • 3 3

  • PONOWNY SKOK NA KASĘ

    Tak trudno było na to wpaść przy pierwotnym projekcie? Most został stosunkowo niedawno wybudowany i dziwnym trafem nikt nie "wpadł" wtedy na ten pomysł? Poproszę o nazwiska osób wtedy za to odpowiedzialnych - ciekawe co teraz robią - może ktoś zasiada teraz w obecnych władzach miasta??:)

    • 3 1

  • Chodniki na wiaduktach.

    Takich bubli umysłowych u projektantów lub zlecających jest więcej.Brak jest na wielu wiaduktach w Gdańsku np. na wiadukcie nad obwodnicą w Osowej. Zbyt niski wiadukt w Sopocie na ul. Grunwaldzkiej gdzie nie mogą jeździć autobusy. itd.

    • 2 1

  • (6)

    Jak nie będzie dokąd jechać. Miasto planuje w tym roku budowę drogi rowerowej na ul. Elbląskiej która będzie fragmentem rowerowej trasy R10 i WTR poza tym byłoby to przedłużenie istniejącej ddr na Sucharskiego

    • 12 3

    • (5)

      No i dokąd dalej, do rafinerii?
      Bo jak do centrum, to przecież jak do tej pory najkrócej jest przez Most Siennicki.

      • 7 1

      • (4)

        Można będzie tędy jechać właśnie z Westerplatte do Sobieszewa ale można by było dalej gdyby był pozostawiony po otwarciu tunelu prom skróciłaby się podróż na trasie Sopot - Sobieszewo

        • 6 2

        • (2)

          Argument chorego idioty.
          Trzeba tak zrobić, bo a nóż. widelec, jedna czy dwie osoby na taką traskę się zdecydują.

          • 2 2

          • (1)

            Sam jesteś pisowskim idiotą

            • 0 3

            • Z to ty POwskim złodziejem kasy samorządowej.

              • 0 3

        • To ilu pojedzie na tej trasie? Liczyles razem z tobą?

          • 4 2

  • a kładka przy nowo powstajacym moscie kolejowym ?

    • 1 0

  • Wystarczyłoby udostępnić gotowa ścieżkę po bokach obu dróg i problem z głowy

    • 0 0

  • Trzeba w końcu "ożywić" Przeróbkę,Stogi . Żeby to się stało potrzebna jest infrastruktura ! Bez niej nie ma rozwoju miast,dzielnic czy osiedli mieszkaniowych!

    • 5 0

  • popaprańcy w urzędzie

    jak widać mamy debili w całym tym rządzie pełnym nieudaczników urzędników i tak jest w Gdańsku

    • 2 0

  • W Warszawie jest identyczny i można chodzić oraz jeździć rowerem (5)

    A u nas w Gdańsku absurd,brak możliwości ruchu pieszego i rowerowego

    • 5 3

    • (3)

      Bo u nas jest ścieżka przez przerobke. Ale czy byłeś, czy tylko klapiesz dziobem?

      • 3 3

      • (1)

        a rowerzysci i piesi moga nadkladac drogi
        bo nie spalaja cennej wachy
        a ich czas jest mniej cenny niz twe hemoroidy?

        znowu pociag zabil czlowieka w Oruni
        przez takich samych bucow jak ty

        • 3 4

        • Ale skąd i dokąd mają niby nadrabiać drogi.
          Tak może pisać jedynie kretyn, zupełnie nie znający topografii Gdańska i machający szabelką nie znający w ogóle tamtejszych okolic.
          Tu nie chodzi o obronę tego mostu i kiepskich decyzji podjętych kilkanaście lat temu ale o bezsens rozbudowy tego mostu czyli zbędnego wydawania publicznej kasy.

          • 3 2

      • i co z tego że jest?Przy budowie takiego mostu trzeba zrobić żeby był funkcjonalny maksymalnie i odpowiadał realiom przyszłości bo tego mostu nie zbudowano na 5 czy 10 lat używania.Most Świętokrzyski w Warszawie jest bardzo podobny i ma duże wydzielone chodniki

        • 5 0

    • Argument bez sensu, bo tam w Wawie jest most typowo przeprawowy, lewa - prawa strona miasta a tu tak nie ma, jest tylko tranzyt TIR-ów + samochody osobowe, akurat teraz obciążające most bardziej z względu na remont Mostu Siennickiego.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane