- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (167 opinii)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (72 opinie)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (353 opinie)
- 4 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (125 opinii)
- 5 Jak zaprojektować centrum Południa? (237 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (481 opinii)
Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?
Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.
- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką . Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.
- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.
Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.
- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.
Analiza może być gotowa w maju.
- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.
Miejsca
Opinie (188)
-
2015-04-11 15:36
To ten most nie miał chodnika?! (3)
Wszystko tylko dla blachosmrodów...
- 47 30
-
2015-04-11 23:16
(2)
A teraz dla obcislogacich?
- 11 10
-
2015-04-12 08:46
dla ludzi trolu (1)
kierowcy samochodów też są przede wszystkim pieszymi!
- 5 6
-
2015-04-12 14:48
szkoda, że o tym nie pamiętają, gdy parkują na "chwilę" (tj. 8 godzin) na wąskim chodniku - zmuszając pieszych do wychodzenia na drogi.
- 4 1
-
2015-04-12 14:44
Ciszej malkontenci!
Najważniejsze, że wantowy ma wielkiego patrona, a takie tam, że kosztował miliard czy coś i zapomniano o chodnikach, oj tam, oj tam...
- 3 3
-
2015-04-12 12:47
PONOWNY SKOK NA KASĘ
Tak trudno było na to wpaść przy pierwotnym projekcie? Most został stosunkowo niedawno wybudowany i dziwnym trafem nikt nie "wpadł" wtedy na ten pomysł? Poproszę o nazwiska osób wtedy za to odpowiedzialnych - ciekawe co teraz robią - może ktoś zasiada teraz w obecnych władzach miasta??:)
- 3 1
-
2015-04-12 12:40
Chodniki na wiaduktach.
Takich bubli umysłowych u projektantów lub zlecających jest więcej.Brak jest na wielu wiaduktach w Gdańsku np. na wiadukcie nad obwodnicą w Osowej. Zbyt niski wiadukt w Sopocie na ul. Grunwaldzkiej gdzie nie mogą jeździć autobusy. itd.
- 2 1
-
2015-04-11 17:55
(6)
Jak nie będzie dokąd jechać. Miasto planuje w tym roku budowę drogi rowerowej na ul. Elbląskiej która będzie fragmentem rowerowej trasy R10 i WTR poza tym byłoby to przedłużenie istniejącej ddr na Sucharskiego
- 12 3
-
2015-04-11 17:56
(5)
No i dokąd dalej, do rafinerii?
Bo jak do centrum, to przecież jak do tej pory najkrócej jest przez Most Siennicki.- 7 1
-
2015-04-11 18:28
(4)
Można będzie tędy jechać właśnie z Westerplatte do Sobieszewa ale można by było dalej gdyby był pozostawiony po otwarciu tunelu prom skróciłaby się podróż na trasie Sopot - Sobieszewo
- 6 2
-
2015-04-12 06:18
(2)
Argument chorego idioty.
Trzeba tak zrobić, bo a nóż. widelec, jedna czy dwie osoby na taką traskę się zdecydują.- 2 2
-
2015-04-12 10:16
(1)
Sam jesteś pisowskim idiotą
- 0 3
-
2015-04-12 11:05
Z to ty POwskim złodziejem kasy samorządowej.
- 0 3
-
2015-04-11 23:22
To ilu pojedzie na tej trasie? Liczyles razem z tobą?
- 4 2
-
2015-04-12 10:26
a kładka przy nowo powstajacym moscie kolejowym ?
- 1 0
-
2015-04-12 09:25
Wystarczyłoby udostępnić gotowa ścieżkę po bokach obu dróg i problem z głowy
- 0 0
-
2015-04-12 08:53
Trzeba w końcu "ożywić" Przeróbkę,Stogi . Żeby to się stało potrzebna jest infrastruktura ! Bez niej nie ma rozwoju miast,dzielnic czy osiedli mieszkaniowych!
- 5 0
-
2015-04-12 07:38
popaprańcy w urzędzie
jak widać mamy debili w całym tym rządzie pełnym nieudaczników urzędników i tak jest w Gdańsku
- 2 0
-
2015-04-11 22:08
W Warszawie jest identyczny i można chodzić oraz jeździć rowerem (5)
A u nas w Gdańsku absurd,brak możliwości ruchu pieszego i rowerowego
- 5 3
-
2015-04-11 23:27
(3)
Bo u nas jest ścieżka przez przerobke. Ale czy byłeś, czy tylko klapiesz dziobem?
- 3 3
-
2015-04-11 23:51
(1)
a rowerzysci i piesi moga nadkladac drogi
bo nie spalaja cennej wachy
a ich czas jest mniej cenny niz twe hemoroidy?
znowu pociag zabil czlowieka w Oruni
przez takich samych bucow jak ty- 3 4
-
2015-04-12 06:25
Ale skąd i dokąd mają niby nadrabiać drogi.
Tak może pisać jedynie kretyn, zupełnie nie znający topografii Gdańska i machający szabelką nie znający w ogóle tamtejszych okolic.
Tu nie chodzi o obronę tego mostu i kiepskich decyzji podjętych kilkanaście lat temu ale o bezsens rozbudowy tego mostu czyli zbędnego wydawania publicznej kasy.- 3 2
-
2015-04-11 23:41
i co z tego że jest?Przy budowie takiego mostu trzeba zrobić żeby był funkcjonalny maksymalnie i odpowiadał realiom przyszłości bo tego mostu nie zbudowano na 5 czy 10 lat używania.Most Świętokrzyski w Warszawie jest bardzo podobny i ma duże wydzielone chodniki
- 5 0
-
2015-04-12 06:21
Argument bez sensu, bo tam w Wawie jest most typowo przeprawowy, lewa - prawa strona miasta a tu tak nie ma, jest tylko tranzyt TIR-ów + samochody osobowe, akurat teraz obciążające most bardziej z względu na remont Mostu Siennickiego.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.