- 1 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (77 opinii)
- 2 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (171 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (364 opinie)
- 4 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (129 opinii)
- 5 Jak zaprojektować centrum Południa? (251 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (488 opinii)
Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?
Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.
- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.
Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką . Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.
- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.
Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.
- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.
Analiza może być gotowa w maju.
- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.
Miejsca
Opinie (188)
-
2015-04-11 17:22
Kiepsko wyjdzie pomysł przerobienia czegoś, co specjalnie przerobić się nie da. To jak napisał ktoś pól godziny wcześniej, most był projektowany całkowicie pod ruch samochodowy, więc każde sztukowanie pod inną koncepcję będzie dużą ingerencją, nie tyle w konstrukcję ale w samą ideę komunikacji tego mostu.
Widzę tutaj z kolei inny problem, problem braku przewidywania władz w mieście, co i do czego służyć może lub powinno. O niebo łatwiej byłoby zmodyfikować np położony obok kolejowy most obrotowy no ale ten idzie do rozbiórki, więc pojawił się problem, i tu pytanie czy nagle, otóż nie, wiedziano chyba co będzie podejmując takie a nie inne decyzje.
To taka sama historia jak z Bramą Nizinną i proponowany przejazd przez most kolejowy obok, wszystko na nie a jak się Brama rozsypuje, nagle "gorączka", co robic?, co robić!.
Kolejna rzecz to jakie będzie zapotrzebowanie na to, by poprowadzić chodnik i ścieżkę a tu czy będzie to trakt współdzielony czy po obu stronach będą wyodrębnione trakty osobne dla pieszych i osobne dla rowerów, bo jak odrębne to już wiadome będzie, że z względu na brak możliwości manewru zmiany toru, tak na moście jak i daleko na najazdach, oba potoki i pieszy i rowerowy, bęą korzystać z tego samego szlaku.
I na koniec, jeśli ma być to tak KRETYŃSKO i IDIOTYCZNIE zrobione jak na wiadukcie "czerwonym" w letnicy, gdzie ścieżka rowerowa prowadziła wprost pod koła samochodów, to lepiej nie robić niczego, bo i tak się schrzani a kasa pójdzie do kolesi Sadamowicza lub jego podwładnych- 21 1
-
2015-04-11 16:21
A Osowa? Kiedy będzie kładka dla pieszych i rowerzystów przez obwodnicę? (2)
Bo inaczej niż samochodem też się nie da dojechać do CH i Reala, czy to ma być przyjazna dzielnica?
- 9 9
-
2015-04-11 16:49
Jak najbardziej.
Nic nam więcej nie potrzeba do takiego statusu. Nikt nie lubi się umartwiać.
- 1 3
-
2015-04-11 16:42
nie bedzie kladki
Osowiakom przeszkadza jak ludzie snuja sie nad Obwodnica..;)
- 8 1
-
2015-04-11 16:16
budowa pochłonie kupe kasy a dziennie przejdzie czy przejedzie pewnie koło 10 osób no moze na wielkie otwarcie bedzie ze 40
- 13 7
-
2015-04-11 16:11
Na razie to zbędna inwestycja
Skoro nie ma w tej chwili pieszej przeprawy, to budowa jest moim zdaniem zbędna , po prostu nie ma skąd i dokąd chodzić i jeździć teraz. Uważam, że nikt nie będzie się przeprawiał tamtędy, optymalną przeprawą jest most siennicki i tam lepiej wydać kasę na szerokie przejście pieszo-rowerowe !!!
- 14 7
-
2015-04-11 15:55
Radny Hamadyk to chyba nie wie, gdzie jest Przeróbka
skoro mówi, ze tylko przez ten most można się z niej wydostać. To mu podpowiem: jest jeszcze most Siennicki.
- 18 4
-
2015-04-11 15:39
Ja bym zrobił fikuśną kładeczkę specjalnie dla pieszych i rowerzystów pomiędzy mostem wantowym a nowym mostem kolejowym. Ponieważ kładka nie musi mieć dużych obciążeń, to architekci będą mogli się popisać fantazją w projektowaniu ;)
- 30 1
-
2015-04-11 15:09
świetny pomysł wozić ludzi i rowery autobusami
tylko dlatego, że nie przewidziano możliwości poruszania się ich na danym odcinku
Chytry dwa razy traci jak to się mówi. Ale od czego jest nowy prezes od nie wiadomo czego w ZKM na specjalnie dla niego utworzonym stołku, w razie potrzeby przepchną w ZKM wszystkie absurdy- 89 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.