Trójmiasto może liczyć na miliardy
28 kwietnia 2021
(358 opinii)
Nie lubię patosu, ale ciśnie się on do nas ostatnimi czasy wszelkimi możliwymi kanałami: od wypowiedzi polityków, przez telewizję, portale internetowe, aż po wpisy na Facebooku i prywatne rozmowy. Chyba faktycznie sytuacja, w której się znaleźliśmy, jest bez precedensu. Emocje, które jej towarzyszą, skala działań rządów i globalny zasięg powodują, że trudno ją porównać do czegokolwiek oprócz wojny. Światowej wojny - pisze pan Jacek, nasz czytelnik.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
2020-03-26 21:34
Opinia wyróżniona
Zgadzam się ze słowami autora. Są kraje w których nie zamknięto nic a śmiertelność spadła, bo zatroszczono się o osoby z grupy ryzyka. Może po udostępnieniu wszystkich danych badań i wypowiedzi ekspertów z różnych krajów żeby uspokoić społeczeństwo rząd opamięta się i wprowadzi podobny system. Autor wykazuje zafałszowanie procentowe śmiertelności a dodatkowo nie ma 100% pewności ze zmarli na tego wirusa. Spokój i logiczne myślenie ;)
2020-03-26 21:49
takicj uzaleznionych od kupowania ta sytuacja moze przerazac. Jak alkoholika pozbawionego wodki.
2020-03-26 22:21
Raczej z jego sensownego rozumowania nie widać żeby był zakupoholikiem , wręcz przeciwnie , czytaj ze zrozumieniem, zauważa ze ludzie w panice rzucili się na wykupywanie wszystkiego .
2020-03-26 22:26
..każdy z was uzurpuje sobie logikę tylko dla siebie. Jednocześnie nie widzicie, jakimi dzbanami jesteście.
2020-03-26 22:37
Po przeczytaniu już wiem że zagłosuje w wyborach na Pana Dr Andrzeja Dude, to jedyny sensowny wybór.
2020-03-26 23:14
.. jak zmarly lech kaczynski ktory nim wogole nie byl i poza gmachem uniwerka nie mial prawa byc nim nazywany(sprawdzcie sobie ten fakt) a po drugie prace pisal z wykladni uwaga.. Stalina buha ha tez mi autorytet.
Nie wierzycie sprawdzcie sobie fakty bo tylko one a nie propaganda Pisu sie liczy.
2020-03-26 23:53
Ale o co cho...?
2020-03-27 01:24
... Jesli wiec faktycznie (w odroznieniu do L. Kaczynskiego) faktycznie nim jest to twierdze ze nawet wyksztalcony czlowiek moze byc taboretem..
2020-03-27 13:34
gdzie jest napisane profesora?
2020-03-28 17:49
2020-03-27 08:37
Który zbawił Polskę
2020-03-28 17:49
2020-03-27 20:28
Dlaczego wprowadzamy tak absurdalne zarządzenia, jak "zamykanie lasów"?
zeby obywatele nie zobaczyli jak bezlitosnie trzebi sie lasy
z punktu widzenia wadzy nie jest ten zakaz wcale taki absurdalny
zamykamy wszystkie kina teatry i sale koncertowe
a nie zamykamy kosciolow, i to chyba jestabsurdalne
2020-03-27 22:17
Zamykamy nie to co trzeba. Wywód wydaje się logiczny, ale może oparty na złych argumentach. Anglicy i Holendrzy najpierw sobie odpuścili, później zmienili front, ale może nie zadbali o starszych i się wystraszyli. Wpierw potrzebni są analitycy, którzy to ogarną i wskażą, które miejsca działalności społecznej, zawodowej itp. są newralgiczne. I od
Zamykamy nie to co trzeba. Wywód wydaje się logiczny, ale może oparty na złych argumentach. Anglicy i Holendrzy najpierw sobie odpuścili, później zmienili front, ale może nie zadbali o starszych i się wystraszyli. Wpierw potrzebni są analitycy, którzy to ogarną i wskażą, które miejsca działalności społecznej, zawodowej itp. są newralgiczne. I od tych miejsc należy zacząć działanie. Może to racja, że wystarczy chronić starszych i nieodpornych, że reszta ludzi od nich odizolowana /m.in. wnuki od dziadków/ poradzi sobie z wirusem. Wpisujcie kontrargumenty do artykułu. Politycy też to czytają, może kogoś natchnie. Co do wyborów i polityki, to ruskim trollom dziękujemy. Nie dajcie się im wciągnąć z dysputy. Ignorujcie polityczne wpisy, bo wróg nie śpi i próbuje mieszać w głowach Polaków.
2020-03-28 11:17
Nie chodziło mi, byście dawali łapki w górę, czy w dół, więc sam sobie odpowiem. Nie wiadomo czy, kiedy i w którą stronę zmutuje wirus. Może złagodnieć albo rozsierdzić się jak hiszpanka i pochłonąć wiele młodych ofiar, więc prewencyjnie izoluje się wszystkich. Można by delikatnie przywracać gospodarkę i życie społeczne, ale wymagałoby to bardzo
Nie chodziło mi, byście dawali łapki w górę, czy w dół, więc sam sobie odpowiem. Nie wiadomo czy, kiedy i w którą stronę zmutuje wirus. Może złagodnieć albo rozsierdzić się jak hiszpanka i pochłonąć wiele młodych ofiar, więc prewencyjnie izoluje się wszystkich. Można by delikatnie przywracać gospodarkę i życie społeczne, ale wymagałoby to bardzo skrupulatnego monitoringu i odpowiedzialności ze strony ludzi, co znając nasze charaktery nie wchodzi w rachubę. Można puścić dzieci do szkół, ale kto weźmie odpowiedzialność jak raptem zaczną padać jak muchy?
2020-03-28 11:29
Dodam, że by wygłuszyć wirusa można by wprowadzić stan wyjątkowy czy wojenny i zatrzymać całą gospodarkę na np. trzy tygodnie, nakazać bezwarunkowo pozostawać w domach, ale: my przeżyjemy przy świeczkach lecz szpitale nie. Służba zdrowia, energetycy, gazownicy, stacje paliw, zakłady w ruchu ciągłym itp. muszą działać, więc jak wyselekcjonować tych
Dodam, że by wygłuszyć wirusa można by wprowadzić stan wyjątkowy czy wojenny i zatrzymać całą gospodarkę na np. trzy tygodnie, nakazać bezwarunkowo pozostawać w domach, ale: my przeżyjemy przy świeczkach lecz szpitale nie. Służba zdrowia, energetycy, gazownicy, stacje paliw, zakłady w ruchu ciągłym itp. muszą działać, więc jak wyselekcjonować tych pracowników i jedynie im umożliwić poruszanie się po mieście? No i transport tych ludzi do miejsc pracy. Niezapobiegliwym żywność mogły by dostarczać służby /już widzę cwaniaczków żyjących na koszt państwa/. Wszystko można by zrobić, ale nie jesteśmy Koreą. Jakieś inne propozycje?
2020-03-27 23:39
Tytuł ma, ale w głowie echo...
2020-03-28 07:23
Echo to ma w głowie Pawłowicz
2020-03-28 17:51
2020-03-28 17:47
2020-03-27 11:53
Problem w tym, że tylko jeden z nich ma rację i nie jest trudno stwierdzić który.
2020-03-27 09:58
2020-03-27 10:14
2020-03-27 12:42
Gospodarka to naczynia połączone, nasz świat i ekonomia opierają się obecnie na kupowaniu i sprzedawaniu dóbr. Tak, ta sytuacja przeraża.
2020-03-30 16:07
Typowe przemyślenia okupione problemami w życiu rodzinnym i emocjonalnym. Kim jesteś aby decydować o życiu i śmierci innych???
2020-03-26 21:50
Z sensem? Włochy przyjęły ten schemat postępowania. I dziś tak jest jak jest, płacz, płacz i żal
2020-03-26 21:54
We Włoszech jest mniejsza śmiertelność niż w zeszłym roku czyli nikt nie choruje na inne choroby a wszyscy na nowego wirusa, ciekawe. Polecam statystyki zgonów za ostatnie 8 lat oraz te z tego roku. Oficjalna Strona po włosku
2020-03-26 22:14
Piszesz, żeby ludzie sprawdzili i się zastanowili, ale oni nie będą sprawdzać, bo ich ciasny umysł mówi "nie myśl" masz przecież TV, tam Ci wszystko powiedzą i podadzą na tacy, myślenie przecież boli więc bezgranicznie zawierzaj łżemediom. Ja już od co najmniej 20 lat wiem, ze media manipulują, a od co najmniej 10 lat nie mam tego pudła w domu.
Piszesz, żeby ludzie sprawdzili i się zastanowili, ale oni nie będą sprawdzać, bo ich ciasny umysł mówi "nie myśl" masz przecież TV, tam Ci wszystko powiedzą i podadzą na tacy, myślenie przecież boli więc bezgranicznie zawierzaj łżemediom. Ja już od co najmniej 20 lat wiem, ze media manipulują, a od co najmniej 10 lat nie mam tego pudła w domu. Teraz w obecnej sytuacji czysto na białym widać, jak spora część społeczeństwa ma wyłączony tok rozumowania na rzecz odbiornika TV, wpędzani w strach i coraz większą iluzję. Powodzenia wam życzę, przyjdzie czas na pobudkę, ale czasu już niestety nie cofniesz i wtedy dopiero zobaczysz co sam sobie zaserwowałeś
2020-03-26 22:23
Mam nadzieje ze chociaż jednej osobie się to przyda ;) zawsze to więcej niż 0 (:
2020-03-27 19:26
jeszcze ambony trzeba wlaczyc w tok tych rozwazan
2020-03-27 01:25
Fakty ktore pezytoczyl sa wyzssane z palca. Nie istnieja poza jego glowa
2020-03-27 11:28
ale też i nie szkoda ich.
Tylko żal patrzeć wkoło...
2020-03-27 13:54
Jedziesz na tym samym wózku , utoniesz też razem z tymi co oglądaj TV
2020-03-26 22:43
bo nie wiem skąd wziąłeś statystykę liczby zgonów we Włoszech w 2020 roku
Według moich wiadomości w zeszłym roku na zwykłą grypę zmarło tam 663 roku, a w tym roku na koronawirusa już ponad 8200 i końca nie widać.
2020-03-26 23:17
Dane wyzssal z palca. Wlosi maju setki trupow ogarnij sie i**oto
2020-03-27 11:40
Pewne jest jedynie to, że "Żyj normalnie" łże na temat danych, które każdy może samodzielnie sprawdzić...
2020-03-27 11:15
Euromomo.eu
Wykresy i opis zmieniają się z tygodnia na tydzień. Śmiertelność podczas wielkiej epidemii w europie spada. Dla poszczególnych krajów jest różnie ale poziom sprzed paru lat nie został przekroczony.
2020-03-27 11:31
ale ci histeryczni ludzie i tak go podwaźą i potraktują Cie jak płaskoziemca.
Dobrze było przeczytać Twój art, osobo "Żyj normalnie". Dzięki za ten głos rozsądku.
2020-03-27 12:05
Zjedź sobie na tej stronie do ITALY i zobacz peak który sie robi na ostatnim 12tygodniu 2020 bo mniejsza śmiertelność w EU jest spowodowana chociażby mniejszym ruchem drogowym w wyniku kwarantanny.. Ale widać we włoszech wzrost a w Austrii z kolei spadek zapewne z powodu mniejszej ilosci wypadkow drogowych i narciarskich
2020-03-27 14:57
W Hiszpanii tez spadek ze względu na brak wypadków narciarskich...
Peak jest co roku a często był większy. Dlatego warto prześledzić wszystko, ale jak ktoś chce i ew. zna języki obce dotrze do danych statystycznych w językach włoskim hiszpańskim itd. Dane są a nowe się pojawią. Warto, żeby zostały udostępnione i sprecyzowane.
Ps znalazłem tez artykuł, że w tym roku zmarło na grypę kilkadziesiąt osób w PL a w lutym 23 osoby. W innym artykule podają że od połowy marca 0...
2020-03-28 00:03
Te wykresy to jest tylko model matematyczny zgonów, sami autorzy na pierwszej stronie napisali, że nie należy nadinterpretować tych danych bo model ma kilka tygodni opóźnienia w stosunku do danych rzeczywistych a także, że wpływ dużego przyrostu zgonów lokalnie "ginie" w stosunku do liczby zgonów całego kraju. Przecież na razie sytuacja jest drastyczna tylko w niektórych regionach Włoch a nie wszędzie.
2020-03-28 09:20
Sciemniasz ludziom zeby wyszli i sie zarazili. Wlochy zaostrzylybkwarantanne dopiero po zarazeniu sie tysiecy osob. U nas powinno byc lepiej o ile sprzedawcy beda w maskach i kazdy wchodzacy do sklepu tez
2020-03-26 23:16
.. nie wiedza jak pozbywac sie juz gnijacych cial zmarlych ludzi trzymaja je na miejskim lodowisku a ty bredzisz o statystykach??? Skad sie trolu urwales???
2020-03-26 23:37
normalna włoska wiosna
2020-03-29 16:49
Jakbys wlożył trochenwysilku i poszukal informacji znalazłbys fake nawe ze zdjecia z trumnami, ktore pokazuja ci codziennienw tvp z wloch to zdjecienz 2013 z lotnika Lampedusa.
Wiec nie wiem skad takie ilosci
2020-03-30 14:09
po odejściu od kasy bełkotu nie przyjmujemy
2020-03-30 17:30
ruski trolu, kłamiesz, żeby zdestabilizowac sytuację poza Rosją
Zajmij się epidemią u was, kacapie
2020-03-27 00:18
to nie Włosi trzymają trupy na lodowisku, tylko Hiszpanie.
2020-03-27 01:27
2020-03-27 01:49
Czyli znowu coś popieprzyłeś Krisie Wszystkowiedzący.
2020-03-27 10:00
2020-03-27 11:34
a nie że nagle padły tysiące ludzi i grabarze pracujący dniami i nocami nie nadążają chować zmarłych.
2020-03-27 11:33
wspominasz o tych filmikach sprzed paru lat?
2020-03-26 23:36
2020-03-27 11:36
całe pociągi trupów wiozą! Jeden za drugim! Od miasta do miasta!
to jest jakaś parada trupów!
... tak, szydzę.
2020-03-27 12:00
2020-03-27 14:39
Nie jest tak źle, lepiej niż w niejednym tramwaju w Gdańsku
2020-03-27 19:31
miejsc siedzacych nie zajmuja
2020-03-27 19:43
niesłychane u makaronów
2020-03-27 23:06
2020-03-27 19:27
Jak moze byc z tego roku skoro minęly 2 całe miesiące. A najwiecej zgonów jest w marcu czyli jeszcxze bez statystyk za cały miesiac.
2020-03-28 09:17
Jakbys na prawde widzial te starysttki to wzrosla im liczba zgonow 2x w Lombardii jeszcze przed 20 marca
2020-03-28 23:59
2020-03-26 21:54
2020-03-26 21:56
Tak jak pisze autor artykułu chciano postąpić w Wielkiej Brytanii. Ale szybko się z tego wycofano. Dochodzi do tego coraz więcej ciężkich przypadków również wśród młodych, zakończonych nawet śmiercią.
2020-03-26 22:18
"Starzy i chorzy umierają? Ja jestem młodym i pięknym aryjczykiem więc co mnie to obchodzi, przecież dzięki temu pozbędziemy się społecznego balastu."
Kolejny artykuł na tym portalu promujący darwinizm społeczny. Jeszcze chwila i będzie się tu proponować gazowanie zakażonych koronawirusem żeby odciążyć szpitale dla osób z "normalnymi" chorobami.
Założę się, że pisał to jakiś hipster co nie może iść do fryzjera i zaczyna mu się robić mokro w rurkach.
2020-03-26 22:24
okazało się, że to młodzi częściej umierają? Czy byśmy ich też chętnie poświęcali?
2020-03-27 00:17
Hmmm pandemia grypy zwanej "Hiszpanką"? Umierali przede wszystkim ludzie młodzi i w średnim wieku (20-40 lat). Coś Ci umknęło chyba, ale poza tym się z Tobą zgadzam. Jeśli koniecznie chcemy kogoś poświęcać, to poświęćmy się sami.
2020-03-26 22:41
2020-03-30 16:15
Yuppi z problemami w życiu rodzinnym i emocjonalnym...
2020-03-26 23:30
2020-03-27 07:56
proponuję popatrzeć co robi Szwecja
2020-03-27 08:43
Oni tam mają izolację cały czas.
2020-03-27 19:47
kolejna dobra medialnie łatka :)
coś jak antyszczepinokowiec, gorszy-sort, moher, leming itp. słowa wytrychy które mówią wszystko, nic nie tłumacząc i jednoczesnie zwalniając z trudu myślenia.
Społeczeństwo to jednak proste w obsłudze stado.
Żyj Normanie - dołączam do Ciebie, do Antyizolatorów!
2020-03-26 22:01
Proszę wymienić kraje w których nic nie zrobiono, życie toczy się dalej a i jest spadek zachorowań?
2020-03-26 22:04
Przewodniczący centrum badawczego z Yale opisuje wszystko w swoim artykule który co oczywiste nie dotarł do mediów w Polsce
2020-03-26 22:31
ktore nas roznia,i u nas sie nie uda bo ...
-jestesmy mentalnie i finansowo jakies 150 lat za nimi.
2020-03-27 00:01
2020-03-27 01:09
Ciężko się z tym nie zgodzić :)
2020-03-27 09:27
Presja społeczna jest tak silna, od najmłodszego wieku, że bardzo wielu Koreańczyków tego po prostu nie wytrzymuje. W Seulu jest most zwany "mostem samobójców", po którym nieustannie przejeżdżają patrole policji, bo prawie codziennie ktoś z niego się rzuca. Korea Płd. to kraj, gdzie dzieci prawie nie widzą swoich ojców, bo ci pracują po kilkanaście
Presja społeczna jest tak silna, od najmłodszego wieku, że bardzo wielu Koreańczyków tego po prostu nie wytrzymuje. W Seulu jest most zwany "mostem samobójców", po którym nieustannie przejeżdżają patrole policji, bo prawie codziennie ktoś z niego się rzuca. Korea Płd. to kraj, gdzie dzieci prawie nie widzą swoich ojców, bo ci pracują po kilkanaście godzin, codziennie. Również dzieci zostały zaprzęgnięte w ten system i prawie wszystkie zaliczają po szkole dodatkowe korepetycje, często do późnych godzin wieczornych. To kraj bardzo ciasny, mieszkania i przestrzenie pracy są bardzo małe, pomieszczenia są wręcz klaustrofobiczne. Ogólnie Koreańczycy i ci z północy i z południa to naród nękany reżimami. Obydwa państwa koreańskie to sztuczne twory, pozostające w ogromnej zależności i pod protektoratem swoich "sojuszników", czyli Chin i USA. Ci z północy cierpią głód i dyktaturę dynastii mrocznych satyrów, ci z południa mają wskaźnik przekręcony w opór w drugą stronę, żyjąc w cieniu rakiet tych pierwszych i wypruwając sobie żyły w imię kapitalistycznego, "cywilizacyjnego" postępu. Jeśli więc czujesz się 150 lat za ludźmi zamieszkującymi ten daleki półwysep, bardzo Tobie współczuję. Ale mów proszę tylko za siebie na przyszłość.
2020-03-27 11:38
nie ma znaczenia na co
2020-03-26 22:39
Ale Północna? :)
2020-03-26 22:47
2020-03-26 23:19
... taa trolu nikt nie dotarl do tych badan pewnie dlatego ze one istnieja tylko w twej pustej glowie
2020-03-27 01:08
To nieprawda, że nic nie zrobiono w Korei. Właśnie tam zrobiono to co się powinno zrobić. Bardzo szybko stworzono strategię działań, być może nawet pomyślano o tym wcześniej, na wszelki wypadek- co w Polsce wydaje się być abstrakcją. W każdym razie podjęto tam działania, bardzo szybko i bardzo sprawnie. Przede wszystkim oparli się na szybkich
To nieprawda, że nic nie zrobiono w Korei. Właśnie tam zrobiono to co się powinno zrobić. Bardzo szybko stworzono strategię działań, być może nawet pomyślano o tym wcześniej, na wszelki wypadek- co w Polsce wydaje się być abstrakcją. W każdym razie podjęto tam działania, bardzo szybko i bardzo sprawnie. Przede wszystkim oparli się na szybkich testach, na masową skalę, po 20tys dziennie. Stworzyli uliczne laboratoria a'la McDrive. Szybko wyłapywali zakażonych i lokalizowali ogniska zapalne. Izolowali tych, których należało izolować, a nie wszystkich których się da- jak u nas. Nie mówię, że powinniśmy przyjąć ich metodę 1 do 1, może wartoby ją jakoś zmodyfikować, ale powinniśmy wziąć z tego przykład, choć nie wiem czy nie powinienem napisać "powinniśmy byli" bo być może jest już za późno.
2020-03-27 17:50
Korea Południowa
2020-03-30 14:13
"życiem normalnie". Nie masz pojęcia o Azji i mentalności jej mieszkańców. Coś takiego u nas wywołałoby wojnę domową.
2020-03-30 17:34
W Korei każdy chodzi w masce w tłumie.
Już SARS ich tego nauczył.
Tam zakrywanie ust przez kobiety jest uznawane za "w dobrym tonie"
Nienałożenie maseczki przy chorobie która zagraża starszym, to totalny nietakt - tam się szanuje starszych, to jedna z ważniejszych zasad kultury
Genralnie - bzdury, bzdury.
2020-03-28 14:11
Poproszę adres do artykułu, chętnie poczytam.
2020-03-26 23:18
Nie odpowiadaj mu nawet to jakis wariat albo troll
2020-03-27 01:45
To ty jesteś trollem chłopcze, ewentualnie jakimś 15 latkiem, który zjadł wszystkie rozumy i który coś słyszał, coś wie, ale nie do końca, bo nie sprawdził. Ciągle piszesz głupoty i ubliżasz innym.
2020-03-27 12:01
godz. 08:00 jeden przypadek
godz. 08:07 ani jednego przypadku Covid
godz. 08:50 jeden przypadek
godz. 08:55 ani jednego przypadku Covid
itd.
itd.
itd. pomogłem?
:)
2020-03-27 12:57
2020-03-27 22:44
Trynidad Tobago
2020-03-26 22:07
Tak, jakie to są kraje bo nawet Wielka Brytania wycofała się z takiego podejścia? Ja znam tylko Szwecję.
2020-03-26 22:19
Ze względu na realne zagrożenie czy presję społeczeństwa, które z mediów słyszy, że cała Europa się zamyka?
2020-03-26 22:25
2020-03-27 11:41
wykorzystały sytuację żeby pozamykać granicę i coś rozpocząć ewidencję ludności
W końcu dostali wygodny pretekst!
Zobaczcie jak szyko udało się zamknąć granice, choć są umowy, schengen, traktaty itd.
2020-03-27 12:01
Serio, 90% będzie żarło gruz bo 10% może umrzeć kilka lat wcześniej?
2020-03-27 15:05
Jeśli słupki gospodarcze w tym roku nie podskoczą o parę procent to 90% ludzi będzie wg Ciebie żarło gruz? Ile jesteśmy jeszcze w stanie wyciągnąć w galopującym kapitalizmie? Ile wydrzemy z kończących się zasobów planety? Pewnie - niech psy szczekają, ludzie umierają, a karawana jedzie dalej. Ku "bogactwu" i wzrostom gospodarczym!
Tak czytając niektóre z tych komentarzy coraz bardziej mam wrażenie, że jako gatunek jesteśmy zaprogramowani na autodestrukcję ...
2020-03-27 19:01
pieniądze są dla ludzi czy ludzie dla pieniędzy...
2020-03-27 21:34
Ideały to piękna rzecz, ale do garnka trzeba coś włożyć.
2020-03-30 17:36
Sorry, ale ja licze na same pozytywy.
Wprowadzeniee max. rozwarstwienia dochodów
opodatkowanie towarów luksusowych
zmniejszeniee poziomu konsumpcji, podróży samolotem. Rozmowy o tym, że pracujemy za dużo.
2020-03-27 19:52
Bo to poważne zagrożenie życia.
Pielęgniarki w Szkocji zostały poproszone o spisanie testamentów na wszelki wypadek, nie z powodu paniki, a z powodu narażenie na śmiertelnego wirusa i możliwość zapadnięcia na śmiertelną infekcję. Zobacz ile jaka tam jest śmiertelność, nie pisz o ludziach w podeszłym wieku. Chorują wszystkie grupy wiekowe, ci młodzi nie przejdą tego jak zwykłą grupę. Zostaną ze zszarganymi płucami.
2020-03-26 22:16
Nie ma czegos takiego jak grupa podwyższonego ryzyka- umierają coraz młodsi 27 lat, 36 lat, 4 latek zarazony koronawirusem. We Francji umarla dzisiaj 16 latka . Oni sami przyznają ze Chiny nie powiedziały im wszystkiego o wirusie..
Pójdę dalej- popieram wszelka izolacje, wszystko powinno byc zamkniete lacznie z poczta i sadami, urzedami,
Nie ma czegos takiego jak grupa podwyższonego ryzyka- umierają coraz młodsi 27 lat, 36 lat, 4 latek zarazony koronawirusem. We Francji umarla dzisiaj 16 latka . Oni sami przyznają ze Chiny nie powiedziały im wszystkiego o wirusie..
Pójdę dalej- popieram wszelka izolacje, wszystko powinno byc zamkniete lacznie z poczta i sadami, urzedami, bankami.sprawy tylko online. I tak te instytucje nic nie pomoga, a roznosza choroby. Dodatkowo Policja powinna miec uprawnienia jak w Indiach- palki i przeganiac spacerujacych na swiezym powietrzu. Moze przyniosloby efekt bo sytuacja jest coraz bardziej powazna, a niektorym tylko pieniądze i gospodarka w głowie.. gdy tu chodzi o ludzkie zycie !!
2020-03-27 00:08
Na grypę też czasami umierają ludzie młodzi i na - pierwszy rzut oka - zdrowi. Ale nie zmienia to ogólnej statystyki, że grypa jest chorobą niebezpieczną głównie dla osób starszych i mocno schorowanych. Co za różnica, czy - mówiąc brutalnie - zdechnę teraz na wirusa, czy za rok z głodu albo z własnej ręki, bo zbankrutuję i nie będzie szans, żebym
Na grypę też czasami umierają ludzie młodzi i na - pierwszy rzut oka - zdrowi. Ale nie zmienia to ogólnej statystyki, że grypa jest chorobą niebezpieczną głównie dla osób starszych i mocno schorowanych. Co za różnica, czy - mówiąc brutalnie - zdechnę teraz na wirusa, czy za rok z głodu albo z własnej ręki, bo zbankrutuję i nie będzie szans, żebym się odbił od dna? To nie potrwa dwa tygodnie, ani dwa miesiące. Nie da się wszystkiego zatrzymać na rok, bo wtedy straty w ludziach z innych niż wirus powodów będą takie, że będziesz się zastanawiać "jak do tego doszło?". Ano tak, przez ogólne ciśnienie do zamykania wszystkiego, które tak chętnie podłapują politycy.
2020-03-27 23:18
2020-03-27 01:40
Zacząłeś od drobnego błędu, ale wydawało mi się, że w dobrej wierze. Jest coś takiego jak grupa podwyższonego ryzyka i w tej chwilą są w niej ludzie starsi i schorowani, choć może się to zmienić i nagle zaczną umierać głównie ludzie młodzi, dlatego powtarzam raz jeszcze, przy tej okazji, odczepcie się od seniorów, bo zaraz was ktoś może zacząć
Zacząłeś od drobnego błędu, ale wydawało mi się, że w dobrej wierze. Jest coś takiego jak grupa podwyższonego ryzyka i w tej chwilą są w niej ludzie starsi i schorowani, choć może się to zmienić i nagle zaczną umierać głównie ludzie młodzi, dlatego powtarzam raz jeszcze, przy tej okazji, odczepcie się od seniorów, bo zaraz was ktoś może zacząć wyganiać ze sklepów i parków. Ale jak poszedłeś dalej, to mi ręce opadły. Chcesz pałować ludzi, dla ich zdrowia, w trosce o ich życie? Chcesz im mówić co jest dla nich dobre? Zabraniać spacerów na świeżym powietrzu? To jest chore! Ty jesteś chory i wirus Ci już bardziej nie zaszkodzi.
2020-03-27 08:07
2020-03-27 10:20
2020-03-27 10:30
w przypadku choroby zakaźnej twoja wolność zabija,
a seryjnym mordercom wolność się ogranicza - dla dobra ogółu
2020-03-26 22:38
kolejny "artykulik' kreowany po lobby turystyczno/hotelarsko/gastronomiczne ?
1000 zachorowan za 2-3 tyg bedzie ze 100.000 a wy chcecie otwierac wszystko?
wystarczy spojrzec co sie dzieje u szwajcarow ,wlochow ,hiszpanow ... tam tez "nie bylo potrzeby izolacji.
2020-03-26 22:40
2020-03-26 22:44
Ciekawe czy on ma taką samą opinię jak syn - będąc w wieku 76 lat, po operacji. Czy syn nie zmieni zdania stojąc nad trumną ojca.
2020-03-26 23:21
... ten chory i**ota sila chce go wtracic do trumny:((Lecz sie i**oto tacy jak ty to bylo ich pelno do niexawna we.. Wloszech
2020-03-26 23:52
ojciec pewnie jakby miał wybór to by wolał się zamknąć w jakimś izolacyjnym getcie, byle z dala od synka
2020-03-27 14:41
Tutaj niestety nie ma dla was miejsca moi mili. Nie ten rodzaj myślenia. Siedzcie dalej w domach.
2020-03-26 22:58
nie lasy tylko rezerwat ,ano dlatego ,ze jak sie zrobilo cieplo to przyjechalo tam jak u nas do :
-sobieszewa
-na stogi
-do brzezna
tysiace ludzi i wszyscy na wszystkich kichali i kaszlali .
2020-03-27 01:30
Wiem bo tu mieszkam
2020-03-26 22:59
to w Polsce umrze prawie 40 000 młodych ludzi...
nawet jeśli poświęcimy wszystkich starszych
służba zdrowia w krótkim czasie nie poradzi sobie z setkami tysięcy ludzi wymagającymi hospitalizacji
- ludzie wtedy będą umierać na choroby z którymi jakoś sobie wcześniej radziliśmy
rozwleczenie zachorowań w czasie to
to w Polsce umrze prawie 40 000 młodych ludzi...
nawet jeśli poświęcimy wszystkich starszych
służba zdrowia w krótkim czasie nie poradzi sobie z setkami tysięcy ludzi wymagającymi hospitalizacji
- ludzie wtedy będą umierać na choroby z którymi jakoś sobie wcześniej radziliśmy
rozwleczenie zachorowań w czasie to aktualnie (do wprowadzenia szczepionki) jedyna opcja która nie pociąga za sobą ofiar liczonych setkach tysięcy lub w milionach
a pomysły typu zainwestujmy w służbę zdrowia która poradzi sobie z dowolna liczbą zarażonych to niestety mrzonki niemożliwe do zrealizowania nawet w najbogatszych państwach świata
2020-03-27 11:43
czy faktycznie tyle umrało jak wyrokujesz
2020-03-30 14:15
na chwilę obecną twój pomysł jest absurdalny
2020-03-27 15:16
To w Polsce żyje 40 000 000 osób poniżej 40go roku życia...
2020-03-28 12:05
Szczepionka będzie za 12-24 miesiące dopiero.
2020-03-26 23:07
Serio? A jakie??? Chyba na Marsie cholerny i**oto... Nie ma takiego kraju. Uspokoj sie wez leki i nie powielaj fake newsow
2020-03-27 08:08
Jesteś katolikiem?
2020-03-27 10:23
2020-03-26 23:07
jest tylko jeden sposób - należy je wszystkie bezwarunkowo zamknąć. Bezwarunkowo, z pełną kontrolą i brakiem dostępu do nich tych osób, których ryzyko jest enigmatyczne! Już dawno o tym myślałam.
Tylko, że... tylko, że należę z racji wieku i chorób już istniejących do grupy wysokiego ryzyka ciężkiego przebiegu choroby. Ale nie to jest
jest tylko jeden sposób - należy je wszystkie bezwarunkowo zamknąć. Bezwarunkowo, z pełną kontrolą i brakiem dostępu do nich tych osób, których ryzyko jest enigmatyczne! Już dawno o tym myślałam.
Tylko, że... tylko, że należę z racji wieku i chorób już istniejących do grupy wysokiego ryzyka ciężkiego przebiegu choroby. Ale nie to jest problemem. Problemem jest to, że na moim codziennym wysiłku opiera się dobrostan innych ludzi, no i zwierząt. Cóż, trzeba wybrać, czy zabić babcię czy trochę się ograniczyć. I tu jest klucz do sprawy - lekkomyślność i lekceważenie zasad higieny i współobcowania z innymi we wspólnej przestrzeni. Czy to można szybko zmienić? Zmienić rodaków na odpowiedzialnych za innych i szanujących ich prawo do zdrowia? Na takich, którzy myją ręce i realnie ocenią swoje samopoczucie i nie pójdą do restauracji, gdziekolwiek jeśli poczują się cokolwiek chorzy? No wszyscy wiemy, jacy (ogólnie) jesteśmy.
2020-03-27 02:10
To może od razu do pieca z nimi? Będzie taniej i szybciej. Przecież są z grupy podwyższonego ryzyka, więc pewnie i tak umrą. A może w ogóle zamknąć wszystkich oprócz Ciebie, żeby czasem ktoś nie stanął przed Tobą w kolejce do respiratora? Wiesz co... Trzeba przejść już jakiś etap odczłowieczania poprzez pieniądze, żeby do głowy mógł wpaść taki
To może od razu do pieca z nimi? Będzie taniej i szybciej. Przecież są z grupy podwyższonego ryzyka, więc pewnie i tak umrą. A może w ogóle zamknąć wszystkich oprócz Ciebie, żeby czasem ktoś nie stanął przed Tobą w kolejce do respiratora? Wiesz co... Trzeba przejść już jakiś etap odczłowieczania poprzez pieniądze, żeby do głowy mógł wpaść taki pomysł. Zmienianie rodaków zacznij od siebie koleś i nie mów o lekkomyślności i lekceważeniu zasad i szanowaniu prawa. Poza zasadami higieny są też takie o których chyba zapomniałeś i prawa, jak prawo do wolności, równości, nietykalności cielesnej. Świetnie właśnie pokazujesz jacy ogólnie jesteśmy: zdemoralizowanymi egoistami i hipokrytami! Powiedz mi jeszcze zgodnie z jakim prawem chciałbyś ich zamykać? Przedstaw jakiś paragraf, który to umożliwia, który pozwala na wyodrębnienie ze społeczeństwa jakiejś grupy wiekowej i z określonym stanem zdrowia i bezwarunkowe zamknięcie jej. No proszę myślicielu.
2020-03-27 04:21
jestem babcią emerytką
a moje nawyki kształtowała moja babcia jakieś sześćdziesiąt kilka lat temu
Nie zrozumiałeś, młodzieńcze, mojego sarkazmu, ale mnie to nie dziwi. Natomiast baaardzo dziwi mnie jak lekko mieszasz "prawo do wolności, równości, nietykalności cielesnej" z moim oczekiwaniem, że w czasach zarazy współobywatele
jestem babcią emerytką
a moje nawyki kształtowała moja babcia jakieś sześćdziesiąt kilka lat temu
Nie zrozumiałeś, młodzieńcze, mojego sarkazmu, ale mnie to nie dziwi. Natomiast baaardzo dziwi mnie jak lekko mieszasz "prawo do wolności, równości, nietykalności cielesnej" z moim oczekiwaniem, że w czasach zarazy współobywatele nie będą zachowywać się głupio i lekkomyślnie zagrażać bezpieczeństwu otoczenia. Dopisujesz bzdurne zdania nie na temat i twój wywód trudno ogarnać. Właściwie jaką teze stawiasz? Konkretnie, to co zrobić z osobami podwyzszonego ryzyka aby osoby majace w nosie dobro innych mogły swobodnie korzystać z zycia? Tak, wiem, młodosć krótko trwa i za chwile oni tez..., kurcze, to moze być piekielnie trudne, zestarzeć sie w czasach kolejnej wielkiej zarazy.
ech, a jak mogę się odczłowieczyć przez pieniądze, bo nie wiem? I co to ma do obecnej mojej i wielu innych sytuacji?
Przeczytaj jeszcze raz, to co napisałes i chwile sie zastanów. Nad sobą.
2020-03-27 06:33
Ok sorry, rzeczywiście nie zrozumiałem. Przeczytałem tutaj już tyle opinii o tym, że ludzi starszych powinno się zamknąć i zakazać wychodzenia, że jak widzę coś w tym stylu, to aż się we mnie gotuje. Niektórym się wydaje, że grupa podwyższonego ryzyka oznacza, że są zagrożeniem dla nich i piszą dosłownie, że chodzą babcie i zarażają wszystkich.
Ok sorry, rzeczywiście nie zrozumiałem. Przeczytałem tutaj już tyle opinii o tym, że ludzi starszych powinno się zamknąć i zakazać wychodzenia, że jak widzę coś w tym stylu, to aż się we mnie gotuje. Niektórym się wydaje, że grupa podwyższonego ryzyka oznacza, że są zagrożeniem dla nich i piszą dosłownie, że chodzą babcie i zarażają wszystkich. Wystarczy nie panikować i zachowywać się rozsądnie, ale przede wszystkim nie ulegać takim pokusom, by jedna grupa decydowała o losie innej i odbierała jej prawa, nie odbierając ich sobie, motywując to w dodatku kwestiami finansowymi, czy gospodarczymi.
2020-03-27 08:48
Nigdy nic nie będzie takie jak wcześniej, już sobie długo nie pojedziesz na wczasy za granicę. Więc wyluzuj bo co żyłka pęknie
2020-03-26 23:29
Brak wiedzy lekarzy powodem takiego stanu, nic nie potrafią, leczą patrząc w komórkę, dopuścić zdolnych do zawodowy a nie dzieci starszych nieuków
Kluczowe kwestie. Zacznijmy dbać o
Służbę zdrowie, to służba a nie grupa pazernym nieudaczników.
Każdy lekarzyk ma swój cmentarzyk, bo się nie uczy, bo tata się nie uczuł, bo mama zapłaciła za studia, bo VAT to co to takiego...
2020-03-27 00:14
A jakie to kraje niby nic nie zamknęły a śmiertelność spadła?
Napisz nam skąd masz takie informacje?
2020-03-27 01:30
Nie karm trola
2020-03-27 06:17
Poproszę o dane: jakie to kraje, które nie zrobiły nic a śmiertelność spadła?? Czekam na odpowiedź
2020-03-27 08:49
2020-03-27 09:13
a oficjalnie pewnie wszyscy zdrowi.
2020-03-27 08:35
2020-03-27 08:51
To chyba opinia wszystkich jeszcze trzezwo myslacych. Ja bym dodal jeszcze jeden, moze najwazniejszy argument. Po nieuniknionej fali bankructw nastopi jeszcze jedna rzecz. Spadna podatki. Podatki ktore oplacaja sluzbe zdrowia. Te sluzbe zdrowia ktora dba o zagrozone dzis starsze osoby. Nie ludzmy sie. Brak pieniedzy bedzie liczony w ludzkich istnieniach. Jest jeszcze nadzieja zeby to odwrocic. Wybierzmy model Szwedzki, racjonalnie i bez paniki.
2020-03-27 09:09
2020-03-27 11:52
W 100% niedługo nie będzie do czego wracać i nie będzie na służbę zdrowia Boże wróć ludziom rozum
2020-03-27 12:57
Zakładamy, że choruje 70% społeczeństwa i 80% przechodzi to bez objawów. 40 mln. czyli 5,6 mln. wymaga hospitalizacji. Śmiertelność 3% ok. 170 tys. zmarłych. Zaczynasz kumać? A teraz z innej beczki: 16 mln. czynnych zawodowo, te same parametry: 2,2 mln idzie na zwolnienie bo choroba trwa miesiąc, 67 tys. żywicieli rodzin umiera... Obecny wariant i
Zakładamy, że choruje 70% społeczeństwa i 80% przechodzi to bez objawów. 40 mln. czyli 5,6 mln. wymaga hospitalizacji. Śmiertelność 3% ok. 170 tys. zmarłych. Zaczynasz kumać? A teraz z innej beczki: 16 mln. czynnych zawodowo, te same parametry: 2,2 mln idzie na zwolnienie bo choroba trwa miesiąc, 67 tys. żywicieli rodzin umiera... Obecny wariant i puszczenie tego na żywioł oznacza dla gospodarki dokładnie to samo: głęboką recesję, do tego chaos, chorują przecież wszyscy, wojsko, policja, służby celne, piekarze, górnicy, pracownicy elektrowni itd. chaos i jeszcze większy paraliż niż to co mamy. I też na długie miesiące.
2020-03-27 13:25
1. "fala infekcji przejdzie przez nieobjętą kwarantanną część kraju, nie czyniąc wielu tak szkód, bo - jak wiemy - 80 proc. przechodzi w ogóle bezobjawowo, a pozostali z grupy przechodzą lekko."
-> Nie ma żadnej pewności. Wprowadzono w błąd na początku że wirus nie dotyka młodych (dotyka) albo że maseczki są zbędne (nie gwarantują w 100% bezpieczeństwa, ale w dużym stopniu ograniczają ryzyko)
2020-03-27 13:25
2. "decydowana większość pozostających na zewnątrz - wszyscy, którzy przeszli infekcję - będzie już uodporniona na koronawirusa i nie będzie infekować "
-> Nie ma żadnej pewności. Nie ma żadnych pewnych danych że po infekcji jesteśmy uodpornieni na ten sam wirus, a co dopiero mutacje.
3. "śmiertelność koronawirusa nie
2. "decydowana większość pozostających na zewnątrz - wszyscy, którzy przeszli infekcję - będzie już uodporniona na koronawirusa i nie będzie infekować "
-> Nie ma żadnej pewności. Nie ma żadnych pewnych danych że po infekcji jesteśmy uodpornieni na ten sam wirus, a co dopiero mutacje.
3. "śmiertelność koronawirusa nie wynosi wcale ok. 4 proc., ale jest wielokrotnie niższa i wynosi ok. 0,8 proc."
-> Nie można obecnie wyliczyć wskaźnika śmiertelności. Można to dopiero policzyć po zakończeniu i przeanalizowaniu dokumentacji medycznej wszystkich zarażonych i zmarłych
4. "Jeden przykład - mieszkam w Trójmieście i dosyć dobrze jest mi znana specyfika jednej z największych, polskich firm. Ta spółka zatrudnia w Polsce ok. 20 tys. pracowników. Sprzedaje rocznie setki milionów sztuk ubrań, za kilka miliardów złotych, ale mechanizm ustawiony jest tak, że finalna marża netto, po inwestycjach i wszystkich innych kosztach, wynosi zaledwie kilka procent. Kilka tygodni braku sprzedaży może doprowadzić tego kolosa (na skalę Polski) do bankructwa. To oznacza kolejne 20 tys. osób naraz bez pracy i dochodów.
w związku z
"Jacek, zwykły mieszkaniec Trójmiasta, mikroprzedsiębiorca, absolwent Wydziału Ekonomii na Uniwersytecie Gdańskim i Filozofii na Uniwersytecie Warszawskim"
->No i wszystko jasne. Ekonomista, wolnorynkowiec myślący w tym momencie interesem w której pracuje. Przestawiał wiersze i kolumny w Excelu, akceptując uzależnienie od chińskiej produkcji i narzeka że marża netto to zaledwie kilka procent kiedy liczy się skala sprzedaży więc robili kokosy, a ludzie w kraju za kierat mie
2020-03-27 13:40
Ja sie ciesze, ze jest wprowadzona ta izolacja, ktora jednoczesnie uwazam za glupia. dleczego? Aktualnie pracuje na etacie w branzy, ktora dzieki wirusowi zwiekszyla obroty, a wiec ja nic nie strace. A jak juz epidemia sie skonczy, to wtedy odpale swoja firme, ktorej nie zalozylem, do tej pory, poniewaz na rynku jest duza konkurencja, a ktorej prawdopodobniej niedlugo nie bedzie, ale to juz nie moja wina.
2020-03-27 14:10
2020-03-27 23:12
tylko jego demontaż jest śmiertelnie groźny i szkodliwy.
2020-03-27 15:08
Ciekawe co by bylo gdybyśmy nie wyrażali takich środków zapobiegawczych? Wtedy był by chaos i lament. Przykład Włochy i Hiszpania. Mało????? Bzdurne gadani. Nikomu nie jest to na rękę. Ani dla gosp. Ani dla Kowalskiego. Tak czy siak w końcu by do takich zaostrzen doszło. Mało tego, nie wysciubil by nosa jeden z drugim gdyby było ponad 500zgonow dziennie w PL. Popieram te zasady bezp.
2020-03-27 15:39
Zobaczcie jak zrobiła Szwecja
2020-03-30 14:20
to może chcesz paru(set) imigrantów na chatę?
2020-03-27 18:28
2020-03-27 19:50
2020-03-27 19:56
O jakie kraje chodzi? Bo chyba wszystkie juz zamknięte poza Japonią?
2020-03-27 20:14
Jakie to kraje, w których nie zamknięto nic, a śmiertelność spadła?
2020-03-27 20:41
Powinni badac ludzi na antyciala. Wielu z nas moglo byc zarazonych I myslec, ze to zwykla grypa albo przeziebienie, niektorzy przechodza wirusa lekko, inni umieraja.
I przed korona ludzie starsi umierali na zapalenie pluc, czy w tej chwili kazda osoba, ktora umrze przez niewydolonosc oddechowa liczona jest jako ofiara korona wirusa? Nawet jesli nie bylo to sprawdzone testami?
2020-03-27 21:25
Bo jak wszyscy wiemy pieniądze i ekonomia ważniejsze są od naszego życia - może to właśnie dobry czas na to, żeby zastanowić się nad modelem wg jakiego działa nasz świat i w końcu go zmienić?
2020-03-27 21:26
Które kraje ma Pan/Pani na myśli?
2020-03-27 23:57
Wymien proszę dwa takie kraje
2020-03-28 09:33
O jakich krajach mowa?? Bo ja z kolei widzialam, ze panstwa w ktorych nie zrobiono nic - Wlochy, UK, USA, maja teraz ogromny problem i zaluja tego 'nicnierobienia'..
2020-03-28 13:37
To niech ten MADRY,który pisze o powrocie do normalności wymyśli złoty środek!!!Spójrz na inne kraje,WlochyHiszpanie itd i puknij sie w glowe!!!!
2020-03-28 14:58
Napisz jakie to kraje ,gdzie nic nie zamknięto i śmiertelność spada ,bo nie wiem .Wiem natomiast,ze taka drogą poszły Włochy i teraz widać co sie dzieje
2020-03-28 21:02
2020-03-29 07:45
.
2020-03-29 10:21
Podaj przykład
2020-03-29 11:38
Dobrze Pan pisze, jednak biorąc pod uwagę schorowane społeczeństwo (slaby dostęp do lekarzy,głownie prywatnie załatwianie badań i specjalistów). Zaniedbania z edukacji zdrowotnej i profilaktyki z dziesiątek lat. Gigantyczny stres od lat szkolnych. Kraj będący na ciągłym dorobku to osób zagrożonych z grupy ryzyka (wiek, astma, nadciśnienie, cukrzyca,otyłość w rożnym nasileniu) może być bliżej 20 mln.
2020-03-29 11:57
W których krajach które normalnie funkcjonują śmiertelność spadła?
2020-03-29 12:25
Jeżeli zakładamy że dane którymi dysponujemy są zafałszowane to "logicznie", nie mamy żadnych danych. "Są kraje", jakie dokładnie? Czy ich statystyki z kolei są prawdziwe? Demagogia, półprawdy i wymądrzanie się to potrafią wszyscy Polacy o tak. Skąd, krynico mądrości wziąć te prawdziwe statystyki? Źródła proszę.