• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Unruga w Gdyni musi być szersza"

Piotr
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana. Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana.

- Jakiś czas temu miasto ogłosiło zamiar prac budowlanych na ul. Unruga - od estakady do ŚmidowiczaMapka. Inwestycja cieszy, tyle, że tam potrzebna jest druga nitka jezdni na wymienionym odcinku, a na to się nie zanosi - twierdzi pan Piotr, który napisał do nas w tej sprawie.



Czy poszerzanie dróg zmniejsza korki?

Przypomnijmy: w lipcu ogłoszono przetarg na stworzenie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską.

Władze miasta zapowiadały, że w planach jest budowa nowej nawierzchni asfaltowej oraz modernizacji sieci podziemnych, oświetlenia, budowa nowego chodnika, a także drogi rowerowej.

W połowie sierpnia koperty z ofertami zostały otwarte. Jest dwóch chętnych: warszawsko-skierniewickie konsorcjum firm, które jest w stanie wykonać opracowanie za blisko 400 tys. zł w 54 tygodnie oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za 62 tygodnie prac oczekuje kwoty ponad miliona złotych.

Gdynia chce wydać na dokumentację 721 tys. zł. Od blisko dwóch miesięcy trwa analiza nadesłanych ofert.

Swoje wątpliwości co do zakresu planowanych prac wyraził pan Piotr, twierdząc, że trzeba drogę rozbudować, a nie jedynie remontować.

Oto jego wypowiedź:

Ucieszyłem się, gdy usłyszałem, że władze miasta zabierają się za prace na ul. Unruga. Szybko okazało się, że wiceprezydent Marek Łucyk zaakceptował remont wymienionego odcinka. Tymczasem w tym miejscu natychmiast potrzebna jest druga nitka pomiędzy estakadą i ul. Śmidowicza. Jako, że mieszkam na Obłużu od ponad 40 lat, to mam sporo obserwacji i to, co się dzieje, woła o pomstę do nieba.

Korki w okolicach estakady zaczynają się już od godz. 6 i są praktycznie do wieczora.
Zjazd z estakady stoi, bo Unruga jest niedrożna. Do tego powstają nowe osiedla, może nie na taką skalę jak w Gdańsku, ale jednak. Na przykład na rozwidleniu Śmidowicza-Bosmańska- "Nadmorskie Tarasy" powstaje potężne osiedle. Gdzie te wszystkie samochody pojadą? W latach 70-tych w planach budowy były czteropasmowe Unruga, Śmidowicza, Dąbka - wszędzie są rezerwy terenowe.

W przypadku kawałka, którego remont zapowiada miasto, już dekadę temu wywłaszczyło parę działek i wyburzyło nieruchomości. Zostały chyba jeszcze dwie działki i zamiast, w pierwszej kolejności dobudować drugą jezdnię, to kasa pójdzie na remont, który nic nie zmieni!

W przypadku powstania dwóch jezdni w kierunku Oksywia upłynniłby się zjazd z estakady. Ten korek nie przeniósłby się wcale w inne miejsce, ponieważ strumień samochodów rozjeżdżałby się na: Cechową, Bosmańską, Śmidowicza.

Dodam jeszcze że jakiś rok temu pisałem do ZDiZ w Gdyni o uruchomienie dwóch pasów do skrętu w prawo z estakady w stronę Oksywia, tak jak to działało w czasie Open'era. Dostałem odpowiedź, że to niemożliwe, bo w trakcie festiwalu nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania czuwała policja. A jednak teraz się dało, wystarczyło przeprogramować cykl sygnalizacji i wszystko działa.

Może trzeba podsuwać gotowe rozwiązania na tacy, bo inaczej się nie da się nic zrobić i w przypadku ul. Unruga okaże się podobnie.

Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę. Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę.
Odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni:

Autor słusznie zauważa, że ze względu na zwiększenie obciążenia drogowego rejonu skrzyżowania ul. Unruga z Estakadą Kwiatkowskiego, konieczna jest przebudowa, która zdecydowanie przekracza zakres możliwy do wykonania w formie remontu. Ten rok jest początkiem bardzo kompleksowych zmian dla wszystkich północnych dzielnic Gdyni.

W październiku ogłoszony został przetarg na realizację rozbudowy ul. Kwiatkowskiego, w tym samym miesiącu pojawi się postępowanie na budowę wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej. W ostatnich miesiącach wybrany został projektant układu drogowego ul. Płk Dąbka w rejonie wiaduktu, a obecnie kończymy ocenę ofert na wskazane przez czytelnika miejsce, czyli rozbudowę ul. Unruga od Estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Śmidowicza.

Mając na uwadze wzrost natężenia ruchu - zarówno komunikacji zbiorowej, jak i indywidualnej, realizowane działania będą wpływały na wszystkie cztery dzielnice i efekt będzie zależny od kompleksowych inwestycji. Co niezwykle istotne przedstawiony katalog prac nie kończy zarówno potrzeb, jak i planów związanych z inwestycjami w północnych częściach naszego miasta.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (255) ponad 10 zablokowanych

  • Kolejny, który wyznaje miłość do poszerzania (3)

    Jakbyś nie zauwazył, to niewiele zmienia. Właściwie to nic nie zmienia. Kolejne pasy to kolejne auta stojące w korku. Rozwijać nalezy transport zbiorowy a do tego wystarcza obecna infrastruktura. A nawet juz jest przewymiarowana.

    • 6 16

    • Ja

      Rozumiem , że piszesz o budowie metra.

      • 0 1

    • Jakiś dowód na te twoje tezy?

      Podaj przykład może, gdzie prawidłowe poszerzanie/odpowiednie rozbudowywanie infrastruktury nie pomogło?

      P.S. nr1 - infrastruktura drogowa w tym kraju jest totalnie niedowymiarowana!!!

      P.S.nr2 - Tu nie chodzi tylko o to jakie są efekty komunikacja indywidulanej czy zbiorowej... tylko o to, że jesteśmy suwerennymi jednostkami - nikt! nie powinien nas zmuszać do przesiadki z jednego środka komunikacji na inny!

      • 2 1

    • Tam akuratnie zmienia

      I to dużo. Oksywie, obluze i pogórze są dość specyficznie zlokalizowane. Ale skąd masz to wiedzieć?

      • 0 0

  • Mój Boże, 2020 rok a niektórzy ludzie dalej wierzą (7)

    Ze ziemia jest płaska, szczepionki zabijają, a poszerzanie ulic likwiduje korki :). Nawet mi was nie żal, miłego stania na poszerzonej jezdni

    • 11 19

    • Są też tacy co uważają że rower jest antidotum na wszelkie zło i zapewnia niesmiertelność

      • 7 6

    • Hejt w tekście (1)

      Proszę wykasować taki hejt!

      • 0 4

      • Przepraszam, gdzie tu jest hejt?

        • 1 0

    • Zrobią 3 pasy, a i tak wszystko stanie na najbliższym skrzyżowaniu (3)

      Szerokie ulice w mieście to droga do nikąd. Ktoś tu już wcześniej podawał przykład ul. Słowackiego w Gdańsku. Dzielnica przecięta szeroką arterią, a kroki większe niż przed przebudową. Poszerzysz drogę - staniesz na skrzyżowaniu. zbudujesz węzeł - staniesz w korku na dojeździe do centrum miasta bo nie da się zaparkować samochodu. Zbudujesz parkingi w centrum zamiast biur i lokali usługowych - nie będzie po co tam jeździć.

      • 3 5

      • (1)

        No i to jest właśnie najśmieszniejsze. Bogatsi od nas to przerabiali - ale my wiemy lepiej. Wydamy miliardy na to od czego na Zachodzie się odchodzi. Nie będą nam w obcych językach mówić jak mamy nie popełniać tych samych błędów - można by rzec. Ale do pewnego stopnia rozumiem, w państwie z kartownu lanie betonu jest proste, widowiskowe a lud się cieszy.

        • 2 4

        • Poszerzenie drogi w tym przypadku jest potrzebne.

          • 2 0

      • Bo nie wystarczą 3 pasy.. trzeba zlikwidować skrzyżowania.

        • 0 0

  • Szczurku działaj a nie śpij (1)

    Szczurku: konieczne poszerz Unruga oraz Kwiatkowskiego.

    I nie za 30 lat, ale teraz!

    • 16 3

    • a potem estakade,a potem morska a potem wiecej parkingow w centrum

      i tak w kolko

      • 3 0

  • Trzeba uważać na warsiawskie konsorcja.

    Słoiki to oszuści rabjeje. Żeby potem koszty nie były podwójne.

    • 4 1

  • hej wy inteligentni inaczej z gdyni. dalej glosujecie na siwego gnoja co ma na siebie tylko pokoik u zonki?

    • 6 3

  • wyrzucic lucyka

    nie pasuje na to stanowisko czlowiek sie nie sprawdzil-wiec do widzenia poki czas.albo blokada ul,unruga

    • 10 3

  • mam propozyce (1)

    zabrac pracownikom urzedow samochody sluzbowe i niech jezdza do prcy prywatnym transporemi zabrac im nienormoiwany czas pracy-od prezydenta do szatniaza -zycze powodzenia i czeste wyjazdy do obluza

    • 11 3

    • niech jeżfżą rowerem

      • 3 0

  • drogi

    Obiecanki a glupiemu radosc koniec chwalenia do roboty .Trasa Kwiatkowskiego Chwarznienska Hodowlana Parkingi integracyjne To sąkonkrety Panie Wojtku a polifarb rozmowy prowadzone są 8 lat anie manawet koncepcji

    • 5 0

  • Poszerze ulicy tak, ale tyko dla autobusów. Nawet na zasadzie osobnej dwukierunkowej jezdni dla autobusów.

    • 1 7

  • politolog

    co mozna wymagac od politologa ,ktory nigdy nie zajmowal sie drogownictwem.p.szczurek wiem ,ze ten czlowiek panu pasuje ,ale lepiej niech zajmnie sie tym na czym sie zna .to nie sport p.lucyk to sa inwestycje ktore wykanczaja ludzi w jezdzie do i z pracy.

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane