• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Unruga w Gdyni musi być szersza"

Piotr
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana. Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana.

- Jakiś czas temu miasto ogłosiło zamiar prac budowlanych na ul. Unruga - od estakady do ŚmidowiczaMapka. Inwestycja cieszy, tyle, że tam potrzebna jest druga nitka jezdni na wymienionym odcinku, a na to się nie zanosi - twierdzi pan Piotr, który napisał do nas w tej sprawie.



Czy poszerzanie dróg zmniejsza korki?

Przypomnijmy: w lipcu ogłoszono przetarg na stworzenie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską.

Władze miasta zapowiadały, że w planach jest budowa nowej nawierzchni asfaltowej oraz modernizacji sieci podziemnych, oświetlenia, budowa nowego chodnika, a także drogi rowerowej.

W połowie sierpnia koperty z ofertami zostały otwarte. Jest dwóch chętnych: warszawsko-skierniewickie konsorcjum firm, które jest w stanie wykonać opracowanie za blisko 400 tys. zł w 54 tygodnie oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za 62 tygodnie prac oczekuje kwoty ponad miliona złotych.

Gdynia chce wydać na dokumentację 721 tys. zł. Od blisko dwóch miesięcy trwa analiza nadesłanych ofert.

Swoje wątpliwości co do zakresu planowanych prac wyraził pan Piotr, twierdząc, że trzeba drogę rozbudować, a nie jedynie remontować.

Oto jego wypowiedź:

Ucieszyłem się, gdy usłyszałem, że władze miasta zabierają się za prace na ul. Unruga. Szybko okazało się, że wiceprezydent Marek Łucyk zaakceptował remont wymienionego odcinka. Tymczasem w tym miejscu natychmiast potrzebna jest druga nitka pomiędzy estakadą i ul. Śmidowicza. Jako, że mieszkam na Obłużu od ponad 40 lat, to mam sporo obserwacji i to, co się dzieje, woła o pomstę do nieba.

Korki w okolicach estakady zaczynają się już od godz. 6 i są praktycznie do wieczora.
Zjazd z estakady stoi, bo Unruga jest niedrożna. Do tego powstają nowe osiedla, może nie na taką skalę jak w Gdańsku, ale jednak. Na przykład na rozwidleniu Śmidowicza-Bosmańska- "Nadmorskie Tarasy" powstaje potężne osiedle. Gdzie te wszystkie samochody pojadą? W latach 70-tych w planach budowy były czteropasmowe Unruga, Śmidowicza, Dąbka - wszędzie są rezerwy terenowe.

W przypadku kawałka, którego remont zapowiada miasto, już dekadę temu wywłaszczyło parę działek i wyburzyło nieruchomości. Zostały chyba jeszcze dwie działki i zamiast, w pierwszej kolejności dobudować drugą jezdnię, to kasa pójdzie na remont, który nic nie zmieni!

W przypadku powstania dwóch jezdni w kierunku Oksywia upłynniłby się zjazd z estakady. Ten korek nie przeniósłby się wcale w inne miejsce, ponieważ strumień samochodów rozjeżdżałby się na: Cechową, Bosmańską, Śmidowicza.

Dodam jeszcze że jakiś rok temu pisałem do ZDiZ w Gdyni o uruchomienie dwóch pasów do skrętu w prawo z estakady w stronę Oksywia, tak jak to działało w czasie Open'era. Dostałem odpowiedź, że to niemożliwe, bo w trakcie festiwalu nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania czuwała policja. A jednak teraz się dało, wystarczyło przeprogramować cykl sygnalizacji i wszystko działa.

Może trzeba podsuwać gotowe rozwiązania na tacy, bo inaczej się nie da się nic zrobić i w przypadku ul. Unruga okaże się podobnie.

Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę. Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę.
Odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni:

Autor słusznie zauważa, że ze względu na zwiększenie obciążenia drogowego rejonu skrzyżowania ul. Unruga z Estakadą Kwiatkowskiego, konieczna jest przebudowa, która zdecydowanie przekracza zakres możliwy do wykonania w formie remontu. Ten rok jest początkiem bardzo kompleksowych zmian dla wszystkich północnych dzielnic Gdyni.

W październiku ogłoszony został przetarg na realizację rozbudowy ul. Kwiatkowskiego, w tym samym miesiącu pojawi się postępowanie na budowę wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej. W ostatnich miesiącach wybrany został projektant układu drogowego ul. Płk Dąbka w rejonie wiaduktu, a obecnie kończymy ocenę ofert na wskazane przez czytelnika miejsce, czyli rozbudowę ul. Unruga od Estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Śmidowicza.

Mając na uwadze wzrost natężenia ruchu - zarówno komunikacji zbiorowej, jak i indywidualnej, realizowane działania będą wpływały na wszystkie cztery dzielnice i efekt będzie zależny od kompleksowych inwestycji. Co niezwykle istotne przedstawiony katalog prac nie kończy zarówno potrzeb, jak i planów związanych z inwestycjami w północnych częściach naszego miasta.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (255) ponad 10 zablokowanych

  • (8)

    Korki? A ja myślałem że mamusie w dużych suvach się nie mieszczą. Ale tak serio to przydałoby się bus pas.

    • 28 30

    • ciekawe, jak zrobić buspas na ulicy z jednym pasem :))) (2)

      :)

      • 4 1

      • Napisać BUS na ty jednym pasie

        i postawić zakaz ruchu w obu kierunkach pojazdów innych niż autobusy. Cieszę się, że mogłem pomóc.

        • 2 0

      • nic nie szkodzi

        to tak jak z 51 płciami które zatwierdził onz

        • 1 2

    • Kolejny nie wie o czym pisze. (4)

      Nie jest to artykuł o mamusiach w suwach tylko o realnym problemie. Mieszkasz tu?

      • 7 12

      • Realny problem za dużo samochodów (2)

        • 14 8

        • Mądralo! (1)

          Nigdy tu nie byleś i nie rozumiesz, ze co rano kilka setek aut blokuje drogę, bo wojskowi jadą do swoich jednostek?

          Etatów dla wojskowych nie zlikwidujemy, bo muszą pracować za biurkami od 8 do 16...

          • 4 7

          • Ale nikt im nie nakazuje jeździć samochodami

            • 9 3

      • Ludzie w suvach nauczcie sie prowadzic bo korki tworzycie

        • 3 2

  • Skoro autor słusznie zauważa,

    to może należałoby go posłuchać i zrobić dodatkowy pas ruchu? Jeżeli obecny okres jest zbyt intensywny finansowo, to odroczyć rozbudowę i zrezygnować z remontu, który nic nie da.

    • 3 2

  • Płk.S.Dąbka

    A co z ulica Płk.Dąbka na Oksywiu? Stara nie skanalizowana ulica z dużymi drzewami w skrajni. Ta ulica stała się główna na trasie do pogórza czy Kosakowa ze stoczni z obiektów wojskowych itd. Nikt o niej na tym odcinku nie myśli. To niech zacznie. Kacza banda nic nie robi tym tylko kradnie..

    • 5 2

  • Drugi i inne potrzeby miasta (1)

    Niestety porada jest taka, że dopóki będzie się głosować na ten sam beton, który okupuje nasze miasto od ponad 20 lat, nic się zmieni. Folwark "prezydenta" i jego świty będzie robić by z każdej inwestycji w mieście wyciągnąć coś dla siebie. Bo kasa miejska już dawno świeci pusty dnem.

    • 4 1

    • Nieważne, który beton by wybrano... Trzeba zlikwidować koryto.

      • 0 0

  • mam propozyce (1)

    zabrac pracownikom urzedow samochody sluzbowe i niech jezdza do prcy prywatnym transporemi zabrac im nienormoiwany czas pracy-od prezydenta do szatniaza -zycze powodzenia i czeste wyjazdy do obluza

    • 11 3

    • niech jeżfżą rowerem

      • 3 0

  • Czytelnik powinien sie zaznajomic z prawem Lewisa-Mogridge'a (3)

    Zgodnie z tym prawem ruch powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić nową, zwiększoną przepustowość. Potocznie wyrażamy to stwierdzeniem, że czym szersze mamy drogi, tym większe są na nich korki

    Komunikacja miejska i ścieżki nas uratują. Wiecej samochodow to wiecej spalin, halasu, wypadkow i zastawionych trawnikow. W Gdyni 49% transportu odbywa się indywidualnym samochodem, więcej niż Warszawa, Gdańsk i długo by wymieniać. Czas skończyć z tym dziadostwem i przestawić się na nowoczesne myślenie zanim nie da się tutaj żyć.

    • 8 8

    • Ja

      Co za bzdury , w Gdyni więcej osób jeździ samochodami niż w Warszawie. Same kłamstwa , żeby nas zmusić do jazdy autobusem bo na biletach miasto zarabia a na ludziach jadących w samochodach już nie . Kłamstwa i kłamstwa.

      • 2 2

    • To ja wolę zginąć niż iść w taką totalitarno-faszystowską "nowoczesność"!!!

      • 1 2

    • Człowieku w tym przypadku poszerzenie drogi to obowiązek.W tym miejscu łącza się duże dzielnice Oksywie, Obłuże a droga typowo osiedlowa po jednym pasie w każdym kierunku no bez jaj...nikt nie pisze o 6 pasach.

      • 3 0

  • (6)

    Ja jestem aktywistom rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.
    Takie je ten powyzej sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.
    Wierze, ze dwa trzy pokolenia naucza sie, ze miasto to sztuka kompromisow
    Szokiem jest wszystko bo wczesniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wielu...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine

    • 10 19

    • za mądry to ty nie jesteś a empatyczny to już w ogóle

      • 1 0

    • To Aktywisto, wytłumacz co to jest zrównoważony rozwój?

      Czym należy równoważyć rozwój? Brakiem rozwoju?

      • 2 0

    • To...

      ... "polszczyznom" nie było przypadkowe.

      • 4 0

    • Mistrzuniu...

      ...masz problem z poprawną polszczyznom. zainwestuj w siebie, w dokształcenie się, a nie w rower

      • 4 1

    • Masz u mnie łapkę w górę - za dobry trolling.

      • 3 1

    • Dobre

      • 2 1

  • (1)

    Korzystanie z samochodu jest o wiele wygodniejsze niż inne środki komunikacji.. dla kierującego. Dla innych już niekoniecznie. I tak wszyscy sobie wzajemnie utrudniamy życie korkami, spalinami, ogromem miejsca potrzebnym na infrastrukturę (przez większość dnia i tak niewykorzystaną). Samochód osobowy to prywatyzacja korzyści i uspołecznienie strat. Ale kto pierwszy zrezygnuje ten frajer, dlatego nikt nie zrezygnuje i będzie już tylko gorzej.

    • 2 5

    • Lepsze to niż alternatywa.

      Prywatyzacja korzyści i uspołecznienie strat to akurat dobra droga. Wszyscy płacimy i wszyscy jako jednostki korzystamy.
      Prywatyzacja strat dla uspołecznienia korzyści to byłaby tragedia, bo wtedy płacą jednostki a korzysta nikt...

      P.S. Chcesz rezygnować, rezygnuj. Nie chcesz rezygnować, nie rezygnuj. Ale wara Tobie innym ode mnie i vice versa.

      • 0 1

  • Teraz jest mega niebezpiecznie przy tych dwóch zjazdach w stronę Oksywia! Bo włączając pas przystanków - 3 pasy na krótkim odcinku idą w jeden pas.

    • 2 0

  • dzielnica do przebudowy (1)

    ciekawe co powie wladza miasta jak estakada ulegnie zawaleniu badz dojdzie do innej tragedii od nadmiaru aut? nie ma zadnego pomyslu na to aby ulatwic ludziom zycie, ani mieszkancom ani turystom ,wszystkim, ktorzy korzystaja
    Pieknie ogladac gdynie jako turysta w tak zatloczonej dzielnicy , z jedna droga dojazdowa

    • 8 3

    • To jest możliwe

      Nie sądzę, aby Estakada projektowana była na taką ilość jadących (ale i stojących - nacisk!) aut - z czego 1/3 to samochody ciężarowe.

      Niestety - jak dojdzie do tragedii to winnych nie będzie

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane