• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Daleka droga do SKM-ki na Przymorzu

Krzysztof Koprowski
21 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Pociągi w kierunku Gdańska Głównego zatrzymują się w znacznym oddaleniu od jedynego działającego wejścia na peron.


Pociągi w kierunku Gdańska Głównego na przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet zobacz na mapie Gdańska zatrzymują się niemalże na końcu peronu. Pasażerowie się skarżą, bo muszą nadkładać drogę. Kolejarze twierdzą, że taka organizacja wynika ze względów bezpieczeństwa.



Utrudnienia w ruchu pociągów trwają od kilku tygodni, ale ostatnie mroźne dni oraz śnieg sprawiają, że stają się one wyjątkowo dokuczliwe dla pasażerów - szczególnie tych, którzy wchodzą na peron w ostatniej chwili, a potem biegną przez niemal całą jego długość do pociągu.

- Od kiedy zamknięty jest tunel w części południowej zobacz na mapie Gdańska, wszystkie pociągi w stronę Gdańska Głównego zatrzymują się właśnie przy nim, tak jakby nadal funkcjonował. Tymczasem jedyne wejście na peron zlokalizowane jest na drugim końcu przystanku zobacz na mapie Gdańska. Komu przeszkadzało, by pociągi zatrzymywały się jak kiedyś, czyli mniej więcej w połowie długości? - pyta ze zdziwieniem pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl.

  • Taka odległość dzieli pasażerów od wejścia na przystanek do pociągu.
  • Po zakończeniu prac tunelem zejdziemy w stronę Przymorza, jak i kompleksu biurowego, a dalej także na teren kampusu UG.
  • SKM-ki zatrzymują się tak daleko, ponieważ kierownik pociągu ma ograniczony widok na peron.
  • Informacja o utrudnieniach wywieszona jest na ogrodzeniu terenu budowy, jak i w działającym wejściu (obok kasowników).

Czy często korzystasz z przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet?

W podobnym tonie wypowiada się również nasza czytelniczka, która pisze: Od kiedy trwa w południowym tunelu budowa windy, pociągi zatrzymują się na końcu peronu bardzo daleko od działającego wejścia. To jedyny przystanek na całej trasie między Gdynią a Gdańskiem z tak dziwną organizacją ruchu.

Okazuje się jednak, że kolejarze nie robią psikusa pasażerom i nie zmuszają bez przyczyny do dłuższej drogi na pociąg. W tym miejscu bowiem trwa budowa windy oraz przedłużenia tunelu w stronę nowego kompleksu biurowego. Cała inwestycja jest realizowana nakładem finansowym dewelopera - SKM nie dokłada się do tych prac.

- Ustawione w środku peronu ogrodzenie placu budowy przejścia podziemnego ogranicza widoczność kierownika pociągu na skład wagonów. W związku z tym pociąg zatrzymuje się w takim miejscu, by kierownik pociągu miał dobrą widoczność na wsiadających podróżnych - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Utrudnienia w ruchu mają potrwać jeszcze przez kilka tygodni. Planowany termin oddania nowej części tunelu do użytku to kwiecień br. - Wówczas pociągi powrócą do optymalnego sposobu zatrzymywania się - zapewnia Głuszek.

Miejsca

Opinie (157) 3 zablokowane

  • To zwykła bezmyślność, (3)

    a nie żadne tam "względy bezpieczeństwa".

    • 33 57

    • Powiedział ekpert BHP (2)

      Dodaj jeszcze "złośliwość", będzie lepiej brzmiało i "uciemiężony" naród zmuszany do przebiegnięcia 100 metrów będzie miał kolejnego bohatera.

      • 14 6

      • ciężko zrozumieć że dla niektórych ten odcinek to duża odległość do pokonania? (1)

        Ludzie są beznadziejni. Jak ja mogę podbiec to musi znaczyć że wszyscy mogą. WSTYD NARODZIE TĘPY !!!

        • 5 10

        • Tępy to jesteś ty zajmując się takimi błahostkami..

          Dobrze musi być w narodzie skoro nie ma poważniejszych problemów jak podejście 100 metrów do wagonu...

          • 1 1

  • Masakra. Minutę szybciej wyjść, bądź trochę podbiec. W Redzie takie kongo w strone Trójmiasta codziennie mają, a wy macie przez jakiś czas i ból d*py

    • 1 3

  • Masakra (12)

    Glupia pierdoła i juz ojej bo nozki bola. Przeczytalem kawalek i dalej czytac nie bede. Takie sa wymogi bezpieczenstwa sytuacji techniczno ruchowej i trzeba sie dostosowac. To my do bhp sie dostosowujemy a nie bhp do nas.

    • 144 22

    • Powiedz to (7)

      swojej 80 letniej babci

      • 17 12

      • 80 letnie babcie to po pietruszke powinny na bazar chodzic, do apteki i ew. na plaze do piachu sie przyzwyczajac:-/

        • 1 3

      • To może lepiej niech babcię prztyną drzwi i wpadnie pod pociąg? (5)

        pomyśl to nie boli

        • 10 7

        • to moze (4)

          Niech babcia spokojnie wejdzie do kolejki bez sprintu i przytrzasniecia drzwiami? Pomysl, to nie boli

          • 9 0

          • (1)

            1 ale babcie nie wsiadają na przymorzu bo nie ma windy!
            2 nim babcia przejdzie peron to już jest następna kolejka
            3 jak babcia ma dobrego wnuka to nie śmiga na kolejkę tylko on ją zawozi!

            • 13 3

            • babcie jeżdzą tramwajami!

              • 5 0

          • To niech się ustawi na tym końcu peronu co staje pociąg. (1)

            Przed wejściem na peron wiszą na ten temat ogłoszenia, warto raz na jakiś czas się rozejrzeć.

            • 2 2

            • chyba że pada deszcz i wieje mroźny wiatr...

              ale co to dla takiej babci :)

              • 10 2

    • bhp???

      z tak zatrzymującej się skm-ki wpadamy wprost to ogrodzenie, od krawędzi peronu do ogrodzenia nie ma więcej jak metr.. to jest bezpieczne? zwłaszcza, gdy jest mokro i/lub ślizgo? Na tej stacji wysiada mnóstwo ludzi - samych studentów i ludzi pracujących na Arkonskiej jest masa - i taka fala musi się przeciskac tym wąskim gardłem, by dotrzeć do tunelu na drugim krańcu peronu.. Tak, to jest z pewnością bezpieczne rozwiązanie.. litości! Kierownik pociągu w takim tłumie i tak g.. widzi

      • 2 0

    • Minus za chamski ton wypowiedzi. (1)

      • 11 5

      • ja wolę chamską robotniczą prostotę i uczciwość

        niż korporacyjną obłudę ,pokrętność i hipokryzję

        • 7 6

    • dokładnie ograniczyć samochody w miescie... co nużki bolą??

      lol

      • 3 3

  • PYTAM (3)

    a ja pytam, dlaczego kolejki SKM nie lodjezdzaja pod moje lozko? dlaczego musze codziennie chodzic na peron?

    • 307 29

    • Rury musisz wymienić w pionie (1)

      bo by tory podmywało.

      • 3 0

      • nic nie musze wymieniac. moja rura jest zawsze w pionie.

        • 2 0

    • Bo masz

      bałagan w pokoju....

      • 42 0

  • Ludzie to są leniwi (21)

    Pare metrów się nie mogą przejść bo cięzko.

    • 353 68

    • (6)

      ten peron skm jest wyniesiony ponad linię gruntu, przez co inne budynki nie osłaniają peronu i wieje tam niewiarygodnie. jak jeszcze jest wietrzna pogoda, to trudno wystać choćby minutę w oczekiwaniu na kolejkę.
      kiedy nie było remontu, na peronie był kiosk, który choć trochę osłaniał od wiatru. Teraz poza wiatą nad wejściem na peron nie ma NIC co osłaniałoby od wiatru (od deszczu niby trochę może osłaniać daszek nad kawałkiem peronu, choć z praktyki wiem, że jest kiepski).
      W związku z tym jeżeli nie chcesz zamarznąć z zimna i wiatru, stoisz we wiacie i potem nie masz możliwości dobiegnięcia do kolejki. Zawsze możesz grzecznie czekać na kolej na peronie, ale wtedy po prostu przemarzasz masakrycznie.

      • 31 0

      • to nie jezdzij skm tylko metrem.

        • 0 0

      • co to jest linia gruntu???? (1)

        bo jak mi wiadomo wszystkie zabudowy są powyżej gruntu no chyba że to tunel i pod gruntem jest!

        nie musisz stać na peronie ale zawsze możesz stać na przystanku tramwajowym i podjechać tam gdzie nie wieje i nie pada.

        • 3 14

        • ?!?

          tramwajem np do Cisowej.. Masz jeszcze jakieś dobre rady??

          • 5 0

      • Jest przecież wyświetlacz za ile minut przyjedzie kolejka. (2)

        Nikt nie zmusza stać 5 minut na peronie gdy wieje i pada deszcz. Ale jak zostaje minuta, albo pojawia się migająca strzałka, to już można podejść zamiast czekać do ostatniej chwili?

        • 4 20

        • nie na tej stacji

          • 9 0

        • gdzie?

          • 24 1

    • Co za chamek.

      • 4 0

    • hehee

      biegac betony

      • 2 4

    • Nie o to chodzi. (2)

      Wchodzisz na peron, widzisz kolejkę, biegniesz i widzisz tył kolejki :)

      • 30 34

      • (1)

        To nie przychodzisz na ostatnia chwile.

        • 54 27

        • a skąd mają ludzie, którzy nie jeżdżą codziennie wiedzieć gdzie tym razem zatrzyma się skm'ka? Myślisz, że jak ktoś starszy jest w innym miejscu peronu to maszynista poczeka aż sobie podejdzie?
          Ciekawe co ogranicza np. w Redzie widoczność - tam w ogóle jest tylko jedno wejście, a kolejka i tak zatrzymuje się na samym końcu peronu.
          W czym problem...
          perony są otwarte i o tej porze roku bywa tak, że stanie na środku nie do końca należy do przyjemnych i różnie na zdrowie może wpłynąć. Podbieganie kilkudziesięciu metrów nocą po oblodzonym peronie też się może różnie na nas odbić.
          Nie trzeba być wybitnie inteligentnym żeby móc zrozumieć poddenerwowanych ludzi, którzy w końcu za te przejazdy płacą :)

          • 16 2

    • to nie jest lenistwo !

      ludzie biegają i tak i tak , jakbyś miał drałować cały peron do ostatniego wagonu tez byś, się burzył. Jedyne przejście jest na początku, a każdy sie spieszy żeby zdążyć na uczelnie

      • 7 2

    • SKM to pestka wporównaniu do PKP gdy stoisz w nieogrzewanym ciemnym pociagu

      na mrozie i nikt nic nie wie !!A nowa minister zamiast Nowaka okazała się godnym następca celebryty od zegarków!!Ludzie stoją po 20 godzin w ciemnym nieogrzewanym pociągu bez jakiej kol wiek informacji bez ciepłych napojów zostawieni sami sobie. A Blondyna jak w komedii Bareji jest zima to musi być zimno!POlitycy są zwolennikami tej komedii tylko ze my mamy juz 21wiek a nie PRL!!Dopiero po fali krytyki medialnej i internetowej zrobiła konferencji rano i zdecydowała ze jednak trzeba by coś zmienić! Ilepiej sie cieszyc ze mamy taki klimat bo gdybysmy mieli 20 stopniowe mrozy jak w USA to mieli byśmy ludzi zamarzniętych w pociągach!Ten rząd nic nierobi bez krytyki medialnej dopiero jak dziecko zginie to wtedy stwierdzaja ze trzeba cos zaradzic by sie to niepotórzyło tylko ze to puste słowa bez pokrycia bo sie sa kolejne przypadki i jsie okazuje ze nezrobili nic by to zmienic identyczne z pijakami za kierownicą ,a teraz pociagi.

      • 9 2

    • w d...ach sie poprzewracało

      • 3 9

    • Wyobraź sobie, że starsza pani wychodzi z tunelu i musi w minutę przebiec przez cały oblodzony peron. Dlaczego pociąg ma się zatrzymać tam, gdzie nie jest potrzebny?

      • 15 1

    • ciekawe stwierdzenie ale jak ruch kołowy chcą ograniczyć

      to punktacja pod wypowiedzą jest odwrotna :)

      • 2 0

    • do mądrali

      kolego, nie dotyczy Cie ta sytuacja zapewne i nie wiesz jak to wygląda, wchodzisz po schodach a tu Ci skmka ucieka , bo jedzie na drugi koniec peronu i musisz biec ok.50metrów, czasem zabraknie czasu bo jednak kierownik pociągu nie widział jak biegniesz bo jest za łukiem a do tego przeszkadzają Ci osoby, które wysiadły z skmki. i tak o to nie zdąrzyłeś, bo zapewne byłeś LENIWY...

      • 15 3

    • Powiedział ktoś (2)

      kto do pracy podjeżdża sobie autem....

      • 21 22

      • Skoro podjeżdżasz codziennie SKM to chyba po kilku razach (1)

        powinieneś zatrybić gdzie się ustawić. Jak ktoś się ciężko uczy, to biega. Jest takie powiedzenie - kto nie ma w głowie ten ma w nogach.

        • 36 13

        • Dobrze, ze nasz naród

          ma osoby które zawsze posłużą mądrą radą...

          • 30 0

  • Bezsprzecznie wina Tuska (2)

    Przez niego nie tylko dłuższa droga do kolejki ,ale mam podejrzenie graniczące z pewnością komu zawdzięczam mrozy na przystanku.

    • 3 2

    • Jakiś ty "mondry" (1)

      a jaki wygadany że ho,ho... ;)

      • 0 0

      • Kicia ?

        Jarek nie zmienił jeszcze ci piasku w kuwecie ,że taka złośliwa ?

        • 0 0

  • SKM

    Taki jest klimat SKM...

    • 2 0

  • to nie jest zadna budowa... (5)

    ... wykopali dziurę jeszcze na jesień. prawie nic się nie zmienia na tym peronie.
    można się śmiać, ze nie chce nam się podejść kilka metrów, tych komentujących zapraszam do podroży kolejka w ulewie, albo śnieżycy. proces jest jeszcze fajniejszy na oblodzonym i ośnieżonym peronie.
    nie wiem tez w jaki sposób bieganie i zderzanie się z pasażerami, którzy wysiedli z skm-ki na wysokości tej tzw budowy, gdzie jest bardzo wąsko, ma poprawić moje bezpieczeństwo - bo do tego się to wszystko sprowadza.

    • 9 6

    • (4)

      Lekko ponad miesiąc temu na miejscu tej dziury stała koparka, a więc dziury być nie mogło. Wiesz co to znaczy? Że na prawdę pracują i że dziury na jesień wcale nie było!

      • 1 6

      • (2)

        ale ogrodzenie było już jesienią... skoro dziura już jest wykopana to czemu nic tam nie robią? gdzie są jacyś robotnicy?

        • 2 0

        • maja wolne (1)

          bo nie siedzą z tyłkiem w ciepłym pomieszczeniu tylko na MROZIE i to po kilka godz.
          Ale takie frajerstwo nie rozumie tego i marudzi bo ciężko jest się przejść!!!
          Jak ci zamkną całkowicie peron zacznij wtedy płakać bo z Zaspy/Oliwy byś musiał się dostać na przymorze i to pewnie na piechotę!!!

          • 2 3

          • to zamiast siedzieć niech się wezmą do roboty to im będzie ciepło :)

            • 3 3

      • chyba nie tak lekko

        • 2 0

  • lenistwo nie zna granic

    A ciężko d..ę ruszyć i parę metrów się przejść? Może pod blok jeszcze podjechać?

    • 4 1

  • To faktycznie jest Paranoja (1)

    do SKM:
    Sami poskracaliście te pociągi do minimum, czyli do pojedynczych jednostek trakcyjnych, a teraz się wydurniacie......
    Taki chory stan jak tu przedstawiono to jest tylko i wyłącznie Wasza wina. Wstyd.

    Wy sami powinniście dbać o dobro swojego pasażera i Wam powinno zależeć na poprawie tej głupiej sytuacji. Należy przesunąć semafor, bądź jeszcze lepiej wprowadzić dodatkową powtórzoną sygnalizację w odpowiednim miejscu do obsługi pojedynczych EZT (elektrycznych zespołów trakcyjnych)

    Kto to widział, by ludzie od wyjścia z tunelu do krańca pociągu zasuwali po 100, czy 150 metrów. To niewytłumaczalne, bezpieczeństwo hahaha, ale wymyślili !!!.
    Poprawcie ten stan i nie róbcie sobie już więcej wstydu, bo pasażerowie Wam uciekają...

    • 2 2

    • dla Ciebie

      w skrócie byś zrozumiał:
      więcej taborów= mniej kursów=dłuższe czekanie=remont trwa dalej=skm staje tam gdzie staje.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane