- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (345 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (33 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (273 opinie)
- 4 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (74 opinie)
- 5 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (115 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
Dawna zajezdnia pełna nielegalnych reklam
Stowarzyszenie Przyjaciół Oliwy chce, by zaniedbana dawna zajezdnia przy al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej przestała być śmietnikiem reklamowym. Konserwator zabytków obiecuje interwencję. Tymczasem na terenie działki promują się marszałek województwa pomorskiego oraz kandydat do sejmiku wojewódzkiego.
Ogłaszają się tutaj praktycznie przedstawiciele wszystkich branż - gdyńskie centrum handlowe Riviera, firma deweloperska Polnord, sklep budowlany i wyposażenia wnętrz Jula, organizator Koncertu Muzyki Filmowej w Ergo Arenie, telewizja Polsat i sieć komórkowa Plus. Do tego na płocie znaleźć można płachtę reklamową sklepu z podsłuchami w Gdyni oraz plakaty wyborcze kandydata do sejmiku województwa Jacka Bendykowskiego.
Perłą wśród łącznie ośmiu nośników reklamy jest wielki bilbord Województwa Pomorskiego z hasłem "Pomorskie - nasze miejsce na ziemi" i podpisem marszałka województwa Mieczysława Struka, skierowany na skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Pomorską i Opacką.
Zdecydowana większość nośników z fundamentami należy do trójmiejskiej firmy Outdoor3Miasto. Reklamy na płocie to przypuszczalnie samowole, o których nie wie nawet właściciel dawnej zajezdni.
- Trzy miesiące temu złożyliśmy pismo do Pomorskiego Konserwatora Zabytków w sprawie nielegalnych reklam na budynku oraz terenie zabytkowej zajezdni tramwajów konnych w Oliwie oraz niezabezpieczenia budynków i doprowadzeniu do ich dalszej degradacji. W odpowiedzi urząd konserwatora wydał nakaz zabezpieczenia budynków oraz zdjęcia reklam i demontażu wolnostojących bilbordów. Zwróciliśmy się również do zastępcy prezydenta miasta, Macieja Lisickiego, o postawienie wachlarza zasłaniającego nielegalne reklamy - mówi Mariusz Andrzejczak, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Oliwy.
Czytaj też: Wachlarz zniechęci do nielegalnych reklam?
Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków wydał jednak nie - jak opisuje to oliwskie stowarzyszenie - "nakaz", a jedynie "zalecenie pokontrolne" zabezpieczenia budynku w terminie do 30 czerwca przyszłego roku oraz usunięcia wszystkich reklam z terenu działki do końca tegorocznego listopada.
- Zgodnie z tamtą decyzją właściciel terenu częściowo tylko zabezpieczył budynek poprzez zamurowanie wejść i okien. Niestety, ze strony właściciela nie widać dobrej woli, a nasze wcześniejsze decyzje kwestionował pod względem formalnym - mówi Marcin Tymiński, rzecznik Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - Dopiero po niespełnieniu naszych zaleceń pokontrolnych wydamy odpowiedni nakaz, a gdy ten nie zostanie spełniony, właścicielowi grozi nałożenie kar finansowych do 50 tys. zł. Kara ta może być nakładana wielokrotnie.
Opisana przez rzecznika droga postępowania jest długa i zawiła, a do tego istnieje próba dalszego negowania wszystkich decyzji przez właściciela, stąd przestawienie Wachlarza Możliwości ze skrzyżowania al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w rejon ul. Pomorskiej wydaje się pomysłem mogącym przyspieszyć działania właściciela dawnej zajezdni.
- Nie możemy zasłonić całego miasta wachlarzami, ale oczywiście nie wykluczamy podjęcia takich działań. Póki co, już kilka miesięcy temu zgłaszaliśmy do nadzoru budowlanego wniosek o usunięcie reklam. W efekcie właściciel przesunął nośniki reklamy znad pasa drogowego w głąb działki. Oczywiście będziemy dążyli, by wymusić na właścicielu całkowite usunięcie wszystkich nośników reklamy, a nie tylko ich przestawiania - zapowiada Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji w Urzędzie Miejskim.
Miejsca
Opinie (115) 2 zablokowane
-
2014-10-20 09:23
Za tą zajezdnią stoi jakiś słup podstawiony przez Mielewczyków (3)
I gra sobie w totalne kulki.
Zaorać to całe badziewie w chulerę i zrobić choćby park jak obok.
Niech sobie dochodzą swoich "praw".- 10 6
-
2014-10-20 10:04
...a na tym słupie powinien byc powieszony apel , pan Zenon K. powinien zgłosic sie do psychiatry.... (2)
Człowieku przeczytaj artykuł , a w nim cyt. "... Perłą wśród łącznie ośmiu nośników reklamy jest wielki bilbord Województwa Pomorskiego z hasłem "Pomorskie - nasze miejsce na ziemi" i podpisem marszałka województwa Mieczysława Struka..." sory, ale chyba Marszałek województwa i kandydat PO nie poszli w łaski do rodziny Milewczyków ??? idąc twoim tokiem rozumowania dochodzi się do abstrakcyjnych wniosków hahaha
- 2 4
-
2014-10-20 12:42
Jesteś pewien, że nie poszli? Tak świetnie znasz układy polityczno - biznesowe naszego regionu? (1)
Kasa to jest kasa. Łączy ponad podziałami.
Obyś się nie zdziwił ;) hahaha- 1 0
-
2014-10-20 12:46
to ty powiedziałeś :) ja jednak zachowam ostroznośc do tak dalece idących wniosków :)
- 1 0
-
2014-10-20 09:23
A te reklamy przedwyborcze... (1)
... z facjatami nie tworzą śmietnika reklamowego? Ja się pytam?
- 16 0
-
2014-10-20 21:51
Szczególnie niejaki STYBOR to nachalny utracjusz
Toż śmieci swoim plakatem,do tego zupełnie nielegalnie, na sygnalizatorach i nawet znakach drogowych! Jasne, że co wybory na latarniach powstają instalacje z dykty, ale obwieszanie słupków znaków drogowych i świateł na przejściach to już gruba przesada. Wstydź się Pan, Panie Radny! Dla zasady nie zagłosuję na zbyt aroganckiego i nachalnego kandydata
- 1 0
-
2014-10-20 09:46
I znowu zasrają nam całe miasto
Ohyda
- 10 0
-
2014-10-20 09:53
Co niektórzy powinni się zdrowo stuknąc w głowe...
Piszą o Milewczykach, gdzie wyraŹnie wskazano o odsprzedaży, natomiast z artykułu wynika kto ma reklame na terenie zajezdni. Zerowa wiedza , albo prowokacja ...
- 4 0
-
2014-10-20 09:57
wizualny bubel (3)
tzw. Wachlarz jest gorszy niż szpetne reklamy. To że został "stworzony" przez jedną z pracowni ASP w Gdańsku nie wydaje się argumentem,że mamy do czynienia z obiektem pięknym. Szpetny w stylu totalnego bezguścia. Nawet to nie jest kicz.
- 16 0
-
2014-10-20 20:24
To taki miś na
miarę możliwości ASP.
- 1 0
-
2014-10-20 21:04
(1)
Popieram, to ja już wolę reklamy niż takie ścierwo oglądać.
- 1 0
-
2014-10-20 22:26
Panie, i jeszcze zapłaciłeś Pan za to ścierwo. Debilizm
- 0 0
-
2014-10-20 10:08
niech zostana!!! my z helenką zawsze chcemy wiedzieć "co w promocji piszczy"
- 1 4
-
2014-10-20 10:09
pamietać i budować
może nazwiemy to pomnikiem lub jakoś tak bo to jedyny kraj który ma chyba najwięcej pomników na świecie i ciągle się jeszcze buduje o przepraszam kościołów też
- 1 2
-
2014-10-20 10:24
czyli ludzie powinni bojkotowac lichwiarskie firmy co zasmiecaja zatrudniajace kiboli do ich roznoszenia
- 3 0
-
2014-10-20 10:36
czy ten wachlarz (2)
nie wygląda jak reklama zakonu krzyżackiego? Czy za tym stoi RFN owski rewizjonizm:)? co na to przedstawiciele narodu? Tego prawdziwego oczywiście, nie liberalnego, nie "inteligienckiego"
- 4 4
-
2014-10-20 10:58
Dla przypomnienia to są krzyże z naszego herbu Gdańska, a nie krzyżackie. (1)
- 2 0
-
2014-10-20 16:25
dla przypomnienia
krzyże w herbie Gdańska są pamiątką po krzyżakach...
- 0 0
-
2014-10-20 11:02
Urzędasy nie potrafią sobie poradzić z reklamami łamiącymi prawo,
ale idiotyczne i zupełnie z d pomysły, jak te ścieżki do biegania w lesie to gotowi forsować zawsze.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.