- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (213 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (59 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Dawna zajezdnia pełna nielegalnych reklam
Stowarzyszenie Przyjaciół Oliwy chce, by zaniedbana dawna zajezdnia przy al. Grunwaldzkiej i ul. Pomorskiej przestała być śmietnikiem reklamowym. Konserwator zabytków obiecuje interwencję. Tymczasem na terenie działki promują się marszałek województwa pomorskiego oraz kandydat do sejmiku wojewódzkiego.
Ogłaszają się tutaj praktycznie przedstawiciele wszystkich branż - gdyńskie centrum handlowe Riviera, firma deweloperska Polnord, sklep budowlany i wyposażenia wnętrz Jula, organizator Koncertu Muzyki Filmowej w Ergo Arenie, telewizja Polsat i sieć komórkowa Plus. Do tego na płocie znaleźć można płachtę reklamową sklepu z podsłuchami w Gdyni oraz plakaty wyborcze kandydata do sejmiku województwa Jacka Bendykowskiego.
Perłą wśród łącznie ośmiu nośników reklamy jest wielki bilbord Województwa Pomorskiego z hasłem "Pomorskie - nasze miejsce na ziemi" i podpisem marszałka województwa Mieczysława Struka, skierowany na skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z ul. Pomorską i Opacką.
Zdecydowana większość nośników z fundamentami należy do trójmiejskiej firmy Outdoor3Miasto. Reklamy na płocie to przypuszczalnie samowole, o których nie wie nawet właściciel dawnej zajezdni.
- Trzy miesiące temu złożyliśmy pismo do Pomorskiego Konserwatora Zabytków w sprawie nielegalnych reklam na budynku oraz terenie zabytkowej zajezdni tramwajów konnych w Oliwie oraz niezabezpieczenia budynków i doprowadzeniu do ich dalszej degradacji. W odpowiedzi urząd konserwatora wydał nakaz zabezpieczenia budynków oraz zdjęcia reklam i demontażu wolnostojących bilbordów. Zwróciliśmy się również do zastępcy prezydenta miasta, Macieja Lisickiego, o postawienie wachlarza zasłaniającego nielegalne reklamy - mówi Mariusz Andrzejczak, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Oliwy.
Czytaj też: Wachlarz zniechęci do nielegalnych reklam?
Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków wydał jednak nie - jak opisuje to oliwskie stowarzyszenie - "nakaz", a jedynie "zalecenie pokontrolne" zabezpieczenia budynku w terminie do 30 czerwca przyszłego roku oraz usunięcia wszystkich reklam z terenu działki do końca tegorocznego listopada.
- Zgodnie z tamtą decyzją właściciel terenu częściowo tylko zabezpieczył budynek poprzez zamurowanie wejść i okien. Niestety, ze strony właściciela nie widać dobrej woli, a nasze wcześniejsze decyzje kwestionował pod względem formalnym - mówi Marcin Tymiński, rzecznik Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - Dopiero po niespełnieniu naszych zaleceń pokontrolnych wydamy odpowiedni nakaz, a gdy ten nie zostanie spełniony, właścicielowi grozi nałożenie kar finansowych do 50 tys. zł. Kara ta może być nakładana wielokrotnie.
Opisana przez rzecznika droga postępowania jest długa i zawiła, a do tego istnieje próba dalszego negowania wszystkich decyzji przez właściciela, stąd przestawienie Wachlarza Możliwości ze skrzyżowania al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w rejon ul. Pomorskiej wydaje się pomysłem mogącym przyspieszyć działania właściciela dawnej zajezdni.
- Nie możemy zasłonić całego miasta wachlarzami, ale oczywiście nie wykluczamy podjęcia takich działań. Póki co, już kilka miesięcy temu zgłaszaliśmy do nadzoru budowlanego wniosek o usunięcie reklam. W efekcie właściciel przesunął nośniki reklamy znad pasa drogowego w głąb działki. Oczywiście będziemy dążyli, by wymusić na właścicielu całkowite usunięcie wszystkich nośników reklamy, a nie tylko ich przestawiania - zapowiada Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji w Urzędzie Miejskim.
Miejsca
Opinie (115) 2 zablokowane
-
2014-10-20 18:42
Idą wybory. A miasto zawalone reklamami kandydatów na radnych to co innego, jak powyższe reklamy ? Każdy słup praktycznie oblepiony od góry do dołu. To jest dopiero horror. Gadają o walce z reklamami, a sami oblepiają całe miasto swoimi kandydaturami.
- 4 0
-
2014-10-20 17:21
Kpina !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)
Kpina, kpina, kpina ... Wszyscy sobie jaja robią a budynek ulega coraz większej destrukcji ... Czekać tylko kiedy totalnie się zawali a wtedy jedni umyją rączki, drudzy rączki będą zacierali że w końcu mają problem z głowy ... !!! Ja pierd... Co się wyrabia w tym kraju ??? !!!
- 7 0
-
2014-10-20 18:07
Budyniowi sprzedali to za grosz jakimś krzaczorom, a ci kolejnym
i tak psuje się dalej z pomocą władz.
- 3 0
-
2014-10-20 17:10
Urząd sprawiedliwy-co wolno wojewodzie...
Tak właśnie referaty ds estetyzacji działaja.
czyszczą reklamy w imie słusznej idei, ale....Chwile czyszczą tylko przedsiębiorców, natomiast urzędasy robia to co zabraniają innym. Wieszaja własne reklamy banerowe,
to co sie dzieje z potencjalnymi radnymi, którzy teraz żebrzą o nasze głosy? ,to jest dramat estetyczny na maxxa - syf na ulicach od gdańska po gdyni.!!! Co na to referaty,??? Co słuzby drogowe.???
dla mnie osobiście to żenada w tak marny i tani sposób prosić o głosy p- pfe prezydenci, radni, posłowie żenuła - najlepiej widać jak szanujecie wyborców taka tandeta na słupach- 7 0
-
2014-10-20 16:45
stronniczy artykuł
Do p. Krzysztofa Koprowskiego. Widać na pierwszy rzut oka, że artykuł jest tendencyjny i pisany pod dyktando władz miejskich. Billboardy są legalne, gorzej już banerkami na płotach i reklamą JB. Miasto zabiera się za porządek od złej strony atakując firmy reklamowe, z których sami mają zysk, zamiast walczyć z naprawdę nielegalnymi reklamami. Natomiast autor artykułu zbytnio się nie wysilił, żeby dojść prawdy. Po co? Skoro łatwiej jest szkalować i stawiać bezpodstawne oskarżenia. Myślałeś, że miasto w zamian da Ci jakąś ciepłą posadkę, gdzie będziesz mógł grzać swoje cztery grube litery? Marne szanse...
- 3 2
-
2014-10-20 16:43
dziki kraj i skorumpowana władza!!!
reklamuja sie a władza nie wie do kogo naleza i kogo karac -0 takich kretynów tylko w PO mamy ni w Pis beda po wyborach!!!
- 1 0
-
2014-10-20 10:36
czy ten wachlarz (2)
nie wygląda jak reklama zakonu krzyżackiego? Czy za tym stoi RFN owski rewizjonizm:)? co na to przedstawiciele narodu? Tego prawdziwego oczywiście, nie liberalnego, nie "inteligienckiego"
- 4 4
-
2014-10-20 10:58
Dla przypomnienia to są krzyże z naszego herbu Gdańska, a nie krzyżackie. (1)
- 2 0
-
2014-10-20 16:25
dla przypomnienia
krzyże w herbie Gdańska są pamiątką po krzyżakach...
- 0 0
-
2014-10-20 16:15
ten jeden na tych zdjęciach to wygląda jakby dopiero co
wyszedł z lokalu Co Como .
- 3 0
-
2014-10-20 16:09
Wachlarz
czy wachlarz ustawia się na bazie pozwolenia na budowę?
A w kwestii reklam, proponuję wydziałowi estetyzacji zacząć od Ratusza Głównego Miasta i innych zabytkowych obiektów na Starym Mieście.- 7 0
-
2014-10-20 15:27
wyborcza makulatura
czy ktoś mnie może oświecić czy my mamy jakiś konkurs piękności? wszędzie numerki, wyfotoszopowane ryje i nazwiska
- 5 0
-
2014-10-20 15:22
Zasłonić banerem
Zasłonić banerem typu wachlarz obiekt zabytkowego młyna przy ul.Pomorskiej 96 gdyz pomimo monitów do konserwatora zabytków jest totalnie dewastowany przez meneli z Pomorskiej 94. Obecnie są wykradane okna . Dachu nikt nie naprawia. Tak jakby wszyscy o nim zapomnieli ,że zlokalizowany jest w centrum Oliwy. A plany jego zagospodarowania były tak piękne... jeszcze w Spółdzielni Mieszkaniowej można znaleźć dokumentację przekazania przez Gedanię tego budynku na osiedlową kawiarnię i pomieszczenia dla organizacji społecznych. I co z tego zostało,że nawiedzeni energoterapeuci blokują wszystko- patrz Radius
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.