• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Deweloper chce postawić wieżowce przy Węźle Wzgórze

Krzysztof Koprowski
12 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
  • Widok na węzeł drogowy z ul. Śląską, za którym będą widoczne proponowane w planie wieżowce.
  • Widok na węzeł drogowy z ul. Śląską, za którym będą widoczne proponowane w planie wieżowce.
  • Pętla trolejbusowa. Teren za nią w kierunku bloków pozostanie niezabudowany.
  • Ulica Bydgoska zostanie przedłużona w kierunku ul. Warszawskiej. Tutaj też na parterze musi powstać ciąg lokali handlowo-usługowych.
  • Widok na działkę Invest Komfortu z rejonu ul. Bydgoskiej.
  • W tym miejscu przewidziano plac miejski, z którego będzie można dostać się do kładki po lewej stronie.
  • Najbliższe zabudowa mieszkaniowa to czteropiętrowe bloki.
  • Ulica, która kończy się w rejonie czteropiętrowych bloków zostanie przedłużona do skrzyżowania ul. Bydgoskiej.
  • Główny punkt zasilania Gdynia Południe, którego istnienie podtrzymuje projekt planu.

Czy niezabudowana działka przy przystanku SKM Wzgórze Św. Maksymilianazobacz na mapie Gdyni, gdzie niegdyś regularnie stawał objazdowy cyrk, zostanie zabudowana wieżowcami? Biuro Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni nie kryje, że przygotowało koncepcję zabudowy kierując się oczekiwaniami właściciela tego terenu, czyli firmy Invest Komfort.



Czy plan powinien dopuszczać wysoką zabudowę na działce Invest Komfortu w rejonie ul. Bydgoskiej i Śląskiej?

Deweloper chciałby tu postawić kilka budynków, wśród których byłyby dwa wieżowce o wysokości ok. 54 i 48 metrów, co daje w przeliczeniu około (w zależności od wysokości kondygnacji) 16-17 i 13-14 pięter. Pozostała zabudowa miałaby mieć ok. 24 m wysokości (ok. 6 pięter).

I właśnie z myślą o takiej zabudowie opracowywany jest nowy plan zagospodarowania przestrzennego. Dotychczasowy, pochodzący z 2003 r., ograniczał maksymalną wysokość zabudowy do 24 metrów. Można ją było podwyższyć na części zabudowy (30 proc.), pod warunkiem przeprowadzenia konkursu architektoniczno-urbanistycznego.

- Opracowując nowy plan kierowaliśmy się koncepcją przygotowaną na zlecenie inwestora i projektantów pracowni Wolski Architekci. Ta koncepcja została dołączona do wniosku [o przygotowanie nowego planu - dop. red.] i trafnie ocenia linie zabudowy czy też próbuje uporządkować ulicę Bydgoską - mówi Marek Karzyński, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego.

Czy zatem Invest Komfort i pracownia Wolski w pełni dyktowali warunki nowego planu? Dyrektor BPP wyjaśnia, że miejscy urbaniści mieli na niego duży wpływ:

- Najpierw inwestor przygotował cztery koncepcje. Obecna koncepcja to wynik studiów i próby wpisania brył zabudowy w przestrzeń miasta. Wnioski, które wypływały z tych analiz przekazaliśmy inwestorowi. Zamówił on piątą koncepcję i to właśnie ona wygląda tak, jak jest zapisane to w projekcie planu.

  • Wizualizacja zabudowy przygotowana przez Wolski Architekci, datowana na 2013 r.
  • Wizualizacja zabudowy przygotowana przez Wolski Architekci, datowana na 2013 r.
  • Wariant zabudowy dopuszczony zapisami projektu planu zagospodarowania. Po lewej widoczne wzgórze, które nie będzie zasłonięte nową wysoką zabudową.
  • Wariant zabudowy dopuszczony zapisami projektu planu zagospodarowania.
  • Wariant zabudowy dopuszczony zapisami projektu planu zagospodarowania.
  • Analiza wpływu różnych koncepcji zagospodarowania terenu na widok sprzed Urzędu Miasta.
  • Struktura własności gruntów na terenie objętym projektem planu.
  • Analiza widoku z ul. Kwidzyńskiej w stronę kościoła Ojców Franciszkanów.


Analizy obejmowały przede wszystkim wpływ wysokiej zabudowy na przesłanianie wzgórz morenowych z rejonu al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdańska. Szczególnie ważne było pozostawienie otwartej perspektywy na najwyższe ze wzgórz, które powinno być widoczne w perspektywie sprzed Urzędu Miasta.

I to właśnie z tego powodu budowę wieżowców zaplanowano najbliżej czteropiętrowej zabudowy mieszkaniowej, a nie po drugiej stronie działki - przy biurowcu dawnej Nordei (dziś PKO) zobacz na mapie Gdynipętli trolejbusowej zobacz na mapie Gdyni.

Na podstawie koncepcji pracowni Wolski zdecydowano się też ograniczyć zabudowę od ul. Śląskiej, gdzie będzie ona cofnięta o kilka metrów względem węzła drogowego bez możliwości zabudowy tego fragmentu zobacz na mapie Gdyni. Poprowadzenie tej linii zabudowy nie ma też żadnego związku z docelowym układem drogowym czy budową w tym rejonie Drogi Czerwonej (Różowej). Jest to wyłącznie zabieg kompozycyjny.

Czytaj też: Kontrowersje wokół Drogi Czerwonej w Gdyni

Z drugiej strony, od ul. Bydgoskiej zobacz na mapie Gdyni, przewidziano pierzejową zabudowę z obowiązkowymi lokalami usługowymi na parterze. Ulica Bydgoska będzie jednocześnie przedłużona w kierunku ul. Warszawskiej i Witomińskiej.

Kolejnym elementem, nadającym nowej zabudowie charakter śródmiejski, jest plac miejski zobacz na mapie Gdyni o powierzchni nie mniejszej niż 500 m kw. Będzie on usytuowany pomiędzy wieżowcami i połączony chodnikiem z kładką nad ul. Śląską zobacz na mapie Gdyni.

W planie przewidziano też ochronę widoku z ul. Kwidzyńskiej zobacz na mapie Gdyni na kościół Ojców Franciszkanów zobacz na mapie Gdyni. Wpisanie tej osi widokowej nie powinno jednak utrudniać zabudowy terenu Invest Komfortowi, bowiem ograniczenie wysokości zabudowy w tej części do 24 metrów nie ingeruje w widok z ul. Kwidzyńskiej.

Projekt planu zagospodarowania jest dostępny do wglądu w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni oraz w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej. Uwagi do niego składać można do 11 lutego.

  • Wizualizacja z 2013 r. zabudowy działki Invest Komfortu przy ul. Kieleckiej.
  • Wizualizacja z 2013 r. zabudowy działki Invest Komfortu przy ul. Kieleckiej.
  • Wizualizacja z 2013 r. zabudowy działki Invest Komfortu przy ul. Kieleckiej.
Warto pamiętać, że Invest Komfort jest też właścicielem sąsiedniego terenu zobacz na mapie Gdyni po drugiej stronie ul. Bydgoskiej. Tutaj również planowane jest osiedle mieszkaniowe z usługami, a uchwalony w czerwcu 2014 r. plan dopuszcza wysokość zabudowy od trzech do siedmiu kondygnacji.

Miejsca

Opinie (272) 1 zablokowana

  • I po co to? Kolejne wielkie molochy bez sensu i bez funkcjonalności kosztem utraty przestrzeni (1)

    pobudować jest łatwo, tylko co dalej? Przy okazji zabudowania kolejnego pustego kawałeczka centrum miasta ubędzie kolejnego miejsca miłego dla oka, z oddechem i otwarciem widokowym na krawędź Pojezierza Kaszubskiego. POjawi się wielki moloch. Czy naprawdę nie można takiej nowej zabudowy lokować nie w samym centrum? Ludzie nie chcą oglądać tylko betonu, szkła i metalu w ohydnej "nowoczesnej" kolorystyce. Trawniki, skwery, miejsca otwarte - to jest w mieście nie mniej potrzebne. Nasi "specjaliści" zapominają chyba o doświadczeniach innych krajów, zwłaszcza jankeskich danych o wzroście przestępczości wraz ze wzrostem zabudowy i utraty terenów zielonych.

    • 21 11

    • zgadzam się w 100%

      • 2 2

  • zabudowa (6)

    Jedyny pozostaly plac w gdyni gdzie mozna bylo zrobic cos dla mieszkancow a nie dla warszawki.Niech buduja na pieknym parkingu kolo stadionu i galerii.Zabuduja stare bloki i jedyny plac gdzie mozna zrobic piekny park.Z biedota nikt sie nie liczy.

    • 13 7

    • popieram

      a gdzie w Gdyni tereny zielone? Tam jest idealne miejsce na rekreacje.

      • 2 4

    • Nie rozpaczajmy tak nad tym placem (3)

      Przecież to i tak tylko s.ralnia dla psów (plus okazjonalnie s.ralnia dla słoni parę razy do roku).
      Natomiast inną sprawą są tajemnicze zmiany w MPZP na bardzo miłą prośbę każdego dewelopera. UM ma złote serduszko.

      • 14 5

      • konsultacje planistów i inwestora nie dotyczą drugorzednych spraw

        to obszar od dawna przewidziany pod zabudowę. A inwestor ma prawo i słusznie - współpracować z planistami. To by dopiero było, gdyby urzędnicy bez świadomości tego, co może i chce zrealizować inwestor, za biurkiem wymyślali i narzucali różne "wizje" od czapy. Al;bo fabrykowali - co kosztuje czas i pieniądze - jakieś nierealne plany.

        • 1 0

      • no tak to najlepiej gdyby nic nie było,

        albo miasto zamiast drogi pobudowało tam przytułek?

        • 0 2

      • nie rozpaczam

        Tylko k...a mac ty tam nie mieszkasz i nie bedziesz siedzial w tym smrodzie w czasie budowy i jak we wiezieniu bez sloneczka.

        • 4 1

    • zabudowa

      Działki Leśne to dzielnica biedoty ? !!!! Przecież z tego punktu do Świętojańskiej można dojść w niecałe 10 minut , na plażę ponad 20 minut , a ceny mieszkań wzrosły niesamowicie !!!!
      Obecnie to miejsce trudno nazwać ciekawym, ale na park to zbyt mały obszar.
      Trochę szkoda, bo to też Gdynia mojego dzieciństwa, a na spacery polecam okoliczne wzgórza ulicami Wolności, Zakopiańską aż do Kościoła oo.Jezuitów (można się zmęczyć, ale zieleni mnóstwo ) Pozostaje utrwalić na zdjęciach lub
      przeglądać albumy !

      • 3 1

  • kolejne wieżowce, kolejne puste lokale

    a może by tak zostawić ten teren na park zieleni. Czy wszystko trzeba zabudować?

    • 4 5

  • Do wizualizacji należy dodać: (12)

    1. Jeszcze jakieś 76374 samochodów zaparkowanych wszędzie dookoła.
    2. Psy wyprowadzające swoich właścicieli.

    • 194 19

    • A żebyś wiedział (3)

      Ja wywalczyłem na wspólnej posesji miejsce przy samym wejściu na klatkę. A ze mieszkam na parterze to mam jakieś 5 metrów do mieszkania. Wcześniej miałem jakieś 8 bo wjechać podobno dało się tylko przodem ale ja opanowałem po cm z każdej strony i daje rade tyłem :))

      • 0 1

      • a jak śnieg spadnie to pewnie sobie krzesło stawiasz (1)

        • 3 0

        • Śnieg nie stanowi problemu

          A jak jest lód to piłuje aż przejadę, wtedy niestety nie kontrolowanie potrafi rzucić na boki więc wjeżdżam przodem i mam 8 metrów do mieszkania. Rozważałem już kierownice po prawej stronie :))

          • 1 0

      • Brawo!

        • 0 0

    • projekt przewiduje garaże podziemne (6)

      • 6 11

      • Miejsc będzie 2x mniej niż mieszkańców i bedą w takich cenach że tylko połowa się sprzeda. (3)

        Reszta będzie parkować pod okolicznymi blokami.

        • 30 1

        • Miejsc w garażu podziemnym będzie 2x tyle co mieszkańców (2)

          Ale co z tego, skoro ktoś kupując mieszkanie za 450 000 zł nie wykupi garażu podziemnego za 20 000 zł, bo przecież może zaoszczędzić i parkować na trawie przed blokiem. Na co mu trawa, skoro jak jest w domu to jej nie widzi, bo jest pod jego autem, a jak gdzieś nim jedzie, to nie widzi, bo go tam nie ma.

          • 21 0

          • to jest oszczędność tylko, gdy się kupuje auta w cenie rocznego ubezpieczenia (1)

            osoba kupująca nowe auto prawdopodobnie wykupi też miejsce w hali garażowej (o ile nie wpadnie na pomysł założenia sobie LPG). Garażowane lepiej znosi nasz klimat.

            • 0 0

            • ja to dziwak jestem, bo nie mam jeszcze zony, kupilem mieszkanie 53m i 2 miejsca garazowe...

              ja akurat cebula, bo mam auto lpg, tylko akurat w mojej hali garazowej mozna miec takie auta, bo deweloper nie przyoszczedzil na wentylacji :)

              • 1 0

      • to nic nie zmienia (1)

        na jedno miejsce garażowe przypada dwóch łosi parkujących w błocie, byleby za darmo (bo może mandatu nie będzie)

        • 43 1

        • Dodajmy, że obłożenie miejsc garażowych też wynosi 50%

          Bo cała reszta łosi i tak parkuje w błocie, byle pod samą klatką. W końcu z miejsca garażowego do własnego przedpokoju jest tak daleko, że kość w pupie może z wysiłku pęknąć.

          • 14 0

    • parkingi będą podziemne

      • 0 1

  • Tylk nie wieżowce !!! (2)

    Lepiej pasują parterowe baraki jak w meksyku :))

    • 11 16

    • a kiedyś Ty (...) byłes na Meksyku

      • 0 0

    • haha

      polaki cebulaki lubią baraki

      • 3 5

  • (1)

    A usuną te billbordy, które zasłaniają widok na wieżowce, czy będzie lans z kiczem

    • 4 1

    • no i jeszcze

      Te kable od trajtkow psuja estetyke Dyni...

      • 0 0

  • no czego szczekacie będzie "plac miejski" - całe 500m2 :)

    Jak się nie podoba beton to macie obok las :)

    • 3 2

  • Jak zwykle od d... strony (11)

    Zamiast zaplanować rozwój miasta, drogi, komunikacje, parkingi, usługi, itd., a dopiero potem budować, u nas najpierw się sprzedaje grunt a potem ustawia plan zagospodarowania pod dewelopera. Nie zdziwię się jak podczas inwestycji zostaną wprowadzone kolejne "poprawki".
    Nie mam nic przeciwko budowaniu, też mieszkam w Gdyni, ale chyba nie tak powinno rozwijać się miasto.

    • 137 17

    • kolejny TROLL? (3)

      co miało by byc tam WPIERW zaplanowane?

      przejdź się moze i zobacz jak duza jest ta działka i o czym mowa w artykule, a potem gardłuj

      jakies 100mx100m - ile PARKINGÓW mozna tam zaplanować? ile DRÓG dojazdowych, przelotowych, może autostrad?

      ten portal skupia wuyjatkowe kmioty i buraki

      • 9 4

      • widac takim jestes tlukiem (2)

        a byles tam kiedys? Tylko przypaly z UM Gdynia widza we wszystkich Troli.

        • 1 5

        • przechodze tamtedy codziennie (...)

          a trollem jestes bez 2 zdań

          • 0 0

        • bo komentują pisowskie przypały w gaciach przy kompie....

          mieszkają u mamy, nie mają samochodu.

          • 1 1

    • Nie wiem kto był pierwszy: Gdynia czy Gdańsk

      Ale tak wygląda planowanie przestrzenne w tych miastach. Wpierw stawiamy plomby i nowe budynki, a dopiero potem patrzymy, co z tego wyjdzie. Cała okoliczna infrastruktura to zwykły dodatek - nie konieczny.
      I to łączy Gdynię i Gdańsk. Obaj prezydenci w tej kwestii mogą sobie podać prawicę.

      • 8 0

    • co ty bredzisz? (5)

      przecież to jest standardowy sposób postępowania w takim przypadku

      • 5 20

      • Bo to Polska wlasnie. (1)

        No pewnie- żadne szanujące się miasto nie posiada planu zagospodarowania swojego centrum i na bieżąco go uzupełnia pod widzimisię (w tym przypadku) dewelopera. Przecież to normalne, że żadna koncepcja rozwoju nie została stworzona, bo władza rządzi nieprzerwanie dopiero od 16-17 lat- kto by zdążył? Lepiej walić co gdzie popadnie, zamiast z głową.

        • 17 2

        • dlatego powinien powstac tam kosciol, a na jego tylach nowoczesna uprawa cebuli i czosnku.

          • 4 10

      • (2)

        W Gdyni zapewne tak. Idzie deweloper do miasta i mówi, co chce zbudować, a miasto się zgadza. Dobrze, że to Invest Komfort, a nie jakiś metalzbyt, bo by forsował budowę składowiska. Oczywiście Gdynia też by się zgodziła, bo przecież jest nowoczesnym miastem, wspierającym biznes :)

        • 14 8

        • A dlaczego miasto mie ma się zgodzić? Co ty pracujesz w Spółdzielni Mieszkaniowej? I jak przychodzi klient to na wszystko mówisz nie.

          • 4 8

        • zaraz do szkoły idziesz, zjedz śniadanie

          • 7 16

  • (1)

    A może by tak stworzyć jakiś park dla rodzin z dziećmi i/lub park do wyprowadzania psów z jakimś torem przeszkód .

    • 6 2

    • ???

      lol znowu te parki ,zlobki ,przedszkola.....

      • 2 2

  • Budowac .

    To jest bardzo dobre miejsce na wysokie budynki ,oby tam powstalo jak najwiecej drapaczy chmur zarowno biurowce jak i mieszkania.

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane