• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Deweloperzy przebudowują ważne skrzyżowanie w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
22 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Ruszyła przebudowa skrzyżowania ulic Tadeusza Wendy, Węglowej, Portowej i św. Piotra zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Roboty prowadzi firma MTM, która wykonuje prace na zlecenie i za pieniądze deweloperów budujących w okolicy mieszkania. Wartość prac, które potrwają 1,5 roku, to 16,5 mln zł.



Czy przebudowa usprawni ruch w tym miejscu?

Przebudowywane skrzyżowanie było jednym z najtrudniejszych do bezpiecznego pokonania w Gdyni. Nie ma tu świateł a znaki drogowe z pierwszeństwem przejazdu bywają dla kierowców kłopotliwe.

Gdy w okolicy mieścił się oddział Pomorskiego Ośrodku Ruchu Drogowego, wielu przyszłych kierowców swój egzamin kończyło właśnie już na tej krzyżówce, chociaż ruch jest tu stosunkowo niewielki.

Przebudowa skrzyżowania ruszyła.

Organizacja ruchu po przebudowie:

  • zaprojektowano tradycyjne, czterowylotowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.
  • ul. Węglowa na odcinku od skrzyżowania z ul. Portową do ulicy Bernarda Chrzanowskiego zostanie wyłączona z ruchu samochodowego.
  • ul. Węglowa będzie strefą pieszą z dopuszczonym ruchem rowerowym.


Roboty prowadzi firma budowlano-drogowa MTM. Pracuje na zlecenie firm deweloperskich: Invest Komfort i PB Górski, realizujących w okolicy inwestycje mieszkaniowe. Prace są prowadzone w ramach umowy drogowej z Gdynią, w której inwestorzy zobowiązali się do przebudowy infrastruktury. Będą kosztowały 16,5 mln zł i potrwają 16 miesięcy.

Inwestycje mieszkaniowe Gdańsk, Gdynia, Sopot


- Roboty będą prowadzone etapami. Wykonawca wyjaśniał, że we wrześniu skrzyżowanie będzie w pełni drożne, a roboty będą toczyły się wokół ulic - mówi Bogusław Moniuszko z Zarządu Dróg i i Zieleni.

Prace wymusiły zmiany w organizacji ruchu:

  1. Zamknięta została ul. Wendy na odcinku pomiędzy ulicami św. Piotra i Bernarda Chrzanowskiego.
  2. Ruch z ul. Wendy zostanie skierowany na ul. Węglową.
  3. Zamknięta została św. Piotra na odcinku pomiędzy ul. Wendy a budynkiem nr 21.
  4. Ruch z tej ulicy zostanie skierowany w ul. św. Wojciecha.
  5. Przystanek autobusowy "Portowa" zostanie przeniesiony na ul. Węglową.
  6. Realizacja tego etapu robót ma zakończyć się w czerwcu.


Zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywała do czerwca.

Inwestycje

Portova

Portova

Invest Komfort

Gdynia Śródmieście, ul. Wendy Mapa

31 do 127 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (193) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    Dla kogo tam było ciężko? Przecież są znaki. Wystarczy patrzeć i ... potrafić jeździć

    • 3 0

    • s

      wes sie czlowieku nie odzywaj ja maszpisac głupoty ic i zobacz ze teraz jes ladnieja tam na egzaminie bys na 100 procent oblal

      • 0 0

  • I bardzo dobrze (2)

    Developerze rozwijają miasto, wrzucają inwestycji w nowe domy i drogi. Tak i powinno być. Zostawmy komunę w przeszłości.

    • 9 11

    • s

      ci co tylko krytykujadaj borze zeby bylo wiecej takich deweloperow bo oni robia nowoczesna gdynie brawo

      • 0 0

    • te "mrowiska" to właśnie komuna

      Kontynuowana przez dorobionych prezesów ze spółdzielni mieszkaniowych...
      Zwiedź sobie Witawę i zobacz jaki jest cykl zycia takich przedsięwzięć.

      • 4 2

  • Dobra sprawa . (5)

    Przebudowa tego skrzyżowania to bardzo dobra sprawa . Dobrze ,że deweloperzy włączają się do poprawy infrastruktury drogowej w rejonie budowy . Wszyscy zyskają .Brawo . Ziomale , więcej optymizmu , czego nie widać w komentarzach .

    • 12 16

    • senior rafal

      brawo brawo podzielam twuj swiatopoglad zapraszam cie na piwo w nowej knajpce jusz w nowym zatorze

      • 0 0

    • W normalnym państwie deweloperzy nie mają nic do gadania (2)

      Skoro ingerują w układ komunikacyjny, muszą ponosić koszta. Tylko u nas samorząd w stosunku do dewelopera przyjmuje postawę fornala przed obliczem cara.

      • 5 1

      • W tym przypadku zarzut bez sensu (1)

        przecież jest jasno powiedziane, że to deweloperzy odpowiadają (a więc ponoszą koszta) za remont dróg z artykułu.

        • 0 2

        • Nie chodzi o sam fakt, a o ochy i achy jakie się przy tym rozlegają. Deweloper nie zrobił nikomu wielkiej łaski, w normalnym kraju wręcz musiałby to zrobić.

          • 5 1

    • Gdynianka Spychała-G.?

      • 7 4

  • po co te mieszkania (31)

    Skoro młodych ludzi i tak nie stać na nie w 90%.

    Kazdy musi brać kredyt praktycznie.
    Chory kraj :)

    • 58 34

    • s

      a co wolalbys rzeby tam byl pobudowany blok taki jak wierzowce na chyloni bo tylko na taki stac polaka ale to nie jest wina miasta tylko pracodawcow

      • 0 0

    • (1)

      A was obchodzi kogo stać? Martwcie się o siebie. Mnie nie stać i nie mam z tym problemu. A jakby mnie było stać, to też nie wiem czy bym kupił.

      • 10 3

      • Bo Cię nie stać i nie będzie.

        • 1 1

    • Skoro jesteś taki mądry (7)

      To podziel się z nami wiedzą, w jakim państwie stać młodych ludzi na kupno mieszkania lub domu bez kredytu? A może po prostu jesteś typowym przykładem powiedzenia, że dopóki nie było internetu, to oprócz rodziny nikt nie wiedział, że jesteś kretynem

      • 12 9

      • Faktycznie (4)

        Dzisiejsze realia są takie, że często młodzi ludzie bez wsparcia rodziców/dobrej posady na wysokim szczeblu/spadku/tym podobne na mieszkanie muszą się zapożyczyć. To już nie czasy, w których dostawało się przydział od państwa. Jednakże, następstwem tego stanu rzeczy jest możliwość wyboru osiedla, które odpowiada naszym potrzebom i możliwościom. A dla mnie to jest ważne.

        • 4 4

        • najważniejsza zaleta jest szybkość (3)

          żeby wziąść kredyt hipoteczny musisz pracować 3 miesiące i kupujesz mieszkanie

          kiedyś zanim spółdzielnia wybudowała to czekałeś 20 lat i nie miałeś gwarancji że dostaniesz

          • 6 4

          • Aha (1)

            A wkład własny to się sam magicznie zbierze.

            • 5 3

            • Wkład to trzeba już mieć, ja od zawsze miałem.

              • 0 0

          • 20 lat??? Pod koniec PRLu to już było ponad 50 lat oczekiwania.

            • 3 1

      • Np Monako, Liechtenstein, tam gdzie nie ma zlodziejskich podatków.

        • 0 0

      • Chiny?

        Ale to też ma swój koszt...

        • 3 0

    • Lekarz (4)

      Mnie stać,ale ja się kiedyś uczyłem...

      • 15 17

      • tak, Sosnowiec własnie pokazał jak skuteczne to nauki były (1)

        ...

        • 10 1

        • Sosnowiec to stan umysłu, tam wszystko tak działa, że nie działa...

          • 0 0

      • a podobno bidulki lekarze bidują i umierają na dyzurach

        • 19 6

      • To już wiemy,ale nie tylko lekarze żyją w tym kraju ,inne zawody też wymagają wielu lat nauki ,niestety zarobki nie są lekarskie.użyłeś i**otycznego argumentu.

        • 18 8

    • kupują inwestorzy (2)

      ok 70% nowych mieszkań jest kupowana za gotówkę...

      • 3 6

      • raczej "pracze" (1)

        szopy-pracze...

        • 7 0

        • a w co mają lokować np. grajkowie-kopacze?

          miasta(mieszkańcy) dopłacają im z podatków za "promocję poprzez sport", więc kilkunato-/kilkudziesięciotysięczne pensje trzeba jakoś zagospodarować. Ilu jest takich Milów z pensją 100 k pln/ miesiąc podawania ręczników?

          • 1 0

    • To nie są mieszkania dla życiowych nieudaczników. (2)

      Na pewno nie z programu mieszkanie+.

      • 5 9

      • w programie Mieszkanie+ uczestniczymy wszyscy...jako dawcy, a nieliczni jako biorcy

        • 1 0

      • a kto mieszka w strefie przemysłowej, w skażonym środowisku?

        Tam w glebie jest cała tablica Mendelejewa...

        • 6 0

    • chory kraj - nie da się ukryć, skoro masz aż 39 plusów

      • 2 4

    • Każde nowe mieszkanie powinno Cię cieszyć

      Każda podaż działa na obniżkę cen, każdy popyt działa na podwyżkę cen.
      Podaż lepszych czy nawet luksusowych mieszkań sprawia że klient z grubym portfelem zamiast kupić nieco gorsze mieszkanie kupuje to luksusowe, drogie.
      Dzięki temu ci którzy zarabiają nieco mniej nie muszą się ścigać z najbogatszymi.
      Skoro kupili dobre mieszkanie nie ścigają się przeciętniakami o jeszcze mniej atrakcyjne mieszkanie itd itp.
      Co do drugiej kwestii to ludzie powinni sobie uświadomić np fakt że pracując w dużym mieście za minimalną stawkę... dotują swojego pracodawcę.
      W dużym mieście można dostać lepszą pracę ale i koszty są wyższe - pracodawcy zazwyczaj to wiedzą ale mimo to opłaca im się zatrudnić ludzi - oferują wyższe stawki.
      Jeśli zarabiasz 1500zł stać Cię co najwyżej na (codzienny) dojazd z Kościerzyny, Starogardu czy Pucka. Czy to się kalkuluje? Nie bardzo - strata czasu i pieniędzyna dojazdy a kasa minimalna - po co skoro w Starogardzie też dostanie te 1500zł (nie liczę przypadków gdy ktoś robi staż/doświadczenie - inwestuje w siebie)
      Mając 2500-3000zł możesz próbować kupić mieszkanie na obrzeżach choć raczej nadal stać Cię jedynie na dojazdy - kupując mieszkanie za 7000zł żeby móc pracować za 2500zł dla swojego pracodawcy tak naprawdę go dotujesz i/lub dopłacasz sam za to że mieszkasz w danym miejscu.
      Mieszkania w dobrych dzielnicach kosztujące przeciętną lub nieco powyżej czyli 8000-10000zł/m2 są dla tych którzy zarabiają średnie pieniądze czyli w mieście jest to jakieś 6000-7000zł
      Mieszkania za 15 000zł/m2 są dla tych którzy zarabiają dobrze czyli ponad 10 000zł.
      Jeśli więc możesz mieć do kogoś pretensje to do siebie/ew. swojego pracodawcy.

      • 10 4

    • z logika u ciebie strasznie krucho

      gdyby nie było TYCH mieszkań, to te tańsze byłyby droższe

      no bo chyba nie postulujesz, by w ogóle było mniej mieszkań, jak w PRLu - wtedy przecież, jak wiadomo, każdy miał po dwa mieszkania na głowę...

      • 6 2

    • Istnieją osiedla dedykowane (1)

      jedne dla rodzin, drugie z myślą o młodych, trzecie dla zamożniejszych nabywców... To chyba normalne, że rynek nie ogranicza się do jednego rodzaju produktu?

      • 9 8

      • właśnie się ogranicza

        co szczególnie widać w Gdyni, która celuje w konkurencję z Sopotem...

        • 9 3

    • jakbyś był synkiem osób wysoko postwionych w urzedzie miasta, to mógłbyś liczyć na rabat:)

      • 9 4

    • Nie mierz wszystkich swoją miarą.

      • 5 6

    • uwaga

      Wejdź do swojej ziemianki i nie narzekaj więcej.

      • 7 14

    • 99% młodych ludzi nie stać też na nowego mercedesa. Czy to oznacza, że należy przestać je produkować?

      • 26 14

  • Mieszkaniec (21)

    Przebuduje developer , doliczy do ceny mieszkania, będzie minimum 10 tys metr, mieszkaniec Gdyni raczej nie kupi tam mieszkania....

    • 84 23

    • s

      zebys sie niezdziwil

      • 0 0

    • Powstają kolchozy z mieszkaniami na wynajem. (4)

      • 22 8

      • (3)

        Co ma kolchoz wspolnego z wynajmem?

        • 10 10

        • że nie jesteś na swoim i sąsiad zagląda ci do garnka (2)

          a własciciel upakowuje jak sie da, aby maksymalizować dochód z pryczy.

          • 5 6

          • kup i pakuj (1)

            • 0 1

            • mam

              ale nie w Gdyni...
              W Gdyni mieszkam a swoim swiństwa nie robię...

              • 0 0

    • Nie masz pojęcia o ekonomii (5)

      Towar jest tyle wart ile ktoś jest gotów za niego zapłacić - daje się maksymalną osiągalną cenę. Jeśli cena jest niska firma nie maksymalizuje zysku za swoją pracę i swój majątek a dodatkowo ma problemy np z nadążaniem za popytem - dlatego np ipady najpierw są oferowane w wyższej cenie - po pierwsze żeby zarobić premię za nowość a po drugie, nie mniej ważne, żeby ograniczyć popyt w początkowej fazie produkcji. Mimo to nie zawsze to wystarcza co kończy się mimo wysokich cen np. kilkuletnią kolejką oczekujących na Ferrrari.
      Cena będzie rynkowa - o ile to możliwe developer oczywiście doliczy koszt drogi a i spory zysk jednak gdyby nie wydał na drogę również próbowałby dać rynkową cenę, ot zarobiłby po prostu więcej

      • 7 5

      • to nie jest ekonomia (3)

        to jest marketing.

        • 5 2

        • marketing to część szerzej rozumianej ekonomii (2)

          • 0 1

          • ekonomia nie jest nauką

            Jest sztuką...
            Oszwabiania jednych przez drugich...
            W niej nie ma praw, są umowy.
            Których sie przestrzega albo nie...

            • 0 0

          • marketing to nowoczesna nazwa kłamstwa

            • 1 0

      • Widać, że większość opinii

        piszą osoby, które w inwestycjach tego typu nigdy nie były. Cena jest jaka jest ze względu na jakość (która odpowiada właśnie za m.in. wyciszenie czy ilość światła wewnątrz mieszkań), ale też - a może przede wszystkim - lokalizacje. Domki na wsiach i osiedla położone na przedmieściach są znacznie tańsze w apartamenty w centrum miasta. To chyba normalne?

        • 8 3

    • (1)

      A kto bogatemu gdynianinowi zabroni? Stać cię kupujesz, nie stać, kupi ktoś inny. Uważam, że lepiej, że budują to co budują, niż żeby była dotychczasową "piękna" zabudowa. Ja nie kupię, a co co kupią pbeda mieć mega widok na port, hałas przeładunków i pył węglowy. Więc mądry gdynianie nie kupi. A inni... Ich sprawa.

      • 7 5

      • ich sprawa, a potem protesty, bo ich prawa

        i miasto będzie wraz z portem bulić odszkodowania. Argumenty, że to port zapłaci i nie ma to wpływu na podatki w mieście, pozostawiam bez komentarza

        • 1 1

    • 10tys. to już było ceny u tych developerów to od 13tys w górę (1)

      • 7 1

      • dopiero 13? kto da więcej

        taniej nie będzie, brać kupować, ostatnia szansa

        • 0 0

    • Po co Gdynianom Mieszkanie ? (2)

      Mieszańcy Gdyni to się wyprowadzają zob na ceny mieszkań :D kiedy mieszkanie kosztuje 280 tys zł czyli 66 tys euro to leppiej wziąść kredyt i we Wschodnich niemczech kupić dom ( wartośc 120 tys euro) z dobrym dojazdem do Berlina lub mieszkanie 80 tys e 80 m2 :D

      • 9 5

      • I dojeżdżać do pracy w trójmieście. (1)

        • 4 1

        • tanie loty

          w sumie to czasy byłyby porównywalne z obwodnicą latem

          • 1 0

    • 10k za metr - tak tanio nie będzie.

      od 18 wzwyż.

      • 20 3

    • orlowo

      miasto buduje lotniska wszystkiego nie moga ludzie djacie juz spokój

      • 5 6

  • dlaczego przy porcie szczurek wpuścił deweloperów? (12)

    przecież bogatym mieszkańcom będzie przeszkadzał port, odgłosy zapach itd

    • 75 50

    • s

      a co ci to obchodzi skoro niebedziesz tam mieszkal

      • 0 0

    • szczurek zamyka port, nie ma miejsca na rozwój portu:( (4)

      • 20 16

      • a to za bezczelne bzdury trollu?!!! (3)

        - tu centrum miasta przy ulicy wendy ... a gdzie tam port?

        • 22 20

        • trollu:))))??? a ty kim jesteś:)))???? (1)

          hahahaha

          • 5 7

          • znów ci pękł pampers z wysiłku

            ale cię telepie jak cię ludzie niszczą faktami

            • 3 2

        • w około

          rozejrzyj się.

          • 10 7

    • Dlatego port zamieni się w marine (4)

      D:

      • 12 7

      • szczurek to godny nastepca Wendy i Kwiatkowskiego:)) (1)

        • 2 7

        • Dobry żart

          Tak się przewracają w trumnie, jakby wirniki mieli wmontowane.

          • 5 4

      • (1)

        Mi to nie przeszkadza. Można port wyciągnąć w głąb morza, a tereny przy centrum oddać mieszkańcom.

        • 8 7

        • Ale wtedy będą stękać że ciężarówki i kolej hałasuje bo jakoś towar z portu wywieźć trzeba

          • 7 5

    • Właśnie dlatego wpuścił

      Żeby mieć kolejnych sprzymierzeńcow przeciwko rozbudowie portu

      • 27 14

  • Halas jest nie do wytrzymania...

    Mieszkańcy Portowej nie mają łatwo. Szczególnie Ci mający pod opieką małe dzieci...

    Od wczesnych godzin rannych (7;00)
    Cięte tą asfalty, pracują młoty pneumatyczne A kamienica aż trzęsie się od hałasu i siły sprzętów budowlanych... I tak jest od miesięcy.
    A prezydent w ogóle sie z tym nie liczy. Ciekawe jak funkcjonowałby gdyby tu od 6 miesiecy funcjonowal w takim halasie.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przebudowa skrzyżowania ulic Portowej i Węglowej w Gdyni rozpoczęta

    E tam.

    To jak potem będzie się dojeżdżać do budynków przy ul Węglowej przy wiadukcie?

    • 1 0

  • przebudowa drog (4)

    lepszej firmy do tej przebudowy nie było,najpierw powinni skończyć to co rozpoczeli na pogórzu-górnym potem obłuże .na pogórzu dawno powinien być koniec robót.firma bierze tyle robót i nie może sobie z tym poradzić

    • 17 1

    • (3)

      Emerycie powiedz mi czy podczas prawdziwej zimy z minusową temperatura i śniegiem jesteś wstanie budować czy remontować drogę. Proszę o szczera odpowiedz emerycie

      • 0 2

      • (1)

        Tak jestem.

        • 0 0

        • Tylko pewnie cena wykonania wzrosnie o 100% , bo musisz odpowiednia technologie zastosowac

          • 0 0

      • Ciekawe jak długo trwa w Gdyni prawdziwa zima taka z ujemną temperaturą i śniegiem. Proszę o szczerą odpowiedź.

        • 3 0

  • Tylko w półtora roku? (5)

    Toż to kosmiczne tempo :)

    • 14 0

    • (3)

      Z czego 5 miesięcy to ZIMA , czyli wsumie tylko 11 miesięcy samej przebudowy :)

      • 0 1

      • (2)

        Od paru lat to mamy w Gdyni takie zimy, że ho ho.

        • 1 0

        • (1)

          Kim Dzong Szczur 120% poparcia to powiec ile dokładnie wiąże wylany beton

          • 0 1

          • Co to jest powiec?

            • 0 0

    • " w gdynskim tempie" ... pamietacie te wypowiedz siwego w mediach???

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane