• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Deweloperzy przebudowują ważne skrzyżowanie w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
22 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Ruszyła przebudowa skrzyżowania ulic Tadeusza Wendy, Węglowej, Portowej i św. Piotra zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Roboty prowadzi firma MTM, która wykonuje prace na zlecenie i za pieniądze deweloperów budujących w okolicy mieszkania. Wartość prac, które potrwają 1,5 roku, to 16,5 mln zł.



Czy przebudowa usprawni ruch w tym miejscu?

Przebudowywane skrzyżowanie było jednym z najtrudniejszych do bezpiecznego pokonania w Gdyni. Nie ma tu świateł a znaki drogowe z pierwszeństwem przejazdu bywają dla kierowców kłopotliwe.

Gdy w okolicy mieścił się oddział Pomorskiego Ośrodku Ruchu Drogowego, wielu przyszłych kierowców swój egzamin kończyło właśnie już na tej krzyżówce, chociaż ruch jest tu stosunkowo niewielki.

Przebudowa skrzyżowania ruszyła.

Organizacja ruchu po przebudowie:

  • zaprojektowano tradycyjne, czterowylotowe skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną.
  • ul. Węglowa na odcinku od skrzyżowania z ul. Portową do ulicy Bernarda Chrzanowskiego zostanie wyłączona z ruchu samochodowego.
  • ul. Węglowa będzie strefą pieszą z dopuszczonym ruchem rowerowym.


Roboty prowadzi firma budowlano-drogowa MTM. Pracuje na zlecenie firm deweloperskich: Invest Komfort i PB Górski, realizujących w okolicy inwestycje mieszkaniowe. Prace są prowadzone w ramach umowy drogowej z Gdynią, w której inwestorzy zobowiązali się do przebudowy infrastruktury. Będą kosztowały 16,5 mln zł i potrwają 16 miesięcy.

Inwestycje mieszkaniowe Gdańsk, Gdynia, Sopot


- Roboty będą prowadzone etapami. Wykonawca wyjaśniał, że we wrześniu skrzyżowanie będzie w pełni drożne, a roboty będą toczyły się wokół ulic - mówi Bogusław Moniuszko z Zarządu Dróg i i Zieleni.

Prace wymusiły zmiany w organizacji ruchu:

  1. Zamknięta została ul. Wendy na odcinku pomiędzy ulicami św. Piotra i Bernarda Chrzanowskiego.
  2. Ruch z ul. Wendy zostanie skierowany na ul. Węglową.
  3. Zamknięta została św. Piotra na odcinku pomiędzy ul. Wendy a budynkiem nr 21.
  4. Ruch z tej ulicy zostanie skierowany w ul. św. Wojciecha.
  5. Przystanek autobusowy "Portowa" zostanie przeniesiony na ul. Węglową.
  6. Realizacja tego etapu robót ma zakończyć się w czerwcu.


Zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywała do czerwca.

Inwestycje

Portova

Portova

Invest Komfort

Gdynia Śródmieście, ul. Wendy Mapa

31 do 127 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (193) 7 zablokowanych

  • Jak już kupię tam mieszkanie... (2)

    Zainwestuję w oczyszczacz powietrza i leki na pylicę płuc. Pył węglowy zabrudzi mi apartament, ale lubię czarny kolor.

    • 25 2

    • Anonimowy hejter (1)

      raczej nie kupi tam mieszkania. Przykro mi, że musiałam Cię rozczarować. :(

      • 4 3

      • I ci nie wyszło..

        • 0 0

  • (4)

    A wczoraj ulice zalane wodą po kostki

    • 33 15

    • (1)

      a doprecyzuj które ulice

      • 1 0

      • Te zalane..

        • 0 0

    • twój mózg jest zalany

      kłamco

      • 1 1

    • stan kanalizacji jest fatalny.

      • 8 5

  • Czemu nie rondo? To chyba lepsze rozwiązanie w tym miejscu. (9)

    • 85 13

    • (2)

      Bo miejski konserwator zabytków nie wydał zgody. Argument w tym miejscu nie było ronda....(a napewno przed wojną były światła)

      • 2 2

      • zapewne da się udowodnić w oparciu o 447, że teren jest czosnkowy (1)

        • 0 0

        • Może paprykowy, albo 1000 wysp?

          • 0 0

    • bo na rondo (3)

      ciężko wydać 16,5 bańki

      • 15 6

      • Na Puckiej wydali chyba mniej niż 16mln :) (2)

        • 12 6

        • (1)

          Na Puckiej prowizorka a tu kasę daje deweloper, więc nie ma szans na prowizorkę.

          • 3 0

          • jest bardzo duża szansa, wręcz jeszcze większa

            jak sprzedać mieszkanie jeśli krawężniki byłby ze złota?

            • 0 0

    • proste i logiczne rozwiązania są bez sensu...

      nie da się na nich zarobić ani przytulić kasiory, bedzie zatem piętrowe skrzyżowanie i korki

      • 0 1

    • Bo nie

      Jak to dlaczego nie? Bo tam by się najbardziej sprawdziło to go nie będzie. Za to Węglową można pójść na spacer przez tory i pooglądać budynki Invest K. Kupić nie kupisz, ale pomarzyć można.

      • 8 4

  • A ja dałem 15tys. za 1m2 (5)

    ...i ciągle hałasy i pył z portu. To jest skandal...

    • 6 7

    • Odpowiedz (4)

      Dla Gdyni WAZNY jest port a zajmowanie terenów przyległych do portu, na budownictwo mieszkalne, winno być karalne! Ci, którzy chcą mieszkać na terenie portu musza znosić warunki jakie panują w porcie tj. hałas czy kurz.

      • 2 1

      • (1)

        Karalne powinny być nieprzemyślane wypowiedzi. Skoro ktoś chce mieszkać w tej lokalizacji kupując tam mieszkanie to jego sprawa i Tobie nic do tego. Jego wybór i konsekwencje wyboru też.

        • 0 0

        • żal

          to po co się żali ?

          • 0 0

      • Myślę, że gdybyś naprawdę dał 15tys/m2 (1)

        i miał takie problemy to raczej zgłaszałbyś je gdzie indziej niż w komentarzach na trojmiasto.pl, w dodatku pod wdzięcznym pseudonimem "Olo". ;)

        • 3 1

        • ale byłego prezydenta to ty szanuj!

          • 2 0

  • "a znaki drogowe z pierwszeństwem przejazdu bywają dla kierowców kłopotliwe" (3)

    jak wszystkie inne

    • 76 8

    • (2)

      Napisał rowerzysta.

      • 4 19

      • to miała być obelga? (1)

        • 6 0

        • znaków nie zauważa, a obelgę jednak dostrzegł

          • 1 0

  • kurier

    Węglowa 15 ,20 , 20a, 18, ,14,12, brak dojazdu wjazd na deptak 500zł mandatu. Odbiór własny w siedzibie firmy .

    • 1 1

  • Nie za prywatne.

    Prywatne by było jak ktoś mając dosyć syfu i burde..... na gdyńskich drogach je naprawia etc. Tutaj jest wymuszone w umowie z deweloperem wiec wliczone w koszta. Płaca za to nabywcy mieszkań od tych deweloperów. Tak wiec tytuł jest do zmiany.

    • 1 0

  • ich za*ranym obowiązkiem powinna być przebudowa okolicznych ulic po wybudowaniu swoich bloków. (1)

    • 25 1

    • Tak

      I tu się zgadzam to powinno być obowiązkiem każdego developera-wklad w poprawę życia ludzi w zakupionej parceli

      • 0 0

  • W Gdańsku, urzędnicy pod wodzą Pablo, umarzali tego typu zobowiązania wobec developerow np skrzyżowanie na Spcerowej przy starym Geant czy Hynka przy galerii Metropolia

    • 0 0

  • a może posadzić tam nowy dąb? (1)

    To miejsce było z tego słynne...
    Ewentualnie palmę...

    • 2 1

    • Dajcie więcej komentarzy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane