- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (826 opinii)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (61 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (327 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (449 opinii)
- 5 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (35 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (28 opinii)
Dlaczego pociągi Intercity nie stają w Orłowie?
- Czy są plany, by na wyremontowanej stacji w Orłowie zatrzymywały się pociągi ekspresowe? - pyta pan Jarosław. - Nie ma w tym miejscu na to popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych - odpowiadają przedstawiciele PKP Intercity.
Zastosowano białą kolorystykę, z czasem pojawiły się nowe wyświetlacze, które jednak - podobnie jak we Wrzeszczu - są oklejone taśmą, bo system nadal czeka na uruchomienie.
Czytaj więcej o początku remontu w Orłowie
PKP Orłowo: Intercity nie zatrzymuje się
Nie brakowało pasażerów, którzy z nadzieją patrzyli na zakończenie prac, licząc, że po modernizacji stacji, tak jak przed laty, będą się tu zatrzymywać pociągi ekspresowe. Stacja w Orłowie to bowiem jedyne miejsce z peronem dla pociągów dalekobieżnych między Gdańskiem Głównym i Gdynią Główną, gdzie "ekspresy" nie stają.
Obecnie pasażerowie mogą wysiadać na trzech stacjach w Gdańsku (Główny, Wrzeszcz, Oliwa), w Sopocie Głównym i później dopiero na stacji Gdynia Główna. Przez Orłowo jedynie przejeżdżają, a na stacji zatrzymują się tylko pociągi regionalne.
Jest ich dużo, ale jak twierdzą mieszkańcy, to nie wyczerpuje zapotrzebowania.
Mieszkańcy: trzeba zmian, bo przybywa mieszkań
Jak wskazują, w okolicy powstały bądź powstają nowe inwestycje mieszkaniowe, jak np. Nowe Orłowo, czy kompleks Alvarium przy al. Zwycięstwa, obok jest centrum handlowe Klif, a dzielnica jest popularna wśród turystów przyjeżdżających odpocząć nad morze, więc również pociągi Intercity powinny tu stawać.
- Nie rozumiem, dlaczego dyskryminuje się mieszkańców z Gdyni. Przecież nie tylko pasażerowie z Orłowa korzystaliby ze stacji. Bliżej niż z Gdyni Głównej miałyby stąd osoby z Redłowa, Małego Kacka, nie mówiąc o tych mieszkających na Karwinach czy Dąbrowie - dziwi się pan Jarosław.
PKP Intercity: pociągi nie zatrzymują się, bo wokół są domy jednorodzinne
Przedstawiciele PKP Intercity rozwiewają nadzieje mieszkańców, tłumacząc, że na to, by pociągi zatrzymywały się w Orłowie... brakuje zapotrzebowania.
- Nie ma tam takiego na to popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych. Przewoźnik nie przewiduje w najbliższym czasie zatrzymywania się pociągów na stacji - komentuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
PKP Orłowo: słaba infrastruktura wokół
Choć przewoźnik nie przyznaje tego wprost, to nie można wykluczyć, że okolicznością niesprzyjającą temu, by pociągi stawały w Orłowie, jest też kiepska infrastruktura wokół stacji.
Brakuje porządnego dworca i mimo że jest galeria handlowa, to dojście na stację, chociażby z powodu kładek i psujących się wind, jest utrudnione.
Nie ma też miejsc parkingowych. Trzy lata temu pojawiły się też problemy z postojem przy stacji. Teren, gdzie stawały auta, PKP oznaczyła jako swój, zakazując tabliczką postoju.
Miejsca
Opinie (265) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-26 08:08
(3)
Ludzie z okolic orłowa mogą podjechać do Gdyni Głównej albo Sopotu, jaki to ma sens. Moim zdaniem wręcz powinni ograniczać liczbę postojow w Trójmieście. Szkoda czasu. To nie SKM.
- 19 4
-
2018-11-26 09:18
(2)
Ludzie z okolic Wrzeszcza czy Oliwy mogą podjechać do Gdańska Głównego czy Sopotu - tak też można powiedzieć...
To nie jest argument.- 4 1
-
2018-11-26 10:26
Mogą tez dojechać do Tczewa z całego trojmiasta, byłoby PKP szybciej w wawie.
- 0 2
-
2018-11-26 10:35
Tylko jeszcze popatrz na skalę (liczba mieszkańców tych dzielnic i dzielnic ościennych), system komunikacji docierający do tych stacji itd.
- 1 2
-
2018-11-26 09:12
nie stają w Orłowie ale w Nowym Porcie i Zaspie, Oruni też ...
- 8 1
-
2018-11-26 09:28
PKP - skostniała instytucja
Zatrzymywanie się wszystkich pociągów w Orłowie było anachronizmem wynikającym z nieelastyczności instytucji kolejowej. W Orłowie przed II wojną światową była granica państwa i odbywała się kontrola celna i wszystko musiało się zatrzymywać. Po wojnie granica zniknęła ale na kolei tak szybko się nic nie zmienia. Dodatkowo do póki Orłowo było kurortem wczasowym to potrzeba postoju pociągów była zasadna.
- 12 1
-
2018-11-26 09:36
Staje?
Zatrzymuje się,p.Patryku Szczerba.
- 8 4
-
2018-11-26 09:50
Tylko po co?
W artykule mieszka, mowa jest, że niby z Małego Kacku, czy innych dzielnic jest bliżej jechać do Orłowa. Może bliżej... ale czy aby na pwno wygodniej i ktoś by tam jeździł? Chyba tylko podwożeni samochodami. Komunikacją w tamtą stronę się wcale przyjemnie nie jedzie i nie przesiada, a jeszcze w weekendy to w ogóle. Ja z Małego Kacka wolałam jednak jechać bezpośrednio0 na do Gdyni Głównej niż się przesiadać, czekać nie wiadomo ile i jeszcze iść na peron cały kawał. Z bagarzem to mało przyjemne. Bliżej nie znaczy lepiej i wygodniej.
- 8 0
-
2018-11-26 10:13
Megalomania
W ogóle w Trójmieście jest zbyt wiele przystanków dla pociągów expresowych. W Warszawie expres zatrzymuje się jedynie na trzech stacjach, gdzie w samym Gdańsku są już trzy stacje. Jaki sens było utworzenie dwóch przystanków obok siebie: Oliwa i Sopot? Przez to expres przez Trójmiasto ciągnie się 1/6 czasu potrzebnego na pokonanie całej trasy z Warszawy do Gdyni.
- 10 3
-
2018-11-26 10:22
Wydaje się ze PKP zupełnie nie rozumie powagi tego rozwiązania infrastrukturalno-transportowego
Dlaczego PKP nie konsultuje sprawy z władzami miasta, naszym włodarzem Wojciechem i podwójnym Bartoszem od jakości życia. PKP dowiedziałoby się wówczas ze Gdynia jako najlepsze miejsce do życia w Polsce objęte jest w całości statusem strefy premium i PKP ma stawać nie tylko na przystankach dalekobieżnych ale i w szczerym polu jeśli tylko zechce tego mieszkaniec Gdyni i pasażer w jednej osobie. Oprócz tego intercity powinno zatrzymywać się przy każdej ławce solarnej i ogrodzie deszczowym a w dni powszednie przy każdej inwestycji boczka i mu podobnych interesantów ze strefy prestiżu. W sezonie intercity ma dojechać na openera i na airshow, łachy nie robią, tory mają być odciągnięte jeszcze w tym roku, wykonać, dziękuje.
- 8 0
-
2018-11-26 12:16
bo to jest Intercity a nie pociąg regionalny - właśnie różni się tym, że nie staje na wszystkich przystankach
a mieszkańcy czy turyści z Orłowa mogą sobie bez problemu podjechać SKM-ką do Sopotu (5 minut) albo do Gdyni Głównej (7 minut) . Thats it and no problem.
- 9 0
-
2018-11-26 12:26
W Orłowie to nawet mnie już nie staje...
- 11 0
-
2018-11-26 13:05
W Sopocie Głównym? Naprawdę?
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.