• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego pociągi Intercity nie stają w Orłowie?

Patryk Szczerba
25 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia

- Czy są plany, by na wyremontowanej stacji w Orłowie zatrzymywały się pociągi ekspresowe? - pyta pan Jarosław. - Nie ma w tym miejscu na to popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych - odpowiadają przedstawiciele PKP Intercity.



Stacja Gdynia Orłowo była remontowana przy okazji modernizacji trasy kolejowej między Gdynią i Warszawą. Prace zakończyły się ok. pięciu lat temu. Pojawiła się nowa nawierzchnia, windy pozwalające mniej sprawnym dostać się z i na powstałą nad peronami kładkę.

Zastosowano białą kolorystykę, z czasem pojawiły się nowe wyświetlacze, które jednak - podobnie jak we Wrzeszczu - są oklejone taśmą, bo system nadal czeka na uruchomienie.

Czytaj więcej o początku remontu w Orłowie

PKP Orłowo: Intercity nie zatrzymuje się



Nie brakowało pasażerów, którzy z nadzieją patrzyli na zakończenie prac, licząc, że po modernizacji stacji, tak jak przed laty, będą się tu zatrzymywać pociągi ekspresowe. Stacja w Orłowie to bowiem jedyne miejsce z peronem dla pociągów dalekobieżnych między Gdańskiem Głównym i Gdynią Główną, gdzie "ekspresy" nie stają.

Obecnie pasażerowie mogą wysiadać na trzech stacjach w Gdańsku (Główny, Wrzeszcz, Oliwa), w Sopocie Głównym i później dopiero na stacji Gdynia Główna. Przez Orłowo jedynie przejeżdżają, a na stacji zatrzymują się tylko pociągi regionalne.

Jest ich dużo, ale jak twierdzą mieszkańcy, to nie wyczerpuje zapotrzebowania.

Mieszkańcy: trzeba zmian, bo przybywa mieszkań



Jak wskazują, w okolicy powstały bądź powstają nowe inwestycje mieszkaniowe, jak np. Nowe Orłowo, czy kompleks Alvarium przy al. Zwycięstwa, obok jest centrum handlowe Klif, a dzielnica jest popularna wśród turystów przyjeżdżających odpocząć nad morze, więc również pociągi Intercity powinny tu stawać.

Przez stację PKP Gdynia Orłowo obecnie pociągi Intercity tylko przejeżdżają. Przez stację PKP Gdynia Orłowo obecnie pociągi Intercity tylko przejeżdżają.
- Nie rozumiem, dlaczego dyskryminuje się mieszkańców z Gdyni. Przecież nie tylko pasażerowie z Orłowa korzystaliby ze stacji. Bliżej niż z Gdyni Głównej miałyby stąd osoby z Redłowa, Małego Kacka, nie mówiąc o tych mieszkających na Karwinach czy Dąbrowie - dziwi się pan Jarosław.

PKP Intercity: pociągi nie zatrzymują się, bo wokół są domy jednorodzinne



Przedstawiciele PKP Intercity rozwiewają nadzieje mieszkańców, tłumacząc, że na to, by pociągi zatrzymywały się w Orłowie... brakuje zapotrzebowania.

- Nie ma tam takiego na to popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych. Przewoźnik nie przewiduje w najbliższym czasie zatrzymywania się pociągów na stacji - komentuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

PKP Orłowo: słaba infrastruktura wokół



Choć przewoźnik nie przyznaje tego wprost, to nie można wykluczyć, że okolicznością niesprzyjającą temu, by pociągi stawały w Orłowie, jest też kiepska infrastruktura wokół stacji.

Brakuje porządnego dworca i mimo że jest galeria handlowa, to dojście na stację, chociażby z powodu kładek i psujących się wind, jest utrudnione.

Nie ma też miejsc parkingowych. Trzy lata temu pojawiły się też problemy z postojem przy stacji. Teren, gdzie stawały auta, PKP oznaczyła jako swój, zakazując tabliczką postoju.

Miejsca

Opinie (265) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Ludzie z okolic orłowa mogą podjechać do Gdyni Głównej albo Sopotu, jaki to ma sens. Moim zdaniem wręcz powinni ograniczać liczbę postojow w Trójmieście. Szkoda czasu. To nie SKM.

    • 19 4

    • (2)

      Ludzie z okolic Wrzeszcza czy Oliwy mogą podjechać do Gdańska Głównego czy Sopotu - tak też można powiedzieć...
      To nie jest argument.

      • 4 1

      • Mogą tez dojechać do Tczewa z całego trojmiasta, byłoby PKP szybciej w wawie.

        • 0 2

      • Tylko jeszcze popatrz na skalę (liczba mieszkańców tych dzielnic i dzielnic ościennych), system komunikacji docierający do tych stacji itd.

        • 1 2

  • nie stają w Orłowie ale w Nowym Porcie i Zaspie, Oruni też ...

    • 8 1

  • PKP - skostniała instytucja

    Zatrzymywanie się wszystkich pociągów w Orłowie było anachronizmem wynikającym z nieelastyczności instytucji kolejowej. W Orłowie przed II wojną światową była granica państwa i odbywała się kontrola celna i wszystko musiało się zatrzymywać. Po wojnie granica zniknęła ale na kolei tak szybko się nic nie zmienia. Dodatkowo do póki Orłowo było kurortem wczasowym to potrzeba postoju pociągów była zasadna.

    • 12 1

  • Staje?

    Zatrzymuje się,p.Patryku Szczerba.

    • 8 4

  • Tylko po co?

    W artykule mieszka, mowa jest, że niby z Małego Kacku, czy innych dzielnic jest bliżej jechać do Orłowa. Może bliżej... ale czy aby na pwno wygodniej i ktoś by tam jeździł? Chyba tylko podwożeni samochodami. Komunikacją w tamtą stronę się wcale przyjemnie nie jedzie i nie przesiada, a jeszcze w weekendy to w ogóle. Ja z Małego Kacka wolałam jednak jechać bezpośrednio0 na do Gdyni Głównej niż się przesiadać, czekać nie wiadomo ile i jeszcze iść na peron cały kawał. Z bagarzem to mało przyjemne. Bliżej nie znaczy lepiej i wygodniej.

    • 8 0

  • Megalomania

    W ogóle w Trójmieście jest zbyt wiele przystanków dla pociągów expresowych. W Warszawie expres zatrzymuje się jedynie na trzech stacjach, gdzie w samym Gdańsku są już trzy stacje. Jaki sens było utworzenie dwóch przystanków obok siebie: Oliwa i Sopot? Przez to expres przez Trójmiasto ciągnie się 1/6 czasu potrzebnego na pokonanie całej trasy z Warszawy do Gdyni.

    • 10 3

  • Wydaje się ze PKP zupełnie nie rozumie powagi tego rozwiązania infrastrukturalno-transportowego

    Dlaczego PKP nie konsultuje sprawy z władzami miasta, naszym włodarzem Wojciechem i podwójnym Bartoszem od jakości życia. PKP dowiedziałoby się wówczas ze Gdynia jako najlepsze miejsce do życia w Polsce objęte jest w całości statusem strefy premium i PKP ma stawać nie tylko na przystankach dalekobieżnych ale i w szczerym polu jeśli tylko zechce tego mieszkaniec Gdyni i pasażer w jednej osobie. Oprócz tego intercity powinno zatrzymywać się przy każdej ławce solarnej i ogrodzie deszczowym a w dni powszednie przy każdej inwestycji boczka i mu podobnych interesantów ze strefy prestiżu. W sezonie intercity ma dojechać na openera i na airshow, łachy nie robią, tory mają być odciągnięte jeszcze w tym roku, wykonać, dziękuje.

    • 8 0

  • bo to jest Intercity a nie pociąg regionalny - właśnie różni się tym, że nie staje na wszystkich przystankach

    a mieszkańcy czy turyści z Orłowa mogą sobie bez problemu podjechać SKM-ką do Sopotu (5 minut) albo do Gdyni Głównej (7 minut) . Thats it and no problem.

    • 9 0

  • W Orłowie to nawet mnie już nie staje...

    • 11 0

  • W Sopocie Głównym? Naprawdę?

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane