• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego pociągi Intercity nie stają w Orłowie?

Patryk Szczerba
25 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia
  • Peron PKP Gdynia Orłowo 22.11.2018 Gdynia

- Czy są plany, by na wyremontowanej stacji w Orłowie zatrzymywały się pociągi ekspresowe? - pyta pan Jarosław. - Nie ma w tym miejscu na to popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych - odpowiadają przedstawiciele PKP Intercity.



Stacja Gdynia Orłowo była remontowana przy okazji modernizacji trasy kolejowej między Gdynią i Warszawą. Prace zakończyły się ok. pięciu lat temu. Pojawiła się nowa nawierzchnia, windy pozwalające mniej sprawnym dostać się z i na powstałą nad peronami kładkę.

Zastosowano białą kolorystykę, z czasem pojawiły się nowe wyświetlacze, które jednak - podobnie jak we Wrzeszczu - są oklejone taśmą, bo system nadal czeka na uruchomienie.

Czytaj więcej o początku remontu w Orłowie

PKP Orłowo: Intercity nie zatrzymuje się



Nie brakowało pasażerów, którzy z nadzieją patrzyli na zakończenie prac, licząc, że po modernizacji stacji, tak jak przed laty, będą się tu zatrzymywać pociągi ekspresowe. Stacja w Orłowie to bowiem jedyne miejsce z peronem dla pociągów dalekobieżnych między Gdańskiem Głównym i Gdynią Główną, gdzie "ekspresy" nie stają.

Obecnie pasażerowie mogą wysiadać na trzech stacjach w Gdańsku (Główny, Wrzeszcz, Oliwa), w Sopocie Głównym i później dopiero na stacji Gdynia Główna. Przez Orłowo jedynie przejeżdżają, a na stacji zatrzymują się tylko pociągi regionalne.

Jest ich dużo, ale jak twierdzą mieszkańcy, to nie wyczerpuje zapotrzebowania.

Mieszkańcy: trzeba zmian, bo przybywa mieszkań



Jak wskazują, w okolicy powstały bądź powstają nowe inwestycje mieszkaniowe, jak np. Nowe Orłowo, czy kompleks Alvarium przy al. Zwycięstwa, obok jest centrum handlowe Klif, a dzielnica jest popularna wśród turystów przyjeżdżających odpocząć nad morze, więc również pociągi Intercity powinny tu stawać.

Przez stację PKP Gdynia Orłowo obecnie pociągi Intercity tylko przejeżdżają. Przez stację PKP Gdynia Orłowo obecnie pociągi Intercity tylko przejeżdżają.
- Nie rozumiem, dlaczego dyskryminuje się mieszkańców z Gdyni. Przecież nie tylko pasażerowie z Orłowa korzystaliby ze stacji. Bliżej niż z Gdyni Głównej miałyby stąd osoby z Redłowa, Małego Kacka, nie mówiąc o tych mieszkających na Karwinach czy Dąbrowie - dziwi się pan Jarosław.

PKP Intercity: pociągi nie zatrzymują się, bo wokół są domy jednorodzinne



Przedstawiciele PKP Intercity rozwiewają nadzieje mieszkańców, tłumacząc, że na to, by pociągi zatrzymywały się w Orłowie... brakuje zapotrzebowania.

- Nie ma tam takiego na to popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych. Przewoźnik nie przewiduje w najbliższym czasie zatrzymywania się pociągów na stacji - komentuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

PKP Orłowo: słaba infrastruktura wokół



Choć przewoźnik nie przyznaje tego wprost, to nie można wykluczyć, że okolicznością niesprzyjającą temu, by pociągi stawały w Orłowie, jest też kiepska infrastruktura wokół stacji.

Brakuje porządnego dworca i mimo że jest galeria handlowa, to dojście na stację, chociażby z powodu kładek i psujących się wind, jest utrudnione.

Nie ma też miejsc parkingowych. Trzy lata temu pojawiły się też problemy z postojem przy stacji. Teren, gdzie stawały auta, PKP oznaczyła jako swój, zakazując tabliczką postoju.

Miejsca

Opinie (265) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    Ludzie z okolic orłowa mogą podjechać do Gdyni Głównej albo Sopotu, jaki to ma sens. Moim zdaniem wręcz powinni ograniczać liczbę postojow w Trójmieście. Szkoda czasu. To nie SKM.

    • 19 4

    • (2)

      Ludzie z okolic Wrzeszcza czy Oliwy mogą podjechać do Gdańska Głównego czy Sopotu - tak też można powiedzieć...
      To nie jest argument.

      • 4 1

      • Tylko jeszcze popatrz na skalę (liczba mieszkańców tych dzielnic i dzielnic ościennych), system komunikacji docierający do tych stacji itd.

        • 1 2

      • Mogą tez dojechać do Tczewa z całego trojmiasta, byłoby PKP szybciej w wawie.

        • 0 2

  • Wydaje się ze PKP zupełnie nie rozumie powagi tego rozwiązania infrastrukturalno-transportowego

    Dlaczego PKP nie konsultuje sprawy z władzami miasta, naszym włodarzem Wojciechem i podwójnym Bartoszem od jakości życia. PKP dowiedziałoby się wówczas ze Gdynia jako najlepsze miejsce do życia w Polsce objęte jest w całości statusem strefy premium i PKP ma stawać nie tylko na przystankach dalekobieżnych ale i w szczerym polu jeśli tylko zechce tego mieszkaniec Gdyni i pasażer w jednej osobie. Oprócz tego intercity powinno zatrzymywać się przy każdej ławce solarnej i ogrodzie deszczowym a w dni powszednie przy każdej inwestycji boczka i mu podobnych interesantów ze strefy prestiżu. W sezonie intercity ma dojechać na openera i na airshow, łachy nie robią, tory mają być odciągnięte jeszcze w tym roku, wykonać, dziękuje.

    • 8 0

  • Może jeszcze pendolino w Orunii (9)

    I koniecznie płacz że to dyskryminacja. Nauczyli się lewactwo, że jak coś w życiu nie wyjdzie to trzeba krzyczeć głośno dyskryminacja!

    • 232 48

    • na Oruni i przez jedno "i" (3)

      jakie ty szkoly konczyles w trojmiescie?

      • 17 6

      • a co to jest "trójmiasto" ?

        • 0 2

      • szkoły w Orunii oczywiście (1)

        • 6 4

        • akurat ;) ha ha Orunia to jedna z najstarszych dzielnic Gdanska, jak Oliwa :)

          • 7 3

    • Orunia to polska nazwa.
      M: Orunia
      D: Oruni

      • 4 0

    • Skoro mozna w Oliwie to w Oruni tym bardziej

      • 3 8

    • (1)

      Wszyscy, z którymi się nie zgadzasz, to "lewactwo"?

      • 33 0

      • Akurat roszczeniowa postawa jest typowa dla prawactwa.

        Ale jemu i tak nie ma co tłumaczyć. Nie zrozumie. Mózg wyprany.

        • 23 9

    • No i uczyniłeś zagadnienie....

      Jeżeli na taką pierdołę tak reagujesz, pomimo, że masz rację, to co by to było przy naprawdę poważnej sprawie? Współczuję...

      • 4 0

  • Megalomania

    W ogóle w Trójmieście jest zbyt wiele przystanków dla pociągów expresowych. W Warszawie expres zatrzymuje się jedynie na trzech stacjach, gdzie w samym Gdańsku są już trzy stacje. Jaki sens było utworzenie dwóch przystanków obok siebie: Oliwa i Sopot? Przez to expres przez Trójmiasto ciągnie się 1/6 czasu potrzebnego na pokonanie całej trasy z Warszawy do Gdyni.

    • 10 3

  • Tylko po co?

    W artykule mieszka, mowa jest, że niby z Małego Kacku, czy innych dzielnic jest bliżej jechać do Orłowa. Może bliżej... ale czy aby na pwno wygodniej i ktoś by tam jeździł? Chyba tylko podwożeni samochodami. Komunikacją w tamtą stronę się wcale przyjemnie nie jedzie i nie przesiada, a jeszcze w weekendy to w ogóle. Ja z Małego Kacka wolałam jednak jechać bezpośrednio0 na do Gdyni Głównej niż się przesiadać, czekać nie wiadomo ile i jeszcze iść na peron cały kawał. Z bagarzem to mało przyjemne. Bliżej nie znaczy lepiej i wygodniej.

    • 8 0

  • Staje?

    Zatrzymuje się,p.Patryku Szczerba.

    • 8 4

  • Bo ten przystanek dalekobieżny od lat jest coraz bardziej bez sensu (1)

    Zastanówcie się skąd się wzięła stacja/przystanek dalekobieżny Gdynia Orłowo. Przed wojną Orłowo Morskie było stacją graniczną od polskiej strony z WMG. Brak tej granicy już podkopał sensowność jej umiejscowienia. Dodatkowo wybudowanie SKM spowodowało kompletną utratę znaczenia stacji. Od dziesięcioleci nie zatrzymywały się tu pociągi, które teraz nazywamy kwalifikowanymi. Stacja istniała jedynie z powodu pewnego uroczego bezwładu wpisanego w "korporacyjne DNA" :) komuszego PKP. Umiejscowiono na niej różne zapleczowo-warsztatowe funkcje, a że peron był... Swoją drogą artykuł naiwny, dzień był nudny, spece od kolei mieli wolną niedzielę no i człowiek nie w temacie "z braku laku" rozpoczął odkrywanie problemów trójmiejskiej komunikacji... :D Niemniej dyskusja nad tekstem może stanowić ciekawy przyczynek do przemyślenia na nowo różnych aspektów siatki komunikacyjnej metropolii. Osobiście uważam, że peron dalekobieżny jest tam zupełnie niepotrzebny. Autor nie zauważył też, że przy okazji modernizacji został on skrócony i nie wiem, jak to by było z mieszczeniem się w nim pociągów przewoźnika Intercity. CO do głębszych przemyśleń: na odcinku do Gdyni Gł. przydałby się przystanek SKM nad Wielkopolską, sens miałoby też przesunięcie peronu Redłowa w kierunku Gdyni na drugą stronę wiaduktu i wybudowanie drugiego wejścia na niego kładką łączącą tereny PPNT z dzielnicą biurową. W ogóle, jeśli chodzi o SKM to chyba przychodzi czas, żeby chociaż poddać pod analizę rewizję lokalizacji przystanków i możliwość wybudowania paru nowych.

    • 13 1

    • Kiedyś istniał przystanek przy Wielkopolskiej

      Zanim jeszcze wybudowano nasyp i wiadukt. Do niedawna stał pod nasypem dawny budynek stacyjny, nie wiem czy jeszcze istnieje.

      • 0 0

  • PKP - skostniała instytucja

    Zatrzymywanie się wszystkich pociągów w Orłowie było anachronizmem wynikającym z nieelastyczności instytucji kolejowej. W Orłowie przed II wojną światową była granica państwa i odbywała się kontrola celna i wszystko musiało się zatrzymywać. Po wojnie granica zniknęła ale na kolei tak szybko się nic nie zmienia. Dodatkowo do póki Orłowo było kurortem wczasowym to potrzeba postoju pociągów była zasadna.

    • 12 1

  • nie stają w Orłowie ale w Nowym Porcie i Zaspie, Oruni też ...

    • 8 1

  • orlowo

    mieszkam w orłowie i uwazam ze wyrzucono pieniadze na remont peronow jestesmy tylko dzielnica - lepiej jakby polozyli mi twardsza nawierzchnie na ulice bo czekam od 1958

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane