- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (258 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (51 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (260 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (851 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (83 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (125 opinii)
Dlaczego tramwaje nocują poza zajezdnią?
Od kilku tygodni tramwaje nie nocują na terenie zajezdni Wrzeszcz, a przed jej bramami. Nie wynika to jednak z braku miejsca, bo po ostatniej modernizacji zwiększono pojemność zakładu, lecz... z przestarzałej infrastruktury energetycznej.
Widok tramwajów stojących na torowisku w ciągu ul. Wita Stwosza może zdziwić każdego, kto podróżuje nocą w rejonie zajezdni Wrzeszcz. Na terenie zakładu nie brakuje wolnych torów, a mimo to pojazdy, w tym niejednokrotnie najnowsze Pesy, ustawione są poza nim.
Czytaj też: Remont zajezdni dla nowych tramwajów
- Podczas ostatniej modernizacji dostosowaliśmy znajdującą się na terenie zajezdni podstację do zwiększonego poboru prądu. Problem tkwi jednak w zasilającym ją kablu, który jest u kresu swych możliwości technicznych i przy ujemnych temperaturach grozi to jego spaleniem - mówi Krzysztof Wojtkiewicz, główny specjalista ds. eksploatacji w ZKM Gdańsk.
Z tego powodu część tramwajów nocuje poza zajezdnią, bo torowisko w ciągu ul. Wita Stwosza zasilane jest z innej podstacji, a więc tym samym odciążona zostaje ta na terenie zakładu. Wymiana felernego kabla, który jest elementem starej infrastruktury, przewidziana jest natomiast dopiero w kolejnym etapie modernizacji zajezdni.
- To nie będzie proste, bowiem trzeba będzie rozkopać teren zajezdni, wykonać uzbrojenie itp. Chcemy zrobić to albo w drugim etapie modernizacji zajezdni albo wiosną, w ramach doraźnych prac naprawczych - tłumaczy Wojtkiewicz.
Jak przyznaje ZKM, problem z kablem nie ujawnił się w tym roku. Do podobnej sytuacji, ale na mniejszą skalę, dochodziło już podczas poprzedniej zimy.
- Problem pojawia się przy niskiej temperaturze. Przy temperaturach dodatnich pobór mocy jest już zdecydowanie niższy. Nie chcemy jednak dalej ryzykować, aby nie doszło do awarii, która nie pozwoli nam wypuścić tramwajów na trasę - wyjaśnia główny specjalista ds. eksploatacji w ZKM Gdańsk.
Miejsca
Opinie (100) 4 zablokowane
-
2014-02-03 22:06
Tramwaje,
zostały usunięte z zajezdni za złe zachowanie.
- 6 0
-
2014-02-03 20:55
panie premierze! (1)
- jak żyć, jak żyć!
- sorry, taki mamy klimat.- 7 6
-
2014-02-03 21:36
Głupie.
I nieśmieszne.
- 7 3
-
2014-02-03 20:56
typowe dla naszego kraju
wszystko od koziej d..y robione...zbudujemy zarąbistą ulicę/chodnik/skwer, a potem rozkopiemy, bo trzeba kanalize wymienić....powiększymy zajezdnię, stanowiska, wymienimy aparaturę, ale nie zainwestujemy w nowy kabel i po 2 latach wszystko rozkopiemy, rozpiszemy przetarg i bedzie cacy.
- 10 0
-
2014-02-03 19:56
Oj ludzie, ludzie... (1)
Łykacie wszystko jak młode pelikany.
Problem ZKMu polega na tym, że barany nie wyłączają tramwajów na noc, a w sezonie zimowym dodatkowo przez cały czas mają włączone ogrzewanie xD- 9 2
-
2014-02-03 20:47
problem z tymi tramwajami jest taki, że w mrozy muszą mieć włączone ogrzewanie
inaczej elektronika wariuje.
- 9 0
-
2014-02-03 18:53
(3)
żeby się nie przeziębiły tylko
- 119 4
-
2014-02-03 20:37
moze wyjechały na lumpkie?
- 1 0
-
2014-02-03 20:16
(1)
A czy NFZ jest gotowy na takich pacjentów?
- 17 0
-
2014-02-03 20:33
Łeee tam, wiadro aspiryny i tramwaj zdrów :-)
- 4 1
-
2014-02-03 20:15
bo byly niegrzeczne :-D
- 12 0
-
2014-02-03 20:11
ale leszcze
jednago kabla nie potrafia wymienic....
- 2 4
-
2014-02-03 20:02
zasilanie
jak wczesniej pisalem "Jaki prezes takie zasilanie "
- 7 2
-
2014-02-03 20:01
no i super, może gnidy wymrozi z tych tekstylnych siedzeń
- 5 0
-
2014-02-03 19:55
a może
były niegrzeczne..może pesy za dużo naswingowały i pan cieć POgonił na zimny dwór ?
- 3 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.