• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższe umowy dla GAiT. Kontrakty na 10 i 22 lata

MKo
29 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Dotychczasowe umowy między miastem a spółką GAiT zostaną rozwiązane, by lepiej zabezpieczyć interesy miejskiego przewoźnika. Zagwarantują to nowe, dłuższe umowy, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku. Dotychczasowe umowy między miastem a spółką GAiT zostaną rozwiązane, by lepiej zabezpieczyć interesy miejskiego przewoźnika. Zagwarantują to nowe, dłuższe umowy, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku.

Gdańsk podpisze nowe, znacznie dłuższe umowy przewozowe ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dzięki temu firma zyska zabezpieczenie, które ułatwi jej realizację inwestycji i wymianę taboru.



W którą część floty spółka GAiT powinna inwestować w pierwszej kolejności?

Obecne umowy zawarte między miastem a spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje na obsługę transportu zbiorowego obowiązują do 2026 i 2030 r. Pierwsza z nich dotyczy komunikacji tramwajowej, a druga - autobusowej.

Z uwagi na fakt, że spółka GAiT jest w 100 proc. własnością gminy, obsługa komunikacji miejskiej jest jej powierzana bezpośrednio, bez konieczności ogłaszania przetargu.

Umowy trzeba rozwiązać, by podpisać nowe



Obie umowy zostaną jednak wkrótce rozwiązane. Powodem nie jest jednak rezygnacja z usług miejskiego przewoźnika, a konieczność lepszego zabezpieczenia jego interesów.

Nowe umowy zostaną zawarte na dłuższy okres. Dzięki temu, spółka będzie miała lepsze zabezpieczenie w rozmowach z kredytującymi je instytucjami. Łatwiej będzie więc realizować zaplanowaną modernizację taboru i przeprowadzać inwestycje, np. w zajezdni czy bazie autobusowej.

Realizacja tych inwestycji przy obecnych umowach, które wygasłyby odpowiednio za niespełna cztery i siedem lat - byłaby niemożliwa.

Nowa, dłuższa umowa miasta ze spółką GAiT pozwoli jej na inwestycje w nowy tabor m.in. kupowanie autobusów zeroemisyjnych. Nowa, dłuższa umowa miasta ze spółką GAiT pozwoli jej na inwestycje w nowy tabor m.in. kupowanie autobusów zeroemisyjnych.
Nowa umowa na przewozy autobusowe ma obowiązywać przez 10 lat, a więc od 1 stycznia 2023 do końca 2032 r. W przypadku tramwajów przepisy dopuszczają umowę jeszcze dłuższą - bo aż do 31 grudnia 2044 r. (22 lata to maksymalny możliwy prawnie czas zawarcia umowy na świadczenie usług w transporcie szynowym). Ponadto, umowa zobowiązuje spółkę, by przez cały okres jej obowiązywania, pozostała podmiotem wewnętrznym gminy.

O tym, czy miasto rozwiąże obecne umowy a następnie podpisze nowe (dłuższe) zadecydują radni na czwartkowej sesji rady miasta. Biorąc pod uwagę interes zarówno gminy, jak i spółki GAiT, a także układ sił w radzie miasta, przegłosowanie uchwały wydaje się formalnością.
MKo

Miejsca

Opinie (105) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Jakie beďą nowe tramwaje w Gdańsku przysłości w 2023 może lub nie wiem 2044 roku (1)

    My mamy kilkadziesiąt producentów w Polsce
    Pesa W Bydgoszczy
    Alstom w Chorzowie
    Modertands w koło Poznania
    Stadler w Siedlach
    Solarisy są Fabryce Stadler w Siedlcach
    A producent Na Granicy
    Škoda w Pradze w Czechach
    Siemens w Niemczech
    Bombardier w Niemczech
    Tatra Yug w Ukrainie
    Wy co wybranych Producentów a chce Polsce Moderus i Stadler a Granicach Siemensa i Bombaridera

    • 0 0

    • Moja propozycja tramwaje dla Gdańska
      Nowych tramwaje 148   w 2023 Maja
      8  Duwag N8C
      1130 , 1142, 1155,1156,1157,1158,1159,1160,
      5 Tramwaji Pesy Swing 120NAG
      Numeracja 1046-1050

      10 Tramwaji Bombarider NGT6-2

      1008 i 1009 i 1010
      1400 i 1401 i 1402
      1403 i 1404 i 1405
      1406
      10 Tramwaji Citadis 100 /NGD99

      1000  drzwi  1x1x2x2x1 i 1407 do 1415 1x2x2x2x2  stylu zkm Gdańsk 2016 rok.
      12 Tramwaji Bombarider NGT12

      1416 - 1428

      18 Tramwaji Stadler Tango Gdańczan
      1429 - 1447
      20 Pesa Swing
      120nag duo

      1086 - 1106
      20 Solaris Tramino s105p

      1448 - 1468
      20 Siemens Avenio

      1469 - 1489
      10 Opcja kupna kolejnych Kostali  114Na 5 Fabryce Alstom i 5 Fabryce Moderus

      5 FA  1503 - 1508 
      5 M 1509 - 1514
      20 Alstom Regiocitadis

      1177 - 1197
      20 Skoda 29T Forcity

      1198 - 1218

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Dokładnie odwrotnie niż z SKM. (3)

    Tu się podpisuje dłuższe umowy, zeby zapewnić kredytowanie. Marszalek działa odwrotnie. Nie podpisuje dłuższych umów z SKM blokujac możliwosć zakupu nowego taboru. Widać, o co chodzi.

    • 29 7

    • (1)

      A niby dlaczego Marszałek ma kredytować spółkę, będącą własnością państwowego PKP?

      • 3 2

      • bo takie sa reguly gry

        I co maja do tego stosunki wlasnosci?!
        SKM to samodzielny podmiot gospodarczy i z jakiej racji ma kredytowac marszalka i mieszkancow Trojmiasta?
        Pociagi jezdza? Jezdza...

        • 0 0

    • warta zastanowienia...

      ...asymetria...

      • 0 1

  • jak by były dochodowe

    to by były sprzedane.

    • 1 0

  • I teraz przez ten tramwajowy szrot bedziemy płacic ogromne koszty za prąd a paliwo tanieje!!

    • 1 0

  • Kto podpisze cyrograf, może być udupiony na pół życia. Tylko niech wszyscy przeczytają co jest napisane drobnym druczkiem.

    • 1 0

  • Tragedia

    Ten cały GAiT to jest dno i wodorosty.Wiecznie dzień ze zepsutym tramwajem i zerwaną linią dziwie się że urząd miasta to toleruje..Dzień pasażera pieszego to dzień stracony.Dziękuję firmie GAiT za spóźnienia do pracy i spóźnienia po dziecko do przedszkola.A tak trąbią przeżuć się na komunikację miejską jak ona jest 100 lat za murzynami bez obrazy dla kolorowych.Pracując w GAiT ze wstydu bym się spalił i współczując tym ludziom którzy pracują w tej żenującej firmie.

    Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dluzsza-umowa-dla-GAiT-Kontrakt-na-10-lat-n171131.html?strona=0

    Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dluzsza-umowa-dla-GAiT-Kontrakt-na-10-lat-n171131.html?strona=0

    • 1 0

  • Syf

    Czuję się jak pracownik z peronu idąc każdego dnia do roboty w tym łajnie...
    Nawet Ukraińcy nie chcą tu robić.

    • 4 0

  • to dla spólki perspekywa

    na rozwój,coś się narescie ruszyło do przodu.Chociaż czasy ciężkie. Lisek dzieki układom w mieście podejmie populistyczne działania.Ma obecnie wolna ręke bo wysłał w końcu na emeryturę główną hamulcową byłą wiceprezes d/s finansowych.
    Jak On to zrobił ? Fotel na stałe zamontowała i chyba z trzy raz windę na drugie piętro budowac chciała:)Bo po schodack ledwo sie wtaczała.
    Na nic pieniędzy nie było ale o fundusz reprezentacyjny dbała i obfite paczki do miast,banków....wysłała.
    W ten sposób pozycję swoją budowała a w firmie bida ale o związki zawodowe dbała.
    Hitem działalności było to ,że jak w szpitalu leżała to kawę dla Pań pielęgniarek ze spółki przywozic kazała.

    • 2 0

  • Spółki,spółeczki GAiT super zrzut dyrektorski z UM i jaką komunikację mamy?WPKGG 2-ch Dyrektorów i jeden Główny Księgowy i wszystko ogarniali, można było? można

    • 1 0

  • Krzyczę : trzeba utworzyć jeden, trójmiejski zarząd transportu. (10)

    tylko tak można obniżyć koszty i usprawnić działanie, jednocześnie nie rezygnując z pensji kierowców, podwyższenia jakości działania.

    • 27 11

    • Nie po to w Gdyni jest przemyślana i czysta komunikacja żeby równać w dół do Gdańska

      Poza tym przy takim dużym organizmie liczba pracowników będzie taka sama, tylko zamiast dyrektorów będziesz miał wice-dyrektorów itd.

      • 0 0

    • Krzyczę: trzeba zakończyć ten żałosny spektakl jakim jest Polska! (3)

      Ohne Freiestadt Danzig!!!

      • 2 6

      • WMG

        Wyimaginowana Metropolia Gdanska...

        • 0 0

      • jeżeli już to keine Freiestadt Danzig (1)

        • 0 0

        • chyba keine polnish

          • 0 0

    • (2)

      To już było za komuny

      • 4 4

      • nie wszystko za tej zlej "komuny"

        bylo gorsze.

        Na pewno nie wolno stosowac takiego mentalnego automatu.
        Szczegolnie dobitnie to widac w zakresie planowania przestrzennego i komunikacji. W tym lokowano ambicje i wzorowano sie na najlepszych.
        Obecnie decyduje gust i interesy dawnego "polswiatka"...

        • 1 0

      • Za komuny był jeden przewoźnik, a zarządu w ogóle nie było bo zajmowały się tym urzędy miasta i miejskie rady narodowe.

        • 5 0

    • co ty piszesz za bzdury? nie znasz trojmiejskiej teorii ogarniania tematów czyli "niedasię"

      • 1 0

    • Nie, to jest nie dopuszczane - zobacz ile prezesów straciło by pracę...

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane