- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (128 opinii)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (76 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (54 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (101 opinii)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Od soboty spore utrudnienia na A1 (77 opinii)
Do końca roku Gdańsk wykupi grunty pod most zwodzony w Sobieszewie
W 2015 r. Gdańsk chce zakończyć procedurę wykupu niezbędnych gruntów pod budowę mostu zwodzonego w Sobieszewie . Miasto szuka dofinansowania dla przedsięwzięcia m.in. w funduszach Unii Europejskiej. Na razie jednak nie jest znany termin wbicia pierwszej symbolicznej łopaty na budowie.
- Cisza wokół tej inwestycji trwa dobry rok. Niewiele się dzieje. Kilka lat temu zaprezentowano mieszkańcom wizualizacje i od tego czasu zrobiono w moim odczuciu w kierunku inwestycji naprawdę niewiele - mówi pani Katarzyna, mieszkanka Wyspy Sobieszewskiej
Przypomnijmy, że mieszkańcy od niepamiętnych czasów, pokonując rzekę na drodze do centrum Gdańska, korzystają z mostu pontonowego. Obiekt w 2013 r. przeszedł gruntowną modernizację. Wyremontowano pontony, a także nawierzchnię jezdni. Dzięki temu na most mogły wjechać cięższe pojazdy, szczególnie autokary i autobusy miejskie.
Ponad dwa lata temu wojewoda pomorski wydał decyzję ZRiD (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) na realizację mostu zwodzonego na Wyspę Sobieszewską w Gdańsku w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501. Na tym kończy się ślad działań urzędników w sprawie mostu. Postanowiliśmy sprawdzić, co dalej?
Czytaj też: Dwie kładki i zwodzone mosty: wizja Motławy przyjaznej wszystkim
- Na mocy wydanej decyzji ZRID urzędnicy wojewody pomorskiego zlecili przygotowanie operatów wyceny szacunkowej gruntów wchodzących w pas drogowy planowanej inwestycji. Zakładamy, że wypłata odszkodowań powinna nastąpić do końca tego roku - mówi Magdalena Rusakiewicz z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Na razie jednak nie ma planów co do wbicia pierwszej symbolicznej łopaty na budowie przeprawy. Urzędnicy jednak zapewniają, że... - Budowa mostu jest jednym z priorytetów inwestycyjnych Gdańska na lata 2014-2020, a prezydent Gdańska obiecał jego realizację w swoim programie wyborczym - wyjaśnia Rusakiewicz.
Na tę chwilę miasto posiada dokumentację projektową mostu zwodzonego przygotowaną przez firmę Europrojekt Gdański, która - nomen omen - ma siedzibę na Wyspie Sobieszewskiej. W trakcie przygotowywania są natomiast procedury administracyjne związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę.
Koszt budowy obiektu wynosi ok. 85 mln zł. Władze Gdańska liczą, że uda się im pozyskać finansowanie unijne na realizacje przeprawy. Idealnie byłoby, gdyby pozyskanie tych środków oscylowało na poziomie 75 proc. kosztów kwalifikowanych.
Czytaj też: 120-metrowy most kolejowy na razie wzdłuż Martwej Wisły
Dla jednostek turystycznych (po wcześniejszym zgłoszeniu obsłudze mostu) w sezonie letnim tj. od 1 maja do 30 września:
- w dni robocze o godzinie: 8:30, 10:30, 13:00, 14:30, 17:00, 19:00,
- w soboty, niedziele i święta o godzinie: 8:30, 10:30, 13:00, 14:30, 17:00, 19:00, 21:00.
Dla jednostek turystycznych (po wcześniejszym zgłoszeniu obsłudze mostu) poza sezonem tj. od 1 października do 31 kwietnia: w godzinach 8:30, 10:30, 13:00, 17:00, 19:00.
Dla jednostek żeglugi zawodowej most otwierany jest na każde wezwanie.
Opinie (69) 2 zablokowane
-
2015-07-02 09:51
(2)
Wraz z budową tego mostu oczekuje budowy ścieżki rowerowej z Gdańska Głównego do Sobieszewa. Pierwszy jej etap ma powstać w tym roku. Brak ścieżki zwłaszcza w sezonie to spore utrudnienie dla chcących się dostać na Wyspę rowerem
- 4 5
-
2015-07-02 11:02
a ja nie oczekuję tam ścieżki rowerowej (1)
- 3 3
-
2015-07-02 20:03
A ja powiem ci jedno. Jesteś wstrętną pisowską mendą a takie mendy jak ty trzeba tępić
- 2 0
-
2015-07-02 07:47
To zły pomysł. (3)
W sumie co się zmieni??? Tylko tyle ze o parę minut krócej będą czekać kierowcy lub wodniacy na otwarcie swojej drogi. A i tak stać trzeba będzie. Po co wybudowano piękną marinę na końcu Martwej, skoro teraz robi się utrudnienia na torze wodnym?? Jedynym słusznym rozwiązaniem jest tunel, bądź wiadukt. Budowanie drugiego otwieranego mostu to wyrzucenie w błoto wielu milionów, a sytuacja się nie zmieni. Lepiej chyba się przemęczyć jeszcze jakiś czas i poszukać pieniędzy na rozwiązanie bezkolizyjne na drodze wodniacy- zmotoryzowani.
- 13 7
-
2015-07-02 09:02
wiadukt nad rzeką? (1)
wiesz chociaż, o czym piszesz?
- 6 0
-
2015-07-02 19:17
Masz rację.
Jedynym słusznym rozwiązaniem jest tunel, bądź most*
- 1 1
-
2015-07-02 07:53
Duda z Szydło wybudują punkt teleportacyjny i p. Artur będzie zadowolony
- 8 5
-
2015-07-02 18:18
taaa....od 40 lat jest mówione, że wybudują nowy most...
niech się budyń pocałuję w tą swoją żydowską du*ę
- 0 4
-
2015-07-02 16:46
Wolałabym nowy ale niezwodzony most w Sobieszewie.
- 1 2
-
2015-07-02 06:15
Cierpliwości kochani mieszkańcy. (7)
W dwa lata to się buduje ECS dla kolegów i żeby mieć gdzie wyprawiać bankiety dla VIP-ów (oczywiście też za publiczna kasę).
A most zwodzony to nie taka prosta sprawa, jeszcze ze 2-3 kadencje mi to zajmie, tylko głosujcie na mnie dalej jak co cztery lata- 138 32
-
2015-07-02 06:26
(6)
Na tunel też czekaliśmy długo i się doczekaliśmy także jest dobrze ! A wy to byście się cieszyli jak by wam wybudowali zamiast mostu pomnik tego durnia
- 19 13
-
2015-07-02 15:50
a ile czekaleś na ECS i teatr szekspirowski ? Nawet dyrektorzy już byli na stołkach zanim te dwa obiekty powstały.
Właśnie dlatego na tunel trzeba długo czekać a na most jeszcze dłużej, bo priorytety są inne. Europa, prestiż i metropolia - to są nośne hasła a nie jakiś tam most...
- 2 2
-
2015-07-02 14:11
Tunel w 2017
Czyli już jeździsz tunelem lemingu ? Bo reszta mieszkańców jeszcze się nie doczekałem a ostatnie notowania dla odbioru sięgają 2017 czyli dwa lata po terminie. I prawdą niestety jest o co pisze "wasz deser mleczny"
- 2 7
-
2015-07-02 07:38
Trochę szacunku... (3)
- 6 5
-
2015-07-02 10:44
kwa,kwa, kwa (2)
- 6 3
-
2015-07-02 10:47
po 6 sierpnia zacznie się budowa kartoflanych pomników (1)
to pewne - pajac-elekt już ma inicjatywę...
- 6 8
-
2015-07-02 14:11
widzę patologia się szerzy
jedynym pajacem jakiego tu widzę jesteś ty trolu
- 4 3
-
2015-07-02 11:59
Po co most zwodzony ? Zacznijcie myśleć urzędasy !!! (2)
co za głupi pomysł. most zwodzony wymaga obsługi. Powinien być wybudowany most o wysokości mostu kolejeowego na przeróbce. Spokojnie można to uzyskać
wykonując niewielki nasyp od strony południowej i przedłużyć nasyp na wysokości kościoła od strony ul Nadwislańskiej. Taki most byłby o ponad połowę tańszy od dziwacznych projektów i bezobsługowy. Wykonując odpowiednie przyczółki mozna by postawić typowy most taki jakie są powszechne nad autostradami . Koszt takiej konstrukcji nie przekracza 12 mln złotych.- 2 5
-
2015-07-02 15:29
A widziałeś różnice między rzeką w tym miejscu i na przeróbce ???
Proszę zerknij jak szeroka jest rzeka tu, a jak na przeróbce.
- 1 0
-
2015-07-02 12:06
MAsz rację
ale MIŚ taki film ,
poco ma być tanio?
po co bez obsługowo ?- 0 3
-
2015-07-02 14:53
Konieczny remont nawierzchni obecnego mostu pontonowego
"Obiekt w 2013 r. przeszedł gruntowną modernizację. Wyremontowano pontony, a także nawierzchnię jezdni." Ale teraz konieczny jest remont bo w nawierzchni jezdni są ubytki gumy i masy (chyba epoksydowej). To powinna być naprawa gwarancyjna a więc bez kosztów dla miasta. Dlaczego dotychczas urzędnicy ZDiZ nie wyegzekwowali tego?
- 1 3
-
2015-07-02 13:47
Smialo zaczynac.....
pierwsza lopate juz dawno wbilem,gdy szukalem robakow na ryby
- 0 0
-
2015-07-02 13:26
Most może i ładny
Problem mostu w Sobieszewie polega na tym , że nigdy nie można mieć pewności czy nie będzie zamknięty. Co za różnica czy pontonowy czy zwodzony.
Jak jakiś kretyn wybudował marinę po prawej stronie mostu, to jak jakaś gów...na łódeczka z masztem będzie płynąc to i tak ruch trzeba zatrzymać .- 3 4
-
2015-07-02 12:26
Most zwodzony hahahah
buduja go juz 30 lat jak nie więcej zrobili filmik na które poszły grube hajsy a mostu dalej nie ma
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.