• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do końca roku powstanie prawoskręt na al. Havla w Gdańsku

Rafał Borowski
15 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pod koniec roku, kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania alei Havla i Armii Krajowej będą mieli do dyspozycji aż dwa prawoskręty. Inwestycja powinna znacznie odkorkować to jedno z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Gdańsku. Pod koniec roku, kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania alei Havla i Armii Krajowej będą mieli do dyspozycji aż dwa prawoskręty. Inwestycja powinna znacznie odkorkować to jedno z najbardziej newralgicznych skrzyżowań w Gdańsku.

Kierowcy jadący z południa Gdańska do centrum maja powody do radości. W ramach Budżetu Obywatelskiego zostanie zbudowany prawoskręt, poszerzający wyjazd z al. Havla w al. Armii Krajowej. Inwestycja zostanie zrealizowana do końca roku, a jej koszt to ok. 950 tys. zł.



Jak często poruszasz się własnym autem lub autobusem al. Havla?

Umowa na realizację inwestycji właśnie została podpisana. Wykonawcą prac będzie spółka Hydro-Mag z Chmielna.

Prawoskręt zostanie dobudowany obok już istniejącego, pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej. Oprócz prawoskrętu ich zakres obejmuje również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Warto wspomnieć, że zgodnie z pierwotnymi założeniami prawoskręt na al. Havla miał zostać wybudowany latem tego roku.

Czytaj więcej: Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Wspomnianego terminu nie udało się dotrzymać, gdyż złożone w przetargu oferty okazały się zbyt wysokie i postępowanie należało powtórzyć. Co ciekawe, za drugiem razem udało się wyłonić wykonawcę, choć budżet inwestycji nie uległ zmianie. I ulec nie mógł, gdyż w przypadku inwestycji realizowanych w ramach Budżetu Obywatelskiego magistrat nie ma możliwości dokładania środków w miejskiej kasy.

- Dzięki inwestycji mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska zyskają szybszy i bardziej komfortowy wyjazd z al. Havla, ul. Wilanowskiej i Witosa w kierunku Armii Krajowej i ul. Łostowickiej. Zadanie zostało przegłosowane w Budżecie Obywatelskim 2019. Natomiast w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020 zostanie wykonany również lewoskręt z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką, czyli przedłużenie Havla - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla

Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla lewoskrętu. Zgodnie z harmonogramem, powinna ona być gotowa również do końca roku, zaś kierowcy powinni mieć do dyspozycji dodatkowy lewoskręt już w przyszłym roku.

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • A kiedy wiadukt?

    Kiedy w koncu zrobia ten wiadukt, nasypy juz sa. Napewno by to udroznilo skrzyzowanie, dluzsze swiatla by byly dla Havla i Lostowickiej

    • 2 0

  • Po prostu korki przesuną się pod Forum Radunia

    I będzie tam płacz

    • 2 0

  • pas skrętu

    ja bym zaproponował na ten moment wprowadzić z środkowego pasa możliwość jazdy na wprost i skrętu, w AK i tak są dwa pasy, więc nie kolidowało by to z niczym, a ruch na pewno by się upłynnił.

    • 4 0

  • (2)

    Mnie ciekawi kiedy kierowcy przestaną bać się linii warunkowego zatrzymania przed światłami i zaczną stawać nie najeżdżając na nią a nie 2 m przed następny samochód zanim znowu półtora 2 m odstepu tym samym blokując na przykład wyjazd autobusowi z zatoczki ludzie nie bójcie się tallinnie a nie parzy

    • 1 0

    • (1)

      Bo tak ucza na PJ, to sie nazywa eko jazda. Tylko u nas jak zwykle wszystko postawione na głowie.

      • 0 0

      • Ja jak robiłem prawko w 2002 to instruktor kazał stawać tak żeby na nią nie najechać i się darł jak coś było źle a teraz L stoi 2 m przed a instruktor albo instruktorka gapi się telefon i nie patrzy co kursant robi

        • 0 0

  • (4)

    A więc dzięki tej kluczowej inwestycji Gdańsk znalazł się w gronie wielkich metropolii niczym Londyn czy Nowy York, względnie Czikago)

    • 47 17

    • (1)

      Widać ,że mają plan na rozwój tej części Gdańska.Prężne inwestycje odmieniają życie mieszkańców......

      • 2 4

      • 10 prawoskrętów na 1100 lecie !

        • 1 0

    • Co mówi!!!!!

      • 0 0

    • pisowski troll z Czikago jesteś?

      • 7 0

  • i tak coraz wieksze korki

    • 0 0

  • Jest rozwiazanie

    Po co wydawać kasę na budowę drogi. Wystarczy, że wprowadzi się ustawę zabraniającą tworzenia korków na drodze i problem zniknie. I aby każdy tego przestrzegał grzywna 30 tys. Zł bez prawa apelacji. Ewentualnie osoby, które stoją w korku będą kierowane do obsługi respiratorów.

    • 1 0

  • A nie wystarczyłoby umożliwienie jazdy w prawo z pasa środkowego

    A nie wystarczyłoby umożliwienie jazdy w prawo z pasa środkowego i synchronizacja świateł?

    • 4 1

  • Urząd miasta sprzedał działki i wydał pozwolenia na budowę tysięcy bloków a drogi jak w latach siedemdziesiątych (11)

    Południe Gdańska potrzebuje inwestycji, na drogach jest jeden wielki korek.

    • 85 14

    • Zgadzam się południe Gdańska tragedia

      Mieszkamy na srebrnej i mamy jeden wyjazd przez świętokrzyską, bo na osiedlu Vivaldiego stoi szlaban. Nami nikt się nie przejmuje. Jak jadę autem do centrum to wolę przez działki bo szybciej mimo remontu na trakcie. 10 lat temu miała być nowa Świetokrzyska i cisza. Tak mówią o tej drodze chyba już z 30lat a droga widmo. Brak połączenia komunikacją naszej dzielnicy z Kowalami czy nawet Szadółkami. Nie wspomnę już o tym że do Auchan trzeba jechać 3 autobusami godzinę czasu. Dlaczego nie zrobią tak żeby np 155 czy 255 zajechał na kampinoską? Albo bezpośrednie połączenie z karczemkam?. Każdy omija nasza część miasta. Tylko co chwile wycinają drzewa i budują nowe bloki a nawet głupich ławek nie ma koło bloków żeby człowiek latem mógł sobie usiąsc i nacieszyć się słońcem

      • 3 0

    • Skąd tak informacja, że te działki należały do miasta?

      W większości przypadków, były to działki prywatne

      • 1 4

    • A wystarczyło postawić wiadukt wiadukt (1)

      I byłoby bezkolizyjnie

      • 7 5

      • I stanko na tym wiadukcie :D.

        Wypisz wymaluj przerabialiśmy to z estakadą pod Galerią Bałtycką

        • 3 4

    • Drogi by wystarczyły, gdyby po tych drogach jeździły często szybkie i punktualne autobusy

      Ale Gdańsk wolał iść drogą Detroit, przypominam, że to wychwalany pod niebiosa Paweł A. zafundował wam codzienne poranne posiadówki w samochodach.

      • 3 2

    • co to za porównanie, nie wiesz o czym piszesz (1)

      w latach siedemdziesiątych to nawet Armii Krajowej nie było
      na Chełm dojeżdżaliśmy (ja autobusem 108) przez Stoczniowców

      • 9 4

      • co mu tłumaczysz, przecież to troll od Kacperka czy innego Browna

        • 8 6

    • (3)

      I nie zapomnijmy ze urzad miasta zmusil ludzi do kupowania mieszkan na oslep, bez oceny mozliwosci komunikacyjnych potencjalnego miejsca zamieszkania.

      • 7 3

      • Dali jakiś zakaz kupowania mieszkań w centrum? (2)

        Czy może szukasz kozła ofiarnego dla swoich nieprzemyślanych decyzji?

        • 6 6

        • 15 tys. i więcej za metr do dla zdecydowanej większości jak zakaz. (1)

          • 7 4

          • No cóż, niewidzialny rynek wolnej ręki przecież to reguluje.

            • 4 3

  • Szersze skrzyżowania. Węższe chodniki. Więcej samochodów. (1)

    To się nazywa nowoczesna urbanistyka.

    • 4 3

    • A po co szeroki chodnik, skoro nie ma tam pieszych?

      Tam mało kto chodzi, ale za to dużo jeździ. Trzeba dostosować do zapotrzebowania a nie, żeby ładnie wyglądało a było pusto.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane