- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (559 opinii)
- 2 Były wiceprezydent Gdańska skazany (149 opinii)
- 3 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (77 opinii)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (28 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (93 opinie)
- 6 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (337 opinii)
Dodatkowe połączenia na trasie PKM i na Kaszuby
Dodatkowych sześć pociągów dziennie między Gdynią Główną a Wrzeszczem na trasie PKM i jeden poranny z Kartuz do Gdyni wyjedzie na szyny w najbliższy poniedziałek, 14 października. Pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem ze 130 miejscami siedzącymi.
- Samorząd województwa pomorskiego, wychodząc naprzeciw zwiększonym potrzebom przewozowym, postanowił uruchomić dodatkowe połączenia pomiędzy Gdynią a Gdańskiem Wrzeszczem i Kartuzami - mówi Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Dodatkowe pociągi obsługiwane będą dwuczłonowym szynobusem PESY SA133, który mieści około 130 osób na miejscach siedzących. Operatorem tych dodatkowych połączeń będą Przewozy Regionalne.
Sześć dodatkowych połączeń w Trójmieście, jedno na Kaszuby
Dodatkowych pociągów będzie siedem. Sześć pojedzie między Gdańskiem Wrzeszczem a Gdynią Główną. Na szlak wyjedzie też jeden dodatkowy, poranny skład z Kartuz przez stację Gdańsk Osowa (z pominięciem linii PKM) do Gdyni Głównej.
- Z Gdyni Głównej składy odjadą o godzinach: 8:41, 14:31, 17:31, z Gdańska Wrzeszcza o 10:01, 15:31 oraz 19:16. Z Kartuz do Gdyni pociąg wyruszy o 7:17 - informuje wicemarszałek Świlski.
Koszt dodatkowych połączeń: 950 tys. zł do końca roku
Za uruchomienie dodatkowych połączeń, samorząd województwa dopłaci kolejarzom z Przewozów Regionalnych 950 tys. zł. To koszt obsługi tych pociągów do końca obecnego rozkładu jazdy, który obowiązuje do końca roku. Pracownicy Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenia kolejowe na Pomorzu, przekonują, że te połączenia zostaną zachowane w kolejnym rozkładzie jazdy.
Opinie (278) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-08 21:07
Kiedy PKM na północ Gdyni? (11)
Dlaczego Gdynia nie chce pomóc w finansowaniu transportu szynowego?
- 77 9
-
2019-10-08 21:36
Inaczej (2)
Dlaczego za budowę PKM w Gdańsku ma niby płacić Marszałek a za odcinek w Gdyni miasto?
- 9 8
-
2019-10-08 23:36
Marszałek odpowiada za przewozy... (1)
między powiatami. Za przewozy wewnątrz powiatu(miasta) odpowiadają prezydenci i burmistrzowie.
- 9 1
-
2019-10-09 11:48
Na trasie lotnisko-kosakowo są jakby 3 różne powiaty
- 0 1
-
2019-10-08 21:15
(5)
bo trzeba utrzymac misiewiczow horaly, kolej to nie priorytet, belbot musi jeszcz kawior na obiad
- 5 12
-
2019-10-08 21:29
Ale Horała chyba nie rządzi w Gdyni co? (2)
Pomyśl zanim napiszesz.
- 19 4
-
2019-10-09 09:16
Horała jest z zawodu agitatorem
niczym nigdy nie rządził i nie będzie
- 2 2
-
2019-10-08 21:46
nie rzadzi i nigdy nie bedzie, gdynianie pokazali mu gdzie jego miejsce
- 5 12
-
2019-10-09 06:37
Bełkot?
- 1 1
-
2019-10-08 21:31
Ty
I jeszcze cebie trzeba utrzymywać a zabierasz tlen
- 4 1
-
2019-10-08 21:10
(1)
Bo tam nie potrzeba.
W Gdyni jest wszystko idealnie co widać po wynikach wyborów.- 26 3
-
2019-10-08 21:22
Taka prawda
- 18 2
-
2019-10-09 11:39
Więcej połaczeń
Uważam, że największym problemem PKM jest mała liczba połączeń wtedy kiedy są one potrzebne (w godzinach szczytu! ) Ciężko zrozumieć, że te pociągi są potrzebne na trasie o godz. 6 i 7 rano i o 16 i 17 po południu? W godzinach szczytu jest pociąg z Wrzeszcza w kierunku Osowy o 15.46, następny o 16.26. 40 minut przerwy! Przyspieszony pociąg o 16.02 do Kościerzyny nie zatrzymuje się na połowie przystanków. PKM powinno jeździć jak SKM - co 10 minut w największym obłożeniu, kiedy nie są tak oblegane co 15 minut albo i pół godziny. Niech osoby układające rozkład pojeżdżą PKM to zobaczą jakie są realia.
A stan technicznym tych pociągów to osobny temat....- 12 0
-
2019-10-09 11:25
SKMek też przydałoby się więcej,
zwłaszcza rano. Zapakowane na maksa i spóźnione - to ich cecha.
- 3 0
-
2019-10-09 08:09
No i pięknie! Szkoda tylko, że nie SKM tylko polregio... (1)
- 3 5
-
2019-10-09 11:06
Chyba dobrze...
- 1 0
-
2019-10-08 21:03
kiełbaska wyborcza;) (3)
- 52 16
-
2019-10-09 10:58
ale tu słowa maja poparcie czynami a nie tylko puste iobietnice bo i tak za jakiś czas wszyscy zapomna :)
- 0 1
-
2019-10-09 08:57
bardziej Salami wyborcze ... bo podawane w plasterkach
- 2 0
-
2019-10-09 07:46
skoro podali jaki koszt, to mogli podać ile się spodziewają z tego z powrotem
- 0 0
-
2019-10-08 23:22
ale te Gdynia-Gdańsk to którędy? (2)
bo jak mają znowu jechać przez Sopot, to mogą sobie darować
- 12 2
-
2019-10-09 09:37
(1)
PKM powinna jeździć po tych torach, dla jakich powstała - czyli 'górą' - i to nawet nie chodzi o lotnisko (choć w XXI wieku to raczej powinno być normalne), ale o obsługę wszystkich dzielnic nieopodal tej trasy
- 6 0
-
2019-10-09 10:55
i w godzinach wieczornych
Na trasie Wrzeszcz-Gdynia w górnym tarasie powinny być jeszcze kursy w okolicach 21-23 (co najmniej) , szczególnie w okolicach weekendu.
- 2 0
-
2019-10-09 10:44
W czym problem? Proponuje jeździć pierwszym kursem.
Cicho, pusto i sympatycznie.
- 1 2
-
2019-10-09 10:38
A kiedy PKM na Oksywie?
- 3 2
-
2019-10-09 10:32
brak na rozkładzie
Dlaczego nie widać tych połączeń na rozkładzie obowiązującym od 20.10 2019?
- 4 0
-
2019-10-09 10:16
a co z relacją kościerzyna -gdynia !!
po co pociągi z wrzeszcza do gdyni po lini pkm i odwrotnie ? z gdyni głównej jedzie do wrzeszcza tradycyjną linią skm !! !!
tutaj brakuje połączeń porannych i popołudniowych między gdynia główna - kościerzyna , gdynia główna - kartuzy !! np wyjazd z kościerzyny bezpośrednio do gdyni przez osowę o 6:10 !! i tak samo powrót z gdyni do kościerzyny 16 :15 bezpośrednio do kościerzyny przez osowę !! kto kończy pracę o 15 by zdążyć na pociąg 15 45 a potem aż następny 16 48 przez gdańsk wrzesz jadąc czasem prawie 2h do kościerzyny, gdzie logika i pokazanie klientom aby zrezygnowali z samochodów i przesiedli się na transport zrównoważony gdzie brak logicznych tras i połączeń- 7 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.