• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Doładowała bilet w nowym automacie i dostała mandat

Maciej Korolczuk
6 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Biletomat przy Jagiellońskiej doładowywał karty miejskie na styczeń 1970 r. Biletomat przy Jagiellońskiej doładowywał karty miejskie na styczeń 1970 r.

Jeśli doładowujesz kartę miejską w nowych automatach zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, sprawdź, czy mimo pobrania pieniędzy i wydania potwierdzenia, bilet został przedłużony. O tym, że może być inaczej przekonała się ostatnio pani Elżbieta. Naszej czytelniczce ważność biletu przedłużono do stycznia 1970 roku, więc podczas kontroli dostała mandat.



Czy kiedykolwiek odwołowywałeś się od otrzymanego mandatu?

Niespełna miesiąc temu pani Elżbieta doładowała kartę miejską w nowym biletomacie Mennicy Polskiej przy ul. Jagiellońskiej zobacz na mapie Gdańska. Za odnowienie 30-dniowego biletu zapłaciła gotówką, otrzymała resztę oraz potwierdzenie. Jej uwagę zwróciła wówczas jedynie niewłaściwa, bo sprzed 47 lat, data ważności biletu: 1-30 stycznia 1970 r.

Podobny przypadek opisaliśmy także przed rokiem, wówczas jednak urządzenia innego operatora - firmy Avista - przedłużały ważność biletu do sierpnia 2027 lub cofały do 1970 r.

- Była to jedyna opcja z proponowanych przez biletomat. Uznałam, że skoro urządzenie pobrało pieniądze i wydało potwierdzenie, to pobrane środki znajdą się w postaci doładowania na mojej karcie miejskiej - twierdzi nasza czytelniczka.


Kilka dni temu, podczas kontroli biletów kontroler Renomy poinformował panią Elżbietę, że karta miejska jest niedoładowana, a potwierdzenie (z dopisaną długopisem datą ważności biletu) "jest dziwne i nieważne".

- Usłyszałam, że mojej karty nie ma w systemie i dostałam mandat. Do dziś muszę korzystać z biletów jednorazowych, przez co wliczając kwotę doładowania i mandat straciłam 270 zł. Już po tym zdarzeniu przeczytałam na portalu Trojmiasto.pl o problemie z nowymi biletomatami, w których stwierdzono błąd oprogramowania aplikacji sprzedażowej, przez co wstrzymano uruchomienie kolejnych urządzeń. Czuję się oszukana, kto zwróci moje pieniądze? - dopytuje pani Elżbieta.
Potwierdzenie zakupu biletu ważnego od 1 stycznia 1970 do 30 stycznia 1970 r. Potwierdzenie zakupu biletu ważnego od 1 stycznia 1970 do 30 stycznia 1970 r.
O wyjaśnienie problemu zwróciliśmy się do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, organizatora komunikacji miejskiej oraz zamawiającego nowe urządzenia w Mennicy Polskiej. Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM, nowy automat biletowy przy ul. Jagiellońskiej był jednym z pierwszych uruchomionych przez Mennicę urządzeń po pomyślnie przeprowadzonych testach aplikacji sprzedażowej i działa nieprzerwanie od 1 lipca 2017 r.

- Biletomaty to skomplikowane urządzenia elektroniczne, w których może wystąpić błąd, polegający na niedoładowaniu biletu na karcie i tak zapewne stało się w tym przypadku. Dziękujemy za ten sygnał, zachęcamy pasażerkę do kontaktu z nami oraz operatorem biletomatu i jednocześnie przepraszamy za niekomfortową sytuację - odpowiedział Gołąb.
ZTM zadeklarował, że wszelkie opłaty poniesione przez panią Elżbietę zostaną anulowane.

Co robić w podobnej sytuacji?

- należy zgłosić reklamację do operatora automatu, firmy Mennica Polska S.A. (pod nr telefonu + 48 22 583 91 02, email: telecentrum@mennica.com.pl lub kontakt z ZTM: ztm@ztm.gda.pl)

- napisać odwołanie od nałożonej opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu wraz z kopią otrzymanego wezwania do zapłaty i wysłać do nas mailem na adres ztm@ztm.gda.pl bądź listem lub osobiście (ZTM, ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk), celem anulowania nałożonej opłaty.

Miejsca

Opinie (253) 5 zablokowanych

  • Biletomaty

    Pan z ZTM mowi ze "nalezy zglosic do operatora....." itd. a ja zapytam - co konia obchodzi ze.... itd.
    Przeciez potencjalny pasazer nie zawiera umowy z operatorem biletomatu , tylko z ZTM !
    Ludzie ! wywazacie otwarte drzwi - jedzcie gdzies w swiat i poobserwujcie jak sie to robi skutecznie i tak aby sluzylo klientowi a nie tylko wam!!!
    Pomyslec ze wszyscy ci "fachowcy" to naprawde dobrze oplacani specjalisci tyle ze nie potrafiacy niczego zrobic dobrze.

    • 3 0

  • ..............odpowiedział gołąb....

    chyba gruchał?

    • 3 0

  • Wzruszyła mnie twoja historia (2)

    na prawdę

    • 9 10

    • (1)

      Co to znaczy "na prawdę"??

      • 6 1

      • na pewno nie to co myslisz.

        • 0 1

  • Ręce opadają (5)

    W takiej sytuacji najlepiej nie podpowiadać daty. Niech użytkownik świadomi ją wybierze. Ostatecznie można podpowiadać datę dzisiejszą, ale nie zawsze to najlepsze wyjście, bo ludzie często nie czytają dokładnie tego, co jest pokazywane na ekranie, tylko klikają dalej/OK. No i oczywiście walidacja, czy wybrana data nie jest wcześniejsza od daty aktualnej. Przecież to jest podstawa pisania takich aplikacji.

    • 24 0

    • pożydowali na testy alfa (1)

      i mają

      • 2 1

      • zostaw ty Alfa w spokoju

        • 0 0

    • W tekście jest: "Była to jedyna opcja" bystrzaku (2)

      Na filmie też to widać

      • 2 0

      • (1)

        Czyli dalej błąd oprogramowania. O asercjach lub innym sposobie uodparniania kodu na błędy pewnie nie słyszałeś, prawda?

        • 1 1

        • Wiesz co?

          To chyba nie on pisał frontendu ani backendu na ten automat..

          • 0 1

  • A ten kanar jakiś walnięty (3)

    Dziwne potwierdzenie bo ktoś sobie ważność zapisał...śmiexhu warte nie przyjełabym mandatu

    • 9 1

    • niekoniecznie....wyobraź sobie,że dostajesz wydruk z banku, że masz debet 1500,- - oczywiście wiesz, że to nieprawda (1)

      bo jesteś w plusie nawet dużo większą kwotę. A zatem jak pani Elżbieta, nie robisz nic tylko wyłącznie dla swojego spokoju dopisujesz na wyciągu długopisem poprawną kwotę jaką wg ciebie masz i nie tykasz tematu. Jakiś absurd i czepia się baba chłopa z renomy, że nie uwzględnił tego co tam sobie naskrobała na tym potwierdzeniu.

      • 3 1

      • przecież na potwierdzeniu jest napisane data sprzedaży i bilet na 30 dni, nie trzeba być Einsteinem, żeby połączyć te dwa fakty, ale ameba z renomy woli wypisać mandat na wszelki wypadek, żeby ktoś inny się tłumaczył. Poza tym nie każdy ma czas, żeby biegać po ztmach i brać specjalnie dzień wolny w pracy, bo tumany zatrudniły informatyka ćwoka

        • 4 0

    • Bul glowy

      Ja też bym nie przejął mandatu

      • 1 0

  • (1)

    wogóle to ściema z tym 30 dniowym biletem skoro 30 dni to w soboty i niedziele też powinno się jeżdzić a jeśli nie to powinny być naliczone dni tygodnie bez sobót i niedziel i tak nas się w imię prawa okrada

    • 5 1

    • faktycznie, bilet 30 dniowy na pn-pt jest trochę bez sensu

      • 2 0

  • Najgorszym wrogom nie zyczę

    korzystania z tych "cudów techniki". Zawsze coś jest nie tak i oczywiście to twoja wina.

    • 4 1

  • Moze spotka gdzies Bolka w tylnym przedziale ?

    • 2 1

  • Takie jaja możliwe tylko w polsce

    na szczęście wyjechałem z polski do Holandii i od czasu do czasu z sentymentu zaglądam na trójmiasto. Nigdy więcej tu nie wrócę.

    • 3 2

  • "Biletomaty to skomplikowane urządzenia elektroniczne"

    Łał !!! Serio?
    To wszystko wyjaśnia.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane