- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (154 opinie)
- 2 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (33 opinie)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (73 opinie)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (172 opinie)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (101 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (211 opinii)
Droga Zielona. Co jeszcze do zrobienia?
Zobacz postęp robót przy budowie Drogi Zielonej na Żabiance.
Zwiedziliśmy budowę Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. Udało nam się zejść do wykopu, w którym trzy ogromne ramy żelbetowe tunelu czekają na wsunięcie pod linię kolejową.
Pod nadzorem BHP weszliśmy do ok. 10-metrowego wykopu przy linii kolejowej na Żabiance by sprawdzić, jak od środka wyglądają ramy żelbetowe, które będą konstrukcją tunelu pod linią kolejową Gdańsk - Gdynia. Aktualnie trwa montaż ogromnych siłowników hydraulicznych, które będą przepychać żelbetowe konstrukcje w kierunku al. Grunwaldzkiej . Na czole ram instalowane są stalowe noże, które przetną grunt pod linią kolejową.
W czasie prac ziemia pod linią kolejową zachowa się niemal identycznie, jak ziemniak przeciśnięty przez krajalnicę do frytek. W trakcie wsuwania elementów, grunt wsypujący się do wnętrza tunelu będzie na bieżąco usuwany.
Co dzieje się w innych częściach budowy? Trwa wykańczanie muru oporowego przy północnej nitce Drogi Zielonej, między linią kolejową a Ergo Areną . W połowie maja na tym odcinku będą układane pierwsze warstwy nawierzchni bitumicznej. Gotowa jest już konstrukcja nośna kładki dla pieszych, która połączy ul. Rybacką z chodnikiem wiodącym do Ergo Areny.
W zeszłym roku zakończyły się też prace budowlane na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej, al. Niepodległości i Drogi Zielonej . Ten splot dróg funkcjonuje już w układzie docelowym.
Droga Zielona na granicy Gdańska i Sopotu ma być gotowa w listopadzie. - Stopień zaawansowania inwestycji wynosi aktualnie 66 proc. - tłumaczy Sławomir Burczyk, kierownik kontraktu z Mostostal Warszawa.
Budowa Drogi Zielonej na terenie Oliwy i Żabianki kosztuje 61,6 mln zł. Za tę cenę kierowcy zyskają dwujezdniową drogę o długości 800-metrów. Trasa pobiegnie tunelem pod torami kolejowymi i połączy się z al. Grunwaldzką. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Inwestorem jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Miejsca
Opinie (176) ponad 10 zablokowanych
-
2012-04-25 21:32
jeszcze tylko tunel pod pachołkiem i gotowe:]
- 3 0
-
2012-04-25 21:39
ach te tunele (1)
tak se tylko mysle, jak to bedzie, czy do Bozego Narodzenia zrobia ten tunel na Monciaku bo nie wiem czy z choinka da sie tam przejsc a czy taki wonsky chyba zostanie, wie ktus ?
- 0 1
-
2012-04-26 10:20
a po co autobus ma się pchać na Monciak, dobrze, że wycięli autobusy tunelem, nie pchają sie w wąskie sopockie ulice
- 0 0
-
2012-04-25 21:49
A CO Z UL. GOSPODY PORA NA ZMIANY
- 4 1
-
2012-04-25 22:13
Film jak na 1 maja. Ludzie pracy - chwała im! Zero widoków budowy - Autorze mniej artyzmu, więcej dokumentu!
- 0 0
-
2012-04-25 22:14
61 milionów - ile idzie na materiały i ciężką pracę, a ile na spekulacje i zyski firm?
- 2 0
-
2012-04-25 23:35
A jaka będzie wysokość tunelu?
Czy przejadą nim autobusy , zwłaszcza te na gaz (vide niechlubny przykład tunelu w Sopocie)
- 2 1
-
2012-04-26 00:21
co z brakujacym kawalkiem Nowej Slowackiego Hynka -Hallera ???
- 3 0
-
2012-04-26 04:50
A CO Z UL. GOSPODY ?
- 0 0
-
2012-04-26 11:30
no jeszce trzeba pomalowac ja na zielono ....
- 0 0
-
2012-04-26 11:55
.. dzis jechałem Uczniowska, wszedzie totalny burdel!!!!!
czyli norma metropolii adamowicza i PO!!!!
A do ustawek kiboli juz tylko 40-dni, chyba ze zamienia na kapiele błotne wspólnie a adamowiczem !!!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.