• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa z Wrzeszcza do Oliwy za 2,5 mln zł

Michał Brancewicz
28 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rusza budowa drogi rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej
Obecnie w tym miejscu rowerzyści jadący w kierunku Sopotu muszą przeprawiać się na drugą stronę jezdni. Obecnie w tym miejscu rowerzyści jadący w kierunku Sopotu muszą przeprawiać się na drugą stronę jezdni.

Pięć firm jest chętnych do budowy drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej, między ul. Braci Lewoniewskichul. Kołobrzeską. Oferty wahają się między 2,5 a 3 mln zł i wszystkie mieszczą się w budżecie. Nowa trasa biegnąca po prawej stronie al. Grunwaldzkiej, patrząc w kierunku Sopotu, ma być gotowa do końca lipca.



Dublowanie odcinków dróg rowerowych ma sens?

Co prawda na tym odcinku istnieje od lat trasa rowerowa, tyle że przebiega po lewej stronie al. Grunwaldzkiej. Natomiast od centrum Gdańska przez Wrzeszcz do Strzyży droga rowerowa biegnie prawą stroną al. Zwycięstwa i potem Grunwaldzkiej. Dopiero na wysokości ul. Braci Lewoniewskich trzeba przejechać na drugą stronę jezdni. To dla wielu rowerzystów jest kłopotliwe i wiąże się z niepotrzebną stratą czasu.

Ta sytuacja zmieni się latem tego roku. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła właśnie oferty w przetargu na budowę ok. dwukilometrowego odcinka drogi rowerowej od wspomnianych Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej. Prace potrwają do końca lipca.

Do realizacji zgłosiło się pięciu wykonawców:

  1. WPRD Gravel - 2,565 mln zł
  2. Firma Budowlano-Drogowa MTM - 2,626 mln zł
  3. Kruszywo - 2,798 mln zł
  4. Eurovia Polska - 2,849 mln zł
  5. Strabag - 3,043 mln zł

O wyborze cena decyduje w 60 proc., a pozostałe 40 proc. stanowi przedłużenie okresu gwarancji. Tutaj wszystkie firmy zadeklarowały ten sam czas - 24 miesiące.

Co ważne, wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, który wyniósł 3,279 mln zł.

Oprócz budowy liczącego 2 km odcinka drogi rowerowej wykonawca przebuduje również chodniki i zbuduje sieć wodociągową.

Opinie (209) 7 zablokowanych

  • (1)

    dwa i pół miliona dla tych ped**arzy? co za rozrzutność!

    czy nie lepiej zamiast tego wydać trzy i pół miliarda na tunel pod pachołem?
    o wiele więcej uda się ukraść

    albo chociaż jakiegoś misia... słomianego... przynajmniej by była ta, no...
    tradycja...

    • 3 6

    • 2mln za 2km trasy (z chodnikiem) to dużo, a parking za 40mln to już nie dużo według kierofczyków. No, a tunel za 2mld to przeciez jak za darmo.

      • 1 0

  • (1)

    A po co wam te ścieżki jak i tak jedziecie ulicami

    • 4 2

    • bo te ścieżki nie nadają się do jazdy rowerem.

      czekam aż zaczną w trójmieście powstawać drogi dla rowerów. może się kiedyś doczekam.

      • 1 1

  • A kiedy odcinek Kołobrzeska między Chłopską a Grunwaldzką?

    A kiedy odcinek Kołobrzeska między Chłopską a Grunwaldzką? Ważny odcinek a tyle lat bez drogi rowerowej..

    • 3 0

  • Przecież cykliści mogą jeżdzić ulicą (3)

    • 11 25

    • Tak geniuszu (2)

      To bardzo madre rozwizanie zwlaszcza na grunwaldzkiej.. ;)

      • 13 3

      • dlaczego mniej mądre przy ograniczeniu do 70km/h (1)

        od jazdy rowerzystów szosą, gdzie ograniczenie wynosi 90km/h?

        • 3 8

        • Bo natężenie ruchu jest zupełnie inne.

          • 2 0

  • fanatycy rowerowi w natarciu (4)

    "Dopiero na wysokości ul. Braci Lewoniewskich trzeba przejechać na drugą stronę jezdni. To dla wielu rowerzystów jest kłopotliwe i wiążę się z niepotrzebną stratą czasu."

    ilez omni tego czasu straca? 20 sekund?
    i w czym ot jest klopotliwe? i
    to moze ja bede po chodnikach autem jezdzil bo korki sa dla mnie klopotliwe i wiaza sie z niepotrzebna strata czasu?

    • 4 9

    • (1)

      a wiesz ile się traci czasu jak się jedzie do Sopotu lub Gdyni bezmózgu?

      • 2 1

      • Inteligent na pedałach się odezwał.

        • 0 3

    • raczej cos koło 5-7min (1)

      • 2 2

      • Wow, to ile zmian świateł czekasz?

        • 0 3

  • (7)

    Jestem ciekaw ile km DDR powstanie w tym roku w Gdyni.

    • 20 7

    • Nie za dużo, ale ważne odcinki (3)

      Połączenie wzdłuż 10 Lutego i Władysława IV do Armii Krajowej, oraz wyprostowanie/uzupełnienie drogi rowerowej na Wzgórzu.

      • 1 0

      • to będą ddrip'y - czyli z chodniki z nakazem jazdy dla rowerów
        dróg dla rowerów będzie 0, słownie zero

        • 1 1

      • (1)

        10 lutego to kompletny i**otyzm najbardziej wkurzający jest bałagan na wzgórzu i syf na morskiej od stoczni do estakady kocie łby przy szkole morskiej samochodowy śmietnik między grabowem a mireckiego i tor przeszkód od mireckiego do estakady dla mnie to jest ważne a nie 10 lutego. Jadę od skweru i po co mi w połowie drogi jakieś g... na chodniku pojawiające się znikąd po to żeby przyglupy w samochodach znowu mnie terroryzowali?

        • 2 1

        • A, zapomniałem

          Przed Uniwersytetem Morskim też ma być w tym roku budowana droga rowerowa. Liczę też że trochę słupków na Morskiej dostawią, żeby rozprawić się z parkowaniem/jeżdżeniem po chodniku.

          • 1 0

    • Zero tak samo jak w Gdansku

      droga pieszo-rowerowa nie ma nic wspólnego z drogą dla rowerów.

      • 7 1

    • DDR - było kiedyś takie państwo, nasz zachodni socjalistyczny przyjaciel

      ale młodzi pewnie już o tym nie wiedzą

      • 3 6

    • Km? W Gdyni drogi rowerowe mierzy się nie w kilometrach a w litrach.

      • 23 2

  • a co z parkingiem na samochody, tez bedzie czy nie?

    • 0 2

  • Kołobrzeska? (1)

    Kiedy rozwiążą problem ścieżki (pasów) rowerowej na Kołobrzeskiej? Może warto to zrobić nim wyda się pieniądze na trzecią ścieżkę na tym odcinku?

    • 14 2

    • kołobrzeska!

      Bycie pieszym na Kołobrzeskiej to prawie jak bycie ninja. Trzeba ciągle być czujnym, żeby rowery pędzące masowo po chodniku cię nie staranowały. Dodatkowo rowerzyści notorycznie przyjeżdżają tam po pasach dla pieszych na czerwonym...

      • 1 0

  • Zdjęcie ładnie obrazuje poziom umysłowy wielu Polaków (4)

    Zamiast iść po wyznaczonych pasach muszą koniecznie skrócić drogę o te 3 metry idąc po jezdni w miejscu niewyznaczonym, a potem po trawniku. Wiocha w esencji.

    • 6 5

    • 3 metry tu, 3 metry tam, potem 10 schodków do góry i 10 w dół

      I zamiast 10 minut idziesz 30. To nie samochód, że się nie męczy i mu wszystko jedno.

      • 2 0

    • Kiedy tam właśnie są pasy. Są zle oznaczone i wymagają poprawy ale jeszcze nie porzucaj "tego kraju" (1)

      • 2 0

      • Obejrzyj dobrze zdjęcie

        Większość pieszych albo już zeszła albo schodzi z pasów i lezie jezdnią. Ze 4 osoby idą prawidłowo, pewnie tylko dlatego, że w innym kierunku niż reszta.

        • 0 1

    • To nie ma z wiocha nic wspólnego tylko z naszą mentalnością i to dotyczy wszystkich ludzi nie tylko z prowincji

      • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Fajnie by było, jakby droga rowerowa była też pociągnięta dalej od Kołobrzeskiej do Derdowskiego po stronie, na której stworzą obecną ścieżkę, choć pewnie jest to nierealne. Trochę uciążliwe jest skręcanie na dosłownie kilkaset metrów na stronę przy OBC, a potem ponowne odbijanie przy Derdowskiego na drugą stronę. Od strony CH Familia przy Bimecie jest trochę miejsca, jednak potem jest problem z drogą wewnętrzną, bo tam ścieżkę trudno by wydzielić. Nie zapominajmy też o nielegalnie parkujących na chodniku samochodach. Serio, tam pracownicy Bimetu powinni mieć przepustki na parkowanie, a reszta towarzystwa z OBC i Alchemii sio na płatny parking.

    • 35 5

    • (1)

      czemu nierealne? tam jest bardzo duzo publicznego miejsca (chodnik, zawłaszczony na dziki parking). dziwi mnie czemu za jednym zamachem nie ciągną do Derdowskiego

      • 8 1

      • będą ciągnąć potem będzie znowu powód do chwalenia się stary urzędniczy numer. Ok 10 km odcinek szosy między Helem a Juratą będą cykać przez 5 lat po 2 km rocznie.Taki numer burmistrz każdego roku pokaże że coś się robi

        • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane