- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (63 opinie)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (284 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (186 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (16 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (270 opinii)
Kiedy powstanie "Droga trzech powiatów"? Najpierw Droga Czerwona
Kilka miesięcy temu Gdynia, Rumia i Kosakowo ustaliły, że wspólnie zapłacą za koncepcję siedmiokilometrowej drogi, która połączy Gdynię z Rumią i zapewni dojazd do Doliny Logistycznej - obszaru na granicy Gdyni i Rumi, na którym siedziby będą mieć firmy obsługujące Port Gdynia. Do rozpoczęcia prac jeszcze jednak daleko, ale pojawił się pomysł połączenia tej trasy z - także planowaną - Drogą Czerwoną.
Droga przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych, znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.
- Budowa tej drogi ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.
Listy intencyjne dróg nie budują
Na razie w temacie jest jednak więcej słów niż konkretów. W lutym wydawało się, że wreszcie coś ruszy, bo za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję. Ma ona pomóc określić nie tylko dokładny przebieg drogi, organizację ruchu na niej, a przede wszystkim kalkulację kosztów.
Na razie zamiast konkretów mamy porozumienie o współpracy, którym właśnie pochwalił się burmistrz Rumi.
Czy możemy liczyć jednak na jakieś konkrety: terminy, liczby, wstępny koszt?
- Szczegóły techniczne drogi, liczba pasów ruchu czy jezdni będą wynikały z analiz, które są częścią planowanej koncepcji. W tym momencie możemy określić jedynie długość drogi - wyniesie niespełna 7 km - informuje Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.
Najpierw powstanie Droga Czerwona
Wiele wskazuje więc na to, że najpierw powstanie Droga Czerwona, której finansowanie zapowiedział już rząd. W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że będzie ona częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.
- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów, ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK
Droga Czerwona miała łączyć się obwodnicą i planowaną Via Maris, o której przebiegu wiadomo na razie niewiele. Może więc połączyć się też z "Drogą trzech powiatów", na co liczą władze Rumi, będącej liderem tego projektu.
- Liczymy na szybką realizację obietnic rządowych dotyczących wybudowania Drogi Czerwonej. Połączenie jej z Drogą Trzech Powiatów pozwoli mieszkańcom Rumi na łatwy dojazd do obwodnicy, a tereny inwestycyjne staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla inwestorów - podkreśla burmistrz Rumi Michał Pasieczny.
Opinie (136) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-19 12:43
UM wGdyni (7)
Namaluje, wizualizacja i projekty w infoboxie. Koszt zabawy 10 mln. Macie Gdynianie droge,:)
- 98 12
-
2020-10-19 13:50
A Horala i tak zaproponuje Via Maris oraz wbije łopatę pod OPAT jak niegdyś (6)
Takich mamy reprezentantów w rządzie co nic dla nas nie załatwia
- 12 8
-
2020-10-19 14:11
(1)
ten gosciu to pasmo kompromitacji, ale jak widac tacy w pis robia kariery
- 4 7
-
2020-10-19 19:39
Pasmo kompromitacji to rządzi Gdynią od kilkudziesięciu lat ;)
- 4 2
-
2020-10-19 14:06
a mamy reprezentantów w rządzie? (2)
kto z okolic magistratu w nim funkcjjonuje?
Co osiągnął poseł Aziewicz o imponującym stażu parlamentarnym i dysponujący całym zapleczem polityczno wykonawczym PO?
" a w wyborach w 2005 został wybrany na posła V kadencji w okręgu gdyńsko-słupskim. W wyborach parlamentarnych w 2007 po raz drugi uzyskał mandat poselski, otrzymując 17 275 głosów. Trzeci raz został wybrany liczbą 14 013 głosów w wyborach w 2011.
Również w 2015 z powodzeniem ubiegał się o poselską reelekcję (dostał 6625 głosów). W Sejmie VIII kadencji został zastępcą przewodniczącego Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz członkiem Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa. W wyborach w 2019 został wybrany na kolejną kadencję z ramienia Koalicji Obywatelskiej, otrzymując 9385 głosów. W IX kadencji zasiadł w Komisji Gospodarki i Rozwoju, Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowe"
I emerytura!
To jest sztuka!- 8 2
-
2020-10-19 15:37
Aziewicz z zawodu poseł. (1)
- 7 0
-
2020-10-19 19:38
Ktoś go do tego zawodu winduje...
- 1 0
-
2020-10-19 13:56
ale przynajmniej zapisy ustawowe są, czyli główna kość niezgody
Państwo przyznaje się do portu i jego zaplecza a nie jak z estakadą, jest to droga miejska. Sporo w tym zasługi magistratu, który onegdaj poszedł na udry z drogowcami i, między innymi tego, efektem było:
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
"- Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "- 3 1
-
2020-10-19 18:51
Mam nadzieję że nigdy nie powstanie
- 6 8
-
2020-10-19 17:29
Szczurek czego dokonałeś w ciągu ostatnich 10 lat??? (1)
- 17 0
-
2020-10-19 18:30
Chyba ostatnich 30 lat...
Węzeł Cegielskiej, infobox, kilka palet farby z kastoramy i masa wizualizacji typu nowe Hearhrow w Babich Dołach czy Bajkonur (Bajkoszczur) kosmodrom. Aha,słynna na cały świat kolej na Kamienną Góre przy ktorej kolej na Tibidabo wyglada jak kolejka wąskotorowa w Kartuzach
- 5 1
-
2020-10-19 18:24
Lubie czytać bajki UM, oni wymyślają lepszą fantastyke od S.Lema
- 12 0
-
2020-10-19 18:07
Bzdura
Tą zaznaczona na niebiesko bocznica kolejowa to teren PERN i obsługuje cysterny z paliwem wychodzące w Polskę, to co tam niby ma jeszcze być jak jest to stricte zbudowane i teraz zmodernizowane pod kątem nalewu do cystern. Naprzeciw zaś jest obiekt wojskowy. Jeden tor, logistycznie ciężko upchać więcej niż 4 oczekujące składy przy GTC Pucka to co niby tam ma być jeszcze , kontenery?
- 8 1
-
2020-10-19 14:34
Zapamiętajcie sobie raz na zawsze (2)
Droga Czerwona/OPAT żeby spełniać swoje założenia muszą być drogami o przekroju minimum 2x2. Droga Czerwona ma być poprowadzona na wiadukcie i jako całkowita bezkolizyjna a OPAT nie wiadomo. Żadnego samorządu w Polsce nie stać na budowę dróg o takich parametrach i za cenę miliarda złotych każda. Powstanie tych dróg zależy tylko od zainteresowania władz centralnych finansowaniem takiej inwestycji. A tego zainteresowania nie było (tak PO też miało tą drogę w d..), nie ma i nie będzie. Te drogi nigdy nie powstaną.
- 14 3
-
2020-10-19 16:46
to podlicz
ile i za ile Gdańsk zrobił z własnego budżetu i unijnego lewarowania.
Ale z podsumowaniem Twojej wypowiedzi się zgodzę. Plus biurokratyczne wojenki gdyńskiego magistratu z calym otoczeniem i głodne wiecznie afiliowane przy nim "kręgi gospodarcze", łase na szybki pieniądz...- 2 0
-
2020-10-19 16:21
Powstanie
Bo to element infrastrukturalny do portu zewnętrznego w Gdyni. Podpowiem, że sam projekt był planowany tak jak projekt portu zewnętrznego w Gdańsku jeszcze 1999 roku,a le był przez lata blokowany - zgadnij czemu ?
- 2 1
-
2020-10-19 16:44
Biedny kraj
Ale inwestuje w najdroższy i najbardziej nieefektywny transport. Dlatego pozostanie biedny (a także zabetonowany i zakorkowany)
- 6 9
-
2020-10-19 15:56
Głosujący w ankiecie też wiedzą że szczurek tego nie zrobi
- 12 1
-
2020-10-19 15:56
Brak drogi czerwonej to wstyd dla wszystkich.
Jest miejsce pod budowę, nie ma żadnych wyburzeń, wystarczy zrobić zwykłą dwupasmówkę w każdą stronę (bez studzienek !!) . Ile można na to czekać ? To kluczowa droga dla wszystkich.
- 15 1
-
2020-10-19 15:29
Żeby Wam tylko Szczurek tam parku kieszonkowego nie urzadził . zamiast drogi
- 19 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.