• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy powstanie "Droga trzech powiatów"? Najpierw Droga Czerwona

Michał Sielski
19 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rządowe wsparcie dla Drogi Trzech Powiatów
Planowany przebieg Drogi trzech powiatów Planowany przebieg Drogi trzech powiatów

Kilka miesięcy temu Gdynia, Rumia i Kosakowo ustaliły, że wspólnie zapłacą za koncepcję siedmiokilometrowej drogi, która połączy Gdynię z Rumią i zapewni dojazd do Doliny Logistycznej - obszaru na granicy Gdyni i Rumi, na którym siedziby będą mieć firmy obsługujące Port Gdynia. Do rozpoczęcia prac jeszcze jednak daleko, ale pojawił się pomysł połączenia tej trasy z - także planowaną - Drogą Czerwoną.



Kiedy powstanie Droga trzech powiatów?

Przypomnijmy: w ustalonym wstępnie przebiegu nowej trasy istnieje już droga, ale jest wąska i formalnie dostępna tylko dla działkowców oraz rowerzystów. W rzeczywistości tzw. "popiołówką", należącą do elektrociepłowni, codziennie skracają sobie dojazd setki osób, których niewielkie ryzyko przewidzianego w taryfikatorze mandatu w wysokości 100 zł zazwyczaj nie odstrasza.

Droga przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych, znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.

- Budowa tej drogi ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.

Listy intencyjne dróg nie budują



Na razie w temacie jest jednak więcej słów niż konkretów. W lutym wydawało się, że wreszcie coś ruszy, bo za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję. Ma ona pomóc określić nie tylko dokładny przebieg drogi, organizację ruchu na niej, a przede wszystkim kalkulację kosztów.

Na razie zamiast konkretów mamy porozumienie o współpracy, którym właśnie pochwalił się burmistrz Rumi.

Czy możemy liczyć jednak na jakieś konkrety: terminy, liczby, wstępny koszt?

- Szczegóły techniczne drogi, liczba pasów ruchu czy jezdni będą wynikały z analiz, które są częścią planowanej koncepcji. W tym momencie możemy określić jedynie długość drogi - wyniesie niespełna 7 km - informuje Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.

Najpierw powstanie Droga Czerwona



Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski. Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski.
Wiele wskazuje więc na to, że najpierw powstanie Droga Czerwona, której finansowanie zapowiedział już rząd. W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że będzie ona częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów, ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną. Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną.
Droga Czerwona miała łączyć się obwodnicą i planowaną Via Maris, o której przebiegu wiadomo na razie niewiele. Może więc połączyć się też z "Drogą trzech powiatów", na co liczą władze Rumi, będącej liderem tego projektu.

- Liczymy na szybką realizację obietnic rządowych dotyczących wybudowania Drogi Czerwonej. Połączenie jej z Drogą Trzech Powiatów pozwoli mieszkańcom Rumi na łatwy dojazd do obwodnicy, a tereny inwestycyjne staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla inwestorów - podkreśla burmistrz Rumi Michał Pasieczny.

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • UM wGdyni (7)

    Namaluje, wizualizacja i projekty w infoboxie. Koszt zabawy 10 mln. Macie Gdynianie droge,:)

    • 98 12

    • A Horala i tak zaproponuje Via Maris oraz wbije łopatę pod OPAT jak niegdyś (6)

      Takich mamy reprezentantów w rządzie co nic dla nas nie załatwia

      • 12 8

      • (1)

        ten gosciu to pasmo kompromitacji, ale jak widac tacy w pis robia kariery

        • 4 7

        • Pasmo kompromitacji to rządzi Gdynią od kilkudziesięciu lat ;)

          • 4 2

      • a mamy reprezentantów w rządzie? (2)

        kto z okolic magistratu w nim funkcjjonuje?

        Co osiągnął poseł Aziewicz o imponującym stażu parlamentarnym i dysponujący całym zapleczem polityczno wykonawczym PO?

        " a w wyborach w 2005 został wybrany na posła V kadencji w okręgu gdyńsko-słupskim. W wyborach parlamentarnych w 2007 po raz drugi uzyskał mandat poselski, otrzymując 17 275 głosów. Trzeci raz został wybrany liczbą 14 013 głosów w wyborach w 2011.

        Również w 2015 z powodzeniem ubiegał się o poselską reelekcję (dostał 6625 głosów). W Sejmie VIII kadencji został zastępcą przewodniczącego Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz członkiem Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa. W wyborach w 2019 został wybrany na kolejną kadencję z ramienia Koalicji Obywatelskiej, otrzymując 9385 głosów. W IX kadencji zasiadł w Komisji Gospodarki i Rozwoju, Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowe"

        I emerytura!
        To jest sztuka!

        • 8 2

        • Aziewicz z zawodu poseł. (1)

          • 7 0

          • Ktoś go do tego zawodu winduje...

            • 1 0

      • ale przynajmniej zapisy ustawowe są, czyli główna kość niezgody

        Państwo przyznaje się do portu i jego zaplecza a nie jak z estakadą, jest to droga miejska. Sporo w tym zasługi magistratu, który onegdaj poszedł na udry z drogowcami i, między innymi tego, efektem było:

        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
        "- Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "

        • 3 1

  • Mam nadzieję że nigdy nie powstanie

    • 6 8

  • Szczurek czego dokonałeś w ciągu ostatnich 10 lat??? (1)

    • 17 0

    • Chyba ostatnich 30 lat...

      Węzeł Cegielskiej, infobox, kilka palet farby z kastoramy i masa wizualizacji typu nowe Hearhrow w Babich Dołach czy Bajkonur (Bajkoszczur) kosmodrom. Aha,słynna na cały świat kolej na Kamienną Góre przy ktorej kolej na Tibidabo wyglada jak kolejka wąskotorowa w Kartuzach

      • 5 1

  • Lubie czytać bajki UM, oni wymyślają lepszą fantastyke od S.Lema

    • 12 0

  • Bzdura

    Tą zaznaczona na niebiesko bocznica kolejowa to teren PERN i obsługuje cysterny z paliwem wychodzące w Polskę, to co tam niby ma jeszcze być jak jest to stricte zbudowane i teraz zmodernizowane pod kątem nalewu do cystern. Naprzeciw zaś jest obiekt wojskowy. Jeden tor, logistycznie ciężko upchać więcej niż 4 oczekujące składy przy GTC Pucka to co niby tam ma być jeszcze , kontenery?

    • 8 1

  • Zapamiętajcie sobie raz na zawsze (2)

    Droga Czerwona/OPAT żeby spełniać swoje założenia muszą być drogami o przekroju minimum 2x2. Droga Czerwona ma być poprowadzona na wiadukcie i jako całkowita bezkolizyjna a OPAT nie wiadomo. Żadnego samorządu w Polsce nie stać na budowę dróg o takich parametrach i za cenę miliarda złotych każda. Powstanie tych dróg zależy tylko od zainteresowania władz centralnych finansowaniem takiej inwestycji. A tego zainteresowania nie było (tak PO też miało tą drogę w d..), nie ma i nie będzie. Te drogi nigdy nie powstaną.

    • 14 3

    • to podlicz

      ile i za ile Gdańsk zrobił z własnego budżetu i unijnego lewarowania.

      Ale z podsumowaniem Twojej wypowiedzi się zgodzę. Plus biurokratyczne wojenki gdyńskiego magistratu z calym otoczeniem i głodne wiecznie afiliowane przy nim "kręgi gospodarcze", łase na szybki pieniądz...

      • 2 0

    • Powstanie

      Bo to element infrastrukturalny do portu zewnętrznego w Gdyni. Podpowiem, że sam projekt był planowany tak jak projekt portu zewnętrznego w Gdańsku jeszcze 1999 roku,a le był przez lata blokowany - zgadnij czemu ?

      • 2 1

  • Biedny kraj

    Ale inwestuje w najdroższy i najbardziej nieefektywny transport. Dlatego pozostanie biedny (a także zabetonowany i zakorkowany)

    • 6 9

  • Głosujący w ankiecie też wiedzą że szczurek tego nie zrobi

    • 12 1

  • Brak drogi czerwonej to wstyd dla wszystkich.

    Jest miejsce pod budowę, nie ma żadnych wyburzeń, wystarczy zrobić zwykłą dwupasmówkę w każdą stronę (bez studzienek !!) . Ile można na to czekać ? To kluczowa droga dla wszystkich.

    • 15 1

  • Żeby Wam tylko Szczurek tam parku kieszonkowego nie urzadził . zamiast drogi

    • 19 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane