• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugie podejście SKM do remontu Dworca Podmiejskiego

rb
19 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wyremontowane mają być m.in. wnętrza dworca podmiejskiego. Wyremontowane mają być m.in. wnętrza dworca podmiejskiego.

SKM wraca do planów remontu Dworca Podmiejskiego na stacji Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni. Poprzedni przetarg został unieważniony, więc kolejowa spółka będzie musiała przeznaczyć na inwestycję więcej pieniędzy. Według szacunków może to być nawet 48,3 mln zł.



Jak często korzystasz z dworca SKM w Gdyni Głównej?

Zamówienie w formule "projektuj i buduj" obejmuje wykonanie systemu monitorowania bezpieczeństwa linii kolejowej 250, modernizację budynku dworca podmiejskiego w Gdyni oraz peronu SKM na stacji Gdynia Główna.

Do poprzedniego przetargu zgłosiła się tylko jedna firma - T4B z Warszawy. Zaproponowana cena wyniosła jednak 48 mln zł, a to było aż o 20 mln zł więcej, niż chciała zapłacić SKM. Przetarg został unieważniony, ale wszystko wskazuje na to, że kolejowa spółka nie doszacowała kosztów i będzie musiała zapłacić więcej, niż pierwotnie planowała, jeśli chce znaleźć wykonawcę.

W nowym postępowaniu jest już podana prawdopodobna wartość inwestycji, ktorą SKM oszacowała na 48,3 mln zł.

Termin składania wniosków mija 22 maja. O wyborze zadecyduje głównie cena (90 proc.), a oprócz tego okres gwarancji (5 proc.) oraz czas zamknięć torowych całodobowych (5 proc.). Dokumentacja projektowa ma powstać w ciągu 1,5 roku od zawarcia umowy, a prace mają się zakończyć na koniec sierpnia 2022 roku.

  • Plany przebudowy dworca SKM.
  • Plany przebudowy dworca SKM.
  • Plany przebudowy dworca SKM.
Budynek Dworca Podmiejskiego SKM Gdynia Główna został wybudowany w roku 1959, cztery lata po powstaniu gmachu dworca PKP. Przez dekady funkcjonowania obiekt przechodził jedynie doraźne remonty. O tym, że wpisany do rejestru zabytków dworzec przejdzie gruntowną modernizację, pisaliśmy już w 2015 roku.

Wśród wytycznych dotyczących remontu budynku dworca można znaleźć szereg zaleceń, które świadczą o tym, że prace muszą zostać wykonane z dbałością i starannością, jak przystało na obiekt znajdujący się pod ochroną konserwatorską.

Wykonawca remontu Dworca Podmiejskiego zobowiązany będzie:
  • zachować oryginalną, drewnianą stolarkę drzwiową i okienną - ewentualną wymianę dopuszcza się w wypadku stwierdzenia wyjątkowo złego stanu technicznego,
  • zachować dworcowy zewnętrzny zegar w okulusie na kwadratowym tle i poddać go zabiegom konserwacyjnym,
  • zlikwidować wszystkie wtórnie wprowadzone elementy zabudowy przestrzeni w podcieniu słupowym (chodzi o dwa lokale usługowo-handlowe "Skup i lombard" oraz "Loveat", a także wolno stojący, tymczasowy pawilon gastronomiczny,
  • odtworzyć brakujące trzecie drzwi wejściowe z podcienia wejściowego do hallu głównego,
  • pozostawić napis "Dworzec Podmiejski", dokonać jego przeglądu i renowacji w stopniu, który pozwoli na włączenie podświetlenia liter,
  • zachować najcenniejsze istniejące elementy wystroju hallu kasowego lub poddać je konserwacji oraz restauracji, a elementy nieistniejące lub przesłonięte należy odsłonić lub odtworzyć,
  • zmodernizować pomieszczenia kas,
  • wykonać spójny projekt identyfikacji wizualnej dla dworca podmiejskiego w formie czytelnych i jednocześnie dyskretnych tabliczek, elementów informacyjnych i szyldów reklamowych przyszłych najemców lokali użytkowych dostosowanych wielkością, formą i charakterem do historycznej architektury i wnętrz dworca,
  • usunąć wszystkie nośniki reklamowe przesłaniające elementy wystroju historycznego,
  • zamontować szklane automatyczne drzwi pomiędzy holem a wejściem na peron SKM,
  • wymienić nawierzchnię na placu przed dworcem na nową,
  • zamontować elementy małej architektury (ławki, kosze na śmieci) w otoczeniu budynku oraz w jego wnętrzu.

Na czas trwania robót powstanie tymczasowy dworzec wykonany z kontenerów.

Z kolei na przystanku SKM wymienione zostaną płyty krawędziowe oraz nawierzchnia z kostki, wiata będzie oczyszczona i pomalowana. Zmodernizowane zostanie przejście podziemne oraz wymienione będą tory wzdłuż całego peronu.

W budynku dworca powstanie centrum zarządzania monitoringiem oraz systemem informacji pasażerskiej na wszystkich przystankach SKM. Na peronach zostaną zamontowane lub wymienione kamery oraz tablice informacyjne.
rb

Opinie (101) ponad 10 zablokowanych

  • Czy Wy wiecie co Oni robio tym misiem??????

    Oni tym misiem robio.............

    • 5 5

  • Co się dziwić, że nasze budynki się sypią...

    ... drogi dziurawią, kiedy najważniejsza w przetargu nie jest doświadczona firma, czas realizacji, jakość użytych materiałów tylko... cena.

    • 11 3

  • Poziom artykułu

    Poziom artykułu na dwóję! Reporter nie wie zupełnie o czym pisze, jak na "Budynek Dworca Podmiejskiego SKM Gdynia Główna został wybudowany w roku 1959, cztery lata po powstaniu gmachu dworca PKP"- to podmiejski nie jest PKP? Co drugie zdanie takie kwiatki. Żenada.

    • 10 8

  • Zrobić przejście

    z dworca SKM do pasażu prowadzącego na dworzec główny na jednym poziomie,bez pokonywania schodów na piętro dworca SKM.Po prostu przebić się obok schodów na pasaż.

    • 16 3

  • (2)

    Gdyński dworzec kojarzy mi się z unoszącym się wszędzie swątem uryny.

    • 20 7

    • (1)

      Wesołych Swąt, uryny ?

      • 3 0

      • Urynator

        • 0 0

  • kiedy jakieś inwestycje? drogi to tragedia, korki, chodniki krzywe, duże projekty uwalone. (3)

    radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.

    Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód

    • 17 2

    • Marek D.

      Wyluzuj Marek

      • 1 4

    • szczurek jest zajety walką :) (1)

      Prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek "mówił, że mamy walczyć i jest z nami. Walczymy o zmiany w systemie płac i zmianie systemu edukacji. Powiedział, że nas wspiera i żebyśmy się nie poddawali, bo nasz głos jest słyszalny!!! Dodał, że pieniądze są i zrobi wszystko, by były wypłacone. Szuka rozwiązania prawnego z prezydentami innych miast, tak by było jedno wspólne, ale zgodne z prawem rozwiązanie. Wojciech Szczurek przywiózł drożdżówki i powiedział, żebyśmy się nie poddawali!!!

      • 1 0

      • gdy jarek spał do południa

        w 1981r ludzie za 'Prawo do Strajku' padali pod pałami i pod kulami z UBeckich pistoletów
        a nauczycielom - 'Tego Prawa do strajku' - to teraz chcecie odmówić ... ?

        • 0 1

  • (2)

    przed Euro 2012 był remontowany i już znów do remontu ?

    • 7 8

    • dworzec główny i dworzec podmiejski to dwa rózne budynki.

      • 3 0

    • s

      tak

      • 0 0

  • ZEGAR (1)

    na budynku dworca gł. był duży zegar elektroniczny
    po remoncie zniknął
    zamiast niego pojawił się mały, nieczytelny okrągły, który ciągle się psuje
    brakuje tego dużego elektronicznego zegara
    może zarządzający powrócą do tego elektronicznego

    ten okrągły jest mały, nieczytelny, teraz go nie ma bo pewnie jest setny raz naprawiany, to jakaś pomyłka
    ogólnie dworzec jest brudny i brzydki a kasy odrapane

    • 9 8

    • elektroniczny nie pasuje do modernistycznej bryly

      • 1 0

  • (1)

    Kiedy w końcu zrobią porządek z menelami w okolicach dworca!!!!!

    • 13 0

    • Jak bedzie mozna do nich legalnie strzelac i nikt nie bedzie sie burzyl.

      • 0 0

  • Za 50 lat może zrobią lajzy

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane