- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (131 opinii)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (206 opinii)
- 3 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (129 opinii)
- 4 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (76 opinii)
- 5 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (153 opinie)
- 6 Masz interes? Zostaw kartkę (177 opinii)
Drugie starcie kandydujących na prezydenta Gdyni
Druga debata prezydencka w Gdyni była skupiona wokół spraw społecznych i obyczajowych. Od organizatorek z fundacji Widzialne padały pytania m.in. o mieszkalnictwo, edukację seksualną w szkołach czy marsze równości.
Wybory samorządowe w Trójmieście 2024 - sylwetki kandydatów, programy, zasady głosowania
Kandydaci byli pytani w trzech blokach tematycznych dotyczących zagadnień społecznych i obyczajowych. Pytania dotyczyły budownictwa mieszkaniowego, polityki równości płci i edukacji seksualnej w szkołach. Każdy miał na odpowiedź półtorej minuty. Były też krótkie pytania "Tak lub Nie", gdzie trzeba było jasno zadeklarować swoje stanowisko. Nie zabrakło także pytań z sali od mieszkańców i internautów.
Polityka mieszkaniowa: jaka powinna być?
To druga debata przedwyborcza w Gdyni. Pierwsza była zorganizowana na Leszczynkach.
Debata prezydencka w Gdyni była pełna emocji
Tym razem o bieżących problemach miasta nie mówiono zbyt dużo, może dlatego spotkanie nie wywołało wielu emocji. Najbardziej aktywny starał się być Marek Dudziński z PiS, atakując urzędującego prezydenta i to od samego początku. Pierwszą okazją było zagadnienie polityki mieszkaniowej i relacji z deweloperami.
- Wojciech Szczurek 29 budynków doprowadził do ruiny, m.in. Dom Dziecka na Demptowie. Mamy 314 pustostanów, które nie są zamieszkałe, a tylko leżą odłogiem. Pierwsze, co zrobię, to rozliczę pana prezydenta w wyniku utraty wartości nieruchomości - mówił kandydat, dodając, że gdy zostanie prezydentem, zbuduje 100 mieszkań na 100 lat Gdyni.
Urzędujący prezydent odpowiadał, że miasto stara się działać w tej sprawie najlepiej jak potrafi.
- Miasto musi budować czytelną i twardą politykę planistyczną, żeby przybywało terenów pod budowę. Pozyskaliśmy w ostatnich dwóch latach 5 mln zł na remonty mieszkań komunalnych i socjalnych. Chcemy wprowadzić program "Mieszkanie na Start". Wykorzystanie zasobu mieszkaniowego pozwoli stworzyć ofertę uzyskania mieszkania dla osób, których nie stać na własne lokum, ale jednocześnie są w stanie płacić wyższy czynsz niż użytkownicy mieszkań komunalnych - wyjaśniał Wojciech Szczurek.
Czworo, oprócz Przemysława Olczyka, zadeklarowało ograniczenie najmu krótkoterminowego w Gdyni i zwiększenie liczby mieszkań na wynajem.
Kto pójdzie w marszu równości?
Kandydat Konfederacji przyznał, że tematyka debaty związana z kwestiami światopoglądowymi stawia go w trudnej pozycji. Mimo to nie uciekał od jasnych i twardych deklaracji - jak przy okazji pytania o równość płci.
- Korzystamy z żoną z oferty miasta. Nie pamiętam sytuacji z ostatnich 20 lat, żeby moja żona była wykluczona. To problem wpisany w agendę lewicową. Moje priorytety to wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych i wykluczonych cyfrowo - mówił Olczyk na pytanie o to, co zrobi jako prezydent w sprawie równości płci.
Z drugiej strony deklarował przez całą dyskusję, że nie chce być populistą, przyznając np. że trudno będzie budować tanie mieszkania. Obiecał, że doprowadzi do tego, że Gdynia, której dług to obecnie blisko 900 mln zł, w 2025 r. będzie posiadała zrównoważony budżet z zerowym długiem, czyli zerowym deficytem za rok 2025.
Przy okazji kwestii równego traktowania kobiet i mężczyzn kandydaci musieli zadeklarować, czy poszliby na czele marszu równości. Rękę podnieśli Wojciech Szczurek i Tadeusz Szemiot.
Zaskoczeniem dla niektórych może być fakt, że oprócz kandydatów PiS i Konfederacji na czele takiego marszu jako prezydentka nie poszłaby Aleksandra Kosiorek.
Edukacja seksualna - tak czy nie?
Niespodzianki nie było przy pytaniu o wprowadzeniu do szkół edukacji seksualnej. Kandydaci z prawej strony jasno zadeklarowali, że takich zajęć finansowanych z budżetu miasta w szkołach nie będzie. Reszta zgodziła się, że jest potrzebna, tak samo jak programy pomagające uniknąć młodzieży problemów psychicznych, obiecując zwiększenie środków finansowych na tego typu zajęcia.
- Edukacja seksualna to coś innego niż seksualizacja i jest istotna dla prawidłowego rozwoju i nie jest pewne, że rodzice jej podołają, nawet jeśli mają dobre chęci. Oczywiście na zasadach dobrowolności - deklarowała Aleksandra Kosiorek.
Również kandydat KO, Lewicy i Ruchów Miejskich jasno zadeklarował poparcie dla tej idei.
- Edukacja psychoseksualna to element edukacji zdrowotnej i powinien być wdrażany w szkołach przez specjalistów. Rola rodziców jest ważna, ale muszą być wspierani przez specjalistów, bo nie każdy z nas jako rodziców ma wiedzę w tym zakresie. Chcemy utworzyć Gdyńskie Centrum Zdrowia Psychicznego dla młodzieży. Mamy to w programie - opowiadał.
Pełen zapis debaty można zobaczyć tutaj
Kolejna debata odbędzie się w środę, 27 marca, o godz. 16 w WSAiB w Gdyni. Będzie dotyczyła zagadnień gospodarczych.
Trójmiasto kiedyś i dziś
Rozpocznij quizWydarzenia
Miejsca
Opinie (294) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-27 08:16
Opinia wyróżniona
(23)
Dwa ciekawe momenty: Olczyk potwierdzający, że Szczurek JEST twarzą Gdyni i zasługuje na to by być twarzą kampanii na 100- lecie miasta (nie zgadzam sie z nim, ale widać, że był szczery i powiedział to, choć punktów nie zyskał) i Kosiorek nie deklarująca, że pójdzie jako prezydentka w marszu równości (znów pewnie punktów lewicy nie zyskała ale pokazała, że role prezydenta i aktywistki są inne).
- 72 6
-
2024-03-27 14:19
A Szczurek kiedyś poszedł w jakimś marszu równości?
- 2 2
-
2024-03-27 13:28
Twarzą Gdyni to może Być Kwiatkowski. Może być Wenda, ale nie człowiek, który puścił 100 000 000 na nieistniejące lotnisko (2)
- 17 2
-
2024-03-27 21:26
Jakie nieistniejace?
Przecież lotnisko istnieje... Kupiła je gmina Kosakowo za bodajże 7 mln.. i coś czuję że jeszcze w tym roku będą tam lądować cywilne samoloty....
- 1 0
-
2024-03-27 18:02
A z kim Ty chcesz o tym dysklutowac? Nie rozumiesz, ze to kandydat na prezydenta tak uwaza?
- 1 0
-
2024-03-27 12:17
To jeszcze może twarz Cegielskiej, Koriata, Biernata, Krzeczkowskiegi i cała reszta komunistycznej bandy
- 0 5
-
2024-03-27 10:21
Tylko... (6)
.... kto to jest Olczyk?!
- 8 3
-
2024-03-27 10:41
kandydat Konfederacji na prezydenta, działacz Ruchu Narodowego Bosaka, przedsiębiorca i wykładowca akademicki. tyle mozna wyczytać na jeg temat
- 4 3
-
2024-03-27 10:40
Gdynianin, Znany przedsiębiorca prowadzi szkołę Bristish School w Trójmieście, znany w kręgach prawicowy społecznik (4)
- 5 4
-
2024-03-27 12:33
Prawicowy społecznik? (3)
Jak to działa? Chodzi po przytułkach dla bezdomnych i mówi im, że mają się wziąć do roboty?
- 4 11
-
2024-03-27 18:17
do szkoły musisz po nauke pójsc jak nie rozumiesz
- 1 0
-
2024-03-27 14:51
A lewicowy społecznik ?
Drze japę o cudze pieniądze, dzieli, pobiera prowizje, rzuca większą część dla krewnych i znajomych a ochłapy dla potrzebujących. Tak od zawsze działa lewica
- 9 0
-
2024-03-27 12:53
Myli pan narodowców z kucerią...
- 2 0
-
2024-03-27 10:17
Kosiorek jedyna prawdomówna (5)
Jak dla mnie deklaracja P. Kosiorek zdecydowanie na plus - jest feministka, ale to prawda, ale pytanie było czy jako prezydentka gdyni by poszła i to na przodzie!! to nie rola prezydentki! Przynajmniej mówi szczerze a nie obiecuje gruszek na wierzbie.
kogo z kanadydaow widzieliście na takich marszach??? myślicie że magicznie się to zmieni pod wyborach???- 23 13
-
2024-03-27 17:20
Kosiorek nadaje sie na urzedniczkę, czyta przygotowe wczesniej odpoiwedzi i zero polotu i wizji. niestety (3)
- 3 2
-
2024-03-27 17:45
tego oczekuję od prezydenta miasta, to urzędnik a nie showman (2)
- 4 1
-
2024-03-27 18:18
my oczekujemy tego od urzednika a nie od prezyzdenta który z swoją wizją wybiega w przyszłosci (1)
- 2 0
-
2024-03-28 07:42
HaHA Prezydent Szczurek i wizje przyszłości . No pokazał co potrafi. Temu panu dziękujemy.
- 1 0
-
2024-03-27 13:50
A, że prawdomówna to po czym sie poznaje?
- 7 1
-
2024-03-27 09:02
(4)
Nie pamiętam by Szczurek i Szemiot w takich marszach uczestniczyli, a Szczurek wiele lat je blokował
- 14 4
-
2024-03-27 10:37
czyli nie było marszów, ale można zarzucić Szemiotowi, że w nich nie uczestniczył?:D (3)
Logika
- 5 1
-
2024-03-27 11:05
Po co wysoko testosteronowy mężczyzna miałby (2)
uczestniczyć w marszach przebierańców?
- 6 4
-
2024-03-27 13:53
Testosteronjest wytwarzany przez zwierzęta gdy sie boją. (1)
Człowiek nie potrzebuje być jak zwierzę.
- 1 5
-
2024-03-27 14:59
Wracaj do szkoły i wtul nos w książki.
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2024-04-04 01:22
super MArek D
Brawo Marek Dudziński
- 0 1
-
2024-03-31 10:39
Marek Dudzinski
Marek Dudzinski jak Daniel Obajtek, człowiek niewadomo skad, nie wiadomo po co, ale jest. Jak ktoś miał okazję z nim pracowac to wie, że ani to człowiek inteligentny ani ciekawy swojej pracy. Nieodpowiedzialny, leniwy nic sobą nie prezentujący czlowiek z pisu. Ogromy fan tej frakcji, co to znajomych usuwa jak nie sa za pisem. Drodzy Gdynianie przestrzegam przed głosowaniem na tego człowieka bo jak będzie tak samo pracowac jak rządzić to nic z tej Gdyni dobrego nie będzie
- 2 1
-
2024-03-27 12:52
Niestety (6)
Pani Kosiorek strasznie odrzucająca,mówiła bardzo bezpłciowo i wydaje sie ze ma wiecznie zły humor
- 6 9
-
2024-03-27 13:44
Czy to był mecz siatkówki, że miała odrzucać piłkę? Czy debata prezydencka? (5)
Prawda jest taka, że ta młoda kobieta o urodzie Nicole Kidman i łagodnym tembrze głosu wszędzie wypada najlepiej. A jeśli ktoś próbuje ją wyautować, sięgając do najmarniejszych, prostackich argumentów świadczących o mikrym IQ, po pierwsze nie ma jej nic do zarzucenia i chwyta się brzytwy wizerunkowej, po drugie dawno, ale to dawno nie spoglądał na swoje odbicie w lustrze.
- 5 0
-
2024-03-27 14:30
P. Kosiorek (1)
Chce na nią głosować, choć uważam, ze brak jej charyzmy i słabo wypada PRowo. Szemiot za to doskonale wypadł, i zgaduje , że w 2 turze zmierzy się ze Szczurkiem
- 2 3
-
2024-03-30 23:55
Kosiorek wg buchmacherów dostanie 6%
- 0 0
-
2024-03-27 16:27
A pana wsparcie tej pani to nie "brzytwa wizerunkowa"?
- 0 1
-
2024-03-27 14:37
(1)
"młoda kobieta o urodzie Nicole Kidman" hahahahaha chyba świnki Piggy
- 2 4
-
2024-03-27 15:22
Odezwał się dzwonnik z katedry Notre Dame
- 1 0
-
2024-03-27 14:44
Komentarz (3)
"czy poszliby na czele marszu równości. Rękę podnieśli Wojciech Szczurek i Tadeusz Szemiot."
Panie prezydencie, wysyarczy zacząć chodzić, bo było ku temu wiele okazji.
"Zaskoczeniem dla niektórych może być fakt, że oprócz kandydatów PiS i Konfederacji na czele takiego marszu jako prezydentka nie poszłaby Aleksandra Kosiorek."
Nie jest zaskoczeniem - środowisko, z którego kandyduje Pani Kosiorek jest konserwatywne i z tego, co obserwuję, zrzesza m.in. dawnych sympatyków PiS czy Konfederacji.- 1 2
-
2024-03-30 23:50
nikogo z konfederacji tam nie ma.
- 0 0
-
2024-03-27 21:31
A po co ma chodzić na parady pe***skie?
On nie jest zboczony. Ma rodzinę, dzieci. Nie tak jak te dziwolągi które chodzą na takie spędy bo nie mogą się zwąchac
- 0 1
-
2024-03-27 16:33
To się nazywa mydlenie oczu.
- 1 0
-
2024-03-30 16:36
Wiem na kogo nie zagłosuje.
- 1 0
-
2024-03-27 07:01
(9)
Szkoda że nie było informacji przed.Obecny włodarz widzę zadowolony,1,5 mld długu,fatalny stan dróg,płatne parkingi wszędzie i deweloperka.Makabra.
- 53 14
-
2024-03-27 08:23
(2)
Na stronie Gdyńskiego Dialogu pod zakładką Kalendarz spotkań jest rozpiska debat (plus spotkań z A. Kosiorek). Najbliższa debata dzisiaj w Auli WSAiB, następne 3 i 4 kwietnia w TVP i Radiu Gdańsk.
- 4 0
-
2024-03-27 09:40
Podoba mi się ich program. (1)
3/4 zdążył już zrobić Szczurek, więc nie będą musieli się wysilać.
Ale z biletomatami na przystankach, jak jest Fala, to już pojechali :)- 2 1
-
2024-03-28 18:42
Jedyne 3/4 jakie mógł zrobić Szczurek to 3/4 litra.
- 0 0
-
2024-03-27 09:23
Swen (1)
Ty ciągle szczujesz czy ty nie masz pracy?
- 2 2
-
2024-03-27 11:38
Spójrz w lustro emerytko.
- 0 1
-
2024-03-27 11:14
o tym mówi Oolczyk
- 2 0
-
2024-03-27 07:38
1.5 (1)
Do wieczora będzie pewnie już dwa miliardy, a rano to się boję pomyśleć
Powiedz oficerowi prowadzącemu że trochę przesądza jednak- 10 5
-
2024-03-27 09:31
Razem z tymi drogami, lodowiskiem, lotniskiem
tunelem na Puckiej będą 2 miliardy.
- 4 1
-
2024-03-27 07:44
Jak nie lubię Szczurka to z tym długiem jednak popłynąłeś - walcz, ale nie klamstwami jak on
- 7 6
-
2024-03-27 08:22
Debata kandydatów (5)
Byłam wczoraj na debacie. Zgadzam się z poprzednimi opiniami dotyczącymi klakierów na widowni. Zachowanie prostackie poniżej jakiegokolwiek poziomu. Dno. Jestem mega szczęśliwa, że mam mocną kandydatkę na Prezydentkę. Merytoryczna, kompetentna i opanowana. Dała wszystkie odpowiedzi zgodne z moimi oczekiwaniami. Odnośnie braku deklaracji stania na czele w marszu wolności - nie widzę rzekomego samowykluczenia. Pani Kosiorek jest tak równościowa w swoich opiniach, tak świadoma problemów miasta w tym społecznych, że nie potrzebuje stać na czele marszu jako potwierdzenie bycia za równouprawnieniem. Pan Olczyk - poglądy prawicowe i deklaracja związania z Arką i biznesem trójmiejskim - co daje do zastanowienia, czyje interesy będą realizowane. Pan Szczurek to skompromitowany polityk- ojciec długu i nieudanych inwestycji. Pan Dudziński wywoływał śmiech na sali. Pan Szemiot popierany przez agresywnych zwolenników deklarował załatwianie spraw z rządem w Warszawie. Bo tam ma znajomości. Pewnie tak zrealizuje obietnice jak jego koledzy z Warszawy. Taka jest moja optyka. Pani Kosiorek - solidny i pracowity gospodarz Gdyni. Tego nam dzisiaj potrzeba.
- 30 18
-
2024-03-27 09:44
czyli nie lubi pani klakierów na widowni (1)
ale jest pani klakierem w komentarzach w internecie?:)
- 2 2
-
2024-03-28 18:37
Klakier - Jest to człowiek specjalnie wynajęty w celu oklaskiwania aktorów lub jakiegoś widowiska, głównie w teatrze. W zamian za odpowiednie wynagrodzenie pieniężne ... Jestem wyborczynią, która oceniła debatę i podzieliła się własnym odbiorem.
- 0 0
-
2024-03-27 17:27
niestety
należy samemu przesyłuchac debate. Pani Kosiorek słabo, bez ikry. To widac mocno
- 1 0
-
2024-03-27 11:13
też byłam
Jestem mieszkanką i też byłam na debacie. należy przesłuchac debatę. choc jestem zwolenniczką Szczurka to debate zdecydowanie wygrał Olczyk, Szemiot i Szczurek. Dudzinski i Kosiorek: poziom nie prezydencki
- 1 6
-
2024-03-27 09:29
To ta Pani od strajku kobiet?
Podziękuję
- 3 7
-
2024-03-27 09:20
Nigdy niebyło takiej propagandy medialnej jak obecnie ,By POlitycy mogli klamac ,prosty przykład rakieta w polskiej przestrzeni (1)
Stacje TVpzpr ,tvn ,ttv ,puls,Polsat "Polskie wojsko zareagowało natychmiast wysyłając samoloty" Dokladnie ten sam tekst tych wszystkich stacjach nawet nie byl redagowany przez każda stacje oddzielnie bo zostal wyprodukowany przez Porpagandówke POwska.Co sie nigdy nie zdarzyło była wolna TVp wtedy co ciekawe kazda stacja miała własne przekazy ateraz wystarczy jeden .
Donalda gdy wystepuje w TVP witaja oklaskami bo kwiatami było juz kiedys ,na polsacie o ministrach wypowiadaja sie ze sa fantastyczny.Takie sa wolne media w Polsce!!
Czy jak wczoraj ze zołnierze zgineli przy wyładowywaniu skrzynek z trotylem :) Który nie moze wybuchnac bez zapalnika :)
No ale ciemnotka kupi kazda bajke a nikt jej juz nie zanegoje bo niema programu jak oni klamia!- 11 1
-
2024-03-28 10:59
Człowieku!
To nie miejsce na takie tematy! My tu rozmawiamy o rozwoju GDYNI! Spadaj z tą pisowską propagandą
- 0 0
-
2024-03-27 16:21
Mamy Białoruś w wykonaniu koalicji 13 Grudnia. Ryże musi odpowiadać za włam do TVP i domu ministra (1)
- 2 3
-
2024-03-28 10:50
Rozmawiaj
o Gdyni a nie o Warszawie i TVP
- 0 0
-
2024-03-27 08:50
Proszę zapytać p. Kosiorek z Dialogu o pracę Zygmunta Zmudę-Trzebiatowskiego w biurze poselskim posła Horały. (4)
W tym czasie PIS, wprowadzając polski ład, pozbawił Gdynię kilkuset milionów zł.
- 9 22
-
2024-03-28 09:15
Trele morele
- 0 0
-
2024-03-27 11:12
Jakie to nudne. Mantra. Ile moźna powtarzać. (2)
Jedź do Tybetu, na grzyby jedź, zbierz kurdyceps na młodość i wstąp do klasztoru.
- 6 2
-
2024-03-27 15:31
Ja też bym chciała wiedzieć. Dla mnie to dyskwalifikujące Dialog. (1)
- 0 2
-
2024-03-27 23:09
nic nie dyskwalifikuje bo nie kandyduje
dyskwalifikuje to połączenie dewelopera i lewicowych ruchów miejskich i partii jak w KO
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.