• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duże zmiany na drogach w gdyńskich dzielnicach

Patryk Szczerba
19 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
W 2013 mają ruszyć prace remontowe nie tylko na drogach osiedlowych, ale także m.in. na ul. Przebendowskich. W 2013 mają ruszyć prace remontowe nie tylko na drogach osiedlowych, ale także m.in. na ul. Przebendowskich.

Blisko 1,9 mln zł to budżet rad dzielnic na 2013 rok. Najważniejsze wydatki związane są z remontami chodników, ulic oraz stworzeniem nowych miejsc parkingowych. Inwestycje zaproponowane przez radnych wesprze miasto, które na ten cel przeznaczy w nadchodzącym roku ok. 9 mln zł.



Częsć dróg zostanie utwardzona płytami jomb. Częsć dróg zostanie utwardzona płytami jomb.
Koniec roku to zawsze gorący czas nie tylko wśród radnych miasta, ale także radnych dzielnic, którzy szukają środków na inwestycje oczekiwane przez mieszkańców. Stały budżet uzależniony jest od liczby osób mieszkających w dzielnicy. Środki są przeznaczane m.in. na edukację, pomoc społeczną, sprawy związane z gospodarką komunalną i bezpieczeństwo. Najwięcej emocji, jak co roku, wzbudzają inwestycje drogowe.

W planach dzielnic jest m.in. remont nawierzchni chodnika na ul. Kwiatkowskiego, na odcinku od wjazdu w ul. Sucharskiego do ul. Płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni na Obłużu za 75 tys. zł oraz remont chodnika na ul. Zielonej zobacz na mapie Gdyni, na który rada dzielnicy Oksywie wyda ponad 55 tys zł. Nowe chodniki za ok. 30 tys. zł pojawią się także przy ul. Geskiego zobacz na mapie Gdyni w Leszczynkach oraz Redłowie, gdzie kolejne płyty chodnikowe będą się pojawiały przy ul. Powstania Styczniowego zobacz na mapie Gdyni. Lepiej ma być także na Pogórzu, gdzie radni dzielnicy chcą wydać na remonty chodników 40 tys zł.

Czy poprawia się stan dróg w dzielnicy, w której mieszkasz?

Zamontowane zostaną także ekrany chroniące przed zachlapaniem na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni, których koszt to 13 tys. zł. W planach jest również utworzenie miejsc parkingowych przy ul. Tatrzańskiej zobacz na mapie Gdyni na Działkach Leśnych, która już od roku jest na niektórych odcinkach ulicą jednokierunkową.

- Od początku kadencji założyliśmy sobie zmiany na ul. Tatrzańskiej, na tzw. górnym tarasie, na wysokości ul. Warszawskiej, by była ona bardziej przejezdna i jednocześnie mniej niebezpieczna i to realizujemy. Nowe miejsca postojowe są tego kolejnym etapem - wyjaśnia Radosław Tyślewicz, przewodniczący rady dzielnicy Działki Leśne.

Chwarzno stawia na płyty jomb, utwardzenie którymi dróg będzie kosztowało blisko 30 tys. zł. Podobna nawierzchnia pojawi się także w innych dzielnicach, w ramach realizacji miejskiego programu, na który w latach 2011-2014 ma być przeznaczone blisko dziewięć milionów złotych.

Dużo więcej radni mogą zdziałać dzięki dodatkowym środkom na inwestycje od miasta, których w ostatnich dwóch latach kadencji będzie aż 18 mln zł. Radni wszystkich dzielnic rozmawiali przez kilka ostatnich tygodni z mieszkańcami o najbardziej palących potrzebach. Decyzje zostały podjęte. Jak się okazało po analizach, nie na wszystko wystarczyło funduszy, których wielkość jest uzależniona od liczby osób zamieszkujących daną dzielnicę.

- Konsultacje z mieszkańcami były burzliwe, ale zdecydowaliśmy się, że największa aktualnie potrzeba, to pociągnięcie sieci sanitarnej i wodociągowej do wciąż nieuzbrojonych posesji i warto ją w tej kadencji wykonać. Nie może być tak, że mieszkańcy chodzą po wodę do studni - mówi Bogna Ćwiklińska, przewodnicząca rady dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.

Na Leszczynkach i Oksywiu mieszkańcy mogą liczyć na budowę nowych ulic, natomiast na Karwinach powstaną nowe miejsca postojowe, przy ul. Staffa zobacz na mapie Gdyni. Na Działkach Leśnych radni zdecydowali m.in. o remoncie dolnej części ul. Słupeckiej zobacz na mapie Gdyni. To tylko niektóre zaplanowane prace. Zmiany mają być widoczne w każdej dzielnicy.

- Otrzymaliśmy ponad pół miliona złotych z tej puli. Nie uda się nam zrealizować postulowanego prawoskrętu z ul. Warszawskiej w Witomińską zobacz na mapie Gdyni, który - jak okazało się po analizach - kosztuje dwa razy więcej. Ale nie narzekamy. Najbliższe miesiące przyniosą u nas zmiany i myślę, że tak będzie dzięki dodatkowym środkom w wielu dzielnicach - opowiada Radosław Tyślewicz, przewodniczący rady dzielnicy Działki Leśne.

W najbliższym roku mają również ruszyć lub zakończyć się inwestycje ważne z punktu widzenia dzielnic, finansowane bezpośrednio ze środków miejskich. Dokończona zostanie opóźniona modernizacja ul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni. Drogowcy mają się także pojawić na ul. Heweliusza zobacz na mapie GdyniLipowej zobacz na mapie Gdyni, na odcinku od schodów przy ul. Gryfa Pomorskiego do skrzyżowania z ul. Zwinisławy. Wreszcie ruszy rozbudowa ul. Żwirowej zobacz na mapie Gdyni (wraz z ulicami Murarską i Malarską) - zakończenie prac planowane jest w kwietniu 2013 roku. Za ok. 6 mln zostanie także dokończona przebudowa układu drogowego w okolicach ul. Stryjskiej i Przemyskiej zobacz na mapie Gdyni na Małym Kacku. Rusza także kolejny etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (148) 1 zablokowana

  • Nowoczesne miasto bez przyszłości (21)

    W takim tępie inwestowania w infrastrukturę drogową Gdynia wkrótce stanie się prowincjonalną, zakorkowaną wiochą, wygrywającą wszelkie rankingi opłacane przez urzędowy PR.

    • 34 3

    • a to ciekawe bo akurat jesli chodzi o infrastrukturę drogową to ciągle robią coś niowego (20)

      droga różowa -> węzeł wzgórze->ul. Polska -> węzeł chwrzno->Al. piłsudskiego-> teraz bedą robić chwarznieńską

      • 2 15

      • a np: dojazd na "lotnisko" w kosakowie (3)

        ciekawe co zrobią ludzie których samoloty odlecą bo oni stali w korku na wiśniewskiego i estakadzie.

        • 16 1

        • bład logiczny...

          żadna linia nie bedzie chciała latać do gdyńskiego kurnika mając 20km dalej lotniskow Rębiechowie. No chyba, ze Ryanair zgarnie dofinansowanie (czyli złożymy się na "kampanię reklamową w gazetce pokładowej) i w rozkładziei tak napisze, że to lotnisko Gdańsk (Gdynia) lub po prostu Gdańsk.

          • 13 3

        • heh (1)

          Te korki co piszesz to są spowodowane "sypialniami" które się pobudowały w Kosakowie teraz zadanie masz na dziś - ile budynków i ilu deweloperów wybudowało budynki w Kosakowie.

          • 3 8

          • no i...?

            Co chciałeś przekazać? Przecież to logiczne, że korki wywołują ludzie jadący samochodami, przecież nie UFO. I wiadomo, że w tym kierunku Gdynia, Kosakowo i przyległosci będą się rozbudowywały...

            • 12 0

      • ale to zakończone inwestycje... (15)

        Jedna Chwarznieńska w całym mieście będzie robiona, reszta to stare inwestycje. Porównaj sobie z Gdańskiem... tam widać rozmach - jednocześnie robionych jest kilkanaście ulic, każda z nich większa niż te wszystkie nasze gdyńskie razem wzięte. Szczurek zamiast wreszcie zainwestować w dzielnice dba tylko o ścisłe centrum (z bardzo marnymi skutkami... co widać po ilości ludzi - w sierpniu po 19 centrum zamienia się w miasto-widmo) i swoje chore lotnisko. Podwyżki cen biletów, przerzucenie całości kosztów gospodarki odpadami pod przykrywką "reformy śmieciowej", coraz droższe żłobki i przedszkola, ich niewystarczająca ilość, brak chodników, brak porządnych asfaltowych jezdni, przekładany latami remont ul. Morskiej, skomlenie aby ministerstwo przejęło estakadę bo Gdyni nie stać na porządny remont dylatacji... i wszystko to bo zaciskamy pasa i budujemy lotnisko. Lotnisko, które jest tak potrzebne jak świni siodło. Gdańsk na wszystkie inwestycje ma dofinansowane Unijne, zadłużył się mocno, ale po to by budować - mają teraz większy rozmach jak za Gierka! A Gdynia? Tak samo zadłużona, albo kilka procent mniej a inwestycji żadnych nie widać! Sory, ale mam dość Szczurka i ekipy jego przydupasów mających w 4 literach autentyczne potrzeby ludzi. Na lotnisko raz w miesiącu mogę sobie podjechać do Rębiechowa, mam z dzielnicy bliżej niż do Kosakowa, w dodatku jadę drogą szybkiego ruchu a nie stoję w giga korkach na Estakadzie i Obłużu. A drogi osiedlowe, przedszkola, żłobki, komunikacja - to infrastruktura z której korzystamy codziennie!

        • 24 2

        • Popieram w całości

          • 12 0

        • może się nie znam ale (1)

          nie zgadzam się z Twoją wypowiedzią może masz własne zdanie ale chyba mało poparte w faktach o których nie masz pojęcia.

          • 0 6

          • Akurat trochę się znam...

            i fakty obce mi nie są. Skor zarzucasz mi kłamstwo to proszę byś przedstawił jakieś argumenty... liczby, cokowiek bym choiaż wiedział w której częscimojej wypowiedzi "nie mam pojęcia" o czym piszę.

            • 6 1

        • Tylko że do Gdyni nie przyjedzie kolega Nowak i nie zrobi Szczurkowi kampanii za 250 mln. (2)

          Gdańska nie stać na inwestycje, które poczynił i wszyscy o tym wiedzą. Miasto powinno już dawno pójść z torbami, ale zawsze jak z kapelusza znajdują się państwowe pieniądze na inwestyche samorządowe. W całym kraju wycina się obwodnice miast na drogach krajowych, a dla Gdańska dodatkowa kasa. To jest kampania wyborcza za grube pieniądze

          • 3 11

          • Nie kolego, to jest spryt władz miasta... (1)

            Jak się rządzi miastem to trzeba potrafić się dogadaywać. Tu nie wystarczą chęci - potrzebne są efekty. Szczurek może być super facetem, być zabawny, dowcipny, mieć dobre chęci... wszystko ok, ale jeśli jest NIESKUTECZNY i nie potrafi do niczego załatwić dofinansowania to pora mu podziękować. I nie jest prawdą, że kasa płynie tylko do tych miast w których rządzi platforma. Jakoś Lublin otworzył w poniedziałek lotnisko z dofinansowaniem od samorzadu przez władze centralne do UE. A tam przecież PiS wygrywa w cuglach z PO. Prawda jest taka, że mamy albo fatalne inwestycje (jak niepotrzebne drugie lotnisko) albo nie potrafimy lobbować dlatego niezgarniamy kasy (drogi, stadiony).

            • 16 3

            • Już spryt władz Gdańska, mylisz skuteczność z przynależnością do partii rządzącej.

              Tylko tyle i aż tyle.

              • 2 9

        • (6)

          Zwróć tylko uwagę na jedno - w Gdańsku przez 20 lat nie było żadnych inwestycji drogowych. Aż do EURO. Wtedy trzeba było zainwestować, pojawiły się specustawy itp. Miasto skorzystało z momentu i kasy na dofinansowania z budżetu krajowego i budżetu unijnego. Na marginesie - popatrz też na to z jakiej partii jest(i skąd pochodzi) Premier, Minister Infrastruktury, Transportu i Prezydent Gdańska. I przeanalizuj dotacje z budżetu państwa i unijnego w ostatnich latach. Nie widzisz związku? Zestaw fakty - łożymy wszyscy gigantyczne pieniądze na tunel pod Wisłą czy na drogi w Gdańsku, a brakuje na dofinansowanie OPATu - i to w sytuacji, gdy gminy wykonały już ogromną pracę związaną z wykupem i zarezerwowaniem działek pod tę drogę. Ba, nawet ulica Chwarznieńska, która dla Gdyni jest tym, czym dla Gdańska ul. Słowackiego - nie dostała unijnego dofinansowania. Przypadek? Otwórz oczy!

          W Gdyni inwestycje infrastrukturalne odbywały się stopniowo przez ostatnie 20 lat. Estakada i Trasa Kwiatkowskiego, Droga Różowa, Wiśniewskiego, Wielkopolska. To, że teraz wielkich inwestycji drogowych jest mniej, nie znaczy, że nic się nie dzieje. Po prostu inne są teraz w Gdyni potrzeby (w porównaniu z Gdańskiem). Teraz inwestycji wymagają mniejsze, osiedlowe drogi, i tak się dzieje.

          • 2 7

          • jakoś Lublin dostał dofinansowanie do Lotniska a Gdynia nie... (5)

            A przecież w Lublinie PiS wygrywa z PO. Więc to nie kwestia partii tylko dobrych projektów i sensownych inwestycji. Mających racjonalnie uzasadnienie, coś więcej niż kompleks względem sąsiedniego miasta. Po prostu mimo wszystkich debilizmów Unii na szczęście ktoś zachował rozsądek i stwierdził, że budowa dwóch portów lotniczych oddalonych od siebie o 20 km w nawet nie milionowej nie za bogatej aglomeracji sensu nie ma. Szukanie tu klucza partyjnego to zawracanie kijem Wisły. A co do OPAT - skoro Szczurek jest nieskuteczni i nie potrafi wywalczyć tak ważnej inwestycji... to znaczy, ze guaniane reprezentuje nasze interesy. Ale o czym my tu mówimy jeśli zrobienie czegokolwiek w Trójmieście rozpoczyna się od wojny o nazwę - jak będzie coś z Gdańskiem w nazwie to szczurek już odpada. Kwestie merytoryczne i realnych potrzeb idą na bok, gdy dwa koguciki kłócą się o nazwę! Dobrze, że województwo jest pomorskie a nie gdańskie bo ze wstrętu do nazwy Wojtek pewnie by niepodlegosć chciał ogłosić.

            • 12 1

            • To nie jest skuteczność (2)

              Zrozum, że realne zadłużenie Gdańska to ponad 100% budżetu. Bez kasy z centrali budowy by stanęły. Wstyd byłby na cały kraj i PO straciłoby przewagę w swoim mateczniku. Daltego póki Tusk jest u władzy zawsze znajdą się pieniądze żeby ją utrzymać.

              • 2 8

              • sory, ale inaczej widzimy tą sprawę... (1)

                Mieszkam w Gdyni, tu się urodziłem... ale pracuję w Gdańsku. Codziennie dojeżdżając do pracy widzę jakie inwestycje i w jakiej ilości są w trakcie realizacji w Gdańsku. I jeśli budowane to jest za pieniądze rolnika spod Bremen i przedsiębiorcy spod Rostoku - to tylko lepiej dla Gdańska. Gdyby mi ktoś powiedział że jak wezmę kredyt na 100 tys. to dostanę dofinansowanie 700 tys. i postawię sobie super hacjendę na super działce to na pewno bym z tego skorzystał. Nie przekonuje mnie zwalanie wszystkiego na klucz partyjny. W Gdańsku dużo inwestycji związanych jest z Euro i do tych inwestycji płynie szeroki strumień dofinansowania. Gdynia przez 5 lat zamiast patrzeć ze wstrętem na wszystko co ma Gdańsk w nazwie mogła razem opracować projekty komunikacyjne i razem jako jedna wielka całość iść po kasę. Ale Szczurek widzę woli wszystko budować z budżetu miejskiego. Nawet jeśli wiąże się to z brakiem kasy na inne, ważniejsze cele. Chyba nie powiesz mi, ze drugie lotnisko jest ważniejsze od ulic osiedlowych, komunikacji, przedszkoli...

                • 15 0

              • Tylko to co się dzieje to jest powrót do komuny

                Znowu mamy gospodarkę centralnie sterowaną. Jak sekretarz z Gdańska to kasa idzie do Gdańska. Tworzy to nieuczciwą konkurencję i nie ma nic wspólnego ze zrównoważonym rozwojem.

                • 2 5

            • Oj ciąży Ci ten Wojtek, rozumiem to, jak się jest w opozycji, to jest ciężko. (1)

              Poczekaj jeszcze zgadnę profil polityczny: Młody Demokrata lub dorosły polityk PO?

              • 2 10

              • w żadnym wypadku. Do PO mi daleko,

                z resztąrównie daleko jak do PiS, SLD, RP, LPR. Prawdę mówiąc uważam, ze w Polsce absolutnie nie ma na kogo głosować, są pojedyncze wybitne jednostki w które warto "inwestować" natomiast cała polityka to syf i ku*estwo nieprzeciętne. Podałem jedynie przykład, że projekty unijne oceniane są przez pryzmat innej polityki niż naszego bagna narodowego. Jak masz dobry, sensowny, potrzebny projekt i jesteś skuteczny to pieniądze się znajdą - nawet jeśli należysz do LPR czy do UP. Szczurek nie należy nigdzie, teoretycznie ma łatwiej a w praktyce wychodzi to bardzo słabo. Proszę nie dopisywać mi jakichkolwiek intencji politycznych. Kiedyś byłem radnym jednej z gdyńskich dzielnic. Zobaczyłem jak od środka wygląda "samorządnosc", hasło kocham gdynie i podziękowałem. Stąd moja niechęć do stylu rządzenia ElPresidente.

                • 12 0

        • Gdańsk jest większy i ma większy budżet, plus ma kolegów z PO w rządzie. (1)

          Więc nie ma co porównywać Gdyni i Gdańska.

          • 1 7

          • szkoda że gdynia nie ma nigdzie kolegów...

            bo El Presidente przekonany o wyższości swojej i Gdynia nad wszystkim nie potrafi się dogadać nawet z sąsiadem... Nie mam nic przeciwko żeby następny prezydent miał takich kolegów abym nie musiał po kazdej zimie rementować zawieszenia w aucie. I żebym miał przedszkole w którym dzieci zostawię idąc do pracy. I żebym mógł dojechać do pracy ścieżkę rowerową bądź komunikacją zbiorową.

            • 12 0

  • Którzy radni dzielnicy Leszczynki mieszkają na Geskiego? (1)

    Którzy radni dzielnicy Leszczynki mieszkają na Geskiego? albo na prostopadłej Ramułta? Geskiego to droga z asfaltem, w dodatku w miarę równym jak na gdański standard dróg osiedlowych! Mamy na terenie Leszczynek (szczególnie po południowej stronie od Morskiej w kierunku lasu) mnóstwo ulic które są utwardzone 30 lat temu tymczasowymi płytami budowlanymi (tzw. ulica z "wielkiej płyty") na których można zgubić zawieszenie (ul. Leszczynki, Dembińskiego, Majkowskiego, Widok, Grzybowa, Władysławskiego) a także ulice na których nie ma jakiejkolwiek utwardzonej nawierzchni (znów fragmenty ul. Leszczynki, Majkowskiego, Gen. Orlicz-Dreszera). Generalnie blokowisko przy Ramułta-Dantyszka-Geskiego ma wmiarę dobrą infrastrukturę drogową. Dlaczego radni wybierają akurat takie ulice mając pół dzielnicy bez ulic i chodników? Poza tym kwota 1,8 mln złotych na całe miasto... a na dublowane lotnisko wywalają ponad 100 mln... to jest chore miasto!

    • 17 0

    • czas na nowego prezydenta miasta

      • 10 1

  • Zapomniana dzielnica (1)

    A o zapomnianych ulicach algierska i afrykańska na oksywiu o lat 40 nic tam sie nie dzeje o ulicy i chodniku mozna zapomniec

    • 10 0

    • Zapomniana dzielnica

      Niw wstyd o tym pisac tylko wstyd na takich dzielnicach mieszkac bez ulic i bez chodników

      • 3 3

  • Powalajaca informacja .... wstyd cos takiego podawac ....

    • 14 2

  • Czas na nowego prezydenta naszego miasta (1)

    i oby nie z klanu znajomych

    • 23 2

    • Chyba, oby nie z Platformy :)

      • 1 4

  • Zrobić przejście od Prokuratury do ul.Śląskiej

    na tym odcinku ulica i chodnik jest taki że w czasie lub po deszczu trzeba ubrać sztormiak rybacki żeby bezpiecznie przejść.

    • 5 0

  • Janka Wiśniewskiego i estakada sie kłaniają

    • 6 0

  • Moze tak w koncu gamonie poszerzycie ulice Kwiatkowskiego do skrzyzowania z Plk Dabka (2)

    tak aby sie nie korkował zjazd z estakady Kwiatkowskiego. Miejsca na poszerzenie ulicy w tym miejscu jest wystarczajaco duzo.

    • 9 0

    • sorry, nie ma kasy...

      tak jak na żłobki, przedszkola, komunikację miejską, jakiś większy program naprawy dróg osiedlowych (pozbycie się dróg z wielkiej płyty lub dróg polnych), kompleksowy remot Morskiej...
      Budujemy dla awionetek lotnisko! Wpakowaliśmy tam już 70 mln zł, potrzeba pewnie drugie tyle. potem rocznie dopłacać trzeba będzie do tego interesu... zrozumcie, najważniejsza aby koledzy z SeaTowers i getta na Suchym Dworze mogli przylatywać swoimi pierdziawkami do Kosakowa...

      • 7 0

    • Dokladnie i zrobić kładke przejścia dla pieszych koło kościoła.A nie cięgle wstrzymany ruch przez mohery.

      Cała kolumna staje bo ktoś światełko naciśnie.Tam aż sie prosi o kładke,ale nie lepiej było zrobic wiadukt rowerowy w bezsensownym miejscu.

      • 5 1

  • kiedy zrobią coś z tym skrzyzowaniem koło dworca?

    Zjazd z morskiej na 10 lutego.Ile tam ma być jeszcze wypadków by ktoś łbem pomyślał?Te skrzyżowanie to sabotaż kierowców.

    • 10 0

  • A co z płytami na ul.Kołłątaja?

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane