- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (365 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (107 opinii)
- 3 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (25 opinii)
- 4 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (89 opinii)
- 5 3 miesiące prac na ulicy w Sopocie (47 opinii)
- 6 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (71 opinii)
Duży napis na sklepie w centrum Gdańska będzie musiał zniknąć
W weekend na elewacji budynku przy Wałach Jagiellońskich 8, w sąsiedztwie LOT-u, pojawił się dużych rozmiarów szyld informujący o powstaniu sklepu spożywczo-monopolowego, a jego witryny zostały w całości zaklejone. Szyld i okleiny będą musiały zniknąć, gdyż są niezgodne z gdańską Uchwałą krajobrazową.
AKTUALIZACJA, 3 grudnia
Napis został usunięty z elewacji sklepu.
Za nic miał je jednak najemca sklepu, który powstaje na parterze budynku przy ul. Wały Jagiellońskie 8. W weekend zakleił wszystkie okna, a elewację "ozdobił" dużym, zielonym napisem "sklep spożywczo-monopolowy 24h".
Zanim jednak sklep zacznie działać, jego właściciel będzie musiał usunąć szyld i okleiny.
- Zgodnie z gdańską Uchwałą krajobrazową nie trzeba uzgadniać reklam. Nie zwalnia to natomiast np. ze zgłoszenia robót budowlanych, polegających na montażu tablicy lub urządzenia reklamowego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego - informuje Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo sklep przy Wałach Jagiellońskich znajduje się w obszarze rejestrowym, gdzie montaż każdej reklamy wymaga uzgodnienia z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W tym konkretnym przypadku żadna z reklam nie jest zgodna z gdańską Uchwałą krajobrazową. Dodatkowo lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy, ani możliwość wyklejenia witryny. Dla lokali tego typu możliwa jest wyłącznie tablica wizytówkowa przy wejściu, o powierzchni 0,1 m kw.
- Reklama tej działalności, wraz z sąsiednim lokalem, jest przedmiotem naszego zainteresowania. Do właścicieli zostanie wysłane wezwanie do dostosowania jej do obowiązujących przepisów - zapowiada Słodkowski.
Chociaż byliśmy na miejscu, z racji tego, że lokal nie jest jeszcze otwarty, nie mogliśmy porozmawiać z jego właścicielem.
Opinie (300) ponad 10 zablokowanych
-
2019-12-02 16:33
Nie wiem czy jest to akurat największy problem wśród gdańskich reklam. (3)
Mimo wszystko, popieram takie działania.
- 321 30
-
2019-12-02 17:54
Popierasz bo to nie twoja działalność gospodarcza (1)
Działalność legalna a informacja gospodarcza o niej już nie. Ale podatki i koncesje ma płacić ?!
- 7 11
-
2019-12-03 09:21
A widzisz, "informacja gospodarcza" w takiej formie również jest nielegalna.
- 2 0
-
2019-12-02 17:47
Urzędasy, a jak tam edukacyjny kanał Raduni w Forum Gdańsk?
A co z zamkniętym od pół roku na amen tunelem pod Forum, co akurat idealnie pasuje wykonawcy robót drogowych w okolicy Okopowej, tunel miał być przecież odciążeniem tranzytu przez Hucisko?
Nie to, żebym od razu negował potrzebę uporządkowania pewnych aspektów wizualnych w centrum Gdańska ale zastanawia mnie wasza dziwna selektywnosć. W jednych sprawach od razu podnosicie larum a w innych chowacie głowy w piasek i udajecie, że nie ma tematu.- 14 5
-
2019-12-02 18:57
to jest nic (1)
ale napis zapiekanki i inne w oknach zabytkowej hali targowej to jest hit !
- 22 0
-
2019-12-03 09:19
Ale kogo to obchodzi ?
- 1 1
-
2019-12-02 16:34
I bardzo dobrze! (3)
Ale główną winę i tak ponosi miasto bo już dawno powinna być stworzona księga CI dostępnego brandingu sklepów tzn wytycznych co do stylu i kolorystyki czcionki. A tak to każdy swoje dzieło tworzy gdyż chce je jakiś opisać. Nadmieniam iż tak się czyni w dużych miastach turystycznych Europy.
- 145 28
-
2019-12-02 18:38
(1)
ale to zbyt skomplikowane dla urzędników i ktoś musiałby weryfikować itd
oni zajęci są :)- 9 2
-
2019-12-03 09:14
I co? Nie wypada przeprosić, jak się nakłamało?
- 1 0
-
2019-12-02 23:46
Nie trzeba wiele szukać, by wytyczne znaleźć: https://s-trojmiasto.pl/download/pp/dobre_praktyki_projektowania_szyldow_reklamowych.pdf
- 7 0
-
2019-12-03 09:02
Gdyby napis był w języku angielskim lub niemieckim to nie byłoby sprawy.
- 3 5
-
2019-12-03 08:58
bzdetna ustawa
"Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska" chyba , że widnieje na markecie, najlepiej niemieckim.
- 4 5
-
2019-12-03 08:57
właściciel zakleił witryny pewnie dlatego że, wewnątrz ustawił plecami regały. Ma teraz 3 możliwości. 1 dać w łapę urzędasom i po problemie. 2 pójść po złości zostawić widoczność "pleców" regałów i śmieci które za nimi będzie trzymał - krajobraz będzie piękny 3. nakleić wyklejki witryn na pcv i zamontować wewnątrz w świetle okien i urzędnicy mogą go cmoknąć. W kwestii szyldu niestety nie ma zbyt wielkiego wyboru
- 2 4
-
2019-12-03 08:49
*będzie przedmiotem naszego zainteresowania...
Poczekamy, kto silniejszy
- 3 0
-
2019-12-03 08:49
Forum
No a ta cudowna galeria "Forum" nie szpeci wizerunku i krajobrazu miasta?
- 10 3
-
2019-12-02 16:35
"Dodatkowo, lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy" (3)
Jak nie, jak tak i widać niebieskie drzwi! A tak poza tym to powinni Wam podziękować za reklamę darmową.
- 95 17
-
2019-12-03 08:48
????
czy jesteś daltonistą
- 1 0
-
2019-12-03 08:17
Bezpośredniego wejścia nie ma.
- 3 0
-
2019-12-02 17:24
to nie są drzwi do sklepu
tylko do klatki schodowej mieszkań powyżej.
- 10 0
-
2019-12-03 08:41
reklama
sklep dla pijaków w dobrym miejscu - w centrum miasta, blisko tunelu, wieczorem i w nocy cisza, spokój, dach nad głową. Nieopodal murki, krzaczki do .... Wyobrażam sobie jak ten tunel będzie śmierdział rano, a po kątach leżący zarzygani nietrzeźwi. Podobnie jest w Złotej Bramie i przy wejściu do Katowni. Ładną mamy wizytówkę. Ciekaw jestem kto wydał pozwolenie na sklep. Przy bocznej ścianie od strony LOTu była kwiaciarnia to ją zlikwidowano.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.