• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży napis na sklepie w centrum Gdańska będzie musiał zniknąć

Michał Brancewicz
2 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska. Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska.

W weekend na elewacji budynku przy Wałach Jagiellońskich 8, w sąsiedztwie LOT-u, pojawił się dużych rozmiarów szyld informujący o powstaniu sklepu spożywczo-monopolowego, a jego witryny zostały w całości zaklejone. Szyld i okleiny będą musiały zniknąć, gdyż są niezgodne z gdańską Uchwałą krajobrazową.



AKTUALIZACJA, 3 grudnia


Napis został usunięty z elewacji sklepu.
Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku. Niezgodny z przepisami napis reklamujący sklep zniknął z elewacji budynku.



Jak oceniasz duże, kolorowe reklamy w przestrzeni miejskiej?

Zadaniem Uchwały krajobrazowej jest ochrona przestrzeni publicznej przed różnego rodzaju reklamami, które swoją skalą i wyglądem szpecą krajobraz miasta. Te, które powstały przed wejściem jej w życie, muszą być sukcesywnie usuwane, inaczej ich właściciele dostają kary finansowe. Z kolei nowe szyldy i reklamy od razu muszą być dostosowane do przepisów.

Za nic miał je jednak najemca sklepu, który powstaje na parterze budynku przy ul. Wały Jagiellońskie 8. W weekend zakleił wszystkie okna, a elewację "ozdobił" dużym, zielonym napisem "sklep spożywczo-monopolowy 24h".

Zanim jednak sklep zacznie działać, jego właściciel będzie musiał usunąć szyld i okleiny.

Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok. Duży napis reklamujący sklep będzie musiał zostać usunięty, tak samo jak okleiny na oknach. Urzędnikom nie podoba się również wygląd witryn sklepu obok.
- Zgodnie z gdańską Uchwałą krajobrazową nie trzeba uzgadniać reklam. Nie zwalnia to natomiast np. ze zgłoszenia robót budowlanych, polegających na montażu tablicy lub urządzenia reklamowego, zgodnie z przepisami prawa budowlanego - informuje Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dodatkowo sklep przy Wałach Jagiellońskich znajduje się w obszarze rejestrowym, gdzie montaż każdej reklamy wymaga uzgodnienia z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W tym konkretnym przypadku żadna z reklam nie jest zgodna z gdańską Uchwałą krajobrazową. Dodatkowo lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy, więc nie przysługuje mu ani szyld równoległy, ani możliwość wyklejenia witryny. Dla lokali tego typu możliwa jest wyłącznie tablica wizytówkowa przy wejściu, o powierzchni 0,1 m kw.

- Reklama tej działalności, wraz z sąsiednim lokalem, jest przedmiotem naszego zainteresowania. Do właścicieli zostanie wysłane wezwanie do dostosowania jej do obowiązujących przepisów - zapowiada Słodkowski.
Chociaż byliśmy na miejscu, z racji tego, że lokal nie jest jeszcze otwarty, nie mogliśmy porozmawiać z jego właścicielem.

Opinie (300) ponad 10 zablokowanych

  • Nie wiem czy jest to akurat największy problem wśród gdańskich reklam. (3)

    Mimo wszystko, popieram takie działania.

    • 321 30

    • Popierasz bo to nie twoja działalność gospodarcza (1)

      Działalność legalna a informacja gospodarcza o niej już nie. Ale podatki i koncesje ma płacić ?!

      • 7 11

      • A widzisz, "informacja gospodarcza" w takiej formie również jest nielegalna.

        • 2 0

    • Urzędasy, a jak tam edukacyjny kanał Raduni w Forum Gdańsk?

      A co z zamkniętym od pół roku na amen tunelem pod Forum, co akurat idealnie pasuje wykonawcy robót drogowych w okolicy Okopowej, tunel miał być przecież odciążeniem tranzytu przez Hucisko?
      Nie to, żebym od razu negował potrzebę uporządkowania pewnych aspektów wizualnych w centrum Gdańska ale zastanawia mnie wasza dziwna selektywnosć. W jednych sprawach od razu podnosicie larum a w innych chowacie głowy w piasek i udajecie, że nie ma tematu.

      • 14 5

  • to jest nic (1)

    ale napis zapiekanki i inne w oknach zabytkowej hali targowej to jest hit !

    • 22 0

    • Ale kogo to obchodzi ?

      • 1 1

  • I bardzo dobrze! (3)

    Ale główną winę i tak ponosi miasto bo już dawno powinna być stworzona księga CI dostępnego brandingu sklepów tzn wytycznych co do stylu i kolorystyki czcionki. A tak to każdy swoje dzieło tworzy gdyż chce je jakiś opisać. Nadmieniam iż tak się czyni w dużych miastach turystycznych Europy.

    • 145 28

    • (1)

      ale to zbyt skomplikowane dla urzędników i ktoś musiałby weryfikować itd

      oni zajęci są :)

      • 9 2

      • I co? Nie wypada przeprosić, jak się nakłamało?

        • 1 0

    • Nie trzeba wiele szukać, by wytyczne znaleźć: https://s-trojmiasto.pl/download/pp/dobre_praktyki_projektowania_szyldow_reklamowych.pdf

      • 7 0

  • Gdyby napis był w języku angielskim lub niemieckim to nie byłoby sprawy.

    • 3 5

  • bzdetna ustawa

    "Montaż napisu oraz oklejenie witryn jest niezgodne z Uchwałą krajobrazową Gdańska" chyba , że widnieje na markecie, najlepiej niemieckim.

    • 4 5

  • właściciel zakleił witryny pewnie dlatego że, wewnątrz ustawił plecami regały. Ma teraz 3 możliwości. 1 dać w łapę urzędasom i po problemie. 2 pójść po złości zostawić widoczność "pleców" regałów i śmieci które za nimi będzie trzymał - krajobraz będzie piękny 3. nakleić wyklejki witryn na pcv i zamontować wewnątrz w świetle okien i urzędnicy mogą go cmoknąć. W kwestii szyldu niestety nie ma zbyt wielkiego wyboru

    • 2 4

  • *będzie przedmiotem naszego zainteresowania...

    Poczekamy, kto silniejszy

    • 3 0

  • Forum

    No a ta cudowna galeria "Forum" nie szpeci wizerunku i krajobrazu miasta?

    • 10 3

  • "Dodatkowo, lokal nie posiada bezpośredniego wejścia z ulicy" (3)

    Jak nie, jak tak i widać niebieskie drzwi! A tak poza tym to powinni Wam podziękować za reklamę darmową.

    • 95 17

    • ????

      czy jesteś daltonistą

      • 1 0

    • Bezpośredniego wejścia nie ma.

      • 3 0

    • to nie są drzwi do sklepu

      tylko do klatki schodowej mieszkań powyżej.

      • 10 0

  • reklama

    sklep dla pijaków w dobrym miejscu - w centrum miasta, blisko tunelu, wieczorem i w nocy cisza, spokój, dach nad głową. Nieopodal murki, krzaczki do .... Wyobrażam sobie jak ten tunel będzie śmierdział rano, a po kątach leżący zarzygani nietrzeźwi. Podobnie jest w Złotej Bramie i przy wejściu do Katowni. Ładną mamy wizytówkę. Ciekaw jestem kto wydał pozwolenie na sklep. Przy bocznej ścianie od strony LOTu była kwiaciarnia to ją zlikwidowano.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane