- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (108 opinii)
- 2 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (132 opinie)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (799 opinii)
- 4 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (66 opinii)
- 5 Majówkowe świętowanie, ale bez parady (85 opinii)
- 6 Drogie oferty na remont Zielonej w Gdyni (49 opinii)
Duży ścisk w pociągach SKM
Takiego tłoku w SKM-ce nie widziałem od miesięcy. Samo wejście do kolejki było nie lada wyzwaniem - pisze nasz czytelnik w środę rano. Jego zdaniem remont Estakady Kwiatkowskiego, który zakorkował wiele ulic w Gdyni sprawił, że ludzie masowo zaczęli przesiadać się do innych środków transportu, które nie były na to przygotowane.
Po ostatnich korkach w Gdyni ludzie masowo postanowili przesiąść się do kolejek SKM. Skutek był taki, że tak jak we wtorek spóźnili się do pracy przez korki, tak w środę - przez przepełnienie pociągów SKM. Zamiast zwyczajowych kilkudziesięciu sekund na każdej stacji, kolejki stać musiały nawet po 2-3, a nawet 4 minuty. Tyle trwało wysiadanie z kompletnie zatłoczonych składów i wsiadanie do nich. Ludzie biegali między wagonami, żeby tylko znaleźć jakieś drzwi, przez które można - z trudem - wsiąść.
Dojeżdżam do pracy w ten sposób, że najpierw przyjeżdżam autem pod peron, a później jadę kolejką. Mogę więc dość dobrze ocenić, jak wygląda zarówno sytuacja na drodze, jak i z transportem publicznym.
We wtorek w Gdyni były ogromne korki - sam dojazd w okolice peronu SKM zajął mi kilkanaście minut więcej niż normalnie. Dziś na ulicach było już spokojnie, kiedy przyjechała (spóźniona o kilka minut) kolejka, zobaczyłem dlaczego. Takiego ścisku w pociągach SKM nie widziałem od miesięcy.
Samo wejście do kolejki było nie lada wyzwaniem, trzeba było się wpychać i to nie dlatego, że ludzie grupowali się przy drzwiach, a w środku było dużo miejsca. Nie, tym razem miejsca nie było ani w środku, ani przy drzwiach. Wiele osób biegało między wagonami, żeby tylko znaleźć jakieś miejsce. Niektórzy w ogóle rezygnowali z jazdy. Tak było na każdej stacji, dlatego też kolejka łapała coraz większe opóźnienie.
Wiem, że takie sytuacje nie zawsze można przewidzieć, ale może władze SKM pomyślałyby o puszczaniu nieco większych składów w dni, kiedy wiadomo, że w mieście prowadzone są remonty, a ludzie - nie chcąc stać w korkach - przesiądą się do kolejek (o co przecież i samo SKM i władze miast często apelują).
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2016-11-09 12:11
Barany (3)
Bo te barany z magistratu gdyńskiego zamiast myśleć o alternatywnej drodze łączącej całą północną Gdynię (np. tunel pod portowym kanałem), nie robią nic w tym kierunku od wielu lat.
- 9 1
-
2016-11-09 13:45
nie da sie
- 0 0
-
2016-11-09 12:16
wyłóż kase i budujemy (1)
- 1 3
-
2016-11-09 13:25
Wykładam od lat.
- 3 0
-
2016-11-09 13:32
Co zrobić...
Dwie rzeczy:
1. Przywrócić nieodwracalnie i niezmiennie 30-minutowy cykl kursowania pkm na trasie (minimum) wrzeszcz - gdynia
2. Bezpłatne parkowanie przy przystankach skm- 5 1
-
2016-11-09 13:15
:)
Takiego tłoku dawno nie było. Panie pewnie były mniej zadowolone bo było masowe przytulanie:) . Ale czemu o 6:40 z Wejherowa odjechał najkrótszy składzik od lat ?? 3 człony = a; s; b i finito. W Redzie wsiadania już nie było.
Jutro jednak wolę już postać w korkach. Ja rozumiem, że SKM to nie Shinkansen ale jednak poziom usług jest niski.- 5 0
-
2016-11-09 10:05
(3)
Ale żeby można było przedłużyć pociagu to trzeba je mieć a SKM ich nie ma. Niestety póki SKM będzie miała właściciela typu PKP to nic się nie zmieni.
- 47 4
-
2016-11-09 12:04
wtf (1)
Zaraz, co? O czym Ty mowisz? Chcesz, zeby w SKM bylo jak w PKP? Chryste, nie. Nie chcemy wiecznego deficytu, zamykania polaczen, zatrudniania kolesi, wielogodzinnych opoznien, odstawiania nowego taboru na bocznice, zeby postal i zardzewial i przekretow na przetargach.
Ty chyba dla PKP pracujesz?- 0 5
-
2016-11-09 13:11
Czytaj ze zrozumieniem SKM należy do Grupy PKP a żeby coś się zmieniło to trzeba było SKM sprywatyzować. Tak to będzie dalej jeździli starymi skladami
- 0 0
-
2016-11-09 10:08
Jakby chcieli i pomyśleli to by mogli puścić pociąg do Oksywia na ten okres przecież tory są z Chyloni do portu. Puścić jakiegoś wahadło i tyle.
- 12 0
-
2016-11-09 12:59
Niesprawne głowy decydentów
Sprawa jest oczywista - tabor nie jest dostosowany do wymogów kolei miejskiej.
Wszyscy, którzy pamiętają pierwszą trójmiejską SKM wiedzą, że wymiana pasażerów na przystankach była o wiele łatwiejsza, bo było 4 drzwi na jedną stronę wagonu, podłoga wagonu była dokładnie na wysokości peronu a odstęp od wagonu do krawędzi peronu był mniejszy od 10 cm. Niestety o zakupach taboru decydują ludzie, którzy nie mają pojęcia o wymaganiach SKM, bo sami jeżdżą samochodami. Widać to najwyraźniej po taborze zamówionym i zakupionym dla PKM.- 11 0
-
2016-11-09 10:04
Kiedyś było gorzej (5)
Gdyby tak każdy kierowca chodź na 1 dzień przesiadl się na SKM to by dopiero było .
- 49 6
-
2016-11-09 12:47
Mają
Prawo korzystać z komunikacji wiejskiej.
- 0 0
-
2016-11-09 11:27
Kiedyś było lepiej
Gdyby tak każdy analfabeta choć przez 1 dzien używal podręcznika języka polskiego przy pisaniu komentarzy, to by dopiero bylo.
- 3 1
-
2016-11-09 11:26
Zależy jak kedyś.
W latach 80 SKM jeździła co 6min, a dzisiaj?
- 6 0
-
2016-11-09 11:08
Choci lisek koło drogi.
Nie ma ręki ani nogi.
- 2 1
-
2016-11-09 10:51
To nie grozi. Nie każdy mieszka w takim miejscu by mieć dobrą komunikację z dworcem.
Albo po prostu wygrywa wygoda, dojazd, zakupy można zrobić wygodniej i nie targać publicznym.
- 3 1
-
2016-11-09 12:45
PKM z Gdyni też pałna
- 0 0
-
2016-11-09 12:29
Kiedyś potrafili w godzinach szczytu puścić 3 wagony/składy. Od początku peronu do końca. Teraz trzeba ciąć koszty i walić podwyżki żeby było na pensje prezesów i innych szmat. Ludzie i tak pojadą!
- 15 1
-
2016-11-09 12:22
tłok w SKM
Poranny tłok w zbyt krótkich i niedopasowanych do potrzeb podróżujących składach jest niestety codziennością. Może warto pomyśleć o 2 wagonach szczególnie w szczycie porannym lub popołudniowym. Dla osób które nie mają innej alternatywy podróżowania jest to problem.
- 14 0
-
2016-11-09 12:16
proste rozwiazanie (1)
A wystarczy aby kazdy balchosmrod zamiast zamiast tylko kierowcy przewozil przykladowo 3-5 osob:D i by takich korkow nie bylo.. Ale jak kazdy musi sam jechac to sie nie dziwcie
- 3 4
-
2016-11-09 12:17
samochody w skmce? no no
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.