• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży ścisk w pociągach SKM

Tomasz
9 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"

Tak w środę wyglądały próby wejścia do kolejek SKM


Takiego tłoku w SKM-ce nie widziałem od miesięcy. Samo wejście do kolejki było nie lada wyzwaniem - pisze nasz czytelnik w środę rano. Jego zdaniem remont Estakady Kwiatkowskiego, który zakorkował wiele ulic w Gdyni sprawił, że ludzie masowo zaczęli przesiadać się do innych środków transportu, które nie były na to przygotowane.



Czy wiedząc o korkach przesiadasz się z auta do komunikacji miejskiej?

Oto list, który otrzymaliśmy od pana Tomasza, naszego czytelnika.

Po ostatnich korkach w Gdyni ludzie masowo postanowili przesiąść się do kolejek SKM. Skutek był taki, że tak jak we wtorek spóźnili się do pracy przez korki, tak w środę - przez przepełnienie pociągów SKM. Zamiast zwyczajowych kilkudziesięciu sekund na każdej stacji, kolejki stać musiały nawet po 2-3, a nawet 4 minuty. Tyle trwało wysiadanie z kompletnie zatłoczonych składów i wsiadanie do nich. Ludzie biegali między wagonami, żeby tylko znaleźć jakieś drzwi, przez które można - z trudem - wsiąść.

Dojeżdżam do pracy w ten sposób, że najpierw przyjeżdżam autem pod peron, a później jadę kolejką. Mogę więc dość dobrze ocenić, jak wygląda zarówno sytuacja na drodze, jak i z transportem publicznym.

We wtorek w Gdyni były ogromne korki - sam dojazd w okolice peronu SKM zajął mi kilkanaście minut więcej niż normalnie. Dziś na ulicach było już spokojnie, kiedy przyjechała (spóźniona o kilka minut) kolejka, zobaczyłem dlaczego. Takiego ścisku w pociągach SKM nie widziałem od miesięcy.

Samo wejście do kolejki było nie lada wyzwaniem, trzeba było się wpychać i to nie dlatego, że ludzie grupowali się przy drzwiach, a w środku było dużo miejsca. Nie, tym razem miejsca nie było ani w środku, ani przy drzwiach. Wiele osób biegało między wagonami, żeby tylko znaleźć jakieś miejsce. Niektórzy w ogóle rezygnowali z jazdy. Tak było na każdej stacji, dlatego też kolejka łapała coraz większe opóźnienie.

Wiem, że takie sytuacje nie zawsze można przewidzieć, ale może władze SKM pomyślałyby o puszczaniu nieco większych składów w dni, kiedy wiadomo, że w mieście prowadzone są remonty, a ludzie - nie chcąc stać w korkach - przesiądą się do kolejek (o co przecież i samo SKM i władze miast często apelują).
Tomasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (164) 3 zablokowane

  • Barany (3)

    Bo te barany z magistratu gdyńskiego zamiast myśleć o alternatywnej drodze łączącej całą północną Gdynię (np. tunel pod portowym kanałem), nie robią nic w tym kierunku od wielu lat.

    • 9 1

    • nie da sie

      • 0 0

    • wyłóż kase i budujemy (1)

      • 1 3

      • Wykładam od lat.

        • 3 0

  • Co zrobić...

    Dwie rzeczy:
    1. Przywrócić nieodwracalnie i niezmiennie 30-minutowy cykl kursowania pkm na trasie (minimum) wrzeszcz - gdynia
    2. Bezpłatne parkowanie przy przystankach skm

    • 5 1

  • :)

    Takiego tłoku dawno nie było. Panie pewnie były mniej zadowolone bo było masowe przytulanie:) . Ale czemu o 6:40 z Wejherowa odjechał najkrótszy składzik od lat ?? 3 człony = a; s; b i finito. W Redzie wsiadania już nie było.
    Jutro jednak wolę już postać w korkach. Ja rozumiem, że SKM to nie Shinkansen ale jednak poziom usług jest niski.

    • 5 0

  • (3)

    Ale żeby można było przedłużyć pociagu to trzeba je mieć a SKM ich nie ma. Niestety póki SKM będzie miała właściciela typu PKP to nic się nie zmieni.

    • 47 4

    • wtf (1)

      Zaraz, co? O czym Ty mowisz? Chcesz, zeby w SKM bylo jak w PKP? Chryste, nie. Nie chcemy wiecznego deficytu, zamykania polaczen, zatrudniania kolesi, wielogodzinnych opoznien, odstawiania nowego taboru na bocznice, zeby postal i zardzewial i przekretow na przetargach.

      Ty chyba dla PKP pracujesz?

      • 0 5

      • Czytaj ze zrozumieniem SKM należy do Grupy PKP a żeby coś się zmieniło to trzeba było SKM sprywatyzować. Tak to będzie dalej jeździli starymi skladami

        • 0 0

    • Jakby chcieli i pomyśleli to by mogli puścić pociąg do Oksywia na ten okres przecież tory są z Chyloni do portu. Puścić jakiegoś wahadło i tyle.

      • 12 0

  • Niesprawne głowy decydentów

    Sprawa jest oczywista - tabor nie jest dostosowany do wymogów kolei miejskiej.
    Wszyscy, którzy pamiętają pierwszą trójmiejską SKM wiedzą, że wymiana pasażerów na przystankach była o wiele łatwiejsza, bo było 4 drzwi na jedną stronę wagonu, podłoga wagonu była dokładnie na wysokości peronu a odstęp od wagonu do krawędzi peronu był mniejszy od 10 cm. Niestety o zakupach taboru decydują ludzie, którzy nie mają pojęcia o wymaganiach SKM, bo sami jeżdżą samochodami. Widać to najwyraźniej po taborze zamówionym i zakupionym dla PKM.

    • 11 0

  • Kiedyś było gorzej (5)

    Gdyby tak każdy kierowca chodź na 1 dzień przesiadl się na SKM to by dopiero było .

    • 49 6

    • Mają

      Prawo korzystać z komunikacji wiejskiej.

      • 0 0

    • Kiedyś było lepiej

      Gdyby tak każdy analfabeta choć przez 1 dzien używal podręcznika języka polskiego przy pisaniu komentarzy, to by dopiero bylo.

      • 3 1

    • Zależy jak kedyś.

      W latach 80 SKM jeździła co 6min, a dzisiaj?

      • 6 0

    • Choci lisek koło drogi.

      Nie ma ręki ani nogi.

      • 2 1

    • To nie grozi. Nie każdy mieszka w takim miejscu by mieć dobrą komunikację z dworcem.

      Albo po prostu wygrywa wygoda, dojazd, zakupy można zrobić wygodniej i nie targać publicznym.

      • 3 1

  • PKM z Gdyni też pałna

    • 0 0

  • Kiedyś potrafili w godzinach szczytu puścić 3 wagony/składy. Od początku peronu do końca. Teraz trzeba ciąć koszty i walić podwyżki żeby było na pensje prezesów i innych szmat. Ludzie i tak pojadą!

    • 15 1

  • tłok w SKM

    Poranny tłok w zbyt krótkich i niedopasowanych do potrzeb podróżujących składach jest niestety codziennością. Może warto pomyśleć o 2 wagonach szczególnie w szczycie porannym lub popołudniowym. Dla osób które nie mają innej alternatywy podróżowania jest to problem.

    • 14 0

  • proste rozwiazanie (1)

    A wystarczy aby kazdy balchosmrod zamiast zamiast tylko kierowcy przewozil przykladowo 3-5 osob:D i by takich korkow nie bylo.. Ale jak kazdy musi sam jechac to sie nie dziwcie

    • 3 4

    • samochody w skmce? no no

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane