- 1 Sternik przyznał policji, że ma kokainę (62 opinie)
- 2 Trasa Kaszubska: półmetek ostatniego odcinka (187 opinii)
- 3 Plastikowa palma w centrum Gdańska (64 opinie)
- 4 Trzy auta zaangażowały służby z trzech miast (55 opinii)
- 5 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (392 opinie)
- 6 Urzędnicy skrupulatni czy nadgorliwi? (91 opinii)
Dwa czarne punkty na obwodnicy. Policja rekomenduje odcinkowy pomiar prędkości
Węzły Gdynia Wielki Kack i Matarnia to dwa czarne punkty na trójmiejskiej obwodnicy. Od początku zeszłego roku do połowy września 2023 r. doszło tam w sumie do ponad 200 kolizji i trzech wypadków, w których ranne zostały cztery osoby. Pomorscy policjanci sugerują instalację na ekspresówce odcinkowego pomiaru prędkości.
Do obu wydarzeń doszło praktycznie w tym samym miejscu, na wysokości węzła Matarnia.
To jeden z czarnych punktów, jaki wskazują pomorscy funkcjonariusze.
- Analizując zdarzenia drogowe na drodze S6 w okresie od 1 stycznia 2022 do 13 września 2023 r. kumulują się one w dwóch rejonach:
- Węzeł Gdynia Wielki Kack, gdzie doszło do 104 kolizji drogowych.
- Węzeł Matarnia, w obszarze którego zarejestrowano 3 wypadki drogowe (4 osoby ranne) i 96 kolizji drogowych, w których poniesiono wyłącznie straty materialne.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że - na naszą prośbę - policjanci w przekazanych nam statystykach pod uwagę wzięli trójmiejski odcinek obwodnicy.
Dwa wypadki sparaliżowały obwodnicę. W sumie dziewięć aut
Śmiertelny wypadek na końcowym odcinku ekspresówki
Oznacza to, że w wyżej wymienionych danych nie znalazł się poważny wypadek, do którego doszło w poniedziałek, 11.09.2023 r. Wówczas, na końcowym odcinku obwodnicy, na wysokości miejscowości Juszkowo, zderzyły się auto osobowe z dostawczym. Dwie osoby jadące osobówką zginęły. Kierowca pojazdu dostawczego został poszkodowany. Obwodnica w kierunku A1 była zablokowana do godz. 17.
W tej sprawie śledztwo wszczęła prokuratura. Co udało się do tej pory wstępnie ustalić?
Wiemy więcej o śmiertelnym wypadku na obwodnicy
- Z dotychczasowych ustaleń wynika, że kierujący pojazdem marki Ford Fusion, jadąc prawym pasem drogi S6 w kierunku miejscowości Rusocin, najechał na toczący się w zatorze drogowym pojazd marki Mercedes Sprinter. Pojazd marki Mercedes Sprinter miał włączone światła awaryjne w celu ostrzeżenia innych kierowców o spowolnieniu ruchu. Na skutek uderzenia pojazd marki Mercedes został wytrącony z toru jazdy i zjechał na prawe pobocze drogi, a następnie przewrócił się na lewy bok. Natomiast pojazd marki Ford Fusion zjechał na lewą stronę drogi i uderzył w bariery energochłonne oddzielające pasy ruchu - mówi prok. Mariusz Duszyński z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Od 2019 r. prawie 3 tys. kolizji na obwodnicy
Z kolei na analizowanym przez nas odcinku ekspresówki, od 2019 roku do połowy września 2023 r. odnotowano:
- 115 wypadków,
- 2980 kolizji,
- 165 osób było rannych,
- 4 osoby zginęły.
Jak poprawić bezpieczeństwo na obwodnicy?
Sytuację na ekspresówce analizują pomorscy policjanci. Ich zdaniem na bezpieczeństwo pozytywnie mógłby wpłynąć odcinkowy pomiar prędkości.
Korki po kolizjach na wysokości węzła Wielki Kack to ponura codzienność na ekspresówce.
- Przeanalizowano okres 3 lat pod kątem zdarzeń drogowych. Uwzględniono kwestie bezpieczeństwa podczas kontroli drogowych i możliwości stacjonarnego pomiaru. Biorąc powyższe pod uwagę, policja potwierdziła zasadność instalacji stacjonarnych urządzeń do pomiaru prędkości - mówi asp. Marek Radliński.
Co ciekawe, pomysł był jakiś czas temu analizowany przez Generalną Inspekcję Transportu Drogowego. W 2021 roku GITD poinformowało jednak, że Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?
Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
- wypadkowość,
- skalę zagrożenia,
- źródła zagrożenia,
- charakter infrastruktury,
- najbliższe otoczenie.
Eksperci wskazali ponad 100 lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się wówczas nie znalazła.
Przedstawiciele GITD tłumaczyli, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.
PILNE! Wypadek za Osową (65 opinii)
Opinie (445) 7 zablokowanych
-
2023-09-19 23:13
Węzeł Wielki Kack - 104 kolizje
Ciekawe ile z tych kolizji miało miejsce na drodze w stronę Gdańska w okolicach zwężania się 3 + rozbiegówka do 2 pasów.
- 1 0
-
2023-09-20 00:26
Nie w tym tkwi problem
Ok, prędkość może mieć znaczenie przy szybkości reakcji kierowcy na zagrożenie. A na obwodnicy, ze względu na duży ruch, cały czas się dzieje. Może i samochody pojadą wolniej, ale nie będzie ich mniej, a nieuwaga kierowców, tarasowanie lewego pasa (czy to jazda przy wolnym prawym, czy jazda 90km/h przy prawym 80km/h), wciskanie się między samochodami, jazda na zderzaku i brak zachowania odległości, zajeżdżanie drogi, nierozpędzenie się na pasie wlotowym to są realne problemy obwodnicy. Odcinkowy ich nie rozwiąże. Żeby zmniejszyć gęstość ruchu, przydałby się trzeci pas (już widzę jak go budują haha), ale najpierw kierowcy musieliby nauczyć się zjeżdżać na prawy przy pierwszej możliwej okazji (a nie jadę jak mi wygodnie). Przy trzech pasach to nagminne, że większość jedzie środkowym, prawy pusty (bo wstyd), a na lewym Meriva wyprzedza z prędkością 85km/h. To według mnie największy problem poczucie, że jest się najważniejszym na drodze i myślenie ja se tak mogę jechać, co mi zrobią.
Jeśli odcinkowy miałby już powstać, to tylko ze zmiennym ograniczeniem w zależności od natężenia ruchu (w godzinach szczytu np. 90km/h, a poza 120km/h). Ale wciąż podkreślam: problemem nie jest prędkość, tylko chaos powodowany przez kierowców olewających innych uczestników ruchu (czy jadą wolno, czy szybko, to nie ma specjalnego znaczenia).
I jeszcze na koniec: Ludzie, jak już jest ten codzienny korek, rozjedźcie się delikatnie na pobocza, zróbcie ten korytarz życia. On ma sens wtedy, kiedy jest gotowy i czeka na ewentualny przejazd służb ratunkowych, a nie jak już pogotowie jest za twoim bagażnikiem, to nie daje im właściwie nic. A jeżdżąc i zjeżdżając delikatnie, najczęściej spotykam się z pierwszym lepszym gościem, który chyba myśli, że to po to, żeby sobie na rząd samochodów przede mną popatrzył. I na pohybel do środkowej linii
Jak się zacznie za kierownicą używać mózgu, a nie telefonu czy swojego przerośniętego ego, to problemy się same rozwiążą. Pozdrawiam! :)- 1 0
-
2023-09-21 14:05
korki ,korki i jeszcze raz korki
A śmiertelne wypadki spadną do zera. Bez recepty kupić nerwosol , a dla niecierpliwych byczków -pampersów ćwiczenia - wdech wydech wdech wydech i nieduży młotek ,żeby walnąć się w łeb, dla orzeźwienia
- 0 0
-
2023-09-24 12:59
Kontrola na pasie wyłaczonym z ruch
Barany prawie codziennie stoją bezprawnie(lepszy sort?) na pasie wyłączonym z ruchu!dlaczego?kto na to pozwala?(ten os głośnika,czy też rakiety?).Mimo tego,że jak piszą, ten węzeł ma wyższą wypadkowość,to nie jest miejsce,by karać tych co jadą zamiast 60ciu-70 na/h.
- 0 0
-
2023-10-03 17:08
Czy przewiduje się również mandaty dla osób zajmujących się telefonem w trakcie prowadzenia pojazdu?
- 0 0
-
2023-10-03 18:03
Nie wiem co da odcinkowy pomiar prędkości jak obwodnica w tych dwóch miejscach nie stoi tylko w nocy
Problem leży z droga która jest ciasna beż pobocza ,bez dość długiego rozbiegu jak i zjazdu
A kolizję najczęściej zdarzają się stojąc w korku- 0 0
-
2023-10-03 21:10
Węzeł Wielki Kack
Przed tą przebudową jedyny wypadek jaki tam był to potrącenie pieszego który wlazł na obwodową. A teraz mamy 4 źle oznakowane pasy i ludzi którzy jadą tam 70 km/h
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.