- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (774 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (311 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Dwa miesiące utrudnień w centrum Gdyni
Zwężony jedyny dojazd z centrum Gdyni do ul. Morskiej, parking zamieniony w kontrapas dla autobusów, rowerzyści wyrzuceni na chodnik i wiele innych zmian czeka uczestników ruchu od wtorkowego poranka. Część z nich już wprowadzono, a będzie jeszcze trudniej. Na dobre rusza przebudowa skrzyżowania przy dworcu .
Czytaj więcej: Kierowcy zaskoczeni zmianami w Gdyni.
Największe zmiany - i z pewnością towarzyszące im korki - zobaczymy jednak we wtorek rano. W nocy z poniedziałku na wtorek zamknięte zostaną bowiem dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku ul. 10 Lutego. Jezdnia w kierunku ul. Morskiej będzie natomiast dwukierunkowa - po jednym pasie w każdą stronę. Po ok. miesiącu i zmianie geometrii drogi oraz wykonaniu nowej nawierzchni, zamknięta zostanie druga jezdnia ulicy Podjazd. Według warunków określonych w przetargu, wykonawca ma dwa miesiące na całkowite udrożnienie drogi, będącej jedynym połączeniem ul. Morskiej z centrum miasta.
Na tym utrudnienia się jednak nie skończą. Zawężona będzie też ul. Dworcowa, a ruch po niej odbywać się będzie tylko w kierunku ul. Starowiejskiej. Nie będzie można z niej wjechać w ul. Podjazd, więc z pewnością zakorkuje się ul. 3 Maja, a także Janka Wiśniewskiego. Kontrapas rowerowy na ul. 3 Maja zostanie czasowo zlikwidowany, a rowerzyści mają legalnie jeździć tam po chodniku, na którym stoją zaparkowane samochody.
Aby w korkach nie stały autobusy, na ul. Wójta Radtkego powstały już dwa buspasy, a na ul. Władysława IV nawet autobusowy kontrapas na odcinku od ul. Wójta Radtkego do 10 Lutego. Wiąże się to z ograniczeniami w parkowaniu, których - jak dotąd - niemal nikt nie przestrzega. Urzędnicy twierdzą, że możliwe jest też stworzenie dodatkowych przystanków i niewielkie korekty w tymczasowej organizacji ruchu.
Zobacz zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.
Co zmieni inwestycja?
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.
Inwestycję wykonuje firma MTM, która za prace trwające 45 tygodni zainkasuje nieco ponad 20 mln zł.
Opinie (249) ponad 10 zablokowanych
-
2017-08-07 12:05
A gdzie lewoskret z rdestowej? Przecież to rozwiązanie przyniesie efekty po południu. Rano korki będą bez zmian. Wystarczy jeden jeleń skrecajacy w lewo i korek na rdestowej jak się patrzy
- 1 0
-
2017-07-29 13:09
dla debili kolejne światła i kolejne korki.
- 1 0
-
2017-07-25 02:28
Od 8 lat słucham, że to skrzyżowanie to ich priorytet. I dalej nic nie wybudowali (1)
- 3 1
-
2017-07-27 12:17
bo rządziło PO
- 1 0
-
2017-07-24 23:54
Kontrapas rowerowy powinien zostać zlikwidowany na zawsze! (4)
- 16 3
-
2017-07-25 10:17
Też tak uważam (3)
Przedłużyć można drogę dla rowerów, która jest wzdłuż ul. Władysława IV obecnie aż do skrzyżowania z 10 lutego. Dalej jest dość miejsca żeby wygospodarować drogę dla rowerów miedzy chodnikiem a jezdnią praktycznie aż do urzędu skarbowego. Tam jest wąskie gardło ale rozwiązanie też by się znalazło.
- 2 0
-
2017-07-27 12:17
Gdzie tam obecnie masz drogę rowerowa az do 10lutego tumanie?
Droga kończy się na ul. Armii krajowej stosownym znakiem.
- 0 1
-
2017-07-25 10:32
(1)
czytelnik postuluje ostateczne rozwiązanie kwestii rowerzystów
dziadka w wehrmachcie już ćwiczyliśmy,
a tu odezwał się potomek dziadka w SS- 1 3
-
2017-07-26 05:26
Zmień dilera!
- 0 1
-
2017-07-24 21:50
Panie Sielski nie zdejmuj mojego postu bo i tak za (1)
dwadziescia lat trzeba bedzie tak zrobic. Zwezic chodniki ze 20% a za to poszerzyc jezdnie. Bedzie wiecej miejsca na samochody i oczywiscie parkowanie. Po diabla takie szerokie chodniki w Gdyni? To jest robota na wiele lat ale nieunikniona bo samochodow przybywa. W Gdansku bedzie trudniej to sie zgadzam... Niech Adamowicz pomysli. Ma czas na myslenie...
- 5 6
-
2017-07-27 12:15
ma czas, do momentu az do zamkną
- 1 0
-
2017-07-25 11:36
Czemu nie rondo? (1)
Jak patrzę na o skrzyżowanie to wydaje mi się że znacznie lepiej byłoby zrobić tu duże , dwupasmowe rondo zamiast świateł - miejsca by starczyła na pewno a ruch byłby płynniejszy
- 4 1
-
2017-07-27 12:13
zrób rondo dla trojlebusów geniuszu!
- 1 0
-
2017-07-25 09:13
W radyjo Gdańsk rano nówili, że "remont ma potrwać 45 tygodni" - słownie czterdzieści pięć. To chyba trzeba sie wyprowadzić ze (1)
śródmiescia?
- 5 2
-
2017-07-27 12:12
zrób rondo dla trojlebusów geniuszu!
- 1 0
-
2017-07-26 22:16
Uwaga na lewoskret z wladyslawa w 10lutego Busy jadace pod prad maja pierwszenstwo. Moze by tak zrobic bezkolizyjny przejazd.
- 0 1
-
2017-07-24 11:37
45tygodni? (11)
Od kiedy 45 tygodni to 2 miesiące? Nie możecie podać dokładnych dat?
- 80 8
-
2017-07-24 20:50
(1)
na stronie ZKM Gdynia masz info że utrudnienia ok 10 miesięcy
- 5 1
-
2017-07-25 22:35
Co oni chcą tam robić
prawie rok czasu?
- 1 0
-
2017-07-24 12:43
pewnie chodzi o to że sama ulice mają czas na zwężenia 2mc a samo skrzyżowanie dłużej (6)
- 2 4
-
2017-07-24 12:54
(5)
Wyraźnie pisze o utrudnieniach przez 2 miesiące
- 6 2
-
2017-07-24 13:40
(4)
Jest napisane
- 4 4
-
2017-07-24 15:16
(3)
Obie formy są poprawne.
- 2 8
-
2017-07-24 18:51
ale kto pisze? (2)
- 4 0
-
2017-07-25 15:50
długopis. dudy, ale ostatnio sie wypisał....
- 1 0
-
2017-07-25 06:31
Autor.
- 1 1
-
2017-07-24 12:41
2 miesiące
na udrożnienie przejazdu pod wiaduktem. całość będzie trwała tyle czasu.
- 9 0
-
2017-07-24 11:45
odpowiedź
Boją się!
- 13 4
-
2017-07-25 21:02
lechia gdansk k..a szaj....
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.