• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa miesiące utrudnień w centrum Gdyni

Michał Sielski
24 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy. Najważniejsze zmiany w ruchu w pierwszej fazie przebudowy.

Zwężony jedyny dojazd z centrum Gdyni do ul. Morskiej, parking zamieniony w kontrapas dla autobusów, rowerzyści wyrzuceni na chodnik i wiele innych zmian czeka uczestników ruchu od wtorkowego poranka. Część z nich już wprowadzono, a będzie jeszcze trudniej. Na dobre rusza przebudowa skrzyżowania przy dworcu zobacz na mapie Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Zwracasz uwagę na zmiany oznakowania w okresie remontów?

Pierwsze zmiany zaczęły się pod koniec poprzedniego tygodnia, gdy niespodziewanie dla wszystkich na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni pojawiła się Straż Miejska i zaczęła upominać kierowców za parkowanie w miejscu, w którym do tej pory można było zostawiać samochód.

Czytaj więcej: Kierowcy zaskoczeni zmianami w Gdyni.

Największe zmiany - i z pewnością towarzyszące im korki - zobaczymy jednak we wtorek rano. W nocy z poniedziałku na wtorek zamknięte zostaną bowiem dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku ul. 10 Lutego. Jezdnia w kierunku ul. Morskiej będzie natomiast dwukierunkowa - po jednym pasie w każdą stronę. Po ok. miesiącu i zmianie geometrii drogi oraz wykonaniu nowej nawierzchni, zamknięta zostanie druga jezdnia ulicy Podjazd. Według warunków określonych w przetargu, wykonawca ma dwa miesiące na całkowite udrożnienie drogi, będącej jedynym połączeniem ul. Morskiej z centrum miasta.

  • Nie wszyscy kierowcy zauważyli zmiany w oznakowaniu.
  • Część korekt będzie zaskoczeniem dla kierowców.
  • Kontrapas dla autobusów umożliwi łatwiejszy wyjazd ze Śródmieścia.
  • Przypominamy, że przekroczenie podwójnej linii ciągłej to mandat w kwocie 200 zł i 5 punktów karnych.
Na tym utrudnienia się jednak nie skończą. Zawężona będzie też ul. Dworcowa, a ruch po niej odbywać się będzie tylko w kierunku ul. Starowiejskiej. Nie będzie można z niej wjechać w ul. Podjazd, więc z pewnością zakorkuje się ul. 3 Maja, a także Janka Wiśniewskiego. Kontrapas rowerowy na ul. 3 Maja zostanie czasowo zlikwidowany, a rowerzyści mają legalnie jeździć tam po chodniku, na którym stoją zaparkowane samochody.

Aby w korkach nie stały autobusy, na ul. Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni powstały już dwa buspasy, a na ul. Władysława IV nawet autobusowy kontrapas na odcinku od ul. Wójta Radtkego do 10 Lutego. Wiąże się to z ograniczeniami w parkowaniu, których - jak dotąd - niemal nikt nie przestrzega. Urzędnicy twierdzą, że możliwe jest też stworzenie dodatkowych przystanków i niewielkie korekty w tymczasowej organizacji ruchu.

Zobacz zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej.

Co zmieni inwestycja?

Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie. Tak będzie wyglądało skrzyżowanie przy dworcu po przebudowie.
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo.

Inwestycję wykonuje firma MTM, która za prace trwające 45 tygodni zainkasuje nieco ponad 20 mln zł.

Opinie (249) ponad 10 zablokowanych

  • bezkolizyjne (2)

    o dziwo na tym skrzyżowaniu wypadków nie było, a że trudno się jeździło, fakt, ale dlatego każdy kierowca jechał tamtędy ostrożnie;)

    • 33 8

    • W tym miesiącu ktoś ne tym skrzyżowaniu postawił auto na boku. (1)

      • 1 1

      • I prawidłowo jadącego rowerzystę staranowano

        • 1 1

  • dawno nie widziałem (1)

    równie popobanego :) skrzyżowania

    brawo Gdynia! czekam na filmiki z wypadków na YT

    • 13 10

    • Czekaj tatka latka, aż kobyłka zdechnie.

      • 5 0

  • Ok.10 000 000 (3)

    kosztuje 1 kilometr autostrady A w Gdyni przebudowa 200 metrowego odcinka 20 000 000

    • 29 4

    • ta przebudowa (1)

      powinna się zamknąć góra w 10 000 000 i trwać góra miesiąc

      • 8 3

      • Łącznie z pracami ziemnymi?

        Uzbrojenie terenu i zagęszczenie zasypu wymaga czasu.

        • 2 2

    • tak, autostradę w centrum miasta kładą

      kolejny miszcz dał głos

      • 6 6

  • jaki jest dokładna data zakończenia prac??? (3)

    Dwa miesiące to trochę za mało dokładne informacje... Proszę o podanie dokładnej daty zakończenia prac, żebym mógł zaplanować dokładnie od kiedy należy wrócić do Gdynia po sezonie. Przeczekam ten czas w Daczy na Pojezierzu Kaszubskim, ale chciałbym dokładnie zaplanować od kiedy będę mógł wrócić do mieszkania w Gdynii Centrum???

    • 11 5

    • 45 tygodni, czyli śmiało możesz przezimowac w Daczy do przyszłych wakacji i Open'era :) (2)

      • 5 4

      • Nie w daczy, ale w Daci 1310.

        Jak jesteś lenie , to poczytaj za karę całość artykułu od nowa. Tam jest wszystko opisane wystarczająco dokładnie.

        • 0 3

      • tak zrobię, ale daty i tak sie nie dowiedzialem

        • 1 2

  • (23)

    czas się przesiąść na komunikację miejską albo rowery, żebyście nie narzekali na koreczki (będzie 100 minusów?)

    • 112 39

    • ??? (5)

      A jak pracujesz w Elblągu?
      Zastanów się, zanim coś napiszesz w czasie twoich letnich ferii.

      • 3 8

      • (3)

        do Bydgoszczy będę jeździł a w Elblągu nie będę pracował... proszę niech mnie pan umieści w gablocie

        • 8 1

        • (1)

          Do Wejherowa będę jeździł, a nie podejmę pracy w gdańsku. Już lepiej na bezrobociu być niż razem pracować z lechistami! Trzeba mieć swój honor!

          • 1 7

          • Ten wasz śmieszny kibolski honor !

            Tym waszym głupim honorem zmuszacie kluby, do wydzwania pieniędzy na kary. Póżniej nadajecie głupimi wpisami, że trzeba lepszych zawodników zakontraktować. A dzięki waszym smrodom na stadionach poszły w ruch kary finansowe.

            • 10 1

        • :)

          • 1 2

      • a jak pracujesz na księżycu ??

        • 11 1

    • Minusa nie będzie, jedynie konstruktywna krytryka (12)

      Rower - zgoda, da się ominąć korki, choć nie zawsze i trzeba niejednokrotnie poszukać innej drogi niż ta dla samochodów (np. przejazd z Morskiej na Obłuże - Estakadą się nie da).
      Z komunikacją miejską to chybiony argument. Autobusy i trolejbusy stoją w korkach tak jak i zwykłe samochody, to żadna alternatywa.

      • 11 8

      • (7)

        ale jeśli przynajmniej 100 osób zostawi samochód i pójdzie na autobus to juz koreczek mniejszy o 100 aut, im więcej osób zrezygnuje tym łatwiej autobusy przejadą, oczywiście powinno być wtedy więcej autobusów... ale zaraz będzie że autobus nie bo śmierdzi, bo tłok, bo stoję... więc będą gnić kierowcy w korkach i narzekać, bo tylko to potrafią...

        • 22 6

        • (6)

          Smrodu aż takiego dużego nie ma, chyba że bezdomni się dosiądą. Postać też mogę. Autobus przegrywa w innej kwestii: muszę dużo wcześniej wstać, rano zasuwać na przystanek (w zimę średnia przyjemność), jadę dłużej, później od przystanku znowu zasuwać do pracy (samochodem podjadę prawie na miejsce). Wszystko to za cenę niemal identyczną jak w wygodnym, klimatyzowanym samochodzie. W Gdyni komunikacja miejska nie jest dla mnie konkurencją dla samochodu. Rower owszem - jest, ale praktycznie tylko w sezonie wiosenno-letnim.
          W weekend lub poi pracy kiedy mam wolny czas mogę się przejść lub popedałować bo mam czas i nigdzie się nie śpieszę. Rower lub spacer to po prostu fajny sposób na spędzanie wolnego czasu. Kiedy jadę do pracy i z niej wracam chcę przejechać szybko i wygodnie.

          • 16 5

          • Wszystko zależy od tego gdzie mieszkasz, bo są dzielnice, które są bardzo dobrze skomunikowane (3)

            Np. bardzo dobre połączenie ze Śródmieściem ma Obłuże, Grabówek, Chylonia, Działki Leśne, Wzgórze, Redłowo, Witomino. Gorzej jest gdy mieszkasz poza kręgiem bezpośrednio połączonych ze Śródmieściem, wtedy o ile jedziesz tylko do Śródmieścia, jest jeszcze w miarę, ale gdy z jeden skrajnej dzielnicy do drugiej chcesz się przedostać, to jest to większe wyzwanie.

            • 12 0

            • (1)

              W niektórych przypadkach ktoś tam na górze naprawdę nie pomyślał. Nie będzie przesadą chyba jeżeli powiem, że jednymi z największych pracodawców w Gdyni są Stocznia Marynarki Wojennej i Port Wojenny, z kolei najludniejszą dzielnicą jest Chylonia. Jedyną linią łączącą oba miejsca jest 197 (pomijając linie pośpieszne).

              • 3 5

              • Która w weekend jeździ od południa, to też zastanawia.

                • 2 2

            • dokładnie to samo chciałem napisać

              ale tak jest w każdym mieście na świecie,
              przykład zachodniej cywilizacji pokazuje, że na nadmiar samochodów nie ma innego rozwiązania niż zmniejszenie ilości samochodów

              • 9 1

          • to stoimy w korku (1)

            Przez takich jak ty

            • 9 10

            • Skoro stoisz w korku to tez rowerzystą nie jesteś.

              • 8 3

      • Po to są buspasy, żebyautobusy nie stały w korkach. (1)

        • 6 0

        • Tylko, że niektóre buspasy są u nas wytyczone bezmyślnie. Ten od ulicy Zakręt do Oksywia pod Estakadę jest tu świetnym przykładem. Często widzę, że trolejbusy i autobusy z niego nie korzystają bo zaraz za Estakadą (w stronę Chyloni) musiałby czekać aż ktoś je wpuści na pas do jazdy dalej. A sam odcinek od Zakrętu i tak pokrywa się z pasem do skrętu w prawo na Estakadę i w sumie jedynym efektem jaki odniósł jest utrudnienie wyjazdu z Zakrętu do Oksywia na Morską bo trzeba teraz jechać od razu na środkowy pas Morskiej.
          Buspasy są dobre jak są planowane od podstaw podczas budowy drogi, kiedy nagle wycina się jeden z pasów jezdni przy rosnącej ogólnej ilości aut w mieście to ciężko to nazwać świetnym pomysłem.

          • 9 1

      • wystarczy zdjąć na tym odcinku znak, że wiadukt jest drogą dla pojazdów samochodowych (1)

        i po sprawie

        • 1 3

        • Pobocze mogłoby być szersze, ale przy okazji któregoś z bardzo licznych ostatnio remontów Estakady mogliby i o tym pomyśleć.

          • 2 4

    • (1)

      rower to alternatywa jak masz wygodna prace biurowa albo po prostu wygodna. No i jak masz w miarę blisko, bo jechac parenascie kilomoetrow rowerem i pozniej zapierdzielac na nogach przez 8+ godzin. Heh, nie.

      • 13 1

      • no też prawda

        • 4 1

    • (1)

      A co? Dowartościowujesz się łapkami w necie?

      • 8 0

      • on się tymi kciukami w dół masuje

        • 9 0

  • dlaczego gdyńskie urzędasy urządzają sobie taką samowole ? (1)

    W środku sezonu bez konsultacji z mieszkańcami tworzą następnego po wzgórzu prowizorycznego Bubla za 20 baniek !

    • 24 5

    • Z pewnością ucieszyłbyś się, gdyby zaczęli to po wakacjach.

      • 6 3

  • W Gdyni to zawsze są utrudnienia w ruchu

    • 12 8

  • (1)

    Rondo nie byłoby prostszym i tańszym rozwiązaniem?

    • 26 9

    • w wikipedii to wyczytałeś?

      • 5 1

  • Pasy namalowali Ale wszyscy jeżdżą zagubieni nawet nie ma znaków

    Informujących o zmianie ruchu i od kiedy.

    • 11 4

  • A autobusy będą miały swój sygnalizator?

    Plan zmian organizacji ruchu choć trochę komplikuje życie to całościowo może nie jest zły ale zastanawiam się, czy w momencie uruchomienia tymczasowego bus-pasa dołożony zostanie sygnalizator dla autobusów na skrzyżowaniu 10 Lutego i Władysława IV. Teraz w takiej relacji nikt tam nie jeździ więc obawiam się czy bez sygnalizatora wyjazd autobusów nie będzie stwarzać utrudnień.

    Dobrze, że redakcja opublikowała ten artykuł z całym zakresem zmian, bo wcześniejszy artykuł nie poruszał wielu kwestii i wytyczenie jedynie bus-pasa na fragmencie Władysława IV wydawało się bezcelowe.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane