- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (38 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (374 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (262 opinie)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 5 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
Dwa nowe tramwaje już na torach
O godz. 8:30 na przystanku przy gdańskim urzędzie odbyła się oficjalna prezentacja nowych tramwajów Pesa Jazz Duo, które już dziś będą wozić pasażerów. Pojazdy wyposażone są m.in. w ładowarki USB, uchwyty na rowery oraz defibrylatory AED.
Nowe tramwaje wyglądają identycznie jak starsze modele, jednak w środku różnią się kilkoma ważnymi detalami.
- Dzisiaj mieszkańcy pewnie nie zauważą, że jadą nowym tramwajem, ponieważ wizualnie jest on identyczny jak jego poprzednik. Natomiast w środku znajdziemy kilka nowych rozwiązań, jak ładowarki USB, oświetlenie dostosowujące barwę do temperatury na zewnątrz, uchwyty na rowery i nieco inne miejsce dla niepełnosprawnych - Maciej Lisicki, prezes GAIT.
Nowy tramwaj dla Gdańska wciąż niedopuszczony do ruchu
Nowe tramwaje są pierwszymi sprowadzonymi w ramach dużej umowy z firmą Pesa. Do końca 2020 r. do Gdańska ma dojechać kolejnych 11 tramwajów, a do końca 2021 r. - jeszcze 15 kolejnych sztuk. Co ciekawe, za opóźnienia w ramach kontraktu GAIT cały czas nalicza kary, które ostatecznie mogą wynieść nawet 16 mln zł.
- Kary są naliczane na bieżąco, zgodnie z umową. Według naszej oceny suma tych kar złoży się na wartość dwóch tramwajów. Pesa miała swoje kłopoty, ciągłe wzloty i upadki, ale wiemy, że z tego kontraktu bardzo chce się wywiązać. Złożyliśmy zamówienie na kolejne 15 tramwajów do końca przyszłego roku. To są tramwaje dobrej jakości za dobrą cenę, dlatego jesteśmy cierpliwi i wyrozumiali - kończy prezes Lisicki.
Patronami nowych tramwajów zostaną Brunon Zwarra i Zbigniew Cybulski.
- Jeden tramwaj to koszt ponad 8 mln zł. To nie jest mało, ale miasto Gdańsk konsekwentnie realizuje program rozwoju komunikacji publicznej. Program unijny, z którego wsparcia korzystamy, nie tylko daje nam pieniądze na zakup tramwajów, ale także na rozwój infrastruktury tramwajowej - mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Miejsca
Opinie (328) ponad 20 zablokowanych
-
2019-10-31 15:38
ładne
bo nowe
- 6 0
-
2019-10-31 15:54
Jeden tramwaj 8 mln zł, jeden autobus przegubowy 1,5 mln zł (2)
a pojemność taka sama.
- 5 11
-
2019-10-31 22:10
Ale o ile dłuższa żywotność. 40 letniego autobusu nie uświadczysz.
- 2 2
-
2019-10-31 22:45
w autobusie więcej miejsc
- 4 0
-
2019-10-31 15:57
A przeguby zmieniono na zgodne z projektem, czyli niemieckie, czy też pozostawiono ukraińskie barachło?
- 9 4
-
2019-10-31 16:00
a ja dziś jechałem 105 ką... taka to nowoczesność na potrzeby mediów
- 9 2
-
2019-10-31 16:16
a dlaczego
nie ma toi-tojów na końcu składu ? Takie na kółkach toi-toje . Jak motorowy przesiada sie na drugi koniec pesy to przeciaga toi-toja. ! Mozna ? Mozna !
- 6 5
-
2019-10-31 16:27
Platfusy nawet Saharę by doprowadzili do ruiny
i wyprzedali piasek ,
- 14 7
-
2019-10-31 16:33
hmm
pytanie podstawowe ile jest miejsc siedzących w tym cudzie techniki? bo ze zdjęcia wnioskuje,że stosunkowo mało jak na jego długość,lipa straszna
- 21 2
-
2019-10-31 16:35
Droga Pani Ptezydent (1)
Kiedy w końcu wiadukt tramwajowy przez Łostowicką?
- 10 5
-
2019-11-01 03:45
A gdzie Robyg bedzie stawial nowe bloki?
Urzedasy i kancelarie tak przynajmniej cos jeszcze zarobia przy opyxhaniu terenu..albo sie z Sopotem na dzialke wymienia.. Jest pare opcji...ale wiadukt nie...nie wiadukt...To sie ekonomicznie nie oplaca ci powiedza.
- 2 3
-
2019-10-31 16:50
Za mało miejsc siedzących.
- 23 2
-
2019-10-31 16:58
Brunon Zwarra będzie patronem pierwszego nowego tramwaju...
Przeczytałem wszystkie jego książki. Powinien przeczytać je każdy mieszkaniec Gdańska.
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.