• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa piętra do Warszawy. Autobusy coraz popularniejsze

Borys Kossakowski
27 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobusem dwa razy dziennie z Trójmiasta do Pragi

Dwupiętrowe autobusy Polskiego Busa

Linia Gdańsk-Warszawa obsługiwana jest już 15 razy dziennie. Od piątku także takimi dwupiętrowymi autobusami, jak ten w naszym filmie.



Piętrowe autobusy nie muszą już kojarzyć się wyłącznie z Londynem. Firma Polski Bus, która od niemal roku wozi po kraju tysiące pasażerów, właśnie wprowadziła do eksploatacji dwupoziomowe autokary. Już w piątek pojawiły się one na najpopularniejszej trasie przewoźnika: Gdańsk-Warszawa.



Skąd sukces komunikacji autobusowej w Polsce?

W sumie na polskich drogach pojawi się dwadzieścia tzw. "double-deckerów". Każdy z nich ma nieco ponad 14 metrów długości i 89 miejsc siedzących. Wewnątrz autokary wyglądają bardzo podobnie do pojazdów obsługujących linię Polskiego Busa do tej pory. Skórzane siedzenia wyposażone są w pasy bezpieczeństwa i gniazdko elektryczne. W autobusach dostępne jest bezprzewodowe połączenie z internetem, które (prócz ceny biletu) jest prawdopodobnie największym atutem linii.

Nowością w autokarach dwupokładowych jest miejsce dla niepełnosprawnych - po złożeniu siedzeń na dolnym pokładzie zmieszczą się tam dwa wózki inwalidzkie. Ponadto pasażerowie mogą skorzystać z miejsc przy stoliku, gdzie cztery osoby mogą usiąść twarzą w twarz.

Na linii P1 (Gdańsk-Warszawa-Gdańsk) od kwietnia będzie dostępny catering. Pasażerowie mogą liczyć na ciepłe lub zimne napoje, rogaliki, przekąski i lody.

- Połączenie Gdańsk-Warszawa to nasz największy sukces - mówi Brian Souter, Prezes Zarządu PolskiBus.com oraz Souter Holdings Poland. - Kiedy ruszaliśmy, liczyliśmy na powodzenie, ale nie aż takie. Dziś nasze autokary kursują na tej trasie piętnaście razy dziennie. Wśród pasażerów są turyści szukający wypoczynku nad morzem, biznesmeni oraz młodzi ludzie, dla których atrakcją jest łącze wi-fi.

Szef linii twierdzi, że Polskim Busem jeździ 100 tys. osób miesięcznie. Z pewnością powodem są bardzo konkurencyjne ceny - linią można pojechać do Warszawy za 2 zł. Po przesiadce w stolicy czerwonym autobusem można dotrzeć m.in. także do Krakowa, Pragi, Bratysławy czy Wiednia.

Polski Bus jest jedną z firm, które w ostatnich miesiącach zrewolucjonizowały rynek transportu pasażerskiego między Trójmiastem a resztą Polski. Swoją cegiełkę dorzuciły też linie OLT Express, które latają po kraju już od 99 zł za bilet w jedną stronę, a także konkurujący z nimi Eurolot. O ofercie wszystkich tych firm możesz przeczytać w artykule pt. Jak podróżować z Trójmiasta?

Miejsca

Opinie (138) 9 zablokowanych

  • A do Warszawy i Berlina mogłby jechac AGV 360 km/h (7)

    1 godzina i 15 minut jazdy pociągiem. To robia partacze linie "do 200 km/h" czytaj. 140-160 km/h. To nie Szwajcaria z gorami i tunelami w gorach, tylko plasko jak na stole i problem wybudowac pociag na 360 km/h podrozna. Powinnismy miec AGV w Polsce.

    • 25 3

    • (1)

      Dużo rzeczy Powinniśmy mieć w Polsce tylko kto niby ma to zrobić ?? Rząd no proszę ciebie nie rozmieszaj mnie :) Jak ktoś prywatny nie przyjdzie i nie zainwestuje to nikt tego nie zrobi

      • 5 0

      • Ale nikt prywatny nie przyjdzie

        Bo .... rządowe podatki :)

        • 1 0

    • (4)

      Zanim zaczniesz pisać bzdury zapoznaj się z tematem żeby nie wyszło że piszesz o czymś o czym pojęcia nie masz, tak jak w tej chwili. Zacznę od tego że obecnie nikt w Europie nie jeździ szybciej niż 300km/h, Francuzi mają dopiero zacząć tyle jeździć za jakiś czas, a Niemcy nawet nie myślą o tym żeby jeździć więcej niż 300km/h. Problem jest w tym że jazda powyżej 300km/h gwałtownie staje się dużo droższa, bardzo rosną koszty utrzymania infrastruktury, a zysk czasowy przy tym jest naprawdę bardzo niewielki, szczególnie przy większej ilości postojów. Generalnie można powiedzieć że są dwa modele kolei dużych prędkości, Niemiecki z mnóstwem stacji pośrednich a i czasami dworcami czołowymi, i Francuski gdzie stacji pośrednich praktycznie nie ma. Przy podnoszeniu prędkości pociągów trzeba wiec brać wiele czynników pod uwagę. Polska wcale taka płaska nie jest, może nie ma tak bardzo widowiskowych gór jak w Szwajcary... ale płasko jak stół to nie jest na pewno. Polecam pojeździć trochę po kraju i popatrzeć. To że Żuławy są płaskie nie znaczy że kraj cały tak wygląda. Oprócz tego obecnie najbardziej kręty odcinek przebiega przez teren województwa Warmińsko-Mazurskiego, i musi omijać jeziora i inne zbiorniki wodne. Na tej linii nie ma wiec szans zęby jechać szybciej niż to co jest robione obecnie. Żeby osiągnąć wyższe prędkości potrzebna jest całkowicie nowa linia, o zupełnie innym przebiegu. Co ciekawe plany budowy takiej linii były... za czasów PRL. Linia ta miałaby tzw. CMK Północ, czyli przedłużeniem obecnej linia Zawiercie - Grodzisk Mazowiecki "CMK" na północ. Zaczęte zostały już nawet pewne prace związane z tą linią. Niestety budowa nie została ukończona ze względu na to że PRL upadł. Obecnie na obszarze po którym miała przebiegać ta linia istnieją rezerwy terenu pod taka inwestycje w przyszłości. Nawet obecne modernizacja linia Warszawa - Gdańsk zakłada możliwość włączenia tej linia na terenie Trójmiasta. Mimo wszystko obecna modernizacja była bardzo potrzebna do dalszego funkcjonowania tego połączenia. Szczególnie tragiczny stan torów w okolicach Warszawy. Faktem jest że w mojej opinii linia ta powinna być modernizowana w znacznie mniejszym zakresie. Wracając do tego co wcześniej napisałem, to nawet po budowie nowej linii i tak jazda powyżej 249km/h nie będzie opłacalna.

      • 4 3

      • chyba jednak jezdża powyżej 320 (3)

        As of mid 2011, scheduled TGV trains operate at the highest speeds in conventional train service in the world, regularly reaching 320 km/h (200 mph) on the "LGV Est".

        to z wiki - choc mnie sie wydawało, ze tam nawet jezdżą szybciej

        no a ja pamietam własnie jakies stacje posrednie we Francji - nawet się dziwiłem, bo stacja była w 'polu' dosłownie - widac jakies miasto było w pobliżu, ale na pewno nie wielkie

        POLSKA JEST PŁASKA jak naleśnik - nie pieprz głupot - trasa z Warszawy jest kreta, bo taka ją zrobili (moze tez przez obecność jezior), niemniej to ma sie nijak do szybkich pociagów, bo w takich Włoszech jest pełno gór, ale jakos to im nie przeszkadzało od początku budowac szybkich kolei (tzw pendolino chocby) czy autostrad

        TRZEBA CHCIEĆ, a tu nikomu sie nic nie chce - tylko przepieprzać pieniadze

        • 0 3

        • (2)

          Polska nie jest płaska, położenie nowych tras wymagałoby niwelacji ogromnych połaci terenu. Ale to nie jest najważniejszy problem! AGV pobiera tyle prądu, co 20 EN-57 lub 10 składów ciągniętych przez Husarza. Wyobraź sobie, jaką ilość energii trzebaby zapewnić samej kolei. Wiatrakami tego nie zrobisz, a dostawienie kilkunastu bloków węglowych wykończy gospodarkę (idiotycznymi) karami za emisję tlenku węgla (IV).

          • 1 1

          • tak polska jest górzysta a smolenska mgła była betonowa (1)

            co ty pierniczysz?

            ze TGV pobiera prąd? i co z tego... na piechotę bedzie taniej...!!!!

            • 0 2

            • Widzę, że jesteś z Gdyni, to może na przykładzie

              To skoro Polska jest taka płaska to dlaczego między stacjami Gdynia Gł i Gd. Wlk. Kack linia się tak wije, a jak zbudowano pierwsze tory to wkrótce i tak korygowano przebieg?

              • 1 0

  • Zwrot za bilety (5)

    Przed zakupem radzę zapoznać się z procedurą zwrotu - koszt połączenia prawie 4 zł. Jak ktoś kupił bilet za 15 zł to po czterech minutach wiszenia na infolinii więcej wyda na połączenie (firma potrąca za zwrot 10%).

    • 8 6

    • Przed zakupem

      radzę się zatem zastanowić i nie czynić tego pochopnie

      • 7 3

    • Kupujesz bilet po to by go zwracać?? (1)

      hmmmm ... ja piję wódkę po to by zwracać, zawszę tak robię :) ale cóż każdy ma jakieś hobby :)

      • 7 0

      • hihihihihihi

        też tak mam!

        • 0 0

    • mozna takze mailem za co sie nie placi...

      "Uprzejmie informujemy, że anulacje i zmiany biletów (które na chwilę obecną polegają na anulowaniu błędnie wykupionego biletu i zakupie nowego) prosimy zgłaszać na specjalny adres mailowy: anulacje@polskibus.com"

      po co narzekać jak się nie umie dobrze sprawdzic ?

      • 7 0

    • jakbym kupił bilet za 15 zł to szkoda by mi by lo czasu na zwracanie go

      oferta jaka jest każdy widzi. Cena mała, najwyżej bilet przepadnie. Za 130 zł możesz sobie jechać IC i odać 10 minut przed odjazdem

      • 1 0

  • ???????????????? (4)

    Może mi ktoś wyjaśnić za 2 zł. do Warszawy to żart????????

    • 5 10

    • (1)

      Nie jest pewna pula biletów gdzie można kupić bilet za 2 zł tak samo jak nie których linach samolotowych

      • 9 0

      • Mnie nieraz udało się kupić za 1 ZŁ, nawet bez tej rzekomej dopłaty rezerwacyjnej (wtedy kosztowałoby to 2 zł). Np. wczorajsza podróż z Warszawy do Gdańska tyle mnie kosztowała - złotówkę.

        • 5 0

    • 2 zł to niedoinformowanie pana redaktora, bilety są od 1 zł (bo nie ma jeszcze opłaty za rezerwację)

      Tylko że nowa pula biletów jest wypuszczana raz na 2 miesiące i te bilety rozchodzą się w ciągu 2 godzin. trzeba śledzić ich facebooka

      • 0 0

    • prawda

      moja znajoma tak jechała ,ze 2 zł do Warszawy z Gdańska .ale w środku tygodnia...

      • 0 0

  • proste

    zaden z rzadow ostatnich ponad 20 lat nie zrobil nic, aby zapobiec upadkowi kolei. namnozono tylko spolek i spoleczek, gdzie do kazdej z nich oddelegowalo panow prezesow-znajomych krolika z watpliwymi kwalifikacjami oraz armia darmozjadow w ich administracjach. nikt za te niegospodarnosc do dzisiaj nie poniosl odpowiedzialnosci i tez zapewne nigdy nie poniesie...
    autokary wypelnily tylko luke i daly mozliwosc poruszania sie w warunkach, ktore nie przypominaja przewozu bydla. PKP kona, dobije je pozniej otwarcie rynku.

    • 15 1

  • A test łosia przeszedł? (2)

    He???

    • 1 4

    • (1)

      skoro tutaj piszesz, to najwyraźniej nie przeszedł

      • 1 2

      • to razem z tobą

        dwa łosie

        • 2 0

  • A ja się pytam kiedy LUX BUS Gdynia - W-wa i z powrotem? (1)

    może na początek dwa tak dwa pierwsze autobusy 16 m lux'y Irizar I4 Integral. Mona by je trochę podrasować, Gdyni wspaniale to wychodzi i w trasę.

    • 3 5

    • Gdynia musi mieć najpierw dworzec z prawdziwego zdarzenia

      wtedy i autobusy się pojawia

      • 3 1

  • (2)

    Najlepsze jest to że z Gdańska do Warszawy przed II wojną światową szybciej się podróżowało niż teraz... To jest ładny paradoks a właściwie pokazuje jak kolej jest zaniedbana...

    • 17 3

    • A po drodze jeszcze była granica :)

      • 2 0

    • w PRLu tez było szybciej

      • 4 0

  • extra

    Jechaliśmy w 6 osób z Gdańska do Warszawy i z Warszawy do Pragi i z powrotem.Jechało się komfortowo a przede wszystkim tanio i bezpiecznie wi-fi działa bez problemu. W tym roku też się wybieramy do Pragi i z pewnością wybiorę Polski Bus.
    Gratulacje:) i oczywiście polecam

    • 14 1

  • wszystko ladnie pięknie

    ale 120 - 130 km/h naszą ukochaną i "bezpieczną" 7 to troszkę za dużo jak na autobus wiozący ludzi - przy okazji spychając osobówki. Aczkolwiek ja jadący za takim czuje się bezpiecznie wyprzedzając kolumnę pojazdów. Ale jak taki bus trafi czołówkę współczuję pasażerom

    • 7 11

  • Linia P1 (1)

    Ja również jestem bardzo zadowolony z usług tego przewoźnika. Aczkolwiek na trasie P1 dodałbym jeszcze dwa przystanki Elbląg i Mława. Wtedy popyt byłby jeszcze większy!

    • 3 5

    • No way! Szkoda czasu na zjazdy :)

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane