• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmowa Chwarznieńska z Witomina do Chwarzna za pięć lat

Maciej Naskręt
24 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta. Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta.

W październiku ruszy pierwszy z trzech etapów przebudowy 5-kilometrowego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Pochłonie 60 mln zł, a modernizacja całej ulicy nawet 150 mln zł. Dwujezdniowa droga z Witomina w stronę obwodnicy będzie gotowa w 2015 r.



Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.. Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni..
Czwartek był ostatnim dniem, w którym firmy budowlane mogły składać oferty w przetargu na pierwszy etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Jeśli nie będzie problemów przy wyłanianiu wykonawcy, przebudowa rozpocznie się na przełomie października i listopada tego roku.

Budowa pierwszego odcinka od ul. Prostokątnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Gierdziejewskiego zobacz na mapie Gdańska nie powinna potrwać dłużej niż do końca przyszłego roku. Jest nawet szansa, że inwestycja zostanie ukończona nieco szybciej. W przetargu, oprócz ceny (90 proc.) i okresu udzielonej gwarancji (2 proc.), liczy się także termin realizacji (8 proc.) - im jest krótszy, tym lepszy dla wykonawcy.

- Pierwszy etap przebudowy, obejmujący górny odcinek ulicy, pochłonie ok. 60 mln zł. Pieniądze pochodzą z miejskiej kasy. Inwestycji nie dofinansowuje Unia Europejska - opowiada wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Który odcinek ul. Chwarznieńskiej drogowcy powinni wyremontować najpierw?

Inwestycja obejmie m.in. rozbudowę drogi do dwóch jezdni na odcinku od ul. Prostokątnej do Obwodnicy Trójmiasta. Dalej - do ul. Gierdziejewskiego - pojedziemy tylko jedną, za to nową jezdnią.

Projektanci zaplanowali wprowadzenie odrębnych lewo- i prawoskrętów na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską. W tej chwili jest jeden wspólny zjazd w obu kierunkach.

Rozbudowa nie zapewni jednak pełnej przepustowości aut, bowiem na Węźle Chwarzno drogowcy umieszczą sygnalizację świetlną, której do tej pory tam nie było. Splot dróg stanie się wtedy niemal lustrzanym odbiciem Węzła Karczemki.

Projekt przewiduje też użyteczne rozwiązania dla mieszkańców. Istniejąca dziś jezdnia, po wybudowaniu dwóch nowych nitek ulicy będzie drogą dla ruchu lokalnego. Zapewni dojazd do ul. Marzanny zobacz na mapie Gdańska. Po drugiej strony dawnej ulicy, patrząc od strony budynków, staną bariery dźwiękochłonne. Oddzielą one główną trasę od domów na odcinku ok. 300 m.

Ucieszą się też rowerzyści, bowiem pierwszy etap inwestycji zakłada budowę ok. 2 km ścieżek rowerowych. Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą.

Realizacja drugiego i trzeciego etapu przebudowy ul. Chwarznieńskiej to melodia przyszłości. Rozbudowa odcinka drogi, wiodącego przez Witomino, jest wyznaczona na lata 2012-2014. Natomiast dwupasmowy odcinek leśny będzie modernizowany po 2014 r. i potrwa co najmniej rok. - Koszt przebudowy kolejnych odcinków stanowi kwotę ok. 90 mln zł. Napięty budżet może jednak spowodować przesunięcie terminu realizacji i zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej - wyjaśnia Marek Stępa.

Zobacz, jak będzie wyglądać ul. Chwarznieńska po przeprowadzeniu rozbudowy.
Pobierz projekt nr 1.
Pobierz projekt nr 2.

Miejsca

Opinie (190) ponad 10 zablokowanych

  • i będą korki i będzie jeden wielki burdel, zamiast zbudować obok nową drogę przez las, na cholere sie branzlować z poszerzaniem

    , tylko jak można wyciąć tyle drzewek

    • 2 2

  • KILKA LAT TEMU ZJAZD PRZEZ WITOMINO BYŁ NAJSZYBSZYM ZJAZDEM, W PORÓWNANIU DO KARWIN, DZISIAJ KARWINAMI ZJEŻDŻA SIĘ SZYBCIEJ ,BO

    SIĘ NAWPROWADZAŁO CHAMSTWO NA SOKÓŁKĘ, NAROBILI ŚWIATEŁ I LUDZIE JEŻDŻĄ JAK PIERDOŁY

    • 5 2

  • A Okrężna to ulica zapomniana!!!!!!!!!!! (1)

    Jak przed i po wojnie wygląda ta Okrężna. Po co ją robić przecież tej ulicy nie widać, więc wizerunkowi Pana Szczurka nie zaszkodzi. Nie rozumiem buduje się nowe drogi a stare Chwarzno nie ma ich. Jak to się dzieje że nowe Chwarzno ma drogi a stare nie ma . Brak zainteresowania miasta naszą dzielnicą. ???
    Chyba że czegoś nie wiem a miasto już prawie zaczyna robić przy okazji budowy nowej drogi nasze ulice. Mam nadzieję.

    • 5 1

    • Całe "Stare "Chwarzno to dzielnica zapomniana!!!

      Nie tylko ulica Okrężna nie ma nawierzchni, kanalizacji deszczowej,
      ani żadnej infrastruktury; wszędzie dziury !!! Wszystko co zostało zrobione, to
      efekt pracy i pomysłowości mieszkańców. O wszystko trzeba prosić "na kolanach"!
      Radni są chyba tylko do "przytakiwania" włodarzom miasta; nie mają żadnej mocy sprawczej.Kierowcy ciężarówek ignorują zupełnie znaki i rozjeżdżają to co zostało vide ul. Kwadratowa. Poza tym, na "Starym" nie mieszka żaden v-ce prezydent, ani nikt na tyle ważny,by się coś zmieniło i chyba już tak zostanie;((((

      • 2 0

  • DLACZEGO NIE MA DODATKOWYCH WJAZDÓW NA OBWODNICĘ

    Inwestycja jak zwykle nie przemyślana. Brak dodatkowych wjazdów na obwodnicę i dodatkowe światła - coraz lepsze pomysły. Szkoda, że tylko zainteresowani czytają i piszą. 5 lat temu w związku z budową estakady miano zamknąć zjazd na Chwarzno. Mamy powtórkę z myślenia

    • 2 0

  • pod zdjęciem jest błędny podpis!odcinek dwujezdniowy będzie od obwodnicy do końca lasu.Przez Witomino będzie jedna jezdnia:)

    • 2 0

  • Fajnie tylko to półśrodek

    Z przerażeniem patrzę na budowę nowych bloków na Chwarznie i Wiczlinie bo wiem, że niedługo w godzinie szczytu jechać będziemy do, lub z centrum ponad godzinę a wcześniej 10 min. Chwarznieńska w obecnie zaplanowanej formie niestety nieznacznie jedynie wpłynie na poprawę sytuacji. Zdławienie leśnych dwóch pasów na w Witominie czy Chwarznie będzie powodować korki i na co te dwa pasy? Przypomnę, że pierwotne plany przebiegu dojazdu do centrum przewidywały przeprowadzenie zupełnie nowej drogi wokół Witomina wprost do zbiegu Witomińskiej i Kieleckiej i to miałoby sens ale to chyba nie ma szans realizacji. Poza tym te 5 lat- straszne!

    • 3 0

  • szkoda kasy (1)

    Moim zdaniem to pieniądze stracone. Lepiej byłoby zostawić drogę taką jak jest, ale zapewnić bezkolizyjny wjazd na Obwodową. No ale Ci co wydają Nasze pieniądze wiedzą lepiej.

    • 2 0

    • krótkowroczne rozwiązanie nie spełniające potrzeb wzmożonego ruchu drogowego

      dzisiaj w godzinach 0800-0900 na ul. Chwarznieńskiej korki w obie strony. Czy w kraju cywilizowanym, jak naszym, nie można by prowadzić prac drogowych w godzinach wieczornych i nocnych np.: od 20:00 do 06:00? Czy drogowcy z firmy MTM muszą nam umilać życie startując z robotami drogowymi W GODZINACH SZCZYTU, gdy my jesteśmy w drodze do pracy !!! ... Coś nie za smaczna ta kiełbasa wyborcza, byle szybko i bez zastanowienia. Rozbudowa ul. Chwarznienskiej to krótkowroczne rozwiązanie. Dlaczego nie wdrożony został w życie projekt w uchwalonym przez Radę Miasta Gdyni Studium 2008 r. ??Zgodny z uchwałą Rady Miasta Gdyni z dnia 27 lutego 2008.

      • 1 1

  • Chwarzno

    Pan Szczurek dla mieszkańców na ul.Okrężnej nic nie zrobił.My mamy ulice z czasów komuny.Kiedy to było? Chyba P.Szczurek ni dostanie mojego poparcia.

    • 2 0

  • W końcu może coś sie ruszy!!! (1)

    Jeżdzę codziennie w godz. szczytu i cały "korek" z centrum powoduje brak
    zjazdów na obwodnicę; wszyscy stoimy razem . Niestety nic się nie zmieni
    w kierunku z obwodnicy do centrum,a światła jeszcze to utrudnią; będzie korek na obwodnicy i od Wiczlina. W lesie i na Witominie dalej będziemy stali w korku. To i tak niewiele da, gdy rozbuduje się Wiczlino; może zacząć już teraz myśleć???Przez "Chwarzno" przejeżdża się teraz, jak przez jakąś "zabitą dechami wieś";to chyba jedyne takie zacofane miejsce w Gdyni, przy Obwodnicy.

    • 2 1

    • jaki jest główny cel polityki transportowej Gdyni ? czy drogi budujemy dla ludzi czy potrzeb wyborczych???

      Rozwiązanie zawarte w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania terenu przestrzennego Gdyni z dn 27 lutego 2008 projektuje drogę czteropasmową (po dwa pasy w każdym kierunku), mającą stanowić połączenie obwodnicy i ul. Chwarznieńskiej. Otóż droga ta biegnie od wyjazdu z Witomiśkieho lasu wzdłuż lasu do obwodnicy, łącząc się z obwodnicą i dalej - po zachodniej stronie - niemalże pokrywa się z istniejąca ul. Chwarznieńską. Rozwiązanie zawarte w Studium 2008 jest prawidłowe, przewiduje bowiem bezkolizyjne połączenie obwodnicy i centrum miasta, bieg czteropasmowej drogi od lasu w stronę obwodnicy nie pokrywa sie z istniejącą ul. Chwarznieńską, wzdłuż której znajduje sie głównie zabudowa jednorodzinna. Ponadto przebieg zaprojektowanej w studium drogi wraz z budową węzła bezkolizyjnego znacznie zwiększa przepustowość ruchu. Przebieg obecnie projektowanej trasy, niemalże pokrywającą się z ul. Chwarznieńską jest rozwiązaniem krótkowzrocznym, a przede wszystkim stwarzającym niebezpieczeństwo dla ruchu oraz mieszkańców.

      • 1 1

  • A kur** nie pomyśleli o światłach na witomine w centrum witomina bardzo dobrze panie prezydencie oby tak dalej

    Oby tak dalej bo na prawdę z połowy mieszkańców trójmiasta się wkurzają a na co? Na korki od rolniczej do chwarzna od małokackej do chwarzna.Jak będą takie postępy a nie będzie cie tego zauważać to na prawdę będziecie mieć problemy nie my tylko wy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane