• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmowa Chwarznieńska z Witomina do Chwarzna za pięć lat

Maciej Naskręt
24 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta. Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta.

W październiku ruszy pierwszy z trzech etapów przebudowy 5-kilometrowego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Pochłonie 60 mln zł, a modernizacja całej ulicy nawet 150 mln zł. Dwujezdniowa droga z Witomina w stronę obwodnicy będzie gotowa w 2015 r.



Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.. Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni..
Czwartek był ostatnim dniem, w którym firmy budowlane mogły składać oferty w przetargu na pierwszy etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Jeśli nie będzie problemów przy wyłanianiu wykonawcy, przebudowa rozpocznie się na przełomie października i listopada tego roku.

Budowa pierwszego odcinka od ul. Prostokątnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Gierdziejewskiego zobacz na mapie Gdańska nie powinna potrwać dłużej niż do końca przyszłego roku. Jest nawet szansa, że inwestycja zostanie ukończona nieco szybciej. W przetargu, oprócz ceny (90 proc.) i okresu udzielonej gwarancji (2 proc.), liczy się także termin realizacji (8 proc.) - im jest krótszy, tym lepszy dla wykonawcy.

- Pierwszy etap przebudowy, obejmujący górny odcinek ulicy, pochłonie ok. 60 mln zł. Pieniądze pochodzą z miejskiej kasy. Inwestycji nie dofinansowuje Unia Europejska - opowiada wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Który odcinek ul. Chwarznieńskiej drogowcy powinni wyremontować najpierw?

Inwestycja obejmie m.in. rozbudowę drogi do dwóch jezdni na odcinku od ul. Prostokątnej do Obwodnicy Trójmiasta. Dalej - do ul. Gierdziejewskiego - pojedziemy tylko jedną, za to nową jezdnią.

Projektanci zaplanowali wprowadzenie odrębnych lewo- i prawoskrętów na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską. W tej chwili jest jeden wspólny zjazd w obu kierunkach.

Rozbudowa nie zapewni jednak pełnej przepustowości aut, bowiem na Węźle Chwarzno drogowcy umieszczą sygnalizację świetlną, której do tej pory tam nie było. Splot dróg stanie się wtedy niemal lustrzanym odbiciem Węzła Karczemki.

Projekt przewiduje też użyteczne rozwiązania dla mieszkańców. Istniejąca dziś jezdnia, po wybudowaniu dwóch nowych nitek ulicy będzie drogą dla ruchu lokalnego. Zapewni dojazd do ul. Marzanny zobacz na mapie Gdańska. Po drugiej strony dawnej ulicy, patrząc od strony budynków, staną bariery dźwiękochłonne. Oddzielą one główną trasę od domów na odcinku ok. 300 m.

Ucieszą się też rowerzyści, bowiem pierwszy etap inwestycji zakłada budowę ok. 2 km ścieżek rowerowych. Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą.

Realizacja drugiego i trzeciego etapu przebudowy ul. Chwarznieńskiej to melodia przyszłości. Rozbudowa odcinka drogi, wiodącego przez Witomino, jest wyznaczona na lata 2012-2014. Natomiast dwupasmowy odcinek leśny będzie modernizowany po 2014 r. i potrwa co najmniej rok. - Koszt przebudowy kolejnych odcinków stanowi kwotę ok. 90 mln zł. Napięty budżet może jednak spowodować przesunięcie terminu realizacji i zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej - wyjaśnia Marek Stępa.

Zobacz, jak będzie wyglądać ul. Chwarznieńska po przeprowadzeniu rozbudowy.
Pobierz projekt nr 1.
Pobierz projekt nr 2.

Miejsca

Opinie (190) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    "Najpierw buduje sie droge, potem osiedle na kilka tysiecy samochodów."

    O TUTAJ! Dokładnie tutaj tkwi mentalnościowa pułapka powodująca że wszędzie są korki. Osiedla buduje się dla ludzi, nie dla samochodów. Jak ludzie będę obstawali przy samochodach to korki będą ciągle większe. Nawet jakby pobudować wszędzie szerokie drogi to centrum nie jest z gumy i więcej pojazdów zwyczajnie się tam nie zmieści.

    A to, że do jakiegoś osiedla nie ma drogi to nie jest krótkowzroczność. Przecież władze miasta mają lepsze rzeczy do roboty, niż zastanawianie się "gdzie by tu podciągnąć drogę za 100 milionów bo może ktoś zechce się wybudować w szczerym polu". To wina kupujących, że nie patrzą na infrastrukturę otaczająca ich mieszkanie.

    • 6 8

    • samochod jest też dla ludzi. (2)

      pozbądź sie samochodu (bo jest autobus) , pralki, zmywarki (bo zżerają prąd), telefonu (bo są znaki dymne). zobaczymy jak ci sie bedzie żyło. jak nie masz dzieci które gdzieś trzeba wysłac do szkoły a potem je odebrac to nie gadaj o mentalnościowych pułapkach. dorosnij, założ rodzine, wtedy sie wypowiedz.

      • 3 0

      • Ale nie musisz z niego non stop korzystać (1)

        Ja mam rodzinę, dzieci. I dojeżdżam rowerem. Dzieci same jeżdżą do szkoły. Jedno autobusem, a drugie dyga na piechotę. Co to za mania "dowożenia dzieci". Jeśli są niepełnosprawne, to przepraszam. Ale znakomita większość dałaby sobie sama radę, tylko rodzice je na siłę ubezwłasnowalniają. To wy właśnie robicie największe korki. Widać to było ewidentnie po 1 IX. Jezdnie powinny być dla autobusów, dostawców towarów i ludzi którzy muszą coś przewieźć (przy czym nie mówię tu o własnych czterech literach), czyli wszelkiej maści handlowcy czy budowlańcy dla których to jest narzędzie pracy. Reszta na rowery, do MZK i SKM

        • 3 1

        • a gdzie jest napisane ze ja DOWOŻĘ dzieci ?? Ja je do szkoly odprowadzam, potem

          muszę dojechac do pracy na czas, wrocic na czas zeby je odebrac. 6 letnie dziecko samo nie zamknie drzwi na klucz nie dojdzie bezpiecznie do szkoly i nie wroci. Rowerem, MZK i ZKM zajęłoby mi to dodatkowo 2 godziny. Jeżeli lubisz żeby twoje dziecko spędzało w świetlicy pół życia to twój problem ale nie nakłaniaj do tego innych.

          • 2 0

  • UDROŻNIENIE ZJAZDÓW

    najważniejsze jest udrożnienie zjazdów z obwodnicy i na obwodnice. Dwupasmówka na odcinku leśnym nic nie zmieni!!!można zrobic 3 pasma , ten trzeci otwierany w zależności od natężenia ruchu. Widziałam takie rozwiązania w innych krajach. Gdyby cały odcinek był dwupasmowy( od Witawy do obwodnicy) to O.K. ale tylko odc.leśny to bez sensu.

    • 5 3

  • Gdynia XXI w

    To jest gdyńskie tempo na miarę XXI w. 5 km w 5 lat.Chichot to za mało!
    Twórcy Gdyni przewracają się w grobach.

    • 6 2

  • ten fragment drogi, który wybudują dużo nie zmieni

    brak 2 pasmowej drogi przez witomino do centrum i tu będzie dramat zresztą zawsze jest,, wydostać sie popołudniu na obwodnice przez witomino masakra a rano w drugą strone

    • 5 1

  • "Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą" (1)

    Chyba nie rowezrzyści tylko samiobójcy. Za takie "nowoczesne" rozwiązania decydenci powinni dostać bana od mieszkańców. Nie da się zachęcić ludzi do dojeżdżania do centrum rowerem bez budowy dróg. W przepisach powinien być zapis, aby przy każdej dużej inwestycji drogowej obligatoryjnie budować drogę rowerową. Zwykła droga rowerowa bardziej rozładuje korki niż nawet osiem pasów w jedną stronę.

    • 10 0

    • powodem niezrozumienia jest nieścisłość zawarta w treści artykułu:

      "Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą."
      Dziennikarz nie doprecyzował, że po realizacji całości inwestycji odcinek leśny będzie posiadał po jednej stronie jezdni dwupasmową trasę rowerową o nawierzchni asfaltowej i szerokości 2m. Harmonogram realizacji inwestycji to:
      1. Chwarzno - las - start w 2010
      2. las - Witomino - 2-gi etap start ok. 2012
      3. odcinek leśny ok. 2014

      każdy z nich posiada odrębną trasę rowerową

      z pozdrowieniami

      Marcin Wołek
      Pełnomocnik Prezydenta d/s Komunikacji Rowerowej
      605 215 685

      • 0 1

  • Ale jaja, 5 lat na przebudowę kilku kilometrów prostej drogi!!!

    • 4 1

  • Ta cena to są jaja

    Za 7,5 mln Euro to się buduje Autostrady na zachodzie a nie zwykłą drogę miejską.
    Cała inwestycja powinna trwać max 3 lata. Droga z dopuszczeniem tylko 15 T i spoko. To jest droga dla osobówek, autobusów i dostawczaków i chwatit.

    • 3 1

  • Dobra wiadomość :)

    Mieszkam na Witominie od wielu lat i cieszę się bardzo z planowanej inwestycji. Bywa, że dość długo trwa dojazd do domu z powodu dużego natężenia ruchu w kierunku obwodowej.
    Niemniej przewidziany czas przebudowy 5km odcinka drogi, wynoszący blisko 5lat to SKANDAL!!! W tym tempie to z dobrych dróg cieszyć się będą moje wnuki.
    Nie chcę nawet myśleć co będzie się działo jeżeli będzie trzeba zmieniać organizację ruchu na trasie Witomino-Chwarzno.

    • 4 1

  • To dwujezdniowa czy dwupasmowa?

    Bo to jednak różnica. Tytuł artykułu sugeruje drogę dwupasmową, która przecież już tam jest. Przypuszczam, że chodzi o czteropasmową drogę dwujezdniową?
    Niech ktoś u Was czyta artykuły przed ich opublikowaniem, tylko na zdrowie Wam to wyjdzie...

    • 4 0

  • A właśnie, że będzie ścieżka!

    Projekt odcinka leśnego (3 etap) przewiduje bowiem budowę ścieżki rowerowej, więc rowerzyści mogą być spokojni. A póki co na tym odcinku (niestety jedynie) jest istniejąca ścieżka.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane