• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmowa Chwarznieńska z Witomina do Chwarzna za pięć lat

Maciej Naskręt
24 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta. Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta.

W październiku ruszy pierwszy z trzech etapów przebudowy 5-kilometrowego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Pochłonie 60 mln zł, a modernizacja całej ulicy nawet 150 mln zł. Dwujezdniowa droga z Witomina w stronę obwodnicy będzie gotowa w 2015 r.



Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.. Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni..
Czwartek był ostatnim dniem, w którym firmy budowlane mogły składać oferty w przetargu na pierwszy etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Jeśli nie będzie problemów przy wyłanianiu wykonawcy, przebudowa rozpocznie się na przełomie października i listopada tego roku.

Budowa pierwszego odcinka od ul. Prostokątnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Gierdziejewskiego zobacz na mapie Gdańska nie powinna potrwać dłużej niż do końca przyszłego roku. Jest nawet szansa, że inwestycja zostanie ukończona nieco szybciej. W przetargu, oprócz ceny (90 proc.) i okresu udzielonej gwarancji (2 proc.), liczy się także termin realizacji (8 proc.) - im jest krótszy, tym lepszy dla wykonawcy.

- Pierwszy etap przebudowy, obejmujący górny odcinek ulicy, pochłonie ok. 60 mln zł. Pieniądze pochodzą z miejskiej kasy. Inwestycji nie dofinansowuje Unia Europejska - opowiada wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Który odcinek ul. Chwarznieńskiej drogowcy powinni wyremontować najpierw?

Inwestycja obejmie m.in. rozbudowę drogi do dwóch jezdni na odcinku od ul. Prostokątnej do Obwodnicy Trójmiasta. Dalej - do ul. Gierdziejewskiego - pojedziemy tylko jedną, za to nową jezdnią.

Projektanci zaplanowali wprowadzenie odrębnych lewo- i prawoskrętów na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską. W tej chwili jest jeden wspólny zjazd w obu kierunkach.

Rozbudowa nie zapewni jednak pełnej przepustowości aut, bowiem na Węźle Chwarzno drogowcy umieszczą sygnalizację świetlną, której do tej pory tam nie było. Splot dróg stanie się wtedy niemal lustrzanym odbiciem Węzła Karczemki.

Projekt przewiduje też użyteczne rozwiązania dla mieszkańców. Istniejąca dziś jezdnia, po wybudowaniu dwóch nowych nitek ulicy będzie drogą dla ruchu lokalnego. Zapewni dojazd do ul. Marzanny zobacz na mapie Gdańska. Po drugiej strony dawnej ulicy, patrząc od strony budynków, staną bariery dźwiękochłonne. Oddzielą one główną trasę od domów na odcinku ok. 300 m.

Ucieszą się też rowerzyści, bowiem pierwszy etap inwestycji zakłada budowę ok. 2 km ścieżek rowerowych. Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą.

Realizacja drugiego i trzeciego etapu przebudowy ul. Chwarznieńskiej to melodia przyszłości. Rozbudowa odcinka drogi, wiodącego przez Witomino, jest wyznaczona na lata 2012-2014. Natomiast dwupasmowy odcinek leśny będzie modernizowany po 2014 r. i potrwa co najmniej rok. - Koszt przebudowy kolejnych odcinków stanowi kwotę ok. 90 mln zł. Napięty budżet może jednak spowodować przesunięcie terminu realizacji i zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej - wyjaśnia Marek Stępa.

Zobacz, jak będzie wyglądać ul. Chwarznieńska po przeprowadzeniu rozbudowy.
Pobierz projekt nr 1.
Pobierz projekt nr 2.

Miejsca

Opinie (190) ponad 10 zablokowanych

  • W Chwarznie mieszka p,Stępa

    I to tam zaczyna się inwestycja, wystarczy zobaczyć jak wygląda Chwarzno przed obwodnicą i za obwodnicą, drogi, lampy itd. W jednej części szaracy w drugie "persony"

    • 14 4

  • Podejrzewam, że w Dubaju trwałoby to maksymalnie 3 miesiące.

    5 lat - 5 km, coś niesamowitego. Jaki to łańcuch pokarmowy tutaj musi być dłuuuugi.

    • 15 2

  • Przy "Las Vegas" węzeł na Obwodowej będzie pod wezwaniem Teresy Orlovsky

    tyle już wiem

    • 7 1

  • cena 90%, gwarancja 2% i 8% za termin realizacji = TANIA FUSZERKA

    A GWARANCJA SIĘ NIE LICZY!

    • 4 0

  • Prawie dobrze...

    To całkiem fajna i potrzebna inwestycja ale spóźniona o kilka lat co najmniej. I wszystko byłoby ok, ale po jaką cholerę ta sygnalizacja?

    • 4 2

  • 5km w 4 lata?! toc to jeł(opo)rejskie tempo! buhhahahaha

    i teraz juz wiecie dlaczego nie ma dofinansowania z UE? bo przy takim tempie prac na zachodzie nadal by nic nie bylo..... ps |napiety budzet" i ze moze sie przedluzyc....czyt: z chwarzna na obwodowa bez stresow, dalej martwcie sie sami.

    • 8 0

  • Nic to nie da. Waskim gardłem jest nieprzepustowe Witomino, ze swiatłami, (1)

    przejsciami dla pieszych i mnóstwem uliczek. Korek do centrum po prostu bedzie teraz stał na 2 pasach. Poza tym "..napięty budżet może jednak spowodować przesunięcie terminu realizacji i zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej". I własnie tak będzie.

    • 11 2

    • ta

      Ale dzięki temu większy korek się zmieści..:) Oj domorośli eksperci...

      • 1 0

  • PRAWOSKRĘT!!!

    Jeżeli nie będzie prawoskrętów na obwodową i z niej to nawet 5 pasów nic nie da!!!

    • 4 2

  • (3)

    Fajnie ze buduja, niestety obawiam sie, ze bedzie to kupe pieniedzy wywalonych w bloto.
    1) swiatla zaprojektowane na zjazdach z obwodnicy to kpina - gigantyczny korek (jak karczemki)
    2) zwezenie przy przy koncu lasu - gigantyczny korek (jak slowackiego przy niedzwiedniku)
    3) pozostawione bez zmian skrzyzowanie przy witawie - korek

    Po co wywalac tyle kasy na cos co w zasadzie kompletnie nie wplynie na poprawe obecnego stanu? To jest sabotaz i wywalanie kasy w bloto. Jesli juz cos robic to nalezy uwzglednic, ze w przyszlosci ze wzgledu na zwiekszony ruch bedzie jeszcze gorzej! Nalezy uwzglednic nastepujace rozwiazania:
    1)symetryczne bezkolizyjne wjazdy na obwodnice (w czym problem?)
    2) pod koniec dwupasmowego odcinka lesnego ominac witomino dwupasmowka od polnocy (za"za falochronem", osiedlami ,przez jednostke wojskowa az do wezla lub ronda na ul rolniczej). W ten sposob duza czesc uchu samochodowego nie musialaby prowadzic przez witomino do witawy. Byla taka koncepcja dlaczego z niej zrezygnowano???

    • 16 3

    • FUJJJJJ!

      Qrva..co za maruda!

      • 0 2

    • janse

      • 0 0

    • no i co jeszcze ?

      tunel i most wantowy ?

      Tobie to moze nic nie da, a j ja jestem zadowolony, jade z wiczlina w obwodnice i czesto odcinek 500 metrow przed obwodnica jade 15 minut. Zrobienie tej inwestycji zlikwiduje ten problem.
      Swiatla na zjezdzie sa potrzebne, bo coraz ciezej zjechac z obwodnicy w lewo w strone wiczlina, a nie warto czekac az gddka zrobi tam koniczynke, bo nie wiadomy czy i kiedy.

      • 0 3

  • czy jka dobrze rozumiem? odcinek od Witomina do konca lasu

    dopiero na koncu?

    to po cholere robic za lasem 2 pasma?

    widomo gdzie jest genrowany ruch

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane