• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmowa Chwarznieńska z Witomina do Chwarzna za pięć lat

Maciej Naskręt
24 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta. Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta.

W październiku ruszy pierwszy z trzech etapów przebudowy 5-kilometrowego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Pochłonie 60 mln zł, a modernizacja całej ulicy nawet 150 mln zł. Dwujezdniowa droga z Witomina w stronę obwodnicy będzie gotowa w 2015 r.



Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.. Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni..
Czwartek był ostatnim dniem, w którym firmy budowlane mogły składać oferty w przetargu na pierwszy etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Jeśli nie będzie problemów przy wyłanianiu wykonawcy, przebudowa rozpocznie się na przełomie października i listopada tego roku.

Budowa pierwszego odcinka od ul. Prostokątnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Gierdziejewskiego zobacz na mapie Gdańska nie powinna potrwać dłużej niż do końca przyszłego roku. Jest nawet szansa, że inwestycja zostanie ukończona nieco szybciej. W przetargu, oprócz ceny (90 proc.) i okresu udzielonej gwarancji (2 proc.), liczy się także termin realizacji (8 proc.) - im jest krótszy, tym lepszy dla wykonawcy.

- Pierwszy etap przebudowy, obejmujący górny odcinek ulicy, pochłonie ok. 60 mln zł. Pieniądze pochodzą z miejskiej kasy. Inwestycji nie dofinansowuje Unia Europejska - opowiada wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Który odcinek ul. Chwarznieńskiej drogowcy powinni wyremontować najpierw?

Inwestycja obejmie m.in. rozbudowę drogi do dwóch jezdni na odcinku od ul. Prostokątnej do Obwodnicy Trójmiasta. Dalej - do ul. Gierdziejewskiego - pojedziemy tylko jedną, za to nową jezdnią.

Projektanci zaplanowali wprowadzenie odrębnych lewo- i prawoskrętów na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską. W tej chwili jest jeden wspólny zjazd w obu kierunkach.

Rozbudowa nie zapewni jednak pełnej przepustowości aut, bowiem na Węźle Chwarzno drogowcy umieszczą sygnalizację świetlną, której do tej pory tam nie było. Splot dróg stanie się wtedy niemal lustrzanym odbiciem Węzła Karczemki.

Projekt przewiduje też użyteczne rozwiązania dla mieszkańców. Istniejąca dziś jezdnia, po wybudowaniu dwóch nowych nitek ulicy będzie drogą dla ruchu lokalnego. Zapewni dojazd do ul. Marzanny zobacz na mapie Gdańska. Po drugiej strony dawnej ulicy, patrząc od strony budynków, staną bariery dźwiękochłonne. Oddzielą one główną trasę od domów na odcinku ok. 300 m.

Ucieszą się też rowerzyści, bowiem pierwszy etap inwestycji zakłada budowę ok. 2 km ścieżek rowerowych. Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą.

Realizacja drugiego i trzeciego etapu przebudowy ul. Chwarznieńskiej to melodia przyszłości. Rozbudowa odcinka drogi, wiodącego przez Witomino, jest wyznaczona na lata 2012-2014. Natomiast dwupasmowy odcinek leśny będzie modernizowany po 2014 r. i potrwa co najmniej rok. - Koszt przebudowy kolejnych odcinków stanowi kwotę ok. 90 mln zł. Napięty budżet może jednak spowodować przesunięcie terminu realizacji i zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej - wyjaśnia Marek Stępa.

Zobacz, jak będzie wyglądać ul. Chwarznieńska po przeprowadzeniu rozbudowy.
Pobierz projekt nr 1.
Pobierz projekt nr 2.

Miejsca

Opinie (190) ponad 10 zablokowanych

  • Idą wybory ?

    • 9 1

  • I kto wygra przetarg ? (3)

    Oczywiście MTM !!!!! Już kończy jedną partaninę na wzgórzu i ma teraz czas na następna na Chwarznieńskiej. Stary traktor i grabie to ideał maszyn MTM

    • 13 10

    • MTM - mam trzy maszyny (1)

      • 6 1

      • Grabie 2 szt

        • 1 1

    • ależ pitolicie Hipolicie

      ja tam nie wiem czy MTM swój czy nie swój, ale robota na Wężle Wzgórze idzie jak trzeba. Maszyn jest trochę i ludzi jakoś bardzo nie widać podpierających łopaty. Pracują na przynajmniej dwie zmiany - w jedną noc potrafią położyć 400 metrów asfaltu.

      • 4 2

  • w końcu! (1)

    mieli zająć się tą ulicą zaraz po zakończeniu remontowania estakady. Przerażają mnie tylko te gigantyczne korki, które powstaną. Zapewne efekt końcowy będzie zniewalający. Brawo Szczurek!:)

    • 9 5

    • To obejrzyj dokumentację

      i zobacz w lustrze swój wyraz twarzy. Ta inwestycja niczego nie zmieni.

      • 1 0

  • oj- wadza wadza

    Jest gierkówko będzie szczurówka , Czyly co?- szykuje się Wojtek na czwartą kadencje trzeba Mu na Wiczlino droge wybudować...Priorytet!!!

    • 9 4

  • fajnie fajnie, ale czy to ma sens?

    Co z tego, że przez las będzie dwupasmówka, skoro już na osiedlu i tak będzie po jednym pasie w każdą stronę?? Dopiero przy witawie następuje dywersyfikacja ruchu, więc nie wpłynie to na nic!!

    • 15 2

  • (1)

    Gdynia Zachód ma się rozrastać a połączenie drogowe z centrum miasta jest póki co takie sobie... no bo droga albo jest dwupasmowa na całej szerokości albo nie jest, tak czy siak zawsze o przepustowości decyduje najwęższy odcinek. Moim zdaniem Gdynia powinna podciągnąć trakcję trolejbusową do Gdyni Zachód i mocno stawiać na transport zbiorowy.

    • 15 3

    • albo zbudować tory i kolejkę z Chwarzna do centrum.

      • 2 0

  • a czy niezna tak bylo zrobic na zjezdzie w osowej/oliwie?

    albo wrzeszczu.. albo szadulkach.. itp itd...

    • 1 2

  • (3)

    "Odcinkiem leśnym rowerzyści pojadą lasem " To dopiero dziadostwo ! Tak trudno wykroić po 2m z każdej strony ?

    • 7 2

    • Chyba lepiej lasem niż przy spalinach.

      • 2 0

    • Lepiej 10-20 metrów w lesie tam jest droga

      trzeba tylko zrobić nawierzchnię taką aby Lasy Państwowe nie rozjechały jej ciężarówkami.

      • 1 0

    • trasa rowerowa jest zaprojektowana na całym przebiegu Chwarznieńskiej

      "Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą."
      Dziennikarz nie doprecyzował, że po realizacji całości inwestycji odcinek leśny będzie posiadał po jednej stronie jezdni dwupasmową trasę rowerową o nawierzchni asfaltowej i szerokości 2m. Harmonogram realizacji inwestycji to:
      1. Chwarzno - las - start w 2010
      2. las - Witomino - 2-gi etap start ok. 2012
      3. odcinek leśny ok. 2014

      każdy z nich posiada odrębną trasę rowerową

      z pozdrowieniami

      Marcin Wołek
      Pełnomocnik Prezydenta d/s Komunikacji Rowerowej
      605 215 685

      • 0 1

  • jest Różowa będzie i Szczurowa ... (1)

    Ś.p Cegielska i Brzeski upamiętnieni węzlami i rondami no to Wojtek nie może być gorszy -już za życia wybudują mu czteropasmówke.

    • 8 5

    • a sarkofag z nowym UM przy Piłsudskiego to pikuś. A plany ma ogromne

      • 0 0

  • Jak ze stadionem będzie (1)

    Tam za krótki dach, tu idą na łatwizne - zamiast zrobić dodatkowe 2 brakujące łą cznice do obwodnicy - walną ś wiatła. W ten sposób korki nie znikną panowie Szczurek i Stępa. Nie głosuję na was.

    • 11 4

    • Tylko, że to nie jest w gestii miasta a GDDKiA

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane