- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (55 opinii)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (782 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (320 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (433 opinie)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (28 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (115 opinii)
Dwupasmowa Chwarznieńska z Witomina do Chwarzna za pięć lat
W październiku ruszy pierwszy z trzech etapów przebudowy 5-kilometrowego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Pochłonie 60 mln zł, a modernizacja całej ulicy nawet 150 mln zł. Dwujezdniowa droga z Witomina w stronę obwodnicy będzie gotowa w 2015 r.
Czwartek był ostatnim dniem, w którym firmy budowlane mogły składać oferty w przetargu na pierwszy etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej . Jeśli nie będzie problemów przy wyłanianiu wykonawcy, przebudowa rozpocznie się na przełomie października i listopada tego roku.
Budowa pierwszego odcinka od ul. Prostokątnej do ul. Gierdziejewskiego nie powinna potrwać dłużej niż do końca przyszłego roku. Jest nawet szansa, że inwestycja zostanie ukończona nieco szybciej. W przetargu, oprócz ceny (90 proc.) i okresu udzielonej gwarancji (2 proc.), liczy się także termin realizacji (8 proc.) - im jest krótszy, tym lepszy dla wykonawcy.
- Pierwszy etap przebudowy, obejmujący górny odcinek ulicy, pochłonie ok. 60 mln zł. Pieniądze pochodzą z miejskiej kasy. Inwestycji nie dofinansowuje Unia Europejska - opowiada wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.
Projektanci zaplanowali wprowadzenie odrębnych lewo- i prawoskrętów na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską. W tej chwili jest jeden wspólny zjazd w obu kierunkach.
Rozbudowa nie zapewni jednak pełnej przepustowości aut, bowiem na Węźle Chwarzno drogowcy umieszczą sygnalizację świetlną, której do tej pory tam nie było. Splot dróg stanie się wtedy niemal lustrzanym odbiciem Węzła Karczemki.
Projekt przewiduje też użyteczne rozwiązania dla mieszkańców. Istniejąca dziś jezdnia, po wybudowaniu dwóch nowych nitek ulicy będzie drogą dla ruchu lokalnego. Zapewni dojazd do ul. Marzanny . Po drugiej strony dawnej ulicy, patrząc od strony budynków, staną bariery dźwiękochłonne. Oddzielą one główną trasę od domów na odcinku ok. 300 m.
Ucieszą się też rowerzyści, bowiem pierwszy etap inwestycji zakłada budowę ok. 2 km ścieżek rowerowych. Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą.
Realizacja drugiego i trzeciego etapu przebudowy ul. Chwarznieńskiej to melodia przyszłości. Rozbudowa odcinka drogi, wiodącego przez Witomino, jest wyznaczona na lata 2012-2014. Natomiast dwupasmowy odcinek leśny będzie modernizowany po 2014 r. i potrwa co najmniej rok. - Koszt przebudowy kolejnych odcinków stanowi kwotę ok. 90 mln zł. Napięty budżet może jednak spowodować przesunięcie terminu realizacji i zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej - wyjaśnia Marek Stępa.
Zobacz, jak będzie wyglądać ul. Chwarznieńska po przeprowadzeniu rozbudowy.
Pobierz projekt nr 1.
Pobierz projekt nr 2.
Miejsca
Opinie (190) ponad 10 zablokowanych
-
2010-09-24 07:11
Znowu sygnalizacja? (1)
Ronda nie łaska zrobić?
- 11 3
-
2010-09-24 08:50
rondo jest do d.
tak samo jak sygnalizacja. Tylko pełny węzeł !
- 8 3
-
2010-09-24 07:12
Superr
Gdynia się pięknie rozwija. Inwestycje są przemyślane i trafione. Oby tak dalej !!
- 17 11
-
2010-09-24 07:22
A czemu nie porządny węzeł? (1)
Zamiast zacząć od węzła z obwodnicą robi się prawoskręty, lewoskręty, sygnalizację świetlną. Po paru latach dojdą do wniosku, że jednak trzeba węzeł, bo nadal są korki.
- 24 2
-
2010-09-24 10:37
Gdynia wezła nie zrobi bo nie może...obwodnica nalezy do GDDKiA a ta robi właśnie węzły dla Gdańska...dla Gdyni nie starczyło.
- 4 1
-
2010-09-24 07:34
Jak ze stadionem będzie
Tam za krótki dach, tu idą na łatwizne - zamiast zrobić dodatkowe 2 brakujące łą cznice do obwodnicy - walną ś wiatła. W ten sposób korki nie znikną panowie Szczurek i Stępa. Nie głosuję na was.
- 21 5
-
2010-09-24 07:38
Grunt to ścieżka dla pedałów (1)
Na wybory wszystko obiecają a zwłaszcza ścieżkę dla pedałów. A frajerzy z mobili niech spalają paliwo - akcyza i podatki dla urzędasów by mieli z czego żyć i opracowywać nowe, świetlane plany dla ciemnego ludu.
- 5 20
-
2010-09-25 08:40
Niektórzy jadą rowerami
aby niektóre palanty mogły rozbijać się na drzewach. Robimy dla nich miejsce pod krzyżem.
- 0 0
-
2010-09-24 07:44
Brawo! Super Wiadomość! AKURAT PRZED WYBORAMI! A GDZIE TROLLJEBUS NA FIKAKOWO? (2)
4 lata temu tuż przed wyborami też zdarzały się cuda!
- 15 8
-
2010-09-24 14:20
Zapytaj się komitetu społecznego na Fikakowie (1)
który oprotestował wprowadzenie tam trolejbusów. Nic nie stało na przeszkodzie, żeby od 3 lat trolejbusy dojeżdżały na Fikakowo.
- 2 1
-
2010-09-24 16:42
Chyba musiał być to protest ekologów, skoro miasto tak łatwo dało za wygraną, albo...
...to był tylko dobry pretekst!
- 1 0
-
2010-09-24 07:47
cala propaganda szczura
Boski prezydent wam wybuduje !!! ale za 5 lat...
Teraz mamy 5 lat spokoju, no przeciez bedziemy budowac!!! potem sprzedamy nastepne obietnice. PR bedzie uśmiadamiał jak to wspaniale jest...- 18 11
-
2010-09-24 07:48
Faktem jest, że Gdynia rozwija się w sposób zrównoważony (jakkolwiek można sobie wyobrazić lepsze wykonanie planów). Gdańsk przy Gdyni to ostoja chaosu i degrengolady, chociaż na tle Polski i tak 3ma się świetnie.
- 12 11
-
2010-09-24 07:51
sorry nie chciałam dać ci kciuka w dół, ale....
mam dzisiaj cha cha chandrę handrę! ;)
- 2 6
-
2010-09-24 07:52
a juz po wyborach gdynianie zobaczą nowy stadion... (2)
z blachy falistej zza krótkim dachem i palami zasłaniającymi boisko. Skręcony naprędce, aby ogłosic kolejny sukces.
Oprócz tego ze bedzie nowy, nic dobrego nie można o nim powiedziec.
Gdynia bedzie miała - nowy model Tata Motors
Gdańsk - nowego Mercedesa.- 15 13
-
2010-09-24 09:32
Może i mercedesa, ale w garażu
nie starczy na paliwo
- 6 2
-
2010-09-24 09:45
gdańsk będzie miał mercedesa
jak ten ze "Zmienników" hehe. Nic tylko ładować w niego pieniądze, a i tak większość czasu będzie stał pusty. utrzymać i reanimować trzeba będzie za pieniądze podatników, bo inaczej się wszystko posypie. I tak zamiast przeprowadzać potrzebne inwestycje miasto całymi latami będzie dotować stadion. No chyba, że zrobi się jak w Porrtugalii - po mistrzostwach rozbiórka stadionu i przebudowa na trzy razy mniejszy.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.