• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

'Dziękuję kierowcom zwalniającym przed przejściem'

Marek
16 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przejeżdżając przez kałużę warto sprawdzić, czy nie ochlapiemy pieszych i - jeśli idą po chodniku - należy zwolnić. Przejeżdżając przez kałużę warto sprawdzić, czy nie ochlapiemy pieszych i - jeśli idą po chodniku - należy zwolnić.

Nasz czytelnik chwali kierowców gdyńskich autobusów, którzy zwalniają w miejscach, gdzie rozbryzgi z kałuż na jezdni mogłyby ochlapać przechodniów. I apeluje o to samo do innych kierowców.



Zwalniasz przed kałużami, żeby nie ochlapać ludzi na chodniku?

O sytuacjach, w których pasażerowie mają pretensje do kierowców komunikacji publicznej, piszemy co jakiś czas. Kierowcy - podobnie jak i pasażerowie - bywają różni, czasami nerwy biorą górę i zdarzają się sytuacje konfliktowe. Ale tym razem nasz czytelnik, pan Marek, zauważył coś, za co warto pochwalić gdyńskich kierowców.

Oto jego list

Codziennie przyjeżdżam do centrum Gdyni pociągiem SKM. Wychodząc ze stacji trzeba przejść przez ul. Dworcową zobacz na mapie Gdyni, by dostać się do 10 Lutego, czy Starowiejskiej. I choć zielone dla pieszych świeci się tam dłużej niż dla kierowców, to nierzadko czekam przed przejściem na zmianę świateł.

Podobnie jak dziesiątki innych pasażerów, których w porannym szczycie nie brakuje. Większość z nas już się nauczyła. Jeśli wcześniej padał deszcz, stoimy metr, a czasem dwa metry od krawędzi jezdni. Są na niej bowiem kałuże i wjeżdżające w nie samochody regularnie ochlapują przechodniów. Bo zdarzają się tacy, którzy tego nie przewidzą i stają z przodu, niczego nieświadomi. A potem słychać tylko - delikatnie rzecz ujmując - głos rozczarowania lub zdenerwowania.

Nie wszyscy przejeżdżają jednak tędy szybko, by 100 metrów dalej znowu zatrzymać się przed skrzyżowaniem z ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni. Jest grupa, która o przechodniach myśli i potrafi przewidzieć, że może ochlapać ich błotem. To kierowcy gdyńskich autobusów, którzy regularnie przy tym przejściu zwalniają. Nie dlatego, by kogoś przepuścić, bo przecież mają zielone i mogą spokojnie jechać, ale właśnie po to, żeby nikogo nie pobrudzić. W piątek rano ponownie byłem świadkiem takiej sytuacji, która w dodatku nie była przypadkowa - bo zrobili tak dwaj kierowcy, którzy jechali w krótkim odstępie czasu.

Zachęcam pozostałych kierowców do naśladowania tego zachowania. Za chwilę i tak musicie się zatrzymać, więc nie zaoszczędzicie ani nie stracicie nawet sekundy. Możecie jednak uchronić kogoś od tego, że cały dzień będzie w pracy ochlapany błotem, albo po prostu zniszczy sobie ubranie. Niewiele? Pewnie, że niewiele, ale jeszcze mniej kosztuje was zdjęcie nogi z gazu albo nawet przyhamowanie. Do czego wszystkich namawiam!
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (223) 3 zablokowane

  • Polaczek

    A czemu mam zwalniać jak studzienki sa zapchane , ja mam swoje terminy i jeżdzę tak jak mówią przepisy a kałuże mamy wszędzie to co mam się kołysać !!!
    Wygraliśmy wojnę i mamy kałuże !!!

    • 0 0

  • Pieniądze na drogi i łatanie nawierzchni "leżą na ulicy"

    Pieniądze na drogi i ich bieżące utrzymanie by się znalazły gdyby zarządcy dróg realizowali obowiązki wynikające m.in. z ustawy prawo o ruchu drogowym, tj. np. ważyły przeciążone pojazdy a z nałożonych kar (a są to nie małe pieniądze) poprawiali stan istniejącej infrastruktury drogowej. Tiry na drogach Gdańska i Gdyni to codzienność.

    • 1 0

  • e tam kałuża

    Prezydencie Adamowicz kiedy wypompujesz kałużę?
    Ciekawe jak by była pod Twoim domem co by było?

    • 0 0

  • NIemcy nie dadzą rady

    AH nie poradził kilku milionom starszych braci w wierze a wy myślicie że Merkel poradzi sobie z kilkudziesięcioma milionami Imigroli?

    • 0 0

  • DDDD

    Ja zawsze tak robię, gdy widzę że mogę kogoś ochlapać to zwalniam.

    • 1 0

  • znów beznadziejna ankieta

    gdzie odpowiedź "specjalnie przyspieszam gdy wjeżdżam w kałużę, żeby dla jaj ochlapać pieszego"?

    • 3 1

  • ponad szesc lat temu (4)

    Zamieszkalem w Trojmiescie, a teraz zyje i pracuje w Uk i powiem krotko jestescie rąban..i polakami prostaczkami.

    • 1 0

    • dopisz jeszcze żeś prawdziwy

      ... na zmywaku

      • 0 0

    • a co po angielsku

      to jeszcze ani be ani me ? zmywaj na swój zmywak !

      • 1 0

    • Jesteś jednym z nich. Widać zwłaszcza po komentarzu.

      • 1 1

    • Ale o co Ci konkretnie chodzi?

      ...wy?...jak zamieszkałeś w UK to już nie jesteś Polakiem?

      • 7 0

  • ja się dołączam do pochwał

    Też to zauważyłem, kierowcy bardzo zwracają uwagę na wodę stojącą w koleinach. Dziękujemy!

    • 1 0

  • Gdynia z roku na rok coraz bardziej zakorkowane miasto (27)

    a stan nawierzchni w niektórych miejscach woła o pomstę do nieba.

    • 175 24

    • (20)

      Dlatego właśnie szuka się alternatyw tworząc buspasy i drogi rowerowe.
      Same samochody zawsze wszystko zakorkują.

      • 28 17

      • co za bzdura (19)

        Są miasta, w których nie ma korków, infrastruktura drogowa jest dobra i to wcale nie dlatego, że sami w nich rowerzyści. I są niestety inne miasta, które infrastrukturę drogową potrafią traktować przez kilkanaście lat jak zbedny wydatek, inwestując zamiast tego np. w infrastrukturę lotniczą...

        • 17 18

        • (11)

          Chodzi o tworzenie ALTERNATYW. Chcesz to jezdzij sobie samochodem. Ale oprocz tego powinny byc bezpieczne drogi dla rowerzystow i dobra komunikacja publiczna, a autobusy powinny miec buspasy.

          • 14 5

          • Utopia. (10)

            Ale nie może być tak, że jednym się zabiera, drugim się daje. Zwłaszcza, że z dróg i chodników korzysta - bezpośrednio i pośrednio - 100% społeczeństwa, z drogi rowerowej tylko rowerzyści.

            • 10 17

            • (8)

              Przestrzen nie jest z gumy. Trzeba niektorym zabrac. Chyba, ze chcialbys wyburzyc pol miasta? Ale co to by bylo wtedy za miasto? Najlogiczniej zabrac troche samochodom, bo sa najbardziej szkodliwe i najbardziej przestrzeniozerne. A w miescie gdzie kazdy metr jest bardzo drogi, nie ma sensu, zeby ogromne przestrzenie rezerwowac pod parkingi i tworzenie autostrad. Lepiej stworzyc buspasy, pociagi, ddr, dzieki czemu wiecej ludzi tam wjedzie. Zaoszczedzona na parkingach i autostradach miejsce mozna przeznaczyc na dochodowe dzialalnosci.

              • 15 7

              • Zniszczmy wszystkie drogi!!! (7)

                Straż pożarna i karetki będą dojeżdżać pociągami i rowerami.

                • 6 10

              • straż często nie może dojechać, bo dojazd albo zakorkowany

                albo zastawiony parkującymi samochodami.

                Przeginaczom na tym portalu korzystającym z najbardziej przestrzeniożernych rodzajów transportu: samochodów - nasze stanowcze NIE!

                • 0 0

              • (5)

                Czarne, biale, czarne, biale. Nikt nie mowi o niszczeniu, tylko szukaniu alternatyw. Jest wiele ludzi, ktorzy nie chca jezdzic samochodem, ale nie maja zadnej alternatywy.

                • 9 5

              • A zabranie drogi kosztem ddr to co to jest? (4)

                Zrozumcie durnie w lajkrach, że zabierajac drogę, zabieracie miejsce w które może się schować pojazd przepuszczający karetkę. Pół biedy kiedy nie ma słupków oddzielających jezdnię od ddr, ale jak takie są to karetka stoi w korku jak inni..

                • 7 10

              • (2)

                Dlaczego od razu uderzasz w prymitywny ton "durnie w majtkach"? Jestem kobieta i chodze pieszo, jezdze na rowerze w zwyklym ubraniu.
                Dalej nie rozumiesz - drog dla samochodow jest dosyc, a nawet az nadto i nie rozladowalo to korkow. Wiele ludzi chce alternatyw i nalezy je tworzyc. Tak robia i mysla inteligentni ludzie. Trzeba szukac kompromisow a nie tylko uzalezniac sie od samochodow. Pierwszy lepszy kryzys paliwowy i mamuski dzieci do szkol nie dowioza, bo bedziemy walczyc o kanister benzyny.

                • 8 2

              • (1)

                A ja nie chce jezdzic rowerem i nikt nie bedzie na mjie tego wymuszac

                • 2 4

              • a kogo to obchodzi?

                • 0 0

              • najbardziej krzyczycie o zabieranie pięciometrowych chodników

                w końcu podzielenie ich na pół oznacza, że samochodu legalnie już tam nie wolno zaparkować

                • 0 1

            • z dróg dla pieszych i rowerów korzysta wielu pieszych

              z chodników nagminnie korzystają kierowcy parkujący tam samochody

              Spójrz na miasto całościowo, a nie z punktu widzenia gościa, który nie wyobraża sobie innego sposobu poruszania się po mieście, jak tylko samochód.

              • 0 1

        • (6)

          wymień proszę te miasta :]

          • 13 3

          • Rzym

            Jestem tam bardzo czesto i dziwie sie ze tam ruch jest plynny jedynym miejscem gdzie troszke sie korkuje to przejazd pod starym mostem ale to pikus z tym co jest w duzych miastach Polski.

            • 2 0

          • zapraszam (1)

            Berlin

            • 2 7

            • W Berlinie jest mniej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Trójmieście

              • 11 0

          • Kocborowo

            i Trzy Wioski.

            • 8 7

          • Wejherów i Rumunia

            • 14 7

          • to proste

            Gdańsk

            • 5 21

    • (4)

      kto niszczy nawierzchnię jak nie kierowcy? a dokładnie ich nadmiar.

      • 20 16

      • Ilość tu nie ma nic do gadania. (3)

        Tu się liczy waga pojazdu. Zakaz wjazdu dla autobusów i trajtków, samochodów ciężarowych - tzw. meblowozów, samochodów dostawczych wszelkiej maści.. Straży pożarnej, karetek..

        • 10 20

        • (2)

          ilość nie ma znaczenia?! no nie rozśmieszaj mnie :)))

          • 14 8

          • (1)

            Ilość samochodowych osobowych ma marginalne znaczenie dla trwałości drogi. Przejazd jednego tira 40t ma taki wpływ, jak około 30000 osobówek.

            • 21 5

            • gdyby one miały 40 ton, to by nie było jeszcze problemu

              one są notorycznie przeładowane. Dwa lata temu port Gdynia płakał do mediów "Nie jesteśmy konkurencją dla DCT, bo nie możemy wysłać 70 ton jedną ciężarówką" (Gdańsk też nie może, ale wydźwięk polityczny był). 40 ton może mieścić się w klasie obciążenia drogi. 70 ton - powoduje znaczne przekroczenie naprężeń, a w efekcie - koleinowanie asfaltu oraz kruszenie dylatacji obiektów inżynierskich.

              • 15 0

    • Asfalt tragicznej jakości - to jak ma się nie odkształcać.

      • 14 1

  • Kałuża na drodze

    Zawsze zwalniam lub jeżeli jest możliwość to omijam kałuże, pamiętajcie że kałuża potrafi być zdradliwa i w niej może być duuuuża dziura na której można stracić koło.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane