• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Efektowne zadaszenie nad SKM Orłowo

Patryk Szczerba
20 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (114)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowości na SKM Orłowo: wiata i winda

Prace na stacji zakończą się prawdopodobnie przed wakacjami.

Trwa modernizacja stacji SKM OrłowoMapka. Obecnie montowana jest wiata niemal na całej długości peronu. Roboty potrwają jeszcze kilka tygodni i powinny zakończyć się przed wakacjami.



Jak oceniasz wygląd wyremontowanych stacji SKM?

W Orłowie gotowa jest już nawierzchnia peronu. Do wykonania są jeszcze prace instalacyjne i montaż małej architektury: ławek, ekranów informacji pasażerskiej, biletomatów, śmietników. Na stacji pojawią się też wiatrołapy, które mają ochraniać pasażerów czekających na pociągi.

W Orłowie trwa montaż wiaty



Od kilku tygodni trwa montaż najważniejszego elementu z punktu widzenia pasażerów, czyli wiaty nad peronem, która ma chronić pasażerów przed opadami deszczu i śniegu.

Zdjęcia z niedostępnego dworca SKM Gdynia Zdjęcia z niedostępnego dworca SKM Gdynia

Remont SKM Orłowo za blisko 18 mln zł



Wszystkie prace miały zakończyć się w marcu, ale wiadomo już, że przedłużą się o kilka tygodni.



Remont SKM Orłowo wykonuje firma Colas Rail Polska, która modernizuje stację za 17,6 mln zł. Firma udzieli na swoje prace siedmiu lat gwarancji.

SKM Orłowo po remoncie: jakie zmiany?

  • nowy peron o długości 226 m (dłuższy o 2 m od obecnego),
  • pełnowymiarowa wiata skutecznie chroniąca przed wiatrem i deszczem,
  • system informacji pasażerskiej,
  • mała architektura - ławki, kosze itd.,
  • zmodernizowane wejście na peron od strony Galerii Klif, w którym zostanie zainstalowana winda i monitoring.


Pierwsze zmiany na SKM Orłowo. Film z września 2022



- Modernizację stacji Orłowo rozpoczęliśmy jeszcze w 2021 roku od wymiany głowicy rozjazdowej od strony północnej i zabudowy nowej głowicy od strony południowej oraz montażu nowych urządzeń sterowania ruchem. To umożliwiło prowadzenie prac na peronie bez konieczności wyłączenia go z eksploatacji. W trakcie prac przy budowie nowego peronu zamykana była raz jedna, raz druga jego krawędź - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

Remont SKM Orłowo: więcej informacji



Nowa geometria peronu



Elementem, który poprawił komfort podróżowania jest nowy peron, który zyskał zmienioną geometrię.

- Dzięki likwidacji jego krzywizny będzie bezpieczniej i wygodniej - zmniejszył się odstęp pomiędzy krawędzią peronu a wejściem do pojazdu, co ułatwia pasażerom wsiadanie i wysiadanie, a maszyniści i kierownicy pociągów mają lepszy widok na peron - tłumaczył Złotoś.


Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (114)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane