• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ikarus znów w Gdyni. Tym razem elektryczny

Patryk Szczerba
6 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (100)
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.
  • Prezentacja autobusu elektrycznego Ikarus w Gdyni.

Elektryczny Ikarus CityPioneer 120e przez dwa tygodnie będzie jeździł w Gdyni. Ma długość 12 m. Zabiera na pokład 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Będzie można go spotkać na obsługiwanych przez firmę "Gryf" liniach 191, 193, a weekendy na linii 145.



Czy masz sentyment do marki Ikarus?

Autobus jeździł wcześniej testowo w Niemczech, a w Polsce m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, a ostatnio we Wrocławiu. Na ulicach Gdyni pojawi się, zasilając na dwa tygodnie flotę przewoźnika "Gryf" z Żukowa, obsługującego cześć linii dla ZKM Gdynia.

Pojazd jest wyprodukowany przez węgierską firmę Electrobus Europe Zrt. - spadkobiercę legendarnej marki Ikarus. Jak podkreśla Marcin Gromadzki, na profilu swojej firmy w mediach społecznościowych, pojazd to wspólny projekt węgierskiej firmy Ikarus i chińskiego producenta CRRC.

- Siedziba firmy Ikarus mieści się w Budapeszcie, ale autobusy produkowane są w Szekesfehervar. Testowany pojazd ma układ jezdny i napędowy CRRC oraz trzydrzwiowe nadwozie wyprodukowane przez Ikarusa - podkreśla.
Pojazd zabiera 85 pasażerów. Jest w nim 28 miejsc siedzących. Masa własna wynosi 12,5 t, a dopuszczalna masa całkowita to 18,6 t.

Nowe przegubowe elektrobusy w Gdyni. Film z kwietnia


Retro-Ikarusy. Film z 2021 roku


Ikarus z okazji rocznicy linii 152

Miejsca

Opinie (100) 6 zablokowanych

  • Czy ten Ikarus będzie rzadko kursował jak inne w Gdyni linie autobusowe? (2)

    Po co się czymś chwalić jak lepiej zająć się tym co przez lata zniszczono. Co roku po cichu ZKM zmniejsza częstotliwość kursowania linii autobusowych i trolejbusowych. Pasażerów nie interesują kolejne testy a stabilna częstotliwość. Podobno od 1 stycznia 2023 kolejne drastyczne cięcia w komunikacji miejskiej w Gdyni.

    • 14 1

    • (1)

      będą cięcia podstawowe linie w szczycie co 20 minut przecież to paranoja co 20 min to jeżdżą teraz w niedzielę np

      • 1 0

      • W Gdańsku też tak było 4 lata temu

        Powodem były braki kierowców. A u nas są i braki kierowców i nierozwaga miasta w zarządzaniu budżetem.

        • 1 0

  • Porównanie przejazdu na 100 km poproszę

    ekektryk/ropniak

    • 3 0

  • 85 osób?

    Coraz mniej. Jelczedesy były w stanie zabrać 102, 11-metrowe ikarusy 260 okolo 100, a dla porównania takie Urbino 10 (o 2 metry krótsze) zabiera 70. A tutaj standardowy autobus na 85 osob... Coraz mniejsze te autobusy są.

    • 2 0

  • Lepiej dac kase na Openera i wozic na koncerty za damo

    Ludzi, którzy wydali kilkaset złotych na bilet, drugie tyle na kwatere i trzecie na przejazd,(Pewnie 5 złotych za przejazd zniechęci ich do wątpliwej promocji Gdyni), niż dać podwyżkę pracownikom. Ciąć kursy mieszkańcom a w zamian, rogo biegać i maszerować Świętojańską. Oto polityka miasta, oto nasz "Miś ", miasta"gdzie się żyje najlepiej "...przyjezdnym! A Gryf, to jest firma z Kartuz i ZKM Gdynia, niepotrzebnie się pucuje!

    • 4 1

  • Drogie autobusy, drogi prąd, problem z wymianą i utylizacją baterii (8)

    Kiedy lewicowe władze zrozumieją, że bardziej ekologiczne i ekonomiczne są autobusy z silnikiem diesla spełniające restrykcyjne normy?

    • 47 12

    • w samochodach osobowych faktycznie elektryki są bez sensu ale w autobusach to inaczej wygląda (3)

      w autobusach, które jeżdżą całymi dniami i tysiące razy zwalniają i przyspieszają silnik elektryczny oraz możliwość odzysku energii hamowania ma zupełnie inny sens ekonomiczny, tu te akumulatory faktycznie robią robotę a do tego pojazd elektryczny jest bardziej komfortowy dla pasażerów oraz jest bardziej dynamiczny

      • 1 4

      • Taki autobus musi byc ladowany kilka razy dziennie. Zywotnosc akumulatorow liczy sie w cyklach ladowania. Elektryczne osobowki maja zdechle baterie po ok 7 latach. Mysle, ze autobus bedzie mial ten problem znacznie wczesniej. Silniki elektryczne to super sprawa, ale obecne akumulatory to nadal bida z nedza.

        • 4 0

      • Poczytaj jak wydobywane są metale rzadkie do produkcji baterii

        • 2 0

      • to ciekawe czemu w nich tak zimno co boją się że 150 na bateryjkach w mróz nie wytrzyma całej zmiany?

        • 3 0

    • (2)

      lewicowa władza? chyba za PRLu. Szczurek to bogobojna ekipa, stąd te umizgi do PiSu. Festiwale wyklętych, park Kaczyńskich, zero wsparcia dla protestów przed sądami czy strajku kobiet. taka władza rzekłbym posłuszna....

      • 4 8

      • pis po to komuna tylko nowoczesna europejska zielona

        • 1 2

      • Szczurek poparł Trzaskowsiego, jego radni popierali strajk Lempart

        strajki klimatyczne i inne lewackie pokazówki również odbywają się w Gdyni

        • 5 0

    • awaryjność i kosztowność napedu elektrycxznego uzasadni liwkdowanie komunikacji miejskiej bo i po co plebs ma się ruszać po mieście w nowoczesnej wizji oszołomstwa zrzeszonego w forum ekonomicznym w Davos plebs ma żyć jak szczurek w klatce jak kurka na wybiegu max kilometr od domu i koniec bo inaczej za dużo śladu węglowego pójdzie po co są te paczkomaty na każdym rogu ulicy nie dla naszej wygody a dla naszej tresury

      • 9 3

  • Eektryczny autobus

    napędzany prądem pochodzącym z węgla, ogrzewający wnętrze nagrzewnicą na olej napędowy, no ma to sens dla ekoszurów...

    • 5 0

  • Przypominam, że władze miasta zadłużyły nas na ponad miliard złotych. Na zakup kolejnych autobusów środków nie ma (6)

    dodatkowo w przyszłym roku szykują się rekordowe cięcia kursów komunikacji miejskiej.

    • 48 9

    • (3)

      Kolejny wtórny analfabeta... Artykuł dotyczy pojazdu testowanego przez prywatną firmę. Gdzie tu mowa o zakupie autobusu przez miasto?

      • 5 8

      • (1)

        podpowiem ci paj..cyku po co Gryf go testuje bo w następnych przetargach na te linie które np teraz obsługuje będzie wymóg elektryka nie robią tego dlatego że chcą tylko dlatego że muszą a zakup ostatnich elektryków na pewne linie w mieście obsługiwane przez komunalne PKA już spowodował duże cięcia np tolejbusy w dzień jadą co 20 min a nie co 15 jak kiedyś teraz w niedzielę zbiorkom będzie chodził co 30-60 minut a nie co 20 bo kasy nie ma bo na elektryki wzięto duży kredyt

        • 1 2

        • nie pisz bzdur

          • 1 1

      • gdzie lewaku w poście jest nieprawda?

        • 4 0

    • A ja przypominam że PiS zadłużył nas na około 3 biliony złotych. (1)

      • 3 2

      • Na biliard!

        • 0 1

  • (3)

    Kiedyś to były Ikarusy...długi,w środku harmonijka,na dziurach w tyle się do sufitu skakało...kopcił niemiłosiernie...a dziś?Ten elektryk pośmiga parę lat i na złom.Do tego jego produkcja i utylizacja więcej szkodzi przyrodzie niż zwykłe autobusy.Ale UE na siłę ciśnie pseudoeko.

    • 27 2

    • (2)

      Te stare Ikarusy były utrzymywane przy życiu dużym nakładem pracy warsztatów i mechaników. Bez tego po paru latach też nadawały się na złom.

      • 3 0

      • (1)

        jak widzę obecnie 5 letnie spalinowe solarisy na takiej linii S czy Z dojechane jakby miały lat 15 to raczej dalej jest tak samo jak z Ikarusami nowe auta z fabryki nie mają zabezpieczonej podłogi 4-5 zim i masz rzeszoto jak sam nie zadbasz

        • 2 2

        • na Z i S jeździ prywaciak, który nie ogarnia serwisu i na nim oszczędza

          • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Ale po co? (4)

    Taki płacz że prąd drogi że z Gdynia nikt nie chce podpisac uumowy na dostarczanie prądu że podwyżka rzędu 200% a tu nagle kolejny nosnik ciagnacy prąd. I powiem jak będzie..... przejazd 1km droższy będzie niż disel więc ograniczą ilości kursów aby sie zbilansowało:) U nas w Gdyni taka ekonomia wyższego szczebla.... ważne że polecą premię za pomysły racjonalizatorskie ....szkoda tylko że dla kierowców ZKM nie ma kasy na godne podwyżki:)

    • 77 12

    • Pojazd (2)

      Ten autobus nie jest wzięty na próbę przez miejskiego przewoźnika tylko tak jak napisane jest że przez prywatną firmę przewozową która świadczy usługi dla miasta. Oni mają płacone od wozokilometra i nie ważne czym on to wykona .

      • 12 5

      • (1)

        komunalne firmy też mają tak płacone za wozokilometry tylko nie mają wymogów dot jakości efekt?W niedzielę specjalnie puszczają stare trupy mające po 20 lat żeby się przelatały taki PKM Gdynia puszcza na całodzienne trasy np na S grata z rocznika 2000 czy 2003 prywatny ma określony w umowie wiek wyposażenie pojazdu itd jak wystawi gorszy płaci kary umowne. Gryf po to wziął ten autobus na testy ponieważ jak chce dalej świadczyć usługi w ZKM musi się dostosować do paranoi rządzących Gdynią eko pajaców nowe przetargi za jakiś czas będą wymagać pojazdów elektrycznych więc zbierają sobie dane jak to działa ile kosztuje choćby po to by do przetargu wystawić racjonalną ofertę

        • 11 4

        • Raz na miesiąc puszczą jakiegoś NLa i miłosniki przeżyć nie mogą. W nich przynajmniej latem klima działa.

          Gryf też puszcza starego midibusa na Sopot w weekendy i nikt z miłośników nie marudzi. W tych starszych Manach z PKMu przynajmniej nie ma dyskoteki z kontrolek na pulpicie, czego nie można powiedzieć o nowszych wozach P. A. Gryf. Ostatnio się 7281 zapalił, takie dobre zaplecze mają. A jak prywatna firma nie ogarnia wymogów stawianych przez ZKM, to niech nie startuje w przetargu.

          • 5 2

    • Organizacyjnie

      Pewnie zamówienie było dokonywane dawno, dawno temu. W czasach taniego prądu i miłych rosjan. Nie ma co sie czepiać. A co do postulatu podwyżki - jest oczywisty.

      • 4 0

  • Czas by prezydenci jezdzili nimi do pracy.

    A UM zamiast aut służbowych bilet na okaziciela.

    Pokażcie ten wasz dobry przykład :>

    /Pasjonata Klimatycznego Centrum

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane